beetje bang

27-07-2009 20:35 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik ben nog maar 16 maar zit nu al tegen op om over 5/6 jaar ofzo een kind te krijgen. het lijkt me dood eng! is dat normaal op mijn leeftijd en komt het vanzelf dat ik het niet meer eng vind? of ben ik de enigste en is het ook egt eng?

misschien heel raar hoor maar tog.

owja en..ik heb al anderhalf jaar een relatie we ''neuken'' niet maar doen wel aan gewoon voorspel enzo. dus hoef niet bang te zijn dat ik al zwanger word:)
Waarom moet je over 5/6 jaar een kind krijgen? Misschien duurt het nog wel 20 jaar voordat je een kind krijgt....misschien begin je wel nooit aan kinderen.

Wat lijkt je er eng aan?
Meid, wacht daar nog maar eens een tijdje mee. Komt vanzelf dat je ze zo graag wil (of niet natuurlijk) dat je je wel over je angst heen kan zetten.

Waar ben je bang voor? Voor de pijn?
Je bent niet de enige (enigste bestaat niet) die echt (egt is ook fout) bang is. Maar daar hoef je je nu toch (tog is fout) nog niet druk over te maken?
Grote kans dat je daar tegen die tijd heel anders over denkt. Zo niet, dan heb je zo nog een jaar of 15 om aan het idee te wennen.
The time is now
quote:Banba schreef op 27 juli 2009 @ 20:45:

Grote kans dat je daar tegen die tijd heel anders over denkt. Zo niet, dan heb je zo nog een jaar of 15 om aan het idee te wennen.Of niet en dan kies je ervoor om geen kinderen te krijgen. Het is niet iets wat moet hoor.
je bent 16! geniet nog even lekker, je gaat je nu toch nog geen zorgen maken om iets wat nog jaren kan duren?
quote:Chardonnay schreef op 27 juli 2009 @ 20:44:

Je bent niet de enige (enigste bestaat niet) die echt (egt is ook fout) bang is. Maar daar hoef je je nu toch (tog is fout) nog niet druk over te maken?

Jawel hoor, bestaat wel, de enigste ben ik namelijk.

TO: op je zestiende hoef je je dit soort dingen helemaal nog niet af te vragem!
.
Zolang je het eng vindt niet aan beginnen
quote:reisa1978 schreef op 27 juli 2009 @ 20:46:

[...]

Of niet en dan kies je ervoor om geen kinderen te krijgen. Het is niet iets wat moet hoor.Ook dat inderdaad. Gezien het feit dat ze er nu zo mee bezig is, denk ik echter wel dat TO een kinderwens heeft.
The time is now
Toen ik 16 was,heeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden dus.

Nee, toen was ik niet bezig met de gedachte om kinderen te krijgen.

Toen ik 17 was, raakte ik zwanger, en heb de bevalling gewoon overleefd
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:Banba schreef op 27 juli 2009 @ 20:50:

[...]

Ook dat inderdaad. Gezien het feit dat ze er nu zo mee bezig is, denk ik echter wel dat TO een kinderwens heeft.Ik kan uit het openingsbericht niet helemaal opmaken of ze bang is om zwanger te zijn en te bevallen of om een kind te hebben. Maar als het om bevallingsangst gaat dan wennen de meeste vrouwen er inderdaad aan. En gaan de meeste vrouwen daar in de loop van de tijd anders tegenaan kijken.
Hallo Meisje, Ja dat had ik vroeger ook, dacht altijd dat is vast heel eng een baby in je buik.

Je bent nog zo jong dus je hebt nog alle tijd om aan het idee te wennen.

Maar als je eraan toe bent en je krijgt een baby dan wordt het een deel van jouw hier groei je al in mee in de tijd dat je zwanger bent. En dan is het nog bijna onwerkelijk, dat dit allemaal zo kan gebeuren in je lichaam.

Het blijft een wonder!!
gewoon goed oppassen en anticonceptie gebruiken, dan hoef je ook niet bang te zijn voor 'n kind

je bent nog jong, er valt nog genoeg leuks te doen in 't leven, dus je kunt altijd besluiten nooit voor 'n kind te kiezen
Je weet vanzelf wel of het moment daar is om een kind te krijgen! Tot die tijd heel voorzichtig en verstandig doen en lekker genieten van alles!
tis ook eng
quote:meisjemeisjew schreef op 27 juli 2009 @ 20:35:

hallo,

ik ben nog maar 16 maar zit nu al tegen op om over 5/6 jaar ofzo een kind te krijgen. het lijkt me dood eng! is dat normaal op mijn leeftijd en komt het vanzelf dat ik het niet meer eng vind? of ben ik de enigste en is het ook egt eng?

misschien heel raar hoor maar tog.

owja en..ik heb al anderhalf jaar een relatie we ''neuken'' niet maar doen wel aan gewoon voorspel enzo. dus hoef niet bang te zijn dat ik al zwanger wordDat is nog maar de vraag. Je kunt ook zwanger worden zonder te neuken. Het lijkt me een goed idee jezelf eens te laten voorlichten. Daarnaast spreekt het voor zich dat je helemaal geen kinderen hoeft te krijgen als je dat zelf niet wilt.
quote:Mariannanas schreef op 27 juli 2009 @ 20:49:

[...]

!Heb ik het toch altijd verkeerd geleerd dan? Nou mijn excuus dan.
Een vriendin van mij is zwanger geraakt zonder echt te neuken. Het kan dus wel. De kans is klein, maar toch....... Het zaad hoeft maar op de een of andere manier naar binnen te komen.

Maar inderdaad de vraag is natuurlijk waar je bang voor bent en wie weet verdwijnt die angst nog naarmate je ouder wordt.
quote:Chardonnay schreef op 27 juli 2009 @ 21:09:

[...]

Heb ik het toch altijd verkeerd geleerd dan? Nou mijn excuus dan.Volgens mij alleen maar in: ik ben enig, maar jij bent het ééénigst hoor!

Meisjemeisjew, ik ben 10 jaar ouder dan jij en vind het ook nogal een verantwoordelijkheid hoor. Ik weet niet of ik het (ooit) aandurf. Maar al begin je nooit aan kinderen, dat is ook ok toch? Voor nu moet je er, zoals anderen al schreven, voor zorgen dat je niet zwanger raakt, want dat kan tijdens voorspel ook gebeuren. Wees wijs!
quote:Mariannanas schreef op 27 juli 2009 @ 20:49:

[...]

TO: op je zestiende hoef je je dit soort dingen helemaal nog niet af te vragem!Nee hoor, bestaat niet
Frankly my dear, I don"t give a damn
Allereerst: Naar de dokter jij en de pil halen! Voor je het weet ga je in een opwelling te ver en zien we je hier met een ander topic. Ten tweede condooms kopen! Al gebruik je ze de komende 2 jaar niet! houdbaarheidsdatum is lang zat! En tot slot: je hoeft hier nog lang niet over in de rats te zitten. Ik ben bijna 31 en begin nu pas voor kindje 1, je hebt dus nog 15 jaar de tijd en zie je het dan nog niet zitten? Doe je het gewoon niet! In de westerse wereld hebben we een luxe en dat is de keuze wel of geen kinderen. Geniet van je jeugd, gebruik anticonceptie, en denk niet te veel aan later, later komt vanzelf!
quote:calvijn1 schreef op 27 juli 2009 @ 21:47:

[...]

Nee hoor, bestaat nietHmm ik denk dat mariananas bedoelt: Ik ben enig, Jij bent enig. Zij is de enigste :-)
ja maar ik ben wel gek op kinderen en wil ook een gezin later! ach komt misschien inderdaat dan wel.

bedankt allemaal!
owja,, en hoe kun je zwanger raken door vingeren en aftrekken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven