Babyschoentjes maat 17?

19-05-2009 21:25 28 berichten
Mijn dochter is vorige week 1 geworden. Sinds 3 weken loopt ze. En niet zomaar een beetje langs de meubels, nee nu echt los, stap stap stap, ze doet het liefst de héle dag. Speelgoed van hier naar daar verplaatsen, achter broerlief aan lopen, over drempels stappen etc.

Het wordt dus tijd om schoentjes voor haar aan te schaffen want de bobux slofjes waar ze het tot nu toe op heeft uitgehouden zijn buiten niet veilig meer. Dat zooltje beschermt tegen niks, zo dun is het.

Ik ben al aan het rondkijken geweest maar ik heb tot nu toe nergens echte soeple schoentjes met goede zool kunnen vinden in haar maat. Ik gok dat ze maat 17 nodig heeft want ik heb wel schoentjes maat 18 kunnen vinden maar die zijn nog (behoorlijk wat) te groot.

Wie weet waar ik zou kunnen zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Jonna,

Ik heb een paar witte All Stars, maat 17. Nieuw in de doos, nooit gedragen want mijn zoontjes hebben grote voeten.

Je kunt ze dus zo van me overnemen. Laat maar even weten.

Groetjes kuuk
Scapino. Niet te duur, want ze zijn er binnen drie maanden toch weer uit gegroeid. Online zijn heel veel modellen te bekijken en sommige ook te bestellen. Die van dr. visser schijnen goed te zijn.
Hi Kuuk,

All Stars ... helemaal leuk, ik loop er zelf ook graag op. Maar niet in de zomer, dan zijn ze me te warm. Dus ik kijk voor mijn dochter liever even verder naar iets anders. Maar bedankt voor het aanbod!
ik had met mijn oudste ook dat probleem, liep vrij vlot en was maar mini dus had echt superkleine schoentjes nodig. (15? weet t niet meer)

ik in de winkel vragen: nee mevrouw met die maat lopen kinderen nog niet!

kind opgehaald en in de winkel laten lopen en voetjes laten meten, ze heeft meteen een leverancier gebeld om wat te bestellen...

(waren helemaaaaaal niet mooi maar je moet toch wat)

schoentjes in maat 17 hebben ze bij schoenenreus zeker weten volgens mij zag ik ze bij scapino ook staan.
Hoi Jonna, hier een moeder van een klein meisje van 1,5jr die sinds kort loopt. Ook maatje 17 en wij zijn goed geslaagd bij Van Haren - Elefanten-schoentjes. Zitten super met mooie pasvorm en goed voetbed. Fysio vond ze ook ok. Verder hebben we nog een paar duurdere sandaaltjes gekocht bij speciale kinderschoenenzaak, ze zijn er dus wel in kleine maatjes maar het is even zoeken!
.
.
Ben bij schoenenreus en scapino geweest maar daar bij beiden niet gevonden. Ik weet ook niet zeker of ze maat 17 heeft, misschien ook wel kleiner. Ze is sowieso al kleiner dan gemiddeld.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet bij de echte speciaalzaken ben geweest. Maar die probeerde ik ook nog even te vermijden ivm de kosten

Ik ben nu al op internet aan het zoeken maar online bestellen is natuurlijk ook niks, grote kans dat ze dan niet goed zitten. Ik zie wel dat er bepaalde modellen van 'elefanten' zijn die al bij maat 17 beginnen maar die vind ik allemaal gruwelijk lelijk. Ik hou helemaal niet van roze en bloemen en glitters en steentjes etc!!

Maar goed, als ik uiteindelijk toe moet geven aan roze schoenen met glitters én steentjes of aan het uitgeven van teveel euro's dan is het maar zo. Schoenen zijn wel belangrijk natuurlijk.
Ik wilde dus ook net de tip van Bardossa geven, maar Q was me voor! Deze schoentjes hebben een flexzool, ideale eerste schoentjes. Dochter liep met 13 maanden, en had maat 18, maat 19 schoenen van Bardossa gekocht, die vallen vrij klein en zo had ze nog wat ruimte om te groeien.

Maar als ik jou was zou ik echt proberen het kopen van schoentjes nog iets uit te stellen. Mijn dochter heeft haar schoentjes krap anderhalve maand aan gehad terwijl ze op de groei waren gekocht. Die voeten groeien als kool als die kleintjes een tijdje goed los lopen!
Jonna, ik denk dat Elefanten echt nog te stug zijn in het begin.

Die schoentjes van Bardossa waren iets van 40 euro. Inderdaad veel geld, vooral omdat ze er al zo snel uitgegroeid was! Maar veel andere keus was er niet voor die eerste schoentjes met soepele zool...
Ik vind de schoentjes van Shoesme erg fijn voor de kinderen. En leuk, ook niet onbelangrijk
Ja ik heb al even gegoogled op Bardossa. Die hebben in ieder geval schoentjes waar ik wel blij van word (dan hebben we het even niet over de prijs...)

Op naar een goede kinderschoenenwinkel dus. Wie kan er echt een aanraden in Amsterdam?
.
.
Volgens mij heeft mijn meisje ook een hoge wreef. Ik kon haar bijna nergens in wurmen en dat had niets met de lengte van de zool te maken. Dank voor de tip van Het Klompenhuisje Qwertu, ik zal eens kijken of ik daar vrijdag langs kan. Hebben ze daar een grote collectie van die Bardossa schoentjes want...ik zie online hééél veel leuks!!
Hmmm...op de site van Het Klompenhuisje staat dat je er terecht kunt vanaf maat 18. Maar ik zal sowieso eens gaan. Zij kunnen allicht even goed kijken, meten en adviseren.
Haha, hier ook al een dochter met hoge wreef. Ze past ook niet in de schoentjes van bijv. Shoesme. Maar Bardossa was perfect!

Succes!
Elefanten werd door onze kinderfysio aangeraden ivm goede stevige hak en flexibele zool. Die van dochter zijn best mooi, rood en zonder glitters enzo
Zij heeft trouwens een vrij lage wreef...

Misschien dat ze daarom bij haar wel erg fijn zitten?!

Succes vrijdag: hopelijk hebben ze iets dat lekker zit én mooi is!
Het lijkt soms wel of schoentjes veel te groot zijn maar als je ze aan laat meten dan valt dat toch best mee. Met gewicht erop zijn de voetjes al meteen wat platter en tot 1,2 cm groeiruimte is normaal volgens mij.

.
bij boumy hebben ze nu ook buitenschoentjes

ik heb juist het tegenovergestelde, mn mannetje wil nog niet lopen. dus moet ik juist grote slofjes hebben. Die zocht ik, en toen zag ik ook die buitenschoentjes

edit;

Totaal nutteloos, want niet in kleine maatjes :|

sowwy
Wij hadden (dochter had) dus die op het plaatje van Q in het zilver. Zoooo schattig!!!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven