Baby met lang haar

01-09-2008 10:21 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mijn dochtertje is nu ongeveer 9 maanden en heeft al best lang haar. Het is eigenlijk alleen bovenop lang, aan de achterkant is het korter.

We doen het gewoon opzij (met zijscheiding vanwege kruin) maar het hangt best in haar ogen, vooral buiten met wind en zo.

Nu denken we erover om het te (laten) knippen, maar eigenlijk vind ik dat wel een beetje zonde, want als het nog langer groeit wordt het vroeg of laat wel 1 lengte en dan kun je er wel staartjes/speldjes in gaan doen als ze ouder is. Maar nu lukt dat nog niet, een speldje of haarelastiekje trekt ze meteen weer uit.

Ik ben ook een beetje bang dat ze het met zo'n domme rechte pony zullen knippen, nu zit het best springerig en dat past ook wel weer bij haar.....

Zelf knippen vind ik ook moeilijk.

Dus: laten knippen of laten groeien???
Jongjongjongejonge. 9 maanden!

"we doen het gewoon opzij met zijscheidiing vanwege kruin"

"Een speldje of haarelasiekje trekt ze eruit"

"dan kun je er staartjes/speldjes in gaan doen"

"Bang dat ze zo'n domme rechte pony knippen".

Je hebt toch geen pop gebaard hoop ik? Een mooie schattige baby is leuk, maar schiet je niet een beetje door nu? Waar je je druk om maakt, zeg! Knip het gewoon zelf zo af dat ze er geen last van heeft! Vandaag nog! Dat lijkt me uiteindelijk toch de prioriteit?!?! Lijkt me allicht belangrijker dan dat het allemaal mooi en modieus is.
Knippen en goed kort dan is ze gelijk van haar donzige baby haar af.

En als het dan aangroeit is het eigenlijk heel mooi.

Mijn ervaring, maar ik had twee jongens, is toch wat anders.
Mijn zoontje heeft dat ook, alleen heeft hij krullen, dus omdat het zo opkrult, hangt het niet echt in zijn ogen en heeft hij er geen last van. Ik laat het dus ook niet knippen, maar als hij er echt last van zou hebben, zou ik dat wel overwegen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ga nu naar dekapper en zeg dat ze geen domme rechte pony mag maar hip geknipt moet worden naar de tijd van nu.

Je begrijpt toch wel dat een baby geen hippe coup kan hebben omdat het haar eerst normaal moet gaan groeien. Laat het een beetje korter knippen, dan zal je zien dat het er al gelijk een stuk beter uitziet. Je kan het beter regelmatig laten knippen dan wachten tot het haar vanzelf op 1 lengte komt want dat gaat namelijk niet. En lange slierterige plukken haar is geen mooi lang haar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je kan de kapper toch vertellen wat je wil? Een pony hoeft echt niet bot afgeknipt te worden. Het zal sowieso even wennen zijn. Tenminste, ik vond zelf altijd dat er wat baby-achtigs verloren ging na de eerste knipbeurt.

Mijn meiden vonden het trouwens helemaal niks toen ze klein waren, dat getut aan hun hoofd. Die trokken hun staartjes en klipjes er binnen kortste keren uit en ik vrees dat ik er een dagtaak aan gehad zou hebben als ik ze er steeds weer terug ingedaan zou hebben. Dan toch liever een mooi geknipt kort koppie! Bovendien is haar in de ogen helemaal niet goed, dus dat zou ik sowieso voorkomen.

Ik geloof dat ze hier tot een jaar of 3 een pony hebben gehad, daarna hielden ze hun klipjes in en heb ik het bij de rest laten groeien - in beide gevallen toen een korte bob. De oudste heeft inmiddels de mooiste lange haren van de klas, ik mopper daar trouwens regelmatig over, want ik ben natuurlijk degene die daar elke ochtend iets leuks mee moet doen.
Heb je al een likje gel geprobeerd?
je kan het toch zelf knippen?

de onregelmatige slierten en plukken deed ik altijd als ze sliepen.
quote:misschicken schreef op 01 september 2008 @ 10:57:

Heb je al een likje gel geprobeerd?

Van zwitzal heb je toch speciale baby-gel.

Hoewel de euroshoppert gel het ook goed deed in het haar van mijn zoontje hoor
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Laatst ook voor het eerst met dochter naar kapper geweest. Boevnop heeft ze behoorlijk lang haar maar van de voor,- en achterkant onregelmatige plukken. Toen plukken voor haar ogen gingen hangen naar kapper gegaan. Ik vind het nu een stuk beter staan, bovenop nog mooi lang maar geen sliertige plukken meer. Hier trouwens ook absoluut geen elastiekjes en speldjes kind, ze rukt ze er meteen uit.
Mijn babymeisje is 6 maanden (naja over 5 dagen) en heeft heur haar nog steil rechtop staan <- zo dus

Zelfs babygel of wat dan ook, helpt maar voor een uurtje. Ben bang dat ze het haar van mijn man heeft....Arm kind
quote:Costello schreef op 01 september 2008 @ 10:27:

Je hebt toch geen pop gebaard hoop ik? Een mooie schattige baby is leuk, maar schiet je niet een beetje door nu? Waar je je druk om maakt, zeg! Knip het gewoon zelf zo af dat ze er geen last van heeft! Vandaag nog! Dat lijkt me uiteindelijk toch de prioriteit?!?! Lijkt me allicht belangrijker dan dat het allemaal mooi en modieus is.
je kunt toch ook gewoon zelf n paar plukkies wegknippen? tis nog maar een baby, ze zal echt niet beginnen schelden als je t verknoeit...en zoveel valt er niet aan te verknoeien denk ik dan
quote:Sarah Scott schreef op 01 september 2008 @ 11:18:

Mijn babymeisje is 6 maanden (naja over 5 dagen) en heeft heur haar nog steil rechtop staan <- zo dus

Zelfs babygel of wat dan ook, helpt maar voor een uurtje. Ben bang dat ze het haar van mijn man heeft....Arm kind

Hier precies hetzelfde. Nu staat het inmiddels niet meer constant omhoog alleen als ze net uit bed komt of (eventjes) een staartje in heeft gehad. t Is met recht een punker.
Het hoeft echt niet volgens de laatste mode, maar het moet er nog wel een beetje uitzien.

Zelf knippen, tja met mijn skills zie ik dat niet zo zitten, worden het misschien allemaal happen en zo.

Het is best vol haar op zich, niet echt donzig maar wel lang dus.

Ik denk dat het toch de kapper wordt.
Had een plaatje met hoe het ongeveer eruitziet, maar lukt effe niet...
kul, gewoon zelf proberen.. die skills kun je ontwikkelen. beter nu dan dat ze 12 is en met scheef haar loopt.

niet meteen de helft eraf jassen, maar btje bij btje proberen.. gaat t scheef gaan... doe je voorzichtiger, en anders kun je altijd alsnóg naar de kapper.

zo'n hele volle bos zal ze nog neit hebben dat je er hele happen uit kunt knippen. niet zo bang zijn dus.
quote:Metis schreef op 01 september 2008 @ 11:23:

[...]

Hier precies hetzelfde. Nu staat het inmiddels niet meer constant omhoog alleen als ze net uit bed komt of (eventjes) een staartje in heeft gehad. t Is met recht een punker.Hahahaha Krijgen jullie ook zo vaak de vraag of ze met haar vingers in het stopcontact gezeten heeft?

Je hebt toch geen pop gebaard hoop ik? Een mooie schattige baby is leuk, maar schiet je niet een beetje door nu? Waar je je druk om maakt, zeg! Knip het gewoon zelf zo af dat ze er geen last van heeft! Vandaag nog! Dat lijkt me uiteindelijk toch de prioriteit?!?! Lijkt me allicht belangrijker dan dat het allemaal mooi en modieus is. Helemaal eens met bovenstaande. Gewoon het beetje dat in de oogjes hangt afknippen als ukkie slaapt en klaar is klara. Geen gedoe met speldjes en staartjes en scheidingen.

Zo dus ongeveer.
Dat is gewoon een saaie rechte pony hoor, maar dan een beetje naar de zijkant gekamd ;)
ze hebben in de winkel van die hel kleine plastick elastiekjes die ze er zelf met geen mogelijkheid uit kunnen halen. Je kan z zelf overigens ook alleen maar uit het haar krijgen als je hem doorknipt. Onze kleine liet schuifspeldjes wel zitten maar deze elastiekjes zijn een uitkomst voor baby's die daar geen zin in hebben.
quote:

[...]

Hahahaha Krijgen jullie ook zo vaak de vraag of ze met haar vingers in het stopcontact gezeten heeft? Hahaha ja, klinkt heel bekend! Andere benamingen: punker en kuifie. En dan natuurlijk nog de onzettend opmerkzame opmerking: "Goh, het staat helemaal overeind!"
quote:Esther1981 schreef op 01 september 2008 @ 11:58:

ze hebben in de winkel van die hel kleine plastick elastiekjes die ze er zelf met geen mogelijkheid uit kunnen halen. Je kan z zelf overigens ook alleen maar uit het haar krijgen als je hem doorknipt. Onze kleine liet schuifspeldjes wel zitten maar deze elastiekjes zijn een uitkomst voor baby's die daar geen zin in hebben.

Wat je ook wel eens hoort is om met een tie-wrap, dat is een plastic stripje dat je wel vast kunt maken, maar niet meer los, de polsjes aan de broekband worden vastgemaakt, dat kan dan bijvoorbeeld aan de zijkanten van de luier, of de polsjes achter het ruggetje aan elkaar valstklikken. Op die manier kunnen ze niet telkens hun haar uit model halen. Dan kun je met gewone schuifjes en elastiekjes blijven werken.

Dit wordt door babietjes wel eens als vervelend ervaren omdat ze het zelf niet los kunnen maken, maar het is wel voor hun eigen bestwil, anders zien ze er in no-time weer uit als een baby!

Wat een heftige reactie.

Als ik een meisje van 9 maanden met lang haar zou hebben zou ik ook met schuifjes ed werken. Zonder overdrijven, maar bij een meisje mag je best zien dat het een meisje is.

Oorbellen, armbandjes enzo vind ik weer een ander verhaal, maar schuifjes enzo zijn schattig imho.

TO, met een likje gel kun je inderdaad veel doen. en dan liefst " gewone" gel, want die zwitsal toei stelt echt niks voor. Maar ruikt wel lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven