Baby verbastering van eigen naam geven?
maandag 20 januari 2020 om 12:38
Al een aantal jaar vind ik twee babynamen erg leuk die erg lijken op mijn eigen naam of die van mijn partner. Zouden jullie dit doen?
Om mijn privacy te bewaren heb ik enkele voorbeelden bedacht, zodat jullie een idee hebben wat ik bedoel, zonder dat ik mijn eigen naam hoef prijs te geven:
- Man heet Lucas, babynaam Luuk of Luca
- Ik heet Julia, babynaam Julie of Julius
- Ik heet Annemarie, babynaam Anne
- Man heet Thomas, babynaam Tom
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Ik snap dat het er om gaat wat wij zouden willen, maar ik vraag het me af..
Om mijn privacy te bewaren heb ik enkele voorbeelden bedacht, zodat jullie een idee hebben wat ik bedoel, zonder dat ik mijn eigen naam hoef prijs te geven:
- Man heet Lucas, babynaam Luuk of Luca
- Ik heet Julia, babynaam Julie of Julius
- Ik heet Annemarie, babynaam Anne
- Man heet Thomas, babynaam Tom
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Ik snap dat het er om gaat wat wij zouden willen, maar ik vraag het me af..
maandag 20 januari 2020 om 13:03
Mijn vader heet Pieter Cornelis, zijn broer Cornelis Pieter. Dat is pas jut en jullerig, maar voor de buitenwereld amper zichtbaar.
Roepnamen Piet en Cor. Hun opa heette ook zo ongeveer en mijn broer ook. Twee namen die al honderden jaren in de familie zitten.
Tsja, originaliteit is soms niet het doel.
*Dit zijn natuurlijk gefingeerde namen.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 20-01-2020 13:04
4.55% gewijzigd
maandag 20 januari 2020 om 13:04
maandag 20 januari 2020 om 13:05
Ik ken een Arend Barend met een broer Barend Arend. En dat zijn geen gefingeerde namen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 20 januari 2020 om 13:08
maandag 20 januari 2020 om 13:09
Dit. Suf en onhandig.blijfgewoonbianca schreef: ↑20-01-2020 12:59Ik zou alleen niet kind de naam geven van hoe jullie naam wordt afgekort.
•
maandag 20 januari 2020 om 13:29
Ik heb geen idee wie dat is haha.

maandag 20 januari 2020 om 22:04
Mijn dochter heeft dezelfde tweede naam als ik. Ik ben daarin naar mijn overleden tante vernoemd, en ik vind het een hele mooie naam. Wel even getwijfeld of dat niet ene beetje raar was, maar tante was belangrijk voor me, dus kind is naar haar vernoemd. En die tweede naam gebruik je toch niet zo veel.
maandag 20 januari 2020 om 22:47
Ik bedoel daarmee een naam om aan je baby te geven. Geen kinderlijke namen oid. Ook geen gekunstelde namen.
maandag 20 januari 2020 om 23:23
Rob en Bor de Wolf

Geweldig

Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
dinsdag 21 januari 2020 om 00:35
Valt ook wat voor te zeggen! Wij hebben een heel eigen naam bedacht als eerste (en officiële) voornaam en voor de rest de grootouders/meters/peters enz. gerustgesteld met nog wat voorletters uit hun eigen rijtje
Overigens mooi klinkend in die volgorde en samen mooie initialen opleverend.

Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
woensdag 22 januari 2020 om 10:09
Ik weet niet of het voor iedereen duidelijk is wat ik bedoel.
Ik bedoel niet dat mijn naam Lotte is en ik een dochter de naam Lot zou geven. Dus ik geef niet de afgekorte versie dan aan het kind, maar echt een andere naam die er iets van weg heeft.
Bijvoorbeeld vader James, zoon Jamie/Jamy. Of moeder Emma dochter Emmy. Nogmaals, dit zijn slechts voorbeelden.
Ik bedoel niet dat mijn naam Lotte is en ik een dochter de naam Lot zou geven. Dus ik geef niet de afgekorte versie dan aan het kind, maar echt een andere naam die er iets van weg heeft.
Bijvoorbeeld vader James, zoon Jamie/Jamy. Of moeder Emma dochter Emmy. Nogmaals, dit zijn slechts voorbeelden.
woensdag 22 januari 2020 om 10:40
Ook dan blijft mijn vraag: waarom niet? Als jij de naam die je wilt geven al tijden mooi vind, gewoon doen.wee schreef: ↑22-01-2020 10:09Ik weet niet of het voor iedereen duidelijk is wat ik bedoel.
Het valt mensen minder op dan je zelf nu denkt.
woensdag 22 januari 2020 om 10:50
James/Jamie en Emma/Emmy is gewoon hetzelfde als Lotte/Lot hoor.wee schreef: ↑22-01-2020 10:09Ik weet niet of het voor iedereen duidelijk is wat ik bedoel.
Emma/Emily komt dan meer in de buurt van wat je omschrijft.
woensdag 22 januari 2020 om 10:53
ik vind het leuk!wee schreef: ↑22-01-2020 10:09Ik weet niet of het voor iedereen duidelijk is wat ik bedoel.
zolang het geen dwangmatig creatief gedoetje wordt. maar dat is mijn mening.
En doooooor!