Bevroren herfsteitje??

09-10-2011 17:04 2742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een prutszomer straks weer een vruchtbare herfst??

Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09

86 cm / 12,5kg

22/9 CBS: 23/09/11 4970 gr en 53 cm, helemaal gezond IkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0990 cm / 12,7 kgJ: 30/12/108550 gr 74 cm, Leonor

M: 17/09/09

79cm / 9,68kg

C: 09/07/2011 Hij is er!!! C. heet ie en alles is goed!Charlotte S: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg

30/03/12 04/10 vkMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg 27/10/11M. 4196 gram 52 cm 22/12 CB + prikken JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg

20/01/12 22/11 vkHuskyI: 16/11/0992cm / 12,7kg

R: 03/05/118200 gram 68 cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg

FanaticM: 26/11/0978,5cm / 10,44kg

RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr

BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr

02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 74cm / 9785grRainbowS: 08/07/10 82cm / 10,5 g

MomoA: 10/07/10 81cm / 10,5 kg

KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr

21/06/12 versgetestSpecu K: 28/01/11 10600 gram 73,5 cm Poll

Special guests aka suikertantes: Erine & Maris
zo een sjacho tante hier zeg.... pffff
Pffff, nou hier was t ook weer feest, al was t minder erg dan gisteren, dus goede hoop dat we aan de goede kant van het dal zitten.. Nu 4 keer wakker.. Heb haar 's nachts even een tijdje bij ons in bed gelegd, maar tjonge jonge, die kleine meid snurkt als een bootwerker! Nadat ik haar in haar eigen bed had gelegd tegen 1 uur sliep ze tot 7 uur. Ik niet helaas..

Wat t nou is..? Ik vind haar vandaag eigenlijk best redelijk te pruimen (maar ik doe misschien ook wel extra lief, heel vaak optillen en knuffelen en veel met haar spelen).

Ze heeft ook een nieuwe obsessie: wil continu haar eigen schoenen aandoen (lukt niet..), maar nu ook de mijne.. Wel heel lief hoor.. Och, ze zit nu haar gympjes op mijn voeten te passen, ha ha! (boehoe, lukt ook niet..)

Murron, oeh, zou ze eraan komen..?? (Enneh, wil je niet ontmoedigen, maar ik had vet last van mijn darmen/buikgriep 3 dagen na mijn uitgerekende datum.. Mooi niet dat dat kind eruit kwam...!) Vervelend dat vriend zo relaxt doet.. Ik denk dat je bij een 2e helemaal geen tijd meer hebt om nog klusjes te doen na de bevalling..
hoi
Mogguh !!! Vanaf mijn werk !! Op mijn normaal vrije dag !
Middag!!!

Hier alweer een aardig productief dagje achter de rug... Toch wel handig dat man nu 's morgens thuis is deze week, en dat T wel gewoon op het kdv is..

T haar kamertje is nu af! Man heeft vanmorgen de kastdeuren erin gemaakt, en de rommel weer opgeruimd..Nog even een keer wat leuke accessoires kopen om het aan te kleden.. Maar dat kan nog wel.. Morgen nog even flink schoonmaken daar, en dan kan ze volgend weekend over!

Man heeft vanmorgen ook de auto's even van binnen schoongemaakt..

En ik... ik heb even wat boodschapjes gedaan, wasjes gedraaid, traktaties voor de leidsters klaargemaakt en nog even op zolder bezig geweest..

Net T weer opgehaald van het kdv, en die ligt alweer lekker in bed nu.. Vanmiddag maar even kijken wat we gaan doen, het weer lijkt wel goed hier
Duvel, kleine boef is die D ook!

Becky, altijd lekker onverwachts extra geld krijgen

Gister slaapdienst gehad, vanmorgen even gesport en net de bende even aan kant. Beide kids liggen op bed, dus zo even met de voetjes omhoog op de bank.
Fijn dat T haar kamertje klaar is. Ik ben benieuwd hoe ze het straks vind om er echt te slapen.

Vanochtend spaarpotje van s naar r*abo gebracht, mocht ze een cadeautje kiezen: duplo!

S slaapt nu nog maar 1x meestal, maar ze is de laatste dagen al na 1,5 uur weer wakker. Ze kan niet langer wakker blijven dan tot 12.00/12.30, maar vervolgens is ze dus rond 13.30/14.00 weer wakker en dan moet ze door tot 19.00. Met als gevolg dat ze rond etenstijd stiksjacherijnig is. Weet niet zo goed wat we ermee moeten, toch nog weer even neerleggen rond 16.00? (werkte gister niet).

Verder weer een tand erbij, dat gaat nu achter elkaar aan. Merk alleen dat ze 's nachts af en toe een kik geeft en wat rode billen heeft. Verder weinig aan de hand.
Oh, zag vanmorgen bij de bank trouwens een kind van 3,5 (of ouder?) met een speen in zijn mond. Hij praatte er ook nog mee (lekker onverstaanbaar dus). Ik begrijp daar dus helemaal niks van he. Als je dan al vind dat hij zijn speen de hele dag in mag houden, zeg dan in elk geval dat hij hem tijdens het praten uit zijn mond moet doen! Zo slecht voor tanden en spraakontwikkeling!
Annika: die slaapfase hebben we hier ook gehad, dat ze 's middags maar 1,5 uur sliep, en dan tot 19u wakker, en heel sjaggie.. Hier werkte ook later op de middag nog in bed leggen niet...

Het was even een paar dagen doorbijten, maar toen ging het wat makkelijker, en brachten we haar na het eten wat vroeger in bed..

Ennnnn... op den duur ging ze ook weer langer slapen 's middags!
Murron, waar ben je?
Hier legde ik h dan wel vaak s middags nog even op bed

bij de go slaapt ze nog steeds twee keer
Annika, dat zag ik laatst ook. Maar dan met 2 zusjes van net 3 en bijna 4.. die waren ook tegen me aan het praten met die speen in, toen ze hem uitdeden verstond ik ze nog niet !! Volgens mij spreekt M. al beter als die 2 !!! Erg toch !
A hier vanavond weer hysterisch.. gosh zeg, wanneer houdt het weer eens op?
op welke leeftijd worden ze bang in het donker? volgens mij is dat het... zodra licht op de gang uitgaat begint de hysterie. licht weer aan en het wordt snel rustiger... misschien toch een nachtlampje kopen.
Moom wij hebben bij I. ook wel een tijdje de deur op een kier gehad met op de gang een lamp aan.

Annika ik vind dat ook zo erg, wij hadden toen we nog in ons vorige huis woonden een buurjongen, die ging bijna naar school en liep nog de hele dag met een speen.

Gelukkig wist I. al heel vroeg dat de speen in bed bleef wachten tot zij weer moe was.

Oh spannend bij Murron, ik ben ook voor meldplicht!

Ai balen Kath van die toeslag. Ik zei dat idd ja, aanvragen voor je je aangifte IB indiend (en uiteraard voor 30 april want je aangifte IB moet, uitzonderingen daargelaten, ook voor 30 april).

Wij hebben vorige week of zo pas een formulier gekregen dat we de definitieve uren moesten opgeven! En een klant waar ik vandaag was, moest ook nu de jaaropgave aanleveren. Dus schijnbaar zijn ze in de regio niet zo snel als bij jullie.

Man is vandaag thuis geweest, ik was aan het werk. Hij was helemaal chagerijnig toen ik thuis kwam, I. wilde niks en R. wilde de fles niet goed drinken. Gemopper. Tsja, alsof ik dat nooit heb...
H heeft het een tijd terug (op sjaak zijn leeftijd?) ook gehad dat ze beter/sneller ging slapen als de deur op een kier stond.

Nu gaat ze gelukkig weer gewoon snel slapen met de deur dicht.

Ik ben zelf niet zo'n liefhebber van nachtlampjes (ben bang dat het dan theater geeft als we ergens anders slapen en het nachtlampje is er niet... omdat we die vergeten zijn ofzo).

Wij mogen gelukkig na 30 april aangifte doen.... wacht nog steeds op het formulier.... en de belastingdienst hier stuurde laatst een brief dat ze graag onze nl-se aangifte voor 2010 wilden, haha daar kunnen ze nog wel even op wachten.

Krijgen hier trowuens wss ook nog een behoorlijk bedrag terug van de kinderopvang organisatie, maar dat gaat pas gebeuren nadat we de belastingaangifte naar ze zhebben opgestuurd..... kan dus nog wel even duren.
Ha ha, zit er ook een tijdslimiet aan de meldplicht? Ik ben het duidelijk niet gewend.

Vandaag een drukke dag gehad thuis. Niet dat N. vervelend was maar ze had wel 3 poepluiers en heeft ook 2 x drinken over de vloer gegooid. En dat in bad doen vind ik lichamelijk slopend. Morgen komt mijn moeder even bijspringen.

Hier in de buurt loopt een kindje rond met een speen met zo’n lang koord met kralen en knuffels e.d. er aan. Dat vind ik ook niets…..

Annika, wij kregen vandaag post van dezelfde bank dat de spaarweek er uit gaat omdat één week sparen per jaar niet meer aansluit bij de wensen. Via die folder konden we op de site ook een cadeautje uitzoeken. Heb gekozen voor klei.

Maya, dat lijkt me nog wel lekker als beide kinderen het middagslaapje hebben op dezelfde tijd. Ik vind het nu moeilijk kiezen wat ik ga doen als N. slaapt. Even de vloer dweilen of een andere huishoudelijk klusje of tijd voor mezelf nemen.
ik doe altijd aangifte voor 1 april
quote:DJ.Momo schreef op 12 oktober 2011 @ 20:50:

ik doe altijd aangifte voor 1 april ik had van jou als ocd-er niet anders verwacht
Hier ook altijd aangifte voor 1 april. Afgelopen keer zelfs in febr. al.
Zodra alle gegevens binnen zijn vullen wij de aangifte in, ik doe het altijd zelf, meestal eind feb, begin maart.

Murron, kan me voorstellen dat wanneer je een dreumesdraak hebt het hoogzwanger zijn best zwaar is.
quote:DJ.Momo schreef op 12 oktober 2011 @ 20:50:

ik doe altijd aangifte voor 1 april

Wij helaas ook, maar dan zonder de toeslag aan te vragen.. Trouwens Hus, ik had t niet fout gedaan omdat jij het gezegd had hoor.. Gewoon omdat we te laks zijn in dat soort dingen. Vriend is door dit voorval nu gepromoveerd tot Chef Administratie, dus zou niet nog een keer voor mogen komen..

We hebben F. om 7 uur in bed gelegd, maar ze heeft nog niet geslapen.. Pcm erin gestopt, maar dat mocht tot nu toe nog niet baten.. O, wacht eens, ze lijkt nu stil te zijn.. (please, please, laat me weer eens een nachtje doorslapen..)

Vanavond de hypotheekadviseur langs geweest. Vorige keer tijdens de open huizenroute toch wel een droomhuis gezien, maar die zat wel heeeeeel erg bovenaan ons budget denken we..
mss dat ik volgend jaar vlotter ben, dan krijgen we de hypotheekrente aftrek terug

motiveert vast wel
doe eens linkje van huis op haives kath!
Heb vandaag even met de belastingdienst gebeld, en werd me verteld dat we vanzelf bericht krijgen over wel/niet terugbetalen van de opvangtoeslag.. Niet iedereen krijgt zo'n brief om de jaaropgave op te sturen..

We zouden binnenkort een brief moeten ontvangen over het hoe en wat...

Dus even weer afwachten..

Kath: idd.. linkje op haifs?? Ben wel benieuwd!

Moom: zou best kunnen dat Atje bang is in het donker.. Wij hebben ook een tijd gehad dat we het licht op de overloop aanlieten voor T, omdat ze anders heel hysterisch was...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven