Berzorgd om kind.

30-08-2011 20:24 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit eigenlijk met een hoop frustratie en pijn, en zou graag een luisterend oo(g)r willen hebben. Mijn vriendin en ik wonen al ruim 3 jaar samen en hebben een dochter van 2,5 jaar oud.

Ik ben dit weekend bij mijn vader(haar opa) geweest en die woont in Friesland, Vandaag ben ik thuis gekomen met een leuk zakcentje van mijn vader zodat ik eens wat voor mezelf kan besteden (kom ik op terug).

Mijn partner was het er niet mee eens dat ik Xbox-live wou halen, (nog geen 20 euro bij de media markt) omdat we ook leef geld moesten hebben. wat blijkt nu al het geld wat we hadden voor die maand (100 euro) heeft mijn partner opgemaakt aan paarden dingetjes.

Dus mijn partner heeft een paard, (175,- p/m)

mijn partner volgt privé en gewone lessen (rond de 75,- p/m)

dus zo rond de 250 euro per maand exclusief eten voor het beest. dat vind ik allemaal wel prima aangezien we nog prima kunnen rondkomen maar nu denkt mijn partner enkel nog maar aan haar paard en niet meer aan haar gezin nee het is dit rijtje.

1. Paard

2. Manege

3. Blackberry (Ja heeft ze ook nog)

4. Wedstrijden rijden

5. Huishouden

6. Kind en Vader

Ik voel me gewoon niet meer thuis hier. nu weet ik als ik vertrek dat ik mijn dochter waarschijnlijk nooit meer zal zien. gezien ze zo OBSESSED is om mensen kwaad te maken.

Maar goed we komen dus vanmiddag thuis van friesland naar limburg terug. en men partner zei meteen we gaan vanavond SAMEN naar het paard en DOCHTER blijft slapen bij mijn moeder. oftwel ja we gaan weer in het oude ritje. nou DOCHTEr hebben we bij oma gebracht die wou haar wel weer graag zien, en wij naar huis alvast de was sorteren. vroeg ze heb je GELD van je vader gekregen. Ik zeg stom genoeg ook nog Jah! antwoord, boodschappengeld. Ik zeg Nee absoluut niet ik ga eens wat halen voor mezelf nou zo gezegd zo gedaan. nu kom ik thuis en er is een bom afgegaan ik was moe van de lange rit en wou naar bed komt mijn partner na een potje hevig geschreeuwd naar boven gerent springt ze bovenop me en begint te slaan schoppen bijten en knijpen. waarop ik haar in een zelf verdedigigs greep pak en haar probeer te kalmeren. dit lukte niet en stapte de auto in en wou aangifte doen. maar ik weet niet wat dit allemaal teweeg brengt.

weten jullie dat misschien, want weg bij haar wil ik niet maar als ze zo doorgaat voel ik me ook maar een buitenbeentje.

Ben ik nu fout bezig of licht het aan mij?
21 (hij) en 24 (zij) Schouderklopje.
quote:Nelletje schreef op 30 augustus 2011 @ 21:34:

Geitje, zolang is die miep uit Noorwegen nog niet weg toch? Zit hier pas 1,5 jaar en kan me haar ook nog herinneren.Dat was inderdaad ook zo rond die tijd.
@schoudrklopje, hijs is 21 en zij als het goed is nu 23 of 24. Al vanaf hun 14e samen, 18 jaar toen verloofd, zei was een paar weken/maanden daarna zwanger.
Toevallig (?) was vanmiddag bij Dr. Phil ook zoiets.

Twee exen, paar kinderen die de dupe zijn. Zij beschuldigde hem van soms een keer slaan, hij zegt dat ze hem expres zwart maakt en dat zíj hém juist heeft geslagen.

Verder geen reactie van mij, vond het alleen toevallig.
quote:bezorgdevader schreef op 30 augustus 2011 @ 21:27:

[...]

ten eerste ik kocht geen XBOX ik kocht een kaartje dat ik met mijn collega's af en toe kan spelen. mijn dochter komt niks tekort kwa speelgoed of liefde van mijn kant, een kaartje dat 20 euro is voor 3 maanden >.<.

voor de laatste keer geld speelt geen rol, we hebben geen schulden. ik heb een HAVO en HBO diploma een vaste baan met een goed inkomen.

hetgeen wat ik mis, is de liefde die ik had

hetgeen wat dochter mist, de liefde die haar moeder moet geven.

Sorry, ik wist niet dat een xbox-live een kaartje was (ben ook al lang geen 21 meer) en las dientengevolge per abuis een nulletje teveel qua prijs. Maar ik las ook dat je maar 100 euro had voor (de rest van) de maand en dan vind ik ook 20 euro nog een leuk bedrag.

Wat ik intussen wel snap is dat het je vrouw wellicht een beetje is tegengevallen allemaal. Het is ook niet niks om op die leeftijd ineens in een huisje-boompje-beestje situatie terecht te komen. En dat paard is misschien voor haar een middel om toch nog iets voor zichzelf te hebben. Praat daar eens over met haar zou ik zeggen, misschien zijn er minder geld- en tijdrovende manieren te bedenken om haar toch een stukje eigen leven te behouden.

(En sorry alvast als ik er wederom verschrikkelijk naast zit allemaal, ik probeer alleen maar een beetje mee te denken en meer info dan die jij hier verschaft en wat ik er zelf vanuit mijn 'levenservaring' bij bedenk heb ik niet).
Juist..Hij HBO, maar schrijft zei waar zij moet staan.

Ik rust mijn kaas.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
En berzorgd in plaats van bezorgd.
Toch knap van je zeg! Samenwonen, kind, HBO afronden en goed in de slappe was zitten. Chapeau!
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
moekie76

aluminiumfolie

jullie 2 echt super bedankt!

@Nastik

Je vriendin komt over alsof ze niet helemaal beseft heeft wat moeder worden en zijn inhoud. Ik bedoel, je hele leven word toch maar mooi op zijn kop gezet en zie maar eens tijd voor jezelf te vinden.

Inderdaad dat gevoel heb ik, en die tijd voor mezelf is als mijn partner niet thuis is of op bed ligt en de kleine ook op bed ligt, nadeel is dat het vaak laat is en ik weer vroeg op moet.

vandaar die XBOX live kaart.

van die paardendagen zou ik inderdaad een voorstellen

@nelletje

Ik lees ze allemaal ;) reageer alleen niet op ze gelijk. maak eerst een samenvatting van ideeen en tips

die we kunnen proberen.

@moekie76

zal ik vanaf nu doen maar ik kan er gewoon slecht op tegen als mensen mij behandelen alsof ik nog meer moet doen.

dat klinkt misschien wel heel erg egoistisch maar ja als je 1 dag zou kunnen mee kijken dan sloeg je achterover.

maargoed vanaf nu enkel de tips vragen en adviezen!

@aluminiumfolie

Ik lees ze allemaal! dus ook die van jouw!

quote:lisa077 schreef op 30 augustus 2011 @ 21:32:

Bezorgdevader, wat lastig dat je in deze situatie terecht bent gekomen. Ik raad je aan zo snel mogelijk contact op te nemen met je huisarts om doorverwezen te worden naar een maatschappelijk werkende. Dan maar in je eentje, maar modder niet door op deze manier.

Nog een paar vragen:

- hoeveel geld hebben jullie op het moment om van te leven? Wie beheert dit?

- hoe vaak gaat jullie dochter naar oma?

- hoe is jouw relatie met oma? Maw: kan oma eventueel helpen/bemiddelen of wat dan ook?

- heb je nog andere redenen om bezorgd over je dochter te zijn?

1.Op dit moment moet ik dus geld van de spaarrekening afhalen van ons (gezamelijke rekening) de afspraak was dat geld was als aanbetalen als we gaan kopen. dus geld is er maar het is spaargeld. ik beheer dit samen met haar stief-vader, gezien mijn familie in friesland woont.

2. 5 dagen in de week van pak hem beet 09:00 uur tot 17;00

wil zeggen 09:00 uur is ze aangekleed en schone luier en wordt ze gebracht naar oma door mama.

17:00 ben ik thuis, dus haal ik haar meteen op en begin met koken, mama is dan weg.

3. mijn relatie met mijn partner haar moeder is zeer goed. maar haar moeder weet ook niet wat ze met haar dochter aan moet, ze luistert niet meer naar haar.

4. Nee ze mist enkel de aandacht en liefde van haar moeder.

Ps. sorry allemaal moest ff typen ;)
quote:Bruja78 schreef op 30 augustus 2011 @ 21:43:

Ik rust mijn kaas.

Even off topic: hahahaha, ik rust mijn kaas! Geweldig gevonden! :-)

En verder: er zitten wel meer fouten in zijn tekst: "licht het aan mij"......

@TO: zinnige tip: maatschappelijk werk inschakelen. Jullie zijn niet in staat blijkbaar een gezin/huishouden te runnen, hoe spijtig ook. Sterkte.
Ongehinderd door VF-voorkennis (ik ben hier nog maar pas) denk ik bij 'iemand uit Noorwegen' of 'Noors wezen' altijd gewoon aan een trol. Maar ik zat er dus niet zo ver naast? Hoera!
Negeer de kutreacties en lees eens paar van die opbouwende die je tips geven en hoe je hulp kan krijgen en doe er wat mee. Ga aub gewoon niet meer in op die irritante, heb je niks aan. Niet iedereen hier kan goed advies geven of zich niet negatief opstellen.

Ga inderdaad gewoon echt naar je huisarts, daar begint t allemaal. Zeg hem dat jullie communicatieproblemen hebben en dat je het beste voor jullie en je dochter wil, maar niet weet hoe.
@Bruja. Kan best hoor. Heb zelf les gegeven aan de universiteit en zelfs daar kwam ik de meest verschrikkelijke dingen tegen, ook in masterscripties! Er zijn zelfs studenten die mensen inhuren om hun scriptie taalkundig wat op te poetsen omdat het anders echt niet acceptabel zou zijn.....
quote:Bruja78 schreef op 30 augustus 2011 @ 21:43:

Ik rust mijn kaas.Geen commentaar, geloof het niet boeit mij niet.
Had je laatste reactie nog niet gelezen, goedzo. Hopelijk gaat je vriendin ook inzien dat ze hulp nodig heeft, besef dat goed, jullie hebben hulp nodig, geen verwijten. Heel veel succes
In dat geval zou je kunnen vragen of je schoonmoeder mee zou willen gaan naar de huisarts en/of maatschappelijk werkende. Zij kan vast nog wat extra context bieden en het kan nuttig zijn mochten jullie straks wel in vervelende juridische procedures terechtkomen.

Verder begrijp ik dat jullie het nu dus niet redden van jouw inkomen en daardoor jullie spaargeld aan moeten breken? Komt dit door haar paard of zouden jullie het zonder de paardkosten nog steeds niet redden?
Maar ik mis hier eigenlijk hoe jullie relatie is. Praten jullie nog wel eens, maken jullie tijd voor elkaar? Houd je nog van haar?

Ik proef hier niet uit dat jullie alles zo goed voor elkaar hebben, integendeel.

Jij werkt en je schoonmoeder verzorgt je kind.
Zij brengt dochter 5 dagen in de week naar oma, werkt niet en is gezond?

Ligt de halve dag in haar nest en heeft daarna als eerste prio haar paard?
Wordt tijd dat de dame wakker wordt dan. Ze is moeder geworden, dat betekent niet dat je kan doorleven zoals je altijd gewend was.

Wil ze dat haar moeder meer moeder is voor jullie dochter? En als jullie niet kunnen rondkomen en interen op spaargeld dan lijkt het me tijd dat ze gaat werken of serieus gaat besparen ( sorry als jij niet werkt kunnen we het paard niet betalen!).

Zoek hulp mbt haar vluchtgedrag als je haar niet bereikt. Laat oma deze hoeveelheid opvang ( voor niets!) weigeren. Treedt in contact met huisarts. Miischien is ze psychisch niet helemaal stabiel?

Sterkte!
1.waarom is stiefvader medebeheerder van jullie geld?

2.als je leeft van spaargeld, kom je NIET rond.
Havo en HBO en dan zo extreem veel fouten maken?

Komt zij oorspronkelijk uit Limburg? (ik stel me ineens voor dat jij fries bent, zij limburgse, en vraag me af hoe jullie dat deden toen jullie 16 waren, maar ik weet uiteraard niet of dat zo is; misschien woonden jullie in utrecht en is je vader verhuisd of weetikveel, kwam alleen in me op)

Die dame is goed in de war, als ze jullie kindje te lang in bed laat liggen, het bij haar ouders dumpt, en vervolgens de halve dag in bed ligt/paard rijdt...

Stel haar voor om samen hulp te zoeken, misschien kan haar moeder een paar uurtjes per dag bij júllie thuis komen helpen, om de boel op gang te krijgen, ritme en regelmaat te creeëren, ipv dat ze de hele zorg voor jullie kind overneemt.

Ik vermoed dat je vriendin ofwel depressief is, óf een ander psychologisch probleem heeft, en dat moet opgelost worden, anders gaat jullie relatie naar de kloten, en, erger, het geluk van jullie kind.
Ook ik heb af en toe twijfels bij het verhaal. Maar vind dat hij het goed probeert op te lossen (om ons wel te overtuigen bedoel ik).

Wat ik niet snap is dat je op je 21 al een HBO opleiding af gemaakt hebt en al werkt. En waarschijnlijk werk je al even, want jullie hebben spaargeld. Ben je een erg snelle leerling of ben je eigenlijk ouder? Geeft niet, dat je liegt over jouw leeftijd, ik zou in zo'n bespreking er ook 1-2 jaar naast gaan zitten ivm bekendbaarheid, maar vind het wel erg jong voor HBO afgestudeerd en goede baan. En een paard kopen voor jouw vriendin. Toendertijd, toen ik nog een paard had, koste een paard zo 3000 euro. Dus dat spaargeld had je toen al moeten hebben.

Ik vond de reactie van alu-folie wel erg goed. :

Ga met elkaar praten. Vertel dat het niet lekker gaat tussen jullie, en of jij er wat aan kan doen, want het lijkt niet lekker te gaan met haar en dus ook niet met jullie (zoiets heeft ze geschreven)

Ik zou zeker naar de huisarts gaan. Misschien kun je voorstellen om samen te gaan. En als ze aangeeft niet te willen, dat je dan alleen gaat, want jij wil graag hulp hebben met deze situatie. Ik hoop voor je dat ze overstag gaat.

Ook ben ik het totaal eens met de reactie van iemand, dat als zij een paard wil hebben, zij ook zal moeten werken. Een paard kost vrij veel geld per maand. Wat als hij ziek wordt? Volgens mij kunnen jullie/kan zij dat echt niet betalen. Rekening van een dierenarts voor een ziek paard gaan snel over de 500 euro heen. Dat je ontslagen wordt, daar kun je lang niet altijd wat aan doen, maar dat er geen geld binnenkomt binnen een paar maanden, daar kun je wel wat aan doen. Je kan altijd in een fabriek gaan werken/schoonmaakwerk gaan doen. Dan komt er in ieder geval geld binnen. Dat dat niet haar voorkeur is, dat snap ik natuurlijk ook wel. Als jullie nu niet rond kunnen komen ( en dat lukt zo te lezen niet), vind ik dat ze harder haar best moet doen.

Zoals perpetuum mobile al schrijft: er is mogelijk psychisch wat met haar aan de hand. En jullie moeten er wat aan gaan doen. Maar ik denk wel dat jij daar de leider in moet zijn, vraag evt haar moeder mee met het gesprek wat je met haar zult moeten gaan voeren.

Wat doet jouw vriendin de rest van de dag als ze dochter weggebracht heeft naar haar moeder? En wat doet ze dan 's avonds?

Sterkte! En als jullie altijd gelukkig waren met elkaar, moet dat nu terug kunnen komen, maar zal er wel hard aan gewerkt moeten worden.
quote:bezorgdevader schreef op 30 augustus 2011 @ 21:49:

[...]

Geen commentaar, geloof het niet boeit mij niet.Voor iemand met HBO niveau schrijf je beroerd Nederlands. Haal je de H en de L niet door elkaar?
Het klopt ook niet dat hij zegt dat ze vanaf hun 14e samen zijn, en ze nu ineens 3 jaar schelen.
Stel dat het waar is... Vertel je vrouw dan dat dit zo niet langer kan. Zij gaat maar een baan zoeken om haar paard van te onderhouden en anders gaat het paard gewoon weg. Jij bent toch gekke henkie niet?

De anders oplossingen heb ik allemaal al voorbij zien komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven