Baby verbastering van eigen naam geven?
maandag 20 januari 2020 om 12:38
Al een aantal jaar vind ik twee babynamen erg leuk die erg lijken op mijn eigen naam of die van mijn partner. Zouden jullie dit doen?
Om mijn privacy te bewaren heb ik enkele voorbeelden bedacht, zodat jullie een idee hebben wat ik bedoel, zonder dat ik mijn eigen naam hoef prijs te geven:
- Man heet Lucas, babynaam Luuk of Luca
- Ik heet Julia, babynaam Julie of Julius
- Ik heet Annemarie, babynaam Anne
- Man heet Thomas, babynaam Tom
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Ik snap dat het er om gaat wat wij zouden willen, maar ik vraag het me af..
Om mijn privacy te bewaren heb ik enkele voorbeelden bedacht, zodat jullie een idee hebben wat ik bedoel, zonder dat ik mijn eigen naam hoef prijs te geven:
- Man heet Lucas, babynaam Luuk of Luca
- Ik heet Julia, babynaam Julie of Julius
- Ik heet Annemarie, babynaam Anne
- Man heet Thomas, babynaam Tom
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Ik snap dat het er om gaat wat wij zouden willen, maar ik vraag het me af..
donderdag 23 januari 2020 om 00:14
Nou, dit dus.
Ik heb al zoveel gekke namen gehoord. Een vernoeming naar de eigen naam of andere familienaam valt daarbij echt in het niet.

Vernoeming naar de ouder ipv de grootouder was in mijn omgeving trouwens vrij normaal. Mijn broer heeft dezelfde naam als mijn vader en mijn nichtje die van haar moeder, mijn opa weer van zijn vader. Het is niet zo dat dat van oudsher ‘niet hoort’ of zo.
donderdag 23 januari 2020 om 07:57
en daarbij:Tiktiktikwiebenik schreef: ↑23-01-2020 07:55Uit praktisch oogpunt zou ik aan alle familieleden (die dezelfde achternaam hebben) namen met verschillende voorletters geven.....maar wie ontvangt vandaag nog "echte post"....
kind woont een jaar of 20 bij ouders, daarna nog 80 jaar elders
donderdag 23 januari 2020 om 08:32
Ik ben geen fan van direct vernoemen, zeker niet als roepnaam. Heb dan toch het gevoel dat het kind bij voorbaat de missie en verwachting krijgt een nieuwe versie van papa of oma te worden ipv zichzelf.
Heb er wel eens over nagedacht toen ik een relatie had met een jongen die wilde vernoemen naar zijn jong overleden ouders, wat ik snapte. Ik wilde dan als voorwaarde stellen dat een zoon naar de grootmoeder zou heten en een dochter naar de grootvader.
Dus
Julia --> Julius/Jules/Liam
Michel - Michelle/Mikki/Melle
Heb er wel eens over nagedacht toen ik een relatie had met een jongen die wilde vernoemen naar zijn jong overleden ouders, wat ik snapte. Ik wilde dan als voorwaarde stellen dat een zoon naar de grootmoeder zou heten en een dochter naar de grootvader.
Dus
Julia --> Julius/Jules/Liam
Michel - Michelle/Mikki/Melle
What doesn't kill you, will get you next time.