baby uitzetlijst?

11-07-2010 14:53 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een beetje domme vraag (maar het is ook allemaal nieuw voor me): heeft iemand een goede complete baby uitzetlijst? Ik dacht deze van mijn verloskundige te krijgen (misschien ook een domme gedachte) maar dat had ik dus mis.

Als ik google kom ik zulke verschillende lijsten tegen en ik vermoed dat een lijst van bijvoorbeeld prenatal overcompleet is omdat ze op die manier hopen (nog) meer te verkopen, aan de andere kant wil ik ook geen essentiele dingen missen. Daarom hoop ik dat iemand mij helpen kan met een goede lijst. Alvast bedankt.
quote:Whiskers schreef op 11 juli 2010 @ 15:13:

Ja maar, vieze oogjes en zo, daar kan je melk in spuiten.Op een gegeven moment droogt de bron toch op hoor
quote:tilalia2 schreef op 11 juli 2010 @ 15:12:

[...]

Hydrofiele qwashandjes zijn veel fijner in die lieve kleine plooitjes van een babytje. Of als je een kind met eczeem hebt.Toen ze echt klein waren gebruikte ik helemaal geen washandje, maar gewoon mijn handen om te wassen. (of klink ik nu als een überranzige moeder ).
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 11 juli 2010 @ 15:12:

[...]

Ik had hele grote spuugdoekjes van de Ikea. Twee euro voor tien stuks geloof ik. Voor mijn kotsbaby (oudste had een reflux) had ik helemaal geen doekjes nodig. Die legde je op je schouder om te laten boeren en dan moest je de muur achter je schoon maken. Zelf bleef je wel proper. Toch nog handig, dat projectielbraken. Da's waar. Maar dan kan je met hydrofielen je muur makkelijker schoonmaken dan met spuugdoekjes, hahaha
quote:tilalia2 schreef op 11 juli 2010 @ 15:14:

[...]

Da's waar. Maar dan kan je met hydrofielen je muur makkelijker schoonmaken dan met spuugdoekjes, hahahaIk was blij dat we afneembare muren hadden. Al liet ik op een gegeven moment hem maar in de badkamer boeren. Die tegels kon ik zo afspoelen.
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 11 juli 2010 @ 15:16:

[...]

Ik was blij dat we afneembare muren hadden. Al liet ik op een gegeven moment hem maar in de badkamer boeren. Die tegels kon ik zo afspoelen.

Ik legde 2 hydrofielen op de bank en het kind op de buik, gesteund door handjes neer. Burb, fletsje, kind weer oppakken en hydrofielen zò de was in

Zullen de hormonen wel geweest zijn, maar waarom liet ik ze in hemelsnaam niet boven de plee of het bad boeren?
Ik vind het wel makkelijk om hydrofiele luiers in wit en gekleurd te hebben. Als je alleen wit hebt moet je altijd wachten tot je een witte was draait.
Dat water in ampullen heb ik nooit gehad (of gemist). Vergeet trouwens geen bepanthen of sudocreme op je lijstje te zetten TO. Ideaal spul. Ik gebruik het nog steeds. En het is echt niet nodig om de gehele Zwitsallijn aan te schaffen. Je gebruikt het in het begin niet eens en het is behoorlijk geparfumeerd spul, dus als je kind gevoelig is kun je het niet eens gebruiken. Luieremmer hadden wij wel (met pedaalemmerzakken erin), maar er zijn genoeg mensen die zo'n emmer helemaal niets vinden. Een box is ook handig, zeker als er huisdieren of andere kinderen in huis zijn.
MILF in the making ;-)
quote:tilalia2 schreef op 11 juli 2010 @ 15:18:

Zullen de hormonen wel geweest zijn, maar waarom liet ik ze in hemelsnaam niet boven de plee of het bad boeren? Mijn absoluut allergisch voor kinderen überhomo vriend kwam op het idee nadat hij op kraambezoek was gekomen en het projectielbraken en de opruimklus erna eens bekeek.
MILF in the making ;-)
quote:Hebbes schreef op 11 juli 2010 @ 15:19:

Ik vind het wel makkelijk om hydrofiele luiers in wit en gekleurd te hebben. Als je alleen wit hebt moet je altijd wachten tot je een witte was draait.Ik mikte ze gewoon bij de gekleurde was. Heb je ze op een gegeven moment ook in alle kleuren.
MILF in the making ;-)
quote:Hebbes schreef op 11 juli 2010 @ 15:19:

Ik vind het wel makkelijk om hydrofiele luiers in wit en gekleurd te hebben. Als je alleen wit hebt moet je altijd wachten tot je een witte was draait.Mijn 60 graden licht bestaat tegenwoordig zowat alleen uit hydrofielen
Joh, koop van alles een beetje, en kijk na de geboorte waar je veel gebruik van maakt, dan kun je daarna altijd nog bijkopen.

Ik heb zelf vlak na de geboorte veel hydrofielen gebruikt omdat ik overvloedig lacteerde en mijn kind veel lekte. Spuugdoekjes en washandjes gebruikte ik maar zo af en toe, dus daar had ik niet zoveel van nodig.

Na 6 maanden gebruikte ik eigenlijk nauwelijks hydrofielen meer: ik lacteer niet meer en mijn kind lekt niet meer. Ik heb plastic slabben die ik even afspoel, spuugdoekjes gebruik ik al helemaal niet meer, en inmiddels gebruik ik gewoon onze eigen washanden omdat haar washandjes op magische wijze verdwijnen.

Je ziet: textiel is zo persoonlijk. Dus koop gewoon een beetje van alles en kijk na de bevalling wat voor persoon jij bent
Ik zou wel voor mouwloze rompers gaan. Dat gefrut met mouwtjes en dan nog een keer met truitjes of kleertjes vond ik zo irritant. Mouwloze Hemarompers vind ik ideaal.
MILF in the making ;-)
En dan vooral de stretch!
Of overslagrompers, ook heel handig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Overslagrompers vond ik juist weer niks! Ik had de tip van meerdere mensen gekregen, maar zowel man als ik vonden de 'gewone' rompers veel handiger. Dat gemier met die drukknoopjes kostte veel meer tijd dan even snel over het hoofdje.
-
Ik wil als superleek die wel alles tot in de puntjes weten wil even iets vragen: zijn hydrofielen luiers die je vervolgens zo'n beetje overal voor gebruikt behalve als luier??? Of bestaan er meerdere hydrofiele textielwaren?

Idd, die worden voor zo'n beetje alles gebruikt, behalve als luier.
Ik kreeg zo'n lijstje van de kraamzorg. Heb je daar al een intake van gehad?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Whiskers schreef op 11 juli 2010 @ 18:55:

Idd, die worden voor zo'n beetje alles gebruikt, behalve als luier.Maar het kan wel, als luier, voor als je midden in de nacht ontdekt dat je vergeten bent een nieuw pak aan te schaffen en je de laatste uit het oude pak net met poep en al de luieremmer in mikt

Bel je moeder hoe je ze moet vouwen (vindt ze leuk, midden in de nacht!), luister niet naar wat ze zegt over spelden, maar neem schilderstape.

Moet je er wel iets van een plastic overbroekje om doen, anders lekt 't nogal door....

Ik vond die molton-luiers ook wel handig, die heeft dochter de eerste paar weken in plaats van een broek aan gehad. Als een soort rok om haar heen gevouwen, en vastgeplakt met schilderstape. Tip van de kraamhulp.

Oh ja, schilderstape is ook handig
Creatief met luiers en tape?
Wij kregen een uitzetlijst van de kraamzorg. Sommige kraamzorgorganisaties hebben ook uitzetlijsten online staan. In ieder geval veel hydrofielen en spuugdoekjes. Niet te veel van de andere soorten luiers (flanel/molton). Niet te veel beddengoed (wij hebben veel mooie lakentjes en leuke dekentjes gekocht, maar al vanaf 8 weken schopt reglibaby alles binnen 5 minuten van zich af en dus slaapt ze in een slaapzakje en ligt het meeste beddengoed ongebruikt in de kast)

Dingen als hydrofielen en spuugdoekjes zou ik trouwens bij de Hema kopen. Wij hebben van verschillende mensen dingen gekregen en dus veel merken kunnen uitproberen. De spullen van de Hema zijn het zachtst.

O ja, kruiken, kruikenzakken etc. hebben wij geleend, die gebruik je echt maar 2 of 3 weken.
Schilderstape ja. Daar merk ik nu de flesjes met gekolfde melk mee. Ook handig.
Ohja, geen kruikenzakken!

Gewoon een hydrofiel erom rollen en vastknopen.

De kraam weet wel hoe dat moet.
Hydrofieldoeken is hier tip nummer 1. Dochter is net 1, en we gebruiken ze nog steeds veelvuldig.

Tip 2: koop geen kruikenzakken. Zelfde reden als Whiskers aangeeft.
Kruiken vond ik trouwens ook stom: waarom zo'n eng ding met kokend heet water in de wieg, als je ook gewoon een pittenzak kan gebruiken?

Dat mocht niet van de kraamzorg bij ons, maar uiteindelijk hebben we die hele kruik maar een dag of 2 gebruikt, en nooit tegelijk met baby in de wieg gehad. Hadden we dus net zo goed wel die pittenzak kunnen gebruiken!

Handig topic dit trouwens: ik beval binnenkort (nu 39 weken zwanger) van onze tweede in Singapore. Zonder kraamhulp, dus dit is wel even handig om de kennis weer op te frissen! Ze verkopen hier trouwens geen kruiken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven