Bewaardoos babyvoeding?

09-04-2010 13:05 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje krijgt flesvoeding van het huismerk van Etos. Dit zit, net als bij bv Friso, in zakken verpakt. Alleen heb je bij Friso zo'n handige bewaardoos waar je de zak in kunt doen, en het lepeltje in kunt afstrijken.

De Etos zakken passen hier natuurlijk weer niet in, ze zijn te smal en te lang.

Waar doen andere ouders de poedermelk in? De zak kan nl. zelf ook niet goed blijven staan, maar ik zie nergens losse bewaardozen om de poeder in te kunnen doen.

Iemand?
Misschien te simpel gedacht, maar gewoon de inhoud van de zak in de bewaardoos mikken en dan als deze leeg is even afspoelen of afwassen en dan de volgende zak er in legen?
ik zou naar de blokker/ikea gaan en een mooie plastic/glazen voorraadbus kopen
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:gizz schreef op 09 april 2010 @ 13:08:

Misschien te simpel gedacht, maar gewoon de inhoud van de zak in de bewaardoos mikken en dan als deze leeg is even afspoelen of afwassen en dan de volgende zak er in legen?Ja, was ook mijn simpele gedachte , maar de bus is daar niet echt op gemaakt. De poeder komt tussen de randen van de uitneembare bodem, waardoor na een paar dagen de poeder aan de onderzijde uitloopt.
quote:gizz schreef op 09 april 2010 @ 13:08:

Misschien te simpel gedacht, maar gewoon de inhoud van de zak in de bewaardoos mikken en dan als deze leeg is even afspoelen of afwassen en dan de volgende zak er in legen?Precies, zo doe ik dat ook.
quote:singalala schreef op 09 april 2010 @ 13:09:

ik zou naar de blokker/ikea gaan en een mooie plastic/glazen voorraadbus kopenAla er geen speciale bussen voor zijn doe ik dat idd, maar vond het zo handig dat ik het schepje in de doos af kon strijken, ipv te klooien met bv een mes.
Gewoon zo'n mooie mepal doos bij de blokker kopen, kan prima toch?
Dat heb ik nog niet gemerkt Jorina! Ik gebruik die friso bus om mee te geven naar de gastouder, dus gebruik 'm elke keer 2 dagen, daarna gaat 'ie in de afwasmachine.
De enige oplossing: toch maar overstappen op Kruidvathuismerk. Die zakken passen wel in de Friso-bewaardoos

Maar eh, even praktisch: anders koop je toch gewoon een bus bij de blokker? Heeft wel geen afstrijkrandje, maar met een mes of lepel gaat het ook wel
En kom er maar in: mosterd! Ik ga wel weer verder met werken ofzo...:-$
Ik heb gewoon bij de Etos gevraagd. Het bleek dat ze soms van die acties hebben en bussen erbij geven. Ze hadden er nog een op voorraad. Misschien die Etos van jou ook?

Afwasmachine was bij ons geen succes. Bleef toch een beetje (onzichtbaar) water inzitten en toen werd het een plakboel.
Volg je hart. Dat klopt.
quote:AlettaJacobs schreef op 09 april 2010 @ 13:18:

En kom er maar in: mosterd! Ik ga wel weer verder met werken ofzo...:-$
@husky; misschien heb ik wel gewoon een mismaak? Heb ooit de poeder er los in gedaan, maar als je de bus daarna neerzette lag er poeder op het aanrecht. Lekker plakkerig

@Pink2510; Goeie tip! Zal eens ff vragen, kijk zo ook even op de site...

@AJ; Ga aan het werk jij!
Ik heb ook een tijd een bewaarpot gebruikt van de blokker, ging altijd goed (nu heb ik sinds een paar maanden nutrilon, en die zit al in zo'n fijne doos met afstrijkrandje)
Overigens moet ik zeggen dat ik naar verloop van tijd de lepeltjes echt niet meer afstreek hoor. Dan was het gewoon uit de losse pols ongeveer zoveel scheppen.
Nu weet ik het weer: ik ben een hele luie mama. Ik kocht altijd nutrilon omdat die zo hygiënisch al in een bewaardoos zat en ik helemaal niet hoefde af te wassen
Afstrijkrandje?

Hoe ziet dat eruit? In mijn tijd hadden ze dat niet (zei grootmoe).... En mijn kinderen zijn niet eens zo heel oud!
In mijn tijd ook niet, kind 3,5. gewoon langs de binnenkant van bus halen toch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:zomerkind schreef op 09 april 2010 @ 13:49:

Afstrijkrandje?

Hoe ziet dat eruit? In mijn tijd hadden ze dat niet (zei grootmoe).... En mijn kinderen zijn niet eens zo heel oud!

Waar de bolle kant van het lepeltje aanhangt, dat is een afstrijkrandje.

Natuurlijk is dit gewoon een kwestie van 'gemak dient de mensch'...
Haha dat is inderdaad precies de reden waarom ik de poeder bij het Kruidvat koopt. Omdat die inderdaad passen in de Friso doos. Nog goedkoper ook en net zo goed.

Even Etos mailen en erbij zetten dat je dus anders voortaan genoodzaakt bent om naar het Kruidvat te gaan. Vinden ze vast niet leuk
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Dit lijkt mij een heel goede reden om noooit Nutrilon te kopen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bij mijn tweede kwam nutrilon met die 'handige' verpakking, maar ik vind het helemaal niet handig....

Gewoon vinger er over heen en t is ook afgestreken (of langs de wand van de pot/doos)
Hartelijk dank voor wu e-mail.

De verwachting is dat deze rond week 30 in de winkel staat, maar dit is nog niet 100% zeker.

Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Reactie van Etos

Week 30, als hij aan de nummer 2 voeding gaat beginnen heb ik mijn bewaarbakje...

Hoi Jorina,

Ik heb volgens mij nog zo'n speciale bus liggen. Die zat ooit in de 'blije doos'. Is van hard plastic, dus afwasbaar, en is nooit gebruikt. Ik weet niet of je in de buurt woont, maar je mag hem zo van me hebben (als ik hem kan vinden.. )
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven