Berg verhelpen

28-04-2020 13:27 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn dochter van 2,5 week oud heeft best wat berg op haar hoofd. Nu last ik dingen als insmeren met baby olie etc. Maar mijn dochter heeft echt een gigantische haardos waardoor dat dus voornamelijk in haar haar blijft zitten en niet op de schilfers. Iemand nog andere tips wat ik eraan kan doen?
Ik heb ook goede ervaring met dr. Leenarts bergzalf. Ik heb het 5 maanden laten zitten, omdat op CB gezegd werd dat het vanzelf weg zou gaan. Dat ging het niet, en het ging ruiken op een gegeven moment. Ook groeide er geen haar op het stuk waar ze berg had zitten (en ze heeft al zo weinig haar haha!) dus heb ik met 5,5 maand dat spulletje gehaald toen er korting was bij onze drogist. Er zit een soort luizenkammetje bij. Je smeert het erop, laat het even zitten (hier hebben we het een middagje laten intrekken) en dan eruit kammen. Ging helemaal prima! Is ook niet teruggekomen. Ik heb het al meermaals uitgeleend aan vrienden, want je hebt er maar weinig van nodig en de tube heeft meer dan genoeg om flink wat keren gebruikt te worden. Nu groeit er ook weer haar op die plek :cheer2:
Geef je borstvoeding? Moedermelk inmasseren. Vaak.
Even de hoofdhuid weken in bad, en dan lekker veel kokosolie op haar hoofd smeren. Nog even weken, en dan met een tandenborstel (of soortgelijk borsteltje) eraf borstelen. Na de behandeling afdrogen en dun laagje kokosolie in de hoofdhuid masseren en lekker laten zitten tot het volgende badje. Eventueel herhalen indien noodzakelijk. Kokosolie is erg vet, dus pas op voor vlekken op lakentjes en dergelijke. Ik gebruikte een oud lakentje tijdens de behandeling. Het is even gedoe, maar hielp bij ons goed. Succes!
Violet-Nebula schreef:
28-04-2020 17:39
Ik heb ook goede ervaring met dr. Leenarts bergzalf. Ik heb het 5 maanden laten zitten, omdat op CB gezegd werd dat het vanzelf weg zou gaan. Dat ging het niet, en het ging ruiken op een gegeven moment. Ook groeide er geen haar op het stuk waar ze berg had zitten (en ze heeft al zo weinig haar haha!) dus heb ik met 5,5 maand dat spulletje gehaald toen er korting was bij onze drogist. Er zit een soort luizenkammetje bij. Je smeert het erop, laat het even zitten (hier hebben we het een middagje laten intrekken) en dan eruit kammen. Ging helemaal prima! Is ook niet teruggekomen. Ik heb het al meermaals uitgeleend aan vrienden, want je hebt er maar weinig van nodig en de tube heeft meer dan genoeg om flink wat keren gebruikt te worden. Nu groeit er ook weer haar op die plek :cheer2:
Hier exact hetzelfde verhaal, hier een klein koppie vol met berg, na 1x behandelen met dr Leenarts alles weg en gingen ‘eindelijk’ de haartjes groeien. Nooit meer terug gekomen, is nu 3 maanden terug.
Het lijkt wat losser te zitten nu... helaas komen er nu ook hele plukken haar mee met de berg... nu heeft ze echt wel heel veel maar vind het zo zonde van die mooie bos. :"-( Maar het haar zal ongetwijfeld terug groeien.
Niet gaan prutsen met babyolie joh. De twee producten die hier al genoemd zijn werken snel en goed:
Zarqa Baby Haarlotion Anti-berg
of
Berg Zalf van drs Leenarts.
De eerste kost minder dan de tweede.
Nee ik zou ook niet prutsen met olie, dat werkte hier ook niet trouwens. Dr leenarts werkte perfect! Ik had het via de website besteld, mijn zoontje had echt een maanlandschap qua berg en na 1 behandeling was het al weg! Fantastisch spul.
Ik heb die spray van zarqa.
Heel goede ervaring mee.
Als het weer ns terug komt, is het binnen 1-2 dagen weer weg met deze spray.
Super makkelijk in gebruik ook.
Zarqa spray!
Mag je die middelen ook al gebruiken bij zulke jonge baby’s?
jomata schreef:
30-04-2020 08:15
Mag je die middelen ook al gebruiken bij zulke jonge baby’s?
Zarqa in ieder geval wel. Van Leenarts weet ik het niet, maar aangezien berg echt een (pasgeboren) babykwaal is, lijkt het me van wel...
Java schreef:
30-04-2020 09:25
Zarqa in ieder geval wel. Van Leenarts weet ik het niet, maar aangezien berg echt een (pasgeboren) babykwaal is, lijkt het me van wel...
Heb Zarqa besteld, thanks!
De Zarqa was echt een gouden tip! Gebruiken het nu vanaf vrijdag en het is echt al een heel eind minder, bedankt!! :-D
Ik gebruikte altijd balneum hermal bij mijn kind op advies van onze zeer ervaren huisarts. Dat hielp echt.
Wat fijn dat de Zarqa bij jullie ook zo goed werkt!
jomata schreef:
03-05-2020 09:47
De Zarqa was echt een gouden tip! Gebruiken het nu vanaf vrijdag en het is echt al een heel eind minder, bedankt!! :-D
Leuk dat je het nog even laat weten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven