Berzorgd om kind.

30-08-2011 20:24 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit eigenlijk met een hoop frustratie en pijn, en zou graag een luisterend oo(g)r willen hebben. Mijn vriendin en ik wonen al ruim 3 jaar samen en hebben een dochter van 2,5 jaar oud.

Ik ben dit weekend bij mijn vader(haar opa) geweest en die woont in Friesland, Vandaag ben ik thuis gekomen met een leuk zakcentje van mijn vader zodat ik eens wat voor mezelf kan besteden (kom ik op terug).

Mijn partner was het er niet mee eens dat ik Xbox-live wou halen, (nog geen 20 euro bij de media markt) omdat we ook leef geld moesten hebben. wat blijkt nu al het geld wat we hadden voor die maand (100 euro) heeft mijn partner opgemaakt aan paarden dingetjes.

Dus mijn partner heeft een paard, (175,- p/m)

mijn partner volgt privé en gewone lessen (rond de 75,- p/m)

dus zo rond de 250 euro per maand exclusief eten voor het beest. dat vind ik allemaal wel prima aangezien we nog prima kunnen rondkomen maar nu denkt mijn partner enkel nog maar aan haar paard en niet meer aan haar gezin nee het is dit rijtje.

1. Paard

2. Manege

3. Blackberry (Ja heeft ze ook nog)

4. Wedstrijden rijden

5. Huishouden

6. Kind en Vader

Ik voel me gewoon niet meer thuis hier. nu weet ik als ik vertrek dat ik mijn dochter waarschijnlijk nooit meer zal zien. gezien ze zo OBSESSED is om mensen kwaad te maken.

Maar goed we komen dus vanmiddag thuis van friesland naar limburg terug. en men partner zei meteen we gaan vanavond SAMEN naar het paard en DOCHTER blijft slapen bij mijn moeder. oftwel ja we gaan weer in het oude ritje. nou DOCHTEr hebben we bij oma gebracht die wou haar wel weer graag zien, en wij naar huis alvast de was sorteren. vroeg ze heb je GELD van je vader gekregen. Ik zeg stom genoeg ook nog Jah! antwoord, boodschappengeld. Ik zeg Nee absoluut niet ik ga eens wat halen voor mezelf nou zo gezegd zo gedaan. nu kom ik thuis en er is een bom afgegaan ik was moe van de lange rit en wou naar bed komt mijn partner na een potje hevig geschreeuwd naar boven gerent springt ze bovenop me en begint te slaan schoppen bijten en knijpen. waarop ik haar in een zelf verdedigigs greep pak en haar probeer te kalmeren. dit lukte niet en stapte de auto in en wou aangifte doen. maar ik weet niet wat dit allemaal teweeg brengt.

weten jullie dat misschien, want weg bij haar wil ik niet maar als ze zo doorgaat voel ik me ook maar een buitenbeentje.

Ben ik nu fout bezig of licht het aan mij?
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 15:14
Reden: daarom
% gewijzigd
quote:bezorgdevader schreef op 30 augustus 2011 @ 21:02:

[...]

en wat bedoel je hiermee, rot toch op.

Duidelijk een Noors wezen.

En zo niet (ik zit er ook wel eens naast he ): als je je echt zo bezorgd maakte om je dochter kocht je van het geld dat je van je pappie hebt gekregen geen X-box voor jezelf maar iets leuks of nuttigs voor je dochter. Dus.
quote:geitje44 schreef op 30 augustus 2011 @ 21:20:

[...]

Ooit, lang geleden(na ja), was er op viva een dame uit Noorwegen die nogal vreemde verhalen ophing.

Te vreemd om waar te zijn.

U snapt 'em?Dus relevant? nee lijkt me niet hier. want dit zijn geen verhalen dat je "even" ophangt.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 30 augustus 2011 @ 21:17:

Wat is dat trouwens voor knikker opmerking? Mijn vriend kreeg hem ook eens naar zijn hoofd toen kakkineuze vent Fristi over zijn broek kreeg en dacht dat het van mijn vriend af kwam. Het klonk boos... Maar wat het nou precies betekent? Dialect?

iemand die je probeert te beledigen of onnodig bot en grof mag dat alleen maar doen wanneer je way back gaat.

Kakkineuze fristi vent zal het waarschijnlijk niet goed hebben begrepen
Noors... Of Rien Poortvliet?
En is er nu nooit een moment waarop je met elkaar een volwassen gesprek kunt voeren? Als een relatie niet goed gaat, zullen er twee moeten werken om die weer op peil te krijgen. Als je dat echt serieus, zonder boos zijn en met haar gevoelens ook serieus te nemen, meerdere malen hebt geprobeerd, dan houdt het een keer op. Soms is uit elkaar gaan geen uitweg, maar een oplossing. Voor beiden. Klinkt ook alsof je vriendin niet lekker in dr vel zit, heb je dat weleens benoemd? Gevraagd aan haar?

En het is misschien lullig voor je dat je hier ook reacties krijgt die je niet wilt horen, maar tot nu toe heb je meer gereageerd op alles wat in jouw ogen rotreacties waren, dan op de goedbedoelde reacties en vragen.
We hebben niet samen geknikkerd wil zoiets zeggen als: zo goed kennen we elkaar niet. Als je samen geknikkerd heb dan zou je elkaar dus al als kind gekend hebben en begrijp je elkaar beter en accepteer je meer van elkaar.

Overigens van die Noorse dame had ik nog nooit gehoord, ik dacht ook meteen aan die Noorse gek. Dus niet zo vreemd dat er om uitleg wordt gevraagd.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
@bezorgde vader.

Als je al zo lang bij elkaar bent, en haar gedrag is sinds een paar maanden verandert, denk je dan niet dat er misschien iets met haar aan de hand is? Misschien is ze onwijs moe van het zorgen of weet ze niet of ze nog wel van je houd.

Waarom PRAAT je niet met haar. Vraag haar: joh, het gaat kut tussen ons, we geven geld uit aan de verkeerde dingen, en het belangrijkste van alles, ik heb het idee dat onze dochter te weinig aan dacht krijgt. Is er iets aan de hand, kan ik iets doen, of wil je er met een proffessional over praten?

DAT kan je beter doen dan hier aan willekeurige vrouwen vragen wat de oplossing is voor jou probleem. (Overigens hebben vele al een oplossing aangeboden, dezelfde als de mijne)
Thanks Geitje44. Nu snap ik dat hij er waarschijnlijk niks van snapte (had al wel wat op Onze Taal gelezen, maar kwam er niet uit).

#durfttevragen dus.

Het was trouwens bij Nijhof in Baarn, daar lopen wel meer opgefokte types rond.
quote:groentsoep2 schreef op 30 augustus 2011 @ 21:22:

[...]

Duidelijk een Noors wezen.

En zo niet (ik zit er ook wel eens naast he ): als je je echt zo bezorgd maakte om je dochter kocht je van het geld dat je van je pappie hebt gekregen geen X-box voor jezelf maar iets leuks of nuttigs voor je dochter. Dus.

ten eerste ik kocht geen XBOX ik kocht een kaartje dat ik met mijn collega's af en toe kan spelen. mijn dochter komt niks tekort kwa speelgoed of liefde van mijn kant, een kaartje dat 20 euro is voor 3 maanden >.<.

voor de laatste keer geld speelt geen rol, we hebben geen schulden. ik heb een HAVO en HBO diploma een vaste baan met een goed inkomen.

hetgeen wat ik mis, is de liefde die ik had

hetgeen wat dochter mist, de liefde die haar moeder moet geven.
Nou, Geit, ik begreep hem ook totaal niet. Eigenlijk. Dus ik snap wel dat TO die opmerking niet snapt? Snappie?

TO; ik denk dat je herrie in de tent krijgt als je voorstelt het paard weg te doen? Hoe lang heeft ze haar paard nu? Is het misschien de nieuwigheid?

Je vriendin komt over alsof ze niet helemaal beseft heeft wat moeder worden en zijn inhoud. Ik bedoel, je hele leven word toch maar mooi op zijn kop gezet en zie maar eens tijd voor jezelf te vinden.

Bij normale mensen met een normale structuur moet na een paar weken ook de lol van het oneindig uitslapen er een keertje vanaf zijn.

Is het een idee om haar een paar Paardendagen per week te geven?

Ik heb 3 paarden, waarvan eentje van mijn dochter en eentje in de opfok. Voor mijn rijpaard heb ik een bijrijder. Tis voor mij puur ontspanning om met mijn paard aan het werk te gaan. Geen dagelijkse kost. Dat kan ook helemaal niet met een jong gezin. Als ze niet werkt of whatever lijkt het mij juist makkelijk om tijd in te delen voor het paard en ook goed voor je kleine te zorgen.
quote:bezorgdevader schreef op 30 augustus 2011 @ 21:24:

[...]

Dus relevant? nee lijkt me niet hier. want dit zijn geen verhalen dat je "even" ophangt.

Dat zeg jij.

Weet je, ik mag hopen dat je Noors bent.

Op zo'n manier met elkaar omgaan is funest voor een kindje. Doordat jij in de situatie blijft hangen ben je net zo schuldig als haar moeder.

En dan raad gaan vragen op een forum? Unfucking believable.

Dus kerel, ben een vent en zorg dat er hulp komt. Ga om te beginnen naar je huisarts. Met of zonder medewerking van de moeder.
Wonderlijk hoe je over heel veel vragen hier heen leest.
Bij Noorwegen denk je tegenwoordig al snel aan die kille idioot. Ik snap wel dat er even verwarring was.
leverkick?
quote:sweetfirefly schreef op 30 augustus 2011 @ 21:25:

We hebben niet samen geknikkerd wil zoiets zeggen als: zo goed kennen we elkaar niet. Als je samen geknikkerd heb dan zou je elkaar dus al als kind gekend hebben en begrijp je elkaar beter en accepteer je meer van elkaar.

Overigens van die Noorse dame had ik nog nooit gehoord, ik dacht ook meteen aan die Noorse gek. Dus niet zo vreemd dat er om uitleg wordt gevraagd.thanks, maar had het blijkbaar mis ze bedoelde een andere...
quote:bezorgdevader schreef op 30 augustus 2011 @ 21:27:

[...]

ten eerste ik kocht geen XBOX ik kocht een kaartje dat ik met mijn collega's af en toe kan spelen. mijn dochter komt niks tekort kwa speelgoed of liefde van mijn kant, een kaartje dat 20 euro is voor 3 maanden >.<.

voor de laatste keer geld speelt geen rol, we hebben geen schulden. ik heb een HAVO en HBO diploma een vaste baan met een goed inkomen.

hetgeen wat ik mis, is de liefde die ik had

hetgeen wat dochter mist, de liefde die haar moeder moet geven.Zie je, nu doe je het weer. Je vind een reactie waar een onwaarheid in jouw ogen inzit en gaat daar op in om uit te leggen hoe het dan wel zit. Ga nu eens in op alle goedbedoelde tips/ vragen en adviezen?
ja ik heb nu ook aardig wat neergegooid. Mjaaah.
quote:geitje44 schreef op 30 augustus 2011 @ 21:28:

[...]

Dat zeg jij.

Weet je, ik mag hopen dat je Noors bent.

Op zo'n manier met elkaar omgaan is funest voor een kindje. Doordat jij in de situatie blijft hangen ben je net zo schuldig als haar moeder.

En dan raad gaan vragen op een forum? Unfucking believable.

Dus kerel, ben een vent en zorg dat er hulp komt. Ga om te beginnen naar je huisarts. Met of zonder medewerking van de moeder.

Dus bij een huisarts kan ik hulp gaan vragen of hoe wat en verder?

Bedankt!
Bezorgdevader, wat lastig dat je in deze situatie terecht bent gekomen. Ik raad je aan zo snel mogelijk contact op te nemen met je huisarts om doorverwezen te worden naar een maatschappelijk werkende. Dan maar in je eentje, maar modder niet door op deze manier.

Nog een paar vragen:

- hoeveel geld hebben jullie op het moment om van te leven? Wie beheert dit?

- hoe vaak gaat jullie dochter naar oma?

- hoe is jouw relatie met oma? Maw: kan oma eventueel helpen/bemiddelen of wat dan ook?

- heb je nog andere redenen om bezorgd over je dochter te zijn?
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 30 augustus 2011 @ 21:30:

Bij Noorwegen denk je tegenwoordig al snel aan die kille idioot. Ik snap wel dat er even verwarring was.

Dit was ook de laatste keer dat ik de vergelijking trok.

Mijn forum verleden is te oud aan het worden dat mensen die link niet meer leggen
Hoezo ben je bezorgd om je kind? Dat komt nl. amper naar voren in je posting. Misschien op het laatst, zo van, ohja, mijn kind...

Maar verder hoor ik vooral een vreselijke relatie terug tussen twee kleuters. Of twee zwakbegaafden, kan ook. Hoe oud zijn jullie in godsnaam??
Geitje, zolang is die miep uit Noorwegen nog niet weg toch? Zit hier pas 1,5 jaar en kan me haar ook nog herinneren.
quote:bezorgdevader schreef op 30 augustus 2011 @ 21:32:

[...]

Dus bij een huisarts kan ik hulp gaan vragen of hoe wat en verder?

Bedankt!

Juist!

Je huisarts kent de wegen om te bewandelen, ook wanneer jullie ondersteuning nodig hebben in de opvoeding of psychische hulp van welk soort dan ook.
@bezorgde vader.

Ja dat kan.

Dat je dit soort dingen dus niet weet vind ik iets heel kinderlijks. (zeker als hbo opgeleide...) Dat je als jonge moeder met kind een paard neemt vind ik ook raar.

maarja, je gaat toch niet in op de dingen die wel nuttig zijn. Lama.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven