Baby slaapcoach?

07-11-2020 07:33 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na weer een slopende nacht nu druk aan het googelen op baby slaapcoaches, maar wat is dat duur! Heeft iemand daar misschien ervaring mee? Zo ja is het het geld waard?

Onze baby van zeven maanden heeft de eerste vier maanden overdag in een draagzak geslapen ivm verborgen reflux. Overdag in bed slapen was best een uitdaging maar dat lukt inmiddels redelijk. Wel met in slaap wiegen en dan voorzichtig overleggen. Inmiddels hoef ik maar 1 keer de trap op en af te lopen en hem in bed even over zijn buikje te aaien. Hij is letterlijk in 2 minuten in slaap. Echter slaapt hij wel steeds maar 1 cyclus omdat hij dus niet zelf in slaap valt.
Hier ligt ook het probleem denk ik, hij kan niet zelf gaan slapen.

Daarom zijn de nachten waarschijnlijk ook een drama! Hij moet dan ook steeds opnieuw in slaap gewiegd worden. Hij slaapt vaak bij ons in bed maar daar lijkt hij niet beter van te gaan slapen.

Ik heb alle slaapboeken gelezen en weet eigenlijk wel waar het fout gaat, maar op een of andere manier lukt het maar niet om ons er toe te zetten om de slaap associatie te veranderen! We denken nu aan gecontroleerd laten huilen.. maar eigenlijk kijk ik daar wel erg tegenop.

Vandaar dat we dachten aan de slaapcoach als ultieme redmiddel! Iemand ervaring? :)
Geen ervaring. Wel wil ik zeggen dat mijn baby van ruim 5 maanden overdag ook nog niet in een bedje slaapt. Soms 1x 45min in de kinderwagen. Verder op mij of als we rond wandelen.
Je wilt je baby laten huilen, maar omdat je het zelf niet kunt wil je daar iemand voor inhuren?

Ze is 7 maanden! Al leer je haar door te slapen, wat ze helemaal nog niet hoeft te doen op haar leeftijd als gezonde baby. Dan nog zul je nog met doorkomende tandjes en andere redenen voor wakker worden te maken krijgen. Dat valt niet weg te coachen. En als ze nog steeds last heeft van reflux, wat bij mijn kinderen heel lang heeft geduurd. Dan betekent dat alleen maar dat ze strakjes in haar eentje ligt te huilen van ongemak en misschien zelfs pijn.
Och, wat vreselijk zwaar zeg, deze situatie. Knap dat je het allemaal volhoudt.
Ik heb zelf geen ervaring maar wel veel verhalen gehoord over hulp van slaapcoaches en hoeveel verandering ze in de situatie kunnen brengen.
Idd ontzettend jammer dat het zo duur is.
Persoonlijk zou ik er wel voor gaan, denk ik.
Heel heel veel sterkte!
Wij hebben coaching gehad via The Sleep Agency en dat was de beste investering ooit. Juist het geld was voor ons ook een stok achter de deur om echt te doen wat de slaapcoach zei. Wel moet je er echt 2-3 weken voor uittrekken. Uiteindelijk vond ik het absoluut meerwaarde hebben omdat er een duidelijk plan werd opgesteld, met een verdeling tussen mij en m’n man, met dingen die je ook niet zo snel bij elkaar googlet.
(Oja, en het ging allemaal heel vriendelijk zonder laten huilen)
JenBarber schreef:
07-11-2020 07:41
Je wilt je baby laten huilen, maar omdat je het zelf niet kunt wil je daar iemand voor inhuren?

Ze is 7 maanden! Al leer je haar door te slapen, wat ze helemaal nog niet hoeft te doen op haar leeftijd als gezonde baby. Dan nog zul je nog met doorkomende tandjes en andere redenen voor wakker worden te maken krijgen. Dat valt niet weg te coachen. En als ze nog steeds last heeft van reflux, wat bij mijn kinderen heel lang heeft geduurd. Dan betekent dat alleen maar dat ze strakjes in haar eentje ligt te huilen van ongemak en misschien zelfs pijn.
In de op heb ik een beetje een samenvatting gegeven van hoe het tot nu toe gaat. Maar ik wilde hem dus niet laten huilen, daarom zitten we dus nu ook met het probleem dat hij s’nachts 10 keer per nacht wakker is. En ik heb hem dus ook altijd gedragen of tijden lang in slaap gewiegd. Was erg zwaar omdat ik nog een drukke kleuter rond heb lopen. Mijn vriend en ik lopen op ons tandvlees omdat er overdag wel gewoon gewerkt moet worden.

Hij heeft medicatie voor de reflux en als we hem een paracetamol geven heeft hij precies hetzelfde ritme qua wakker worden in de nacht

We willen alles voor hem doen en hij hoeft ook echt niet door te slapen, maar hij heeft wel zijn slaap nodig denk ik. Dus al die keren wakker en dan weer terug in slaap wiegen lijkt mij ook niet fijn voor hem.
helina13 wijzigde dit bericht op 07-11-2020 07:57
0.04% gewijzigd
Ik heb me er zelf ook in verdiept omdat mijn zoontje van 5 maanden ineens weer meerdere keren per nacht wakker wordt. En natuurlijk zijn ze nog klein en is nachtvoeding logisch, maar 7x eruit voor een speentje, aai over z’n bol of in slaap wiegen is zo slopend. Ik kwam uit bij Snuggles and Dreams, heb daar goede verhalen over gelezen en ze heeft ook een Instagram pagina met tips. Ik denk dat wij aan de slag gaan met de gids die zij heeft, en dan evt aangevuld met een telefonisch consult. Want de kosten zijn inderdaad best hoog 😬 maar voor goede nachtrust heb ik ook wel weer wat over haha!
LauraRoar schreef:
07-11-2020 07:43
Wij hebben coaching gehad via The Sleep Agency en dat was de beste investering ooit. Juist het geld was voor ons ook een stok achter de deur om echt te doen wat de slaapcoach zei. Wel moet je er echt 2-3 weken voor uittrekken. Uiteindelijk vond ik het absoluut meerwaarde hebben omdat er een duidelijk plan werd opgesteld, met een verdeling tussen mij en m’n man, met dingen die je ook niet zo snel bij elkaar googlet.
Super fijn! Inderdaad de stok achter de deur en samen een duidelijk plan van aanpak hebben lijkt mij een goed idee. Bedankt voor de tip! :)
Slechte nachten zijn de hel. Alles wordt beter als je zelf weer beter slaapt. Dat zou me echt 1000-en euro's waard zjin.

Wij hebben ook een aantal keer op het punt gestaan, alleen ging ons kind dan weer beter slapen. Maar ze is nog steeds een moeilijk slaper...
Slecht slapen is zo zwaar en zoooo herkenbaar.

Ik heb ons ukkie maanden in slaap gevoed en naast me in bed gehad. En overdaghele dag in de draagzak. Dat ging allemaal wel, maar het was zo zwaar.

Met een maand of 9 zijn we beginnen met slaaptraining light. Toen kon ukkie ook zo goed draaien dat ik hem s nachts niet meer naast me kon hebben ivm zijn eigen veiligheid. Dus toen moest hij wel leren om in zn bedje te slapen (Nikons op de kamer) We hebben eerst een strak ritueel ingevoerd en hem daarna steeds even kort laten huilen (max 30-60 seconden) voordat we hem weer uit zn bedje haalden en troosten. We zijn nu een maand verder en het gaat een stuk beter!!!!

Mijn conclusie is dat het goed is dat we wat langer met de zachte slaaptraining hebben gewacht en dat hij het eerder gewoon nodig had om dicht bij ons te slapen. En soms komt het ook een beetje vanzelf.
Google even op snuggle en dreams! Verkopen slaapgidsen met fantastische tips, je kunt zonder de coach zelf aan de slag.
Onze dochter slaapt sindsdien veeeeeeeeel beter en dat met wat zuinige traantjes. Vrijwel direct resultaat.
Even nieuwsgierig, hoeveel kost een slaapcoach?

Sterkte TO :hug:
Hoop dat je baby snel leert hoe hij zelf in slaap kan vallen
Gedaan toen kind al 15 mnd was. Ze sliep overdag max 45 mins en s nachts werd ze wakker en bleef ze wakker, urenlang. Niets kon haar weer laten slapen, hoe uitgeput ze ook was.

Slaapcoach (zelfde als Lauraroar) hielp echt. De combi van eerder naar bed en consequent de nacht-aanwezigheid afbouwen hielp om haar patroon te doorbreken en de extreme moeheid die wij en zij inmiddels voelden op te lossen. Ze werd ook overdag blijer en sliep makkelijker in. Er is wel gehuild en gekrijst (terwijl wij in de kamer waren) maar dat deed ze zonder dat programma ook.

En toen, na 2 weken, was het stil. Kalm. Ze sliep. Ze is nog steeds geen geboren slaapkopje maar het nachtwaken en de korte slaapjes verdwenen wel.
madamejean wijzigde dit bericht op 07-11-2020 08:57
10.23% gewijzigd
Maar TO, wat jouw baby laat zien, is heel normaal en natuurlijk babygedrag
Babies zijn graag bij mama (/papa) bij je houden, is voor een baby de veiligste plek. Minder paniek, dus minder huilen.
Het wordt echt beter, ook zonder coach
Wij hebben ook The Sleep Agency ingeschakeld en het had direct effect. Vroeg wakker worden heeft er nog wel heel lang ingezeten, maar haar methode gaat vooral om het opbouwen van vertrouwen bij het kind zodat het jou niet nodig heeft om in slaap te vallen en dat viel bij ons en bij ons kind heel goed.
Waarschijnlijk is je baby'tje ook moe van het continu korte slaapcycli hebben. Wat hem niet helpt om de rust te voelen om door te slapen. Wat heeft hij nodig om van de ene slaapcyclus in de andere te komen? Als hij meerdere slaapcycli pakt, zal hij ook beter, want dieper gaan slapen. De oplossing zit dus in de ene slaapcyclus laten overgaan in de volgende. Dat is 's nachts nog best een opgave... Maar áls het lukt, is je probleem voorbij.

(Dit is een ander probleem dan de gebroken nachten door doorkomende tandjes etc, dat blijft en dat hoort er helaas bij. Het wakker worden tussen slaapcycli door is níet normaal babygedrag)

Wat kun je doen? Begin met observeren overdag. Hoe lang is zijn slaapcyclus? (wsl precies 45 minuten) Wat zie je als ie wakker aan het worden is? Wat zie je als hij moe is? Wanneer is het juiste moment om hem in slaap te krijgen?

Blijf voorlopig nog even wiegen om hem in slaap te krijgen en zet in op het laten doorslapen van het ene slaapje in het andere zónder te wiegen.

Wat heeft hij nodig? Aai over zijn bol? Handje vasthouden? Speen? Dekentje stevig om hem heen? Dit moet je gaan onderzoeken, wat werkt er?

Zodra het overdag lukt, kun je het 's nachts gaan doen. (Je begint met overdag, puur omdat je dan helder en semi-wakker genoeg bent om te observeren)

Is het een speentje? Dan tig speentjes in zijn bed zodat er altijd eentje binnen bereik is
Handje vasthouden? Zet zijn bedje naast jullie bed en slaap met je hand door de spijlen. Is onhandig, maar zodra hij gaat doorslapen hoeft dit niet meer.
Aai over de bol? Zelfde, bed naast jullie bed en 's nachts die geruststelling geven die hij kennelijk nodig heeft.

Met tijd, als hij van slaapcyclus naar slaapcyclus gaat, zal je alle interventies kunnen afbouwen. Omdat ie dan gaat doorslapen. (Wat niet hetzelfde is al 10 uur doortrekken 's nachts, dat kan nog wel even duren)

NIET meer wiegen 's nachts, want daar maak je hem wakker mee...

Sterkte, TO en veel succes!
lilalinda schreef:
07-11-2020 08:48
Maar TO, wat jouw baby laat zien, is heel normaal en natuurlijk babygedrag
Babies zijn graag bij mama (/papa) bij je houden, is voor een baby de veiligste plek. Minder paniek, dus minder huilen.
Het wordt echt beter, ook zonder coach
Ik ben het eens dat een baby graag bij je wil zijn, maar om snachts 10 x wakker te worden is écht geen natuurlijk babygedrag.
Bij ons hebben alle kinderen snachts netjes de om de 3 uur aangehouden. Met een jaar oud sliepen de oudste 2 nog niet door, en voedde ik nog steeds 2 x per nacht, en ik zeg dan ook echt niet dat doorslapen vanzelfsprekend is, maar om de 3 uur betekent op een nacht van 9 uur max 2 x voeden tussendoor.
Onze jongste is nu 6 weken en heeft ook reflux. Overdag slaapt hij idd ook in de draagzak of in de kinderwagen (maar alleen als ik dan ook wandel) en snachts slaapt hij de eerste 2 cyclussen gewoon in zijn bedje. Wel naast mij. Na de 2e nachtvoeding kan ik hem vaak op mijn buik nog wel even laten slapen.

Nu on topic: slaapt je baby bij jullie in de kamer? Onze oudste ging ineens doorslapen toen ze op haar eigen kamer sliep, die werd blijkbaar wakker van ons. Onze middelste sliep juist beter bij ons op de kamer. Dus daarin kan je ook even zoeken wat het beste werkt. En anders zou ik idd een slaapcoach proberen. Hoe vermoeider een baby is hoe slechter ze slapen
.
anoniem_637d84854bd0f wijzigde dit bericht op 07-11-2020 20:17
99.81% gewijzigd
.
anoniem_637d84854bd0f wijzigde dit bericht op 07-11-2020 20:17
98.98% gewijzigd
Ik volg een aantal slaapcoaches op insta (Snuggles & dreams, en Taking Cara Babies). Die hebben echt al ontzettend veel tips. Wellicht kun je daar eens naar kijken. Snuggles&Dreams heeft ook slaapgidsen tegen vriendelijke prijsjes en biedt tegenwoordig ook online groepscoaching aan.

Wat bij ons helpt is goed naar wakkertijden en dutjes te kijken. Ook meerdere speentjes in bed, en juiste slaapzak zodat zl goed warm blijft in de vroege ochtend.

Sterkte! Het is soms echt even zoeken!
lelie90 schreef:
07-11-2020 09:28
Ik volg een aantal slaapcoaches op insta (Snuggles & dreams, en Taking Cara Babies). Die hebben echt al ontzettend veel tips. Wellicht kun je daar eens naar kijken. Snuggles&Dreams heeft ook slaapgidsen tegen vriendelijke prijsjes en biedt tegenwoordig ook online groepscoaching aan.

Wat bij ons helpt is goed naar wakkertijden en dutjes te kijken. Ook meerdere speentjes in bed, en juiste slaapzak zodat zl goed warm blijft in de vroege ochtend.

Sterkte! Het is soms echt even zoeken!
Jaaaa en die online groepscoaching bevat gidsen, online platform, video’s met tips en veel meer voor €55. Echt een koopje in vergelijking met alleen een gids!
Wat hier het beste werkte (5 kinderen). In bed leggen. Zeggen dat het tijd is om te slapen. Kusje geven en weggaan.
Als ze begonnen te huilen, even laten, dan teruggaan, in bed laten liggen! Goed leggen, zeggen dat het tijd is om te slapen. Kusje. Weggaan. Bij de derde keer goedleggen, zeggen dat het tijd is om te slapen. Weggaan.
Bij de vierde keer alleen weer even goed neerleggen. Niets meer zeggen en weer weggaan. En dit laatste steeds herhalen. Hij moet leren dat zijn bed een fijne plek is. Wanneer je hem er elke keer weer uithaalt bevestig je dat alleen jij de fijne plek bent en niet zijn bedje.
Ben jij ‘s nachts alleen? Of wissel je nachten met je partner?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik denk dat Bellyflop de spijker op zn kop slaat.
ik geef mn bek ook maar een douw
Goede tips hier.

De dutjes gids van snuggle and dreams is ook fijn. Te downloaden op haar site.

En in de fb groep 'nachtouders van nu' vind je veel gelijkgestemden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven