Bedrogen door oppas?

22-07-2011 01:13 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weg gehaald ivm privacy
quote:Blyt schreef op 22 juli 2011 @ 10:23:

[...]

Inderdaad zeg. 16 jaar, totaal onverantwoordelijk. Dat mensen het vroeger deden is geen enkel excuus, vroeger rookten mensen in auto's zonder gordel.Wie laat er eigenlijk uberhaupt een ander op zijn kind passen? Straks is het een pedo! Dat risico neem je toch niet? Dat vráágt om lastige situaties.Dus dat....iedereen moet het voor zichzelf weten, maar ik laat geen kind op mijn kind passen...
Leef nu en niet later...
Meesje, je hebt nog niet gereageerd of je vooraf de afspraak met haar had dat ze niemand mocht uitnodigen, of evt met toestemming.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:miss-sjeelie schreef op 22 juli 2011 @ 11:03:

[...]

Dus dat....iedereen moet het voor zichzelf weten, maar ik laat geen kind op mijn kind passen...Heel verstandig. Ik persoonlijk laat niemand op mijn kind passen. Pedo's zitten voornamelijk in je prive-netwerk, precies daar waar je ze niet verwacht. Ik vertrouw dus niemand; ik ga geen risico's nemen met mijn kind.
quote:Blyt schreef op 22 juli 2011 @ 11:09:

[...]

Heel verstandig. Ik persoonlijk laat niemand op mijn kind passen. Pedo's zitten voornamelijk in je prive-netwerk, precies daar waar je ze niet verwacht. Ik vertrouw dus niemand; ik ga geen risico's nemen met mijn kind.

WTF....

Ten eerste vraag ik me dan af wat voor soort mensen jij in je prive netwerk hebt zitten dat je deze niet met je kind kunt vertrouwen...

Misschien toch eens een ander netwerk opbouwen dan...

Ten tweede, kun je dan nooit eens zonder kind de deur uit, ook niet echt gezond lijkt me...

Ten derde en hoe zit het dan met familie? Je broer of zus of moeder of vader.... Mogen die wel oppassen of vertrouw je die ook niet??
quote:miss-sjeelie schreef op 22 juli 2011 @ 11:03:

[...]

Dus dat....iedereen moet het voor zichzelf weten, maar ik laat geen kind op mijn kind passen...

Ik was 14 toen ik voor t eerst op ging passen. Ouders waren dan tot midden in de nacht weg en ik bleef daar slapen en passen op twee kindjes.

Een kind oppassen op een kind, ze is 16. Ik denk dat je ook moet kijken naar t verantwoordelijkheidsgevoel van t kind. Ze kent t gezin al jaren, ouders wonen in de buurt, whats the problem?

De reactie van TO vind ik overdreven. Tis idd niet leuk dat er een ander in je huis is, maar what could happen?

Zoals batwoman al zei, had t uitgemaakt als t meisjes was geweest?
Oh Jeeez, gaan we weer. BEEEEEP.
@ Blyt

Huh? Bedoel je dat in reactie op mijn vragen?

En hoe bedoel je weer? Hebben wij eerder een discussie met elkaar gehad dan??
Blyt
quote:Anthonius schreef op 22 juli 2011 @ 11:25:

[...]

WTF....

Ten eerste vraag ik me dan af wat voor soort mensen jij in je prive netwerk hebt zitten dat je deze niet met je kind kunt vertrouwen...

Misschien toch eens een ander netwerk opbouwen dan...

Ten tweede, kun je dan nooit eens zonder kind de deur uit, ook niet echt gezond lijkt me...

Ten derde en hoe zit het dan met familie? Je broer of zus of moeder of vader.... Mogen die wel oppassen of vertrouw je die ook niet??Pre-cies
Ben erg benieuwd naar je reactie Blyt...

Misschien schat ik het heel anders in dan jij bedoelt hoor, vandaar mijn vraag..

Maar het komt zo paranoide over, dat je uitspraak mijn interesse had gewekt...
In het andere topic kan je lezen dat TO lekker met haar man in de kroeg wilde hangen en dat ze de 16 jarige oppas wilden laten overnachten zodat die de kinderen 's ochtends ook uit bed kon halen. 50 euro is dan een koopje uiteraard
Voor alle sarcasmically challenged onder ons heb ik mijn principes overboord gegooid en een motto genomen. Jawel. Als de forum-software meewerkt is hij spoedig zichtbaar. Enjoy.
@ mylene We hebben de afspraak dat ze even vraagt of iemand langs kan komen.
mijn dochter van 13 past ook op. 's avonds en brengt dan ook 2 kinderen naar bed toe, waarvan er eentje nogal eens tussendoor wakker wordt al dan niet voor een voeding. Ze krijgt hier 20 euro per avond voor. Van ongeveer 7 uur, tot half 12 gemiddeld, ze wordt ook thuis gebracht met de auto. Die 20 euro is extreem veel voor haar, 13 jarigen verdienen nergens zoveel voor een paar uurtjes werken. De ene 13 jarige is de andere niet, en de ene 16 jarige is ook de andere niet blijkbaar. Maar los daar nog van werd mijn dochter zelf gevraagd of ze niet liever een vriendin uit wilde nodigen. Ze vertrouwen mijn dochter dusdanig dat ze er niet van uit gaat dan die vreemde of foute vrienden heeft.

Hebben we niet vroeger allemaal wel eens opgepast en een vriendje mee genomen? Ik iig wel ( maar was toen geen 13 ) nou en? Ik zorgde er wel altijd voor dat we niet al vrijende gesnapt konden worden, en dus vroeg ik ook altijd hoe laat ze thuis waren, niet dat ik bang was dat ze me dan ineens niet meer kon vertrouwen, maar ik vond het idee gewoon niet fijn en wilde zelf prive

ze is 16!!!!!! Als ze nou idd de coke op tafel had, maar er was alleen een vriendje, doe niet zo ouderwets joh! En hoezo is het vertrouwen weg, wat is er dan allemaal gebeurd want ik snap er echt niks van....

Aan de andere kant kunnen we lullen als brugman, maar je luisterd toch niet, dus tja, pass die oppas dan maar door naar hier, een goede oppas is goud waard!!!

( maar 50 euro?? Why?? Wat moest ze daar dan allemaal voor doen? Kids badderen, voederen, koken, schoonmaken??)
ah lees al waar die 50 euro voor waren...
Vijftig euro vind ik weinig voor een avond, nacht en ochtend oppas. Oppassen is een grote verantwoordelijkheid.

Als er al 'zoveel was voorgevallen' TO, waarom tóch deze oppas die verantwoordelijkheid geven?

Of was het allemaal op dat moment (dus niet alleen die gast)? Wat dan eigenlijk, en waarom heb je het daar dan helemaal niet over?

Kijk je had natuurlijk gewoon rustig tegen 't meiske kunnen zeggen 'Heel erg bedankt voor het oppassen. Ik vind het trouwens een beetje vervelend als je mensen uitnodigt als ik er niet van weet, wil je dat een volgende keer wel even met me overleggen? Misschien heb je er nu niet bij stil gestaan. Maar als we dingen voortaan in overleg doen is er geen probleem.'

Had je dat zelf ook niet een stuk normaler gevonden naar een kind van 16? (ook naar een volwassene trouwens)

Je kunt toch wel iets op een redelijke manier aangeven. En 'geschrokken' is geen excuus, als je hier al van schrikt zou ik toch enorm aan mezelf gaan twijfelen en mijn eigen overdreven schrikreactie niet op de oppas afreageren.
quote:meds schreef op vrijdag 22 juli 2011 12:48 In het andere topic kan je lezen dat TO lekker met haar man in de kroeg wilde hangen en dat ze de 16 jarige oppas wilden laten overnachten zodat die de kinderen 's ochtends ook uit bed kon halen. 50 euro is dan een koopje uiteraardWat!!?? Dat doet de deur dicht!!
Leef nu en niet later...
De 50 euro was voor de kinderen in bed leggen en smorgens opstaan tot een uur of 10.

En ik vind het belachelijk dat iemand van 16 maar 20 euro zou krijgen.

Je laat je kostbaarste bezit bij iemand anders je geeft zelf veel geld uit aan uit eten bios drinken etc. En je geeft een meisje dan 20¤. Echt sneu.

Ze is helaas geen goud waard, heb met mijn dochter gekletst. De oppas zit achter de pc, de jongste wordt geen tanden gepoetst en ligt zonder pyama in bed.

De vorige keer had ik wat bedenkingen er was wat kleingeld weg en sigaretten waren op. Maar dacht ik misschien heeft mijn vriend ze verplaatst ofzo.

Toen we thuis kwamen zaten ze binnen te roken (ik ga altijd buiten staan) en ze weet dat het binnen niet mag.

Ik vind dit respectloos..

@ mariamena,

Hoezo vind je dat ik niet luister? Ik reageer op andere forummers en ieder heeft zijn eigen mening. Ik was benieuwd hoe andere er over dachten schijnbaar anders dan ik. Dat is prima

Maar mijn mening verandert niet, houdt dit in dat ik dan niet luister?
@meds als je goed leest dan lees je ook hoe spannend ik het vond dat er een ander voor mijn kinderen komt zorgen.

En het is niet zo dat we laveloos thuis komen!

En ik heb met de oppas normaal gepraat ze snapte het wel. Het was nog niet erg laat dus ik vroeg of ze niet beter thuis kon slapen. Heb me heus niet afgereageerd op een meisje van 16.
En nu ga ik met mijn gezin wat leuks doen, kan dus voorlopig niet reageren.

Voordat er weer geroepen wordt dat TO toch niet meer terug komt.

Wat ik jammer vind is dat sommige zo snel iets invullen en aannemen.

Dus omdat ik met vriend een avondje weg wilde is het belachelijk dat ik een oppas naar huis stuur omdat ze zich niet aan onze afspraken heeft gehouden???
ai, dat maakt het allemaal wel ietsjes anders...binnen roken.....kids geen pyjama aan, etc....mss had je beter moeten zeggen wat je wel en niet wilde en een briefje neer moeten leggen...
quote:Blyt schreef op 22 juli 2011 @ 11:09:

[...]

Heel verstandig. Ik persoonlijk laat niemand op mijn kind passen. Pedo's zitten voornamelijk in je prive-netwerk, precies daar waar je ze niet verwacht. Ik vertrouw dus niemand; ik ga geen risico's nemen met mijn kind.

Wat mooi dat je een medestander hebt!
pff overdreven.

ik dacht ook dat de oppas er met de kerel van door was.

maar nee, dr vriendje zat op de bank.

sorry hoor maar je had dit ook anders kunnen oplossen ( praten ofzo). je had hier ook andere afspraken over kunnen maken.

en anders: neem een professional, die zijn geen 16, hebben geen vriendje die op de bank komt hangen en je weet zeker dat je een goed iemand in huis haald via een bureau. maar ja die zijn wel een stukje duurder dus dat wil je vast niet.

ohoh als het zitten van een vriend op de bank het ergste is wat je overkomt mag je er voor teken.

ps: heb niet alles gelezen dus sorry als ik dubbel post.
dus de oppas mag niet roken maar moeder wel???
Mariamena de eerste lag er een briefje, de tweede keer mondeling en ze vertelde dat ze het wel wist nu en dat alles goed komt, ga maar fijn weg.

Maar ga nu echt weg!! Kijk straks even met mijn mobiel nog wel even..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven