Berg verhelpen
dinsdag 28 april 2020 om 13:27
Hallo allemaal,
Mijn dochter van 2,5 week oud heeft best wat berg op haar hoofd. Nu last ik dingen als insmeren met baby olie etc. Maar mijn dochter heeft echt een gigantische haardos waardoor dat dus voornamelijk in haar haar blijft zitten en niet op de schilfers. Iemand nog andere tips wat ik eraan kan doen?
Mijn dochter van 2,5 week oud heeft best wat berg op haar hoofd. Nu last ik dingen als insmeren met baby olie etc. Maar mijn dochter heeft echt een gigantische haardos waardoor dat dus voornamelijk in haar haar blijft zitten en niet op de schilfers. Iemand nog andere tips wat ik eraan kan doen?

dinsdag 28 april 2020 om 17:39
Ik heb ook goede ervaring met dr. Leenarts bergzalf. Ik heb het 5 maanden laten zitten, omdat op CB gezegd werd dat het vanzelf weg zou gaan. Dat ging het niet, en het ging ruiken op een gegeven moment. Ook groeide er geen haar op het stuk waar ze berg had zitten (en ze heeft al zo weinig haar haha!) dus heb ik met 5,5 maand dat spulletje gehaald toen er korting was bij onze drogist. Er zit een soort luizenkammetje bij. Je smeert het erop, laat het even zitten (hier hebben we het een middagje laten intrekken) en dan eruit kammen. Ging helemaal prima! Is ook niet teruggekomen. Ik heb het al meermaals uitgeleend aan vrienden, want je hebt er maar weinig van nodig en de tube heeft meer dan genoeg om flink wat keren gebruikt te worden. Nu groeit er ook weer haar op die plek

dinsdag 28 april 2020 om 18:19
Even de hoofdhuid weken in bad, en dan lekker veel kokosolie op haar hoofd smeren. Nog even weken, en dan met een tandenborstel (of soortgelijk borsteltje) eraf borstelen. Na de behandeling afdrogen en dun laagje kokosolie in de hoofdhuid masseren en lekker laten zitten tot het volgende badje. Eventueel herhalen indien noodzakelijk. Kokosolie is erg vet, dus pas op voor vlekken op lakentjes en dergelijke. Ik gebruikte een oud lakentje tijdens de behandeling. Het is even gedoe, maar hielp bij ons goed. Succes!
woensdag 29 april 2020 om 20:05
Hier exact hetzelfde verhaal, hier een klein koppie vol met berg, na 1x behandelen met dr Leenarts alles weg en gingen ‘eindelijk’ de haartjes groeien. Nooit meer terug gekomen, is nu 3 maanden terug.Violet-Nebula schreef: ↑28-04-2020 17:39Ik heb ook goede ervaring met dr. Leenarts bergzalf. Ik heb het 5 maanden laten zitten, omdat op CB gezegd werd dat het vanzelf weg zou gaan. Dat ging het niet, en het ging ruiken op een gegeven moment. Ook groeide er geen haar op het stuk waar ze berg had zitten (en ze heeft al zo weinig haar haha!) dus heb ik met 5,5 maand dat spulletje gehaald toen er korting was bij onze drogist. Er zit een soort luizenkammetje bij. Je smeert het erop, laat het even zitten (hier hebben we het een middagje laten intrekken) en dan eruit kammen. Ging helemaal prima! Is ook niet teruggekomen. Ik heb het al meermaals uitgeleend aan vrienden, want je hebt er maar weinig van nodig en de tube heeft meer dan genoeg om flink wat keren gebruikt te worden. Nu groeit er ook weer haar op die plek![]()