begin zwangerschap

08-09-2010 15:06 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
[Beste medeforumleden,

Sinds vandaag heb ik mij aangemeld op het vivaforum!

Op dit moment ben ik een paar dagen overtijd en heb ik vanochtend een zwangerschapstest gedaan! De test streep was zichbaar, maar nog wel dun en vaag!

Nu vraag ik me af hoe dit bij jullie is gegaan, was de streep ook vaag ? En wanneer kan ik het beste weer een test doen ?

Groetjes,

Aira/i]
Heb ik ook weleens gehoord Saar dat het bij de tweede veel sneller gaat, kan ik me ook voorstellen als je al een kleintje hebt..

Heb je toch minder tijd om erbij stil te staan..
Buikje begint nu een klein beetje te komen. Enne, dat nergens anders meer aan denken herken ik hoor. Tis allemaal gewoon superspannend en allemaal heel abstract ook nog.
Bij mij duurde het een aantal dagen voordat de streep echt duidelijk werd. Ondanks dat ik zwanger ben van een tweeling... Dus als ie morgen nog niet veel donkerder is zegt dat niks. Daarnaast, een lichte streep is ook een streep! Als je geen HCG zou hebben zou je helemaal geen streep zien.

Dus alvast voorzichtig gefeliciteerd!

@Noodles, ik vind wel dat het nu sneller gaat. Ben nu bijna 32 weken! Mag van mij nog wel wat sneller gaan, maar vooral de eerste periode vond ik erg langzaam gaan.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Ik kan me voorstellen dat de eerste weken voorbij kruipen!

Weet je wat ik me ook afvraag... wanneer vertel je het aan familie en vrienden ??
quote:Aira30 schreef op 08 september 2010 @ 16:15:

Ik kan me voorstellen dat de eerste weken voorbij kruipen!

Weet je wat ik me ook afvraag... wanneer vertel je het aan familie en vrienden ??Ik heb het de eerste keer meteen verteld, die keer werd een miskraam. De tweede keer heb ik het na 12 weken verteld en de derde keer na de eerste goede echo (7 weken).
Kan me voorstellen dat je staat te springen om het aan je dierbare te vertellen :):)
anoniem_112636 wijzigde dit bericht op 08-09-2010 16:18
Reden: dubbel
% gewijzigd
sommige mensen vertellen het na 12 weken (dan is de spannendse periode voorbij).

Wij konden het echter niet voor ons houden en hebben het al heel snel aan directe familie verteld.

Mijn moeder heb ik het vrijwel meteen verteld en mijn vriend vertelde het toen we 6 weken waren al aan zijn moeder (die het weer doorvertelde aan zijn broertje en zusje).

Mijn beste vriendin belde ik nadat ik de eerste test had gedaan (het was een verrassing, ik was totaal overdonderd)

Mijn verdere familie (ooms tantes en opa en oma) hebben we het pas na 12 weken verteld. Ook op mijn werk het ik tot 12 weken verwacht, ook de rest van mijn vriendinnen heb ik het na 12 weken verteld...
@ fleurtje wist niet dat je dat mee had gemaakt meis.

lijkt me zo heftig. Kan me voorstellen dat je de tweede keer dan langer wacht..
Vroeger vertelde je het na de eerste echo, en die was met 12 weken. Tegenwoordig krijgt men vaak veel eerder een echo.
Ik heb 2 vriendinnen direct gebeld. Moest het zeker bij iemand kwijt. Mijn ouders, schoonouders en broers/zussen + paar vriendinnen en mijn werk (jawel) heb ik na de 1e echo verteld (8 weken). Mijn werk was meer uit noodzaak omdat ik elke ochtend groen aankwam en me zelfs een aantal keer ziek heb moeten melden. De 'rest' heb ik het pas vorige week (bijna 12 weken) verteld.
quote:noodles schreef op 08 september 2010 @ 16:20:

@ fleurtje wist niet dat je dat mee had gemaakt meis.

lijkt me zo heftig. Kan me voorstellen dat je de tweede keer dan langer wacht..

Mwah, dat heftige viel mee. Ik geloof dat ik een week of acht zwanger was, dus in totaal zal ik een week of twee geweten hebben dat ik zwanger was. Ik was teleurgesteld en was verdrietig, maar (en dat is mij op viva vaak verweten als ik dat zei) ik vond het te vergelijken met een vakantie waar je je op verheugd had en die die niet doorging, of een leuke baan.

Nu ik twee kinderen heb, denk ik wel (als ik er aan denk) eerder aan wat het had kúnnen worden. Maar ja, dan had ik deze twee niet gehad....
8 weken las ik net! Ook wel een goed moment om aan mensen te vertellen die close voor je zijn..

Rest zal ik ook pas naar 12 weken vertellen!
Gefeliciteerd!

Je verteld het wanneer jij en je partner dat willen. Ik heb het alle drie de keren snel verteld, dat voelde goed. Ik heb twee miskramen gehad en doordat we het snel verteld hadden, leefde iedereen ook erg mee. De andere kant van de medaille: bij de derde zwangerschap was iedereen wel wat minder enthousiast met feliciteren, omdat ze bang waren voor ons dat het weer mis ging.

Kortom: het is een keuze! Die je helemaal zelf maakt.
Eerst vrijdagochtend maar eens afwachten!! Spannend
Waarom? De test is nu positief, zolang er niks geks gebeurt zal hij dat vrijdag ook nog zijn hoor.

(Maar ik ben denk ik de enige vrouw ter wereld die per zwangerschap maar één test heeft gedaan. )
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 08 september 2010 @ 16:49:

Waarom? De test is nu positief, zolang er niks geks gebeurt zal hij dat vrijdag ook nog zijn hoor.

(Maar ik ben denk ik de enige vrouw ter wereld die per zwangerschap maar één test heeft gedaan. )

Nee, ik ook :-)

Zag het nut niet van meerdere testen.
Ik ben zwanger geworden via ICSI. Op de ochtend van de test wist mijn man het (uiteraard). Daarna heb ik het hier op het forum verteld en toevallig hadden we die dag een meeting met een groepje meiden. Die wisten het dus. Dat was op een zondag. Daarna maandag en dinsdag getest en de test werd eerst donkerder op maandag en toen op dinsdag weer lichter. Toen heb ik het een collega/vriendin verteld. Ik mocht komen bloedprikken en toen we woensdag de uitslag hadden (goed!) zijn we eerst naar onze ouders gegaan, toen naar mijn oma en naar mijn broer en zijn vrouw en naar schoonzus en vriend. Daarna eigenlijk vrij snel aan veel meer mensen verteld, ook op mijn werk. We waren vier jaar bezig en iedereen wist dat we met ICSI bezig waren. Mensen hebben zo lang met ons meegeleefd en wisten ook ongeveer wanneer we meer zouden weten (niet op de dag af). Bovendien kan ik dingen slecht geheim houden. We hebben bijvoorbeeld ook aan iedereen verteld dat we een jongetje krijgen
Ik zag dus overduidelijk wel het nut van meerdere testen

Achteraf gezien had ik het beter niet kunnen doen. Ik deed ook meerdere testen (op zondag begonnen met eerst eentje van een goedkoop merk en toen zeer royaal ook nog een Predictor er tegenaan gegooid. Toen op maandagochtend weer beide testen om de streepjes te kunnen vergelijken. Op dinsdagochtend weer eentje en op dinsdagmiddag na het bloedprikken ook nog maar eentje )

Nee maar achteraf gezien kan je natuurlijk niets zien aan lichtere/donkerdere testen. Als je meer drinkt voor je plast zal het streepje ook lichter zijn.
Mijn streep (dat klinkt stom) was 5 dagen voor ik ongesteld moest worden al binnen 5 seconden overduidelijk aanwezig. Had klachten die niet herleidbaar waren naar mijn werk of wat dan ook (extreem moe) en testte eigenlijk voor de grap. En ja hoor, raak.

Ik heb het aan mijn dierbaarste vriendinnen meteen verteld, de rest veel later pas.
Dan zijn we in ieder geval al met twee.

Na één test geloofde ik het altijd direct wel. Het werd voor mij altijd pas echt spannend bij de echo's. Daar heb ik helaas wel wat minder leuke ervaringen mee. In de laatste zwangerschap ook heel wat echo's gehad, maar dat kwam puur omdat ik bij de gynaecoloog liep.
Kaetje,

Ik kan me wel voorstellen dat je dan zoveel testen doet..!

Bij iedereen voelt dat gewoon anders.. Ookal is mijn streepje al een beetje zichtbaar wil ik toch nog één test doen! Gewoon voor de zekerheid ...

Dan durf ik helemaal wel te gaan juichen!!
Kaetje, in jouw geval snap ik het helemaal. Als je al zolang bezig bent in het medische circuit, is het natuurlijk heel onwerkelijk dat je een positieve test in je handen hebt. Dan moet je gewoon nog een keer kijken of je het wel goed hebt gezien, toch?
Oh ik heb ook wel een stuk of 5 testen er tegen aan gegooid bij elke zwangerschap.... Geloofde het elke keer gewoon niet! De 1e was echt gepland en ik geloofde niet dat het in 1 keer raak kon zijn. Bij de 2e was ik aan de pil en totally in schock en de derde is ook erg onverwachts(nu 8 weken zwanger). En wij vertelde het ook meteen zodra we de positieve test in handen hadden.

Oeh en van harte gefelicteerd meid!!!
quote:fleurtje schreef op 08 september 2010 @ 16:23:

[...]

Mwah, dat heftige viel mee. Ik geloof dat ik een week of acht zwanger was, dus in totaal zal ik een week of twee geweten hebben dat ik zwanger was. Ik was teleurgesteld en was verdrietig, maar (en dat is mij op viva vaak verweten als ik dat zei) ik vond het te vergelijken met een vakantie waar je je op verheugd had en die die niet doorging, of een leuke baan.

Gelukkig maar dat het niet te heftig voor je was, en dat je er zo goed mee om hebt kunnen gaan.

Dat je zoiets wordt verweten begrijp ik niet zo goed eerlijk gezegd, je hebt het toch zo ervaren?

Nu ik twee kinderen heb, denk ik wel (als ik er aan denk) eerder aan wat het had kúnnen worden. Maar ja, dan had ik deze twee niet gehad....

Kan ik me voorstellen.. Prachtig dat je nu twee dochters hebt trouwens
quote:kaetje schreef op 08 september 2010 @ 16:51:

Ik ben zwanger geworden via ICSI. Op de ochtend van de test wist mijn man het (uiteraard). Daarna heb ik het hier op het forum verteld en toevallig hadden we die dag een meeting met een groepje meiden. Die wisten het dus. Dat was op een zondag. Daarna maandag en dinsdag getest en de test werd eerst donkerder op maandag en toen op dinsdag weer lichter. Toen heb ik het een collega/vriendin verteld. Ik mocht komen bloedprikken en toen we woensdag de uitslag hadden (goed!) zijn we eerst naar onze ouders gegaan, toen naar mijn oma en naar mijn broer en zijn vrouw en naar schoonzus en vriend. Daarna eigenlijk vrij snel aan veel meer mensen verteld, ook op mijn werk. We waren vier jaar bezig en iedereen wist dat we met ICSI bezig waren. Mensen hebben zo lang met ons meegeleefd en wisten ook ongeveer wanneer we meer zouden weten (niet op de dag af). Bovendien kan ik dingen slecht geheim houden. We hebben bijvoorbeeld ook aan iedereen verteld dat we een jongetje krijgen aaaw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven