Baby onrustig

27-09-2019 11:30 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo misschien dat jullie tips hebben voor mij. Mijn zoontje is nu 12 weken oud. Dit is onze eerste kindje. Hij is een hele lieve en vrolijke baby. Normaal heeft hij best wel een ritme (ik probeer dat in ieder geval) Even hoe de dag eruit ziet zodat het duidelijker is waar het misschien aan kan liggen.. Ik begin bij de laatste voeding.

Rond 23:30 krijgt hij zijn laatste voeding. Hij word dan rond 04:30 ongeveer wakker voor nog een voeding. En dan slaapt hij weer tot 08:00 uur. Dan voed ik hem weer en slaapt dan tot ong 09:30. Ik doe hem dan in bad en ga even met hem spelen. Rond 11:30 weer een voeding en dan slapen. Het slapen is soms ook lastig, want hij wil vaak in slaap gewiegd worden. Als ik hem wakker neerleg dan gaat hij huilen. Dan slaapt hij tot ong 15:00, voeden en spelen. Na deze voeding slaapt hij soms nog even. Rond 18:00 voeding, en vanaf daarna is hij vaak wakker. Soms wel de hele avond of hij slaap nog even tussen de voeding van 18:00 en 21:00 uur. Sinds een paar dagen is hij super onrustig! Hoe je hem dan ook vasthoud hij blijft onrustig en jengelen. Ook beweegt hij z’n rug omhoog en duwt dan half naar de zijkant en gaat half draaien. Maar als je hem dan neerlegt gaat hij zo half huilen en doet hij hetzelfde. Het enige wat helpt is hem vasthouden en heen en weer lopen.. Ook helpt het soms om hem soort van te laten zitten op je schoot en vast te houden.. Dit is dan bijna de hele avond.. En al een paar dagen.

Ik heb zijn temp gemeten en die is steeds goed. Buikkrampjes zat ik aan te denken, maar daar lijkt het niet echt op. Ik wrijf alsnog over zijn buikje en ga met zijn beentjes fietsen.

Misschien dat jullie tips hebben of misschien weten hoe het komt..
Bij oorpijn kan het zijn dat ze niet willen liggen of als er zuur omhoog komt.
Geef je bv of kv? Mijn kinderen hadden rond die leeftijd ergens regeldagen.
Regeldagen,
Krampjes...hoe dan ook als je merkt dat je kindje bij jou zijn troost vind lekker bij je houden (gewoon vasthouden of draagdoek)
Eze schreef:
27-09-2019 12:04
Geef je bv of kv? Mijn kinderen hadden rond die leeftijd ergens regeldagen.
Ik ga eerst alleen borstvoeding, maar ben nu aan het afbouwen. Hij krijgt nu s’nachts nog de borst en s’avonds na de voeding van 18:00 uur s’middags krijgt hij de fles. Met beide drinkt hij goed.
Die van ons wil na een voeding niet plat liggen, dan is ze ook erg onrustig. Ik zet haar dan maar een poosje in de Tripp Trapp met dat newborn kuipje. En ze moét echt goed geboerd hebben, anders blijft ze ook enorm jengelig en onrustig.

Misschien wil hij iets (omdraaien bijv.) wat hem fysiek nog niet lukt en is het frustratie/boosheid?

Heeft hij het warm genoeg?

Misschien een regeldagje?

Lastig hé soms dat er geen gebruiksaanwijzing bij geleverd is😉
Due-scimmie schreef:
27-09-2019 11:50
Bij oorpijn kan het zijn dat ze niet willen liggen of als er zuur omhoog komt.
Het gekke is dat hij s’middags wel gewoon goed slaapt.
yourlocalhero schreef:
27-09-2019 12:06
Regeldagen,
Krampjes...hoe dan ook als je merkt dat je kindje bij jou zijn troost vind lekker bij je houden (gewoon vasthouden of draagdoek)
Jaa dat is ook het beste. Alleen ik heb hem dan ook bij mij en houd hem dan ook vast. Het lastige is dat het lijkt of hij niet vastgehouden wil worden op een bepaalde manier als je zit, waardoor hij zo gaat bewegen. Als ik met hem loop is hij rustig, maar hij word steeds zwaarder en ik kan niet de hele avond met hem gaan lopen in mijn armen..
Maya89 schreef:
27-09-2019 12:07
Ik ga eerst alleen borstvoeding, maar ben nu aan het afbouwen. Hij krijgt nu s’nachts nog de borst en s’avonds na de voeding van 18:00 uur s’middags krijgt hij de fles. Met beide drinkt hij goed.
Dan lijkt de kans me best groot dat je melkproductie terugloopt en hij honger heeft.
Voor het lopen; een draagdoek of draagzak maakt dat makkelijker. Maar ik zou beginnen met uitsluiten dat hij honger heeft.
piepp schreef:
27-09-2019 12:07
Die van ons wil na een voeding niet plat liggen, dan is ze ook erg onrustig. Ik zet haar dan maar een poosje in de Tripp Trapp met dat newborn kuipje. En ze moét echt goed geboerd hebben, anders blijft ze ook enorm jengelig en onrustig.

Misschien wil hij iets (omdraaien bijv.) wat hem fysiek nog niet lukt en is het frustratie/boosheid?

Heeft hij het warm genoeg?

Misschien een regeldagje?

Lastig hé soms dat er geen gebruiksaanwijzing bij geleverd is😉
Ooh dat is ook echt vervelend. Fijn als de Tripp Trapp wel helpt!

Als ik hem dan zittend vast heb probeer ik van allen. Op me borst leggen, omgedraaid met z’n gezicht naar voren, gewoon zitten. Met alles wat ik doe blijft hij zo doen. Behalve als ik ga staan..

Temp meerdere keren gemeten en dat was ook prima. Hij zweet niet is niet extra warm in zijn nekje of iets. Dus warm of koud hebben is het ook niet..

Haha jaa ik vind het inderdaad lastig al helemaal, omdat je dan niet weet wat het is.🙈 Vaak weet ik het wel, maar met dit snap ik er niets van.
Misschien toch regeldagen.
Eze schreef:
27-09-2019 12:14
Voor het lopen; een draagdoek of draagzak maakt dat makkelijker. Maar ik zou beginnen met uitsluiten dat hij honger heeft.
In de draagzak wil hij vaak niet. En als ik hem dan aanleg wil hij ook niet eten. Luier is ook schoon..
Eze schreef:
27-09-2019 12:13
Dan lijkt de kans me best groot dat je melkproductie terugloopt en hij honger heeft.
Ik keek gister ook naar mijn melk toen ik de druk eraf haalde en het zag er wateriger uit dan eerst. Eerst was het echt wit en nu meer doorzichtig. Ik weet niet of dat uitmaakt..

Ik maak eigenlijk altijd een fles met 180ml, omdat hij dat mag per voeding met zijn gewicht. Alleen hij drinkt altijd max 110 ml l. Daarna wil hij ook echt niet meer. Ik merk wel dat hij s’avonds minder goed drinkt uit de borst dan s’nachts.
Misschien het bad moment in de avond doen?

Mijn zoontje was ook altijd vrij onrustig kwam mede door dat hij heel moeilijk kon boeren en dan op het eind van de dag zit dat dus allemaal dwars en kon ie niet lekker gaan slapen.

Het kan inderdaad van alles zijn.
Succes :hug:
LD199 schreef:
27-09-2019 12:22
Misschien het bad moment in de avond doen?

Mijn zoontje was ook altijd vrij onrustig kwam mede door dat hij heel moeilijk kon boeren en dan op het eind van de dag zit dat dus allemaal dwars en kon ie niet lekker gaan slapen.

Het kan inderdaad van alles zijn.
Succes :hug:

Ja dat dacht ik dus ook. Ik heb hem dus eergister s’avonds in bad gedaan en hem hem daarna nog een massage gegeven (bij een cursus geleerd) Maar helaas hij was klaarwakker.

Misschien moet ik het gewoon accepteren en is het nu gewoon even iets zwaarder. Het kan inderdaad van alles zijn..
Maya89 schreef:
27-09-2019 12:29
Ja dat dacht ik dus ook. Ik heb hem dus eergister s’avonds in bad gedaan en hem hem daarna nog een massage gegeven (bij een cursus geleerd) Maar helaas hij was klaarwakker.

Misschien moet ik het gewoon accepteren en is het nu gewoon even iets zwaarder. Het kan inderdaad van alles zijn..
En soms is het ook gewoon even niks. Eind van de dag, prikkels verwerken. Ze krijgen steeds meer mee van hun omgeving, en dat kost energie. Veel babies zijn eind van de dag huilerig (vraag maar eens hoeveel kinderen er een huil-uurtje hadden). Blijft vervelend voor jou, maar veel meer dan knuffelen kun je dan niet doen.
Maya89 schreef:
27-09-2019 12:21
Ik maak eigenlijk altijd een fles met 180ml, omdat hij dat mag per voeding met zijn gewicht. Alleen hij drinkt altijd max 110 ml l. Daarna wil hij ook echt niet meer. Ik merk wel dat hij s’avonds minder goed drinkt uit de borst dan s’nachts.
Is niet zo gek hoor. Hij is de grote hoeveelheden door de bv niet gewend en dat is prima. Vaker kleine flesjes kan ook.
Due-scimmie schreef:
27-09-2019 18:16
Is niet zo gek hoor. Hij is de grote hoeveelheden door de bv niet gewend en dat is prima. Vaker kleine flesjes kan ook.
Ooh oke! Ik vroeg me al af of dat heel erg was.
nausicaa schreef:
27-09-2019 13:31
En soms is het ook gewoon even niks. Eind van de dag, prikkels verwerken. Ze krijgen steeds meer mee van hun omgeving, en dat kost energie. Veel babies zijn eind van de dag huilerig (vraag maar eens hoeveel kinderen er een huil-uurtje hadden). Blijft vervelend voor jou, maar veel meer dan knuffelen kun je dan niet doen.
Jaa precies. Het zou inderdaad ook gewoon het einde van de dag kunnen zijn door alle prikkels! Jaa knuffels heb ik genoeg dus die kan hij dan krijgen☺️
Maya89 schreef:
27-09-2019 19:17
Ooh oke! Ik vroeg me al af of dat heel erg was.
Hier geen kv maar nog wel bv en hij is gewoon voldaan na flesjes van 100 cc. Denk dat het maar net is wat ze gewend zijn.
De mijne heeft dat ook. Heb je wel eens muziek geprobeerd? Het moet er ook gewoon heel even uit, dus even huilen en dan zeg ik “Ja, ik weet het. Het is moeilijk”. ;-) En dan zetten we een liedje op, beginnen eerst te dansen, dan zittend verder wiegen en daarna alleen nog op de billetjes trommelen. Als de ogen weer open gaan, dan met je hand zachtjes over het voorhoofd tot de neus wrijven.

Niet dat het zo moet, maar bij de oudste werkte muziek ook. Het wonder zal er wel vooral in zitten dat we dan zelf ook rustig worden en het gevoel hebben dat we zgn. weten wat we doen. Maar misschien werkt het ook wel voor jullie :-]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven