Berzorgd om kind.

30-08-2011 20:24 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit eigenlijk met een hoop frustratie en pijn, en zou graag een luisterend oo(g)r willen hebben. Mijn vriendin en ik wonen al ruim 3 jaar samen en hebben een dochter van 2,5 jaar oud.

Ik ben dit weekend bij mijn vader(haar opa) geweest en die woont in Friesland, Vandaag ben ik thuis gekomen met een leuk zakcentje van mijn vader zodat ik eens wat voor mezelf kan besteden (kom ik op terug).

Mijn partner was het er niet mee eens dat ik Xbox-live wou halen, (nog geen 20 euro bij de media markt) omdat we ook leef geld moesten hebben. wat blijkt nu al het geld wat we hadden voor die maand (100 euro) heeft mijn partner opgemaakt aan paarden dingetjes.

Dus mijn partner heeft een paard, (175,- p/m)

mijn partner volgt privé en gewone lessen (rond de 75,- p/m)

dus zo rond de 250 euro per maand exclusief eten voor het beest. dat vind ik allemaal wel prima aangezien we nog prima kunnen rondkomen maar nu denkt mijn partner enkel nog maar aan haar paard en niet meer aan haar gezin nee het is dit rijtje.

1. Paard

2. Manege

3. Blackberry (Ja heeft ze ook nog)

4. Wedstrijden rijden

5. Huishouden

6. Kind en Vader

Ik voel me gewoon niet meer thuis hier. nu weet ik als ik vertrek dat ik mijn dochter waarschijnlijk nooit meer zal zien. gezien ze zo OBSESSED is om mensen kwaad te maken.

Maar goed we komen dus vanmiddag thuis van friesland naar limburg terug. en men partner zei meteen we gaan vanavond SAMEN naar het paard en DOCHTER blijft slapen bij mijn moeder. oftwel ja we gaan weer in het oude ritje. nou DOCHTEr hebben we bij oma gebracht die wou haar wel weer graag zien, en wij naar huis alvast de was sorteren. vroeg ze heb je GELD van je vader gekregen. Ik zeg stom genoeg ook nog Jah! antwoord, boodschappengeld. Ik zeg Nee absoluut niet ik ga eens wat halen voor mezelf nou zo gezegd zo gedaan. nu kom ik thuis en er is een bom afgegaan ik was moe van de lange rit en wou naar bed komt mijn partner na een potje hevig geschreeuwd naar boven gerent springt ze bovenop me en begint te slaan schoppen bijten en knijpen. waarop ik haar in een zelf verdedigigs greep pak en haar probeer te kalmeren. dit lukte niet en stapte de auto in en wou aangifte doen. maar ik weet niet wat dit allemaal teweeg brengt.

weten jullie dat misschien, want weg bij haar wil ik niet maar als ze zo doorgaat voel ik me ook maar een buitenbeentje.

Ben ik nu fout bezig of licht het aan mij?
Waarom reageren jullie formummers zo destructief op deze jongen?

Hij wil de situatie verbeteren. Wat jullie mening is over zijn spelling lijkt me weinig relevant?!

Natuurlijk kun je aangeven dat je hem zelf niet handig om vind gaan met de situatie, maar hem de grond in boren of loze opmerkingen plaatsen zoals : 'arme dochter' helpen hem en dochter niet hoor. Als jullie het dan allemaal zo goed weten, geef dan een advies waar hij iets aan kan hebben. Opbouwend dus.

Zo nu mijn frustratie eruit is..

Ik denk dat de optie therapie helemaal zo slecht niet is. Al zou relatietherapie het beste zijn, je kunt haar niet dwingen. Individuele therapie kan je ook helpen. De therapeut kan je wellicht inzicht geven hoe het beste met de situatie om te gaan en wat jou eigen aandeel in het geheel is. Ook kan hij/zij met je meedneken over wat het beste zou zijn voor jullie dochter. Neem de verantwoordelijkheid voor je eigen aandeel, dat van je vriendin kun jij toch niet oplossen.

Dus mijn advies: ga naar de huisarts en vraag om een doorverwijzing naar een therapeut. Als je de boel op zijn beloop laat wordt het er niet beter op voor je en zeker niet voor je dochter!
quote:bezorgdevader schreef op 30 augustus 2011 @ 21:02:

[...]

en wat bedoel je hiermee, rot toch op.Pardon? Sneu mannetje, waar is je fatsoen? Ik heb niet met je geknikkerd, gedraag je dan ook zo.
quote:bezorgdevader schreef op 30 augustus 2011 @ 21:06:

[...]

nog een reactie dat op vot slaat, wij waren niet met onzelf bezig we waren een toekomst op aan het bouwen als gezin. tot zei een paard kreeg.Waren ja, zoals je zelf zegt. Nu zijn jullie vooral met jezelf bezig, op zoek naar jullie eigen geluk en niet op zoek naar geluk als gezin. Met jezelf bezig zijn om je relatie te verbeteren zou niet verkeerd zijn. Wat velen al hier hebben gezegd, praat met elkaar, zoek samen naar een manier van samenleven waar jullie je beiden gelukkig bij voelen en waar jullie dochtertje gelukkig is.
quote:helene31 schreef op 30 augustus 2011 @ 21:03:

[...]

Waar is zij dan? Werkt zij of volgt ze een opleiding? Wie zorgt er voor jullie kind als jij werkt?

Ik vind dat jij van haar mag verwachten dat ze een redelijke bijdrage levert aan jullie huishouden. Hetzij door voor inkomen te zorgen, hetzij door thuis de boel draaiende te houden. Is dat beiden niet het geval, dan moet je je afvragen wat zij toevoegt aan jullie gezin.

Houden jullie nog van elkaar? Is er wel een basis om mee verder te gaan?

bedankt voor je reactie,

zei werkte tot ze een paard kreeg van mij, toen liep haar contract af en deed ze niet de moeite voor het zoeken van een nieuwe baan. als ik naar mijn werk vertrek (06:00 vertrek) dan slaapt de kleine en mijn partner ook nog. wat er gedurende de dag gebeurd is kleine wordt wakker schreeuwt lang op mijn partner totdat ze opstaat haar naar oma brengt, en vervolgens zelf weer in bed gaat liggen. ik zeg niet dat ze niks doen maar wel verdomd weinig. als oma niet kan dan kan ik niet zien dat ze het kind mishandeld is of andere dingen.
quote:Nelletje schreef op 30 augustus 2011 @ 21:06:

En waarom spreek je over leefgeld? Dat klinkt heel erg schuldhulpverlenerig.Dat viel mij ook al op ja. En hoe slim is het, als je al krap zit, om luxe zaken voor je xbox aan te schaffen?
@bezorgde vader.

Een kind neem/krijg je niet als 'alles koek en ei is'. Zeker niet op die leeftijd.

Zorg dat je als de wiedeweerga je verantwoordelijlheid neemt voor je kind. Daar mee bedoel ik dat jou kind op nummer 1 moet staan, en dat je je best doet om het op te voeden tot een zelfstandig kind dat zichzelf staande kan houden in de maatschappij met de dingen die ze van pap en mam heeft meegekregen.

Als jij denk dat je dat beter kan zonder moeder, dan moet je voor je kind het besluit nemen om weg te gaan bij de moeder en voor een goede omgangsregeling zorgen.
ALS JE MET "ZIJ" EEN VROUWELIJK PERSOON BEDOELT, DAN SCHRIJF JE ZIJ MET EEN LANGE IJ!

sorry hoor, moest het even kwijt.
Jullie forMummers Puck? Ben je lekker alles over één kam aan het scheren?
quote:geitje44 schreef op 30 augustus 2011 @ 21:10:

[...]

Pardon? Sneu mannetje, waar is je fatsoen? Ik heb niet met je geknikkerd, gedraag je dan ook zo.u refereert mij naar 1 of andere idioot uit noorwegen die we allemaal wel kennen moet ik dit dan aan nemen van iemand waar ik wel mee geknikkerd heb. sorry hoor, als je een toevoeging hebt voor mijn situatie hoor ik het graag. maar dit soort nutteloze opmerkingen slaan volstrekt nergens op.
quote:_puck_ schreef op 30 augustus 2011 @ 21:09:

Waarom reageren jullie formummers zo destructief op deze jongen?

Hij wil de situatie verbeteren. Wat jullie mening is over zijn spelling lijkt me weinig relevant?!

Natuurlijk kun je aangeven dat je hem zelf niet handig om vind gaan met de situatie, maar hem de grond in boren of loze opmerkingen plaatsen zoals : 'arme dochter' helpen hem en dochter niet hoor. Als jullie het dan allemaal zo goed weten, geef dan een advies waar hij iets aan kan hebben. Opbouwend dus. Sorry, ik weet niet hoe jij leest. Maar er zijn al heel wat serieuze reacties geplaatst. Maar juist op die reacties gaat TO niet in.
quote:aluminiumfolie schreef op 30 augustus 2011 @ 21:03:

@geitje44

ik mis het even???Dat is iets van een tijdje geleden
Hoe weet jij nou weer dat ze elke dag jullie dochter laat schreeuwen?
quote:bezorgdevader schreef op 30 augustus 2011 @ 21:10:

[...]

bedankt voor je reactie,

zei werkte tot ze een paard kreeg van mij, toen liep haar contract af en deed ze niet de moeite voor het zoeken van een nieuwe baan. als ik naar mijn werk vertrek (06:00 vertrek) dan slaapt de kleine en mijn partner ook nog. wat er gedurende de dag gebeurd is kleine wordt wakker schreeuwt lang op mijn partner totdat ze opstaat haar naar oma brengt, en vervolgens zelf weer in bed gaat liggen. ik zeg niet dat ze niks doen maar wel verdomd weinig. als oma niet kan dan kan ik niet zien dat ze het kind mishandeld is of andere dingen.

Maar nogmaals: wat voegt zij toe aan jullie gezinsleven? Als het antwoord daarop 'niets' is en zij ook niet bereid is om daar wel aan te werken houdt het denk ik op.

Dan kun je hier tienduizend tips krijgen, maar als een van beide partijen niet wil veranderen schiet je geen meter op.

Ik zou als ik jou was me goed laten informeren over een eventuele scheiding (om goed beslagen ten ijs te komen) en dan het gesprek aangaan. Zeg haar dat je wilt werken aan de relatie, dat je ook van haar inbreng verwacht. Doet ze dit niet, dan is het einde verhaal.
quote:bezorgdevader schreef op 30 augustus 2011 @ 21:11:

[...]

u refereert mij naar 1 of andere idioot uit noorwegen die we allemaal wel kennen moet ik dit dan aan nemen van iemand waar ik wel mee geknikkerd heb. sorry hoor, als je een toevoeging hebt voor mijn situatie hoor ik het graag. maar dit soort nutteloze opmerkingen slaan volstrekt nergens op.

Sukkel.

Ik heb het niet over die idioot uit Noorwegen.

Ongelofelijk....
Jij bent bezig met geld en zoals ik jou lees zij met geld en paard. Wie is er bezig met jullie kindje? Alleen Oma?

Thank god voor de oma's en opa's (soms) .

Zitten jullie in de schuldhulpverlening? Hebben jullie begeleiding?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 30 augustus 2011 @ 21:15:

Jij bent bezig met geld en zoals ik jou lees zij met geld en paard. Wie is er bezig met jullie kindje? Alleen Oma?

Eens.

Laten die in godsnaam de stabiele factor zijn in het leven van dat meisje.
@geitje44

Leg uit dan, dat was ook het eerste wat ik dacht, maar wat daar de relevantie van was kon ik ook niet bedenken
dubbol
Wat is dat trouwens voor knikker opmerking? Mijn vriend kreeg hem ook eens naar zijn hoofd toen kakkineuze vent Fristi over zijn broek kreeg en dacht dat het van mijn vriend af kwam. Het klonk boos... Maar wat het nou precies betekent? Dialect?
quote:aluminiumfolie schreef op 30 augustus 2011 @ 21:10:

@bezorgde vader.

Een kind neem/krijg je niet als 'alles koek en ei is'. Zeker niet op die leeftijd.

Zorg dat je als de wiedeweerga je verantwoordelijlheid neemt voor je kind. Daar mee bedoel ik dat jou kind op nummer 1 moet staan, en dat je je best doet om het op te voeden tot een zelfstandig kind dat zichzelf staande kan houden in de maatschappij met de dingen die ze van pap en mam heeft meegekregen.

Als jij denk dat je dat beter kan zonder moeder, dan moet je voor je kind het besluit nemen om weg te gaan bij de moeder en voor een goede omgangsregeling zorgen.Begrijp me niet verkeerd, alles ging echt super we hebben al een relatie met elkaar vanaf onze 14e (middebare) op onze mijn 18e zijn we verloofd en enkele maanden was ze inderdaad per ongeluk zwanger. na uitgebreid hebben besproken hadden we besloten om het te houden en inderdaad met alle verplichtingen en liefde op te voeden. dit ging goed tot ongeveer 5 a 6 maanden geleden. toen stond ik er in mijn uppie voor en praten heeft geen zin dan begint ze te schreeuwen waar die kleine bij is of als die op bed licht waardoor ze wakker zal worden. bij haar weggaan zie ik meer als uitweg niet als oplossing. maar in iedergeval bedankt voor je reactie.
quote:geitje44 schreef op 30 augustus 2011 @ 21:14:

[...]

Sukkel.

Ik heb het niet over die idioot uit Noorwegen.

Ongelofelijk.... dan wil ik graag weten wat je wel bedoelde met "zal we weer 1 uit noorwegen zijn...". vind je dat nou echt nodig om te zeggen. een kind weg laten halen dat is moord in mijn optiek.
Maar geef dan eens antwoorden op de vragen die gesteld worden.

Hoe zie jij een oplossing voor je als zij niet mee wil werken?

Zitten jullie in een hulpverlenerstraject?
quote:aluminiumfolie schreef op 30 augustus 2011 @ 21:16:

@geitje44

Leg uit dan, dat was ook het eerste wat ik dacht, maar wat daar de relevantie van was kon ik ook niet bedenken

Ooit, lang geleden(na ja), was er op viva een dame uit Noorwegen die nogal vreemde verhalen ophing.

Te vreemd om waar te zijn.

U snapt 'em?
quote:bezorgdevader schreef op 30 augustus 2011 @ 21:19:

[...]

dan wil ik graag weten wat je wel bedoelde met "zal we weer 1 uit noorwegen zijn...". vind je dat nou echt nodig om te zeggen. een kind weg laten halen dat is moord in mijn optiek.

Jaja....

Ik ga niet eens doen alsof ik nu begrijp waar je het over hebt.
quote:Enn schreef op 30 augustus 2011 @ 21:15:

Zitten jullie in de schuldhulpverlening? Hebben jullie begeleiding?

Nee, we zitten niet in de schulden ik heb een stabiele baan met een redelijk tot goed inkomen. zij daarintegen werkt niet meer en denkt dat ze alles kan uitgeven. dus toen ik met de kleine naar opa ging heb ik haar 100 euro gegeven voor 3 dagen. vandaar de term leefgeld.

@Geitje44, zou u aub willen ophouden met nutteloze reactie's te schrijven. ik kan daar niet zo goed tegen. mijn excuses in iedergeval voor mijn bericht tegen u.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven