Bewaardoos babyvoeding?

09-04-2010 13:05 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje krijgt flesvoeding van het huismerk van Etos. Dit zit, net als bij bv Friso, in zakken verpakt. Alleen heb je bij Friso zo'n handige bewaardoos waar je de zak in kunt doen, en het lepeltje in kunt afstrijken.

De Etos zakken passen hier natuurlijk weer niet in, ze zijn te smal en te lang.

Waar doen andere ouders de poedermelk in? De zak kan nl. zelf ook niet goed blijven staan, maar ik zie nergens losse bewaardozen om de poeder in te kunnen doen.

Iemand?
Hoi Jorina,

Ik heb volgens mij nog zo'n speciale bus liggen. Die zat ooit in de 'blije doos'. Is van hard plastic, dus afwasbaar, en is nooit gebruikt. Ik weet niet of je in de buurt woont, maar je mag hem zo van me hebben (als ik hem kan vinden.. )
The time is now
Ja, gevonden (sneller dan ik dacht).

Het is er een van Friso, zit nog in de doos. Deze is het:

The time is now
Ik heb die van de Etos nog nooit gebruikt, maar ik ben ook zo'n ontaarde moeder die Kruidvat voeding in de Frisobus bewaart
Oh, dezelfde die je zelf hebt gevonden . Hoe dan ook, laat me maar weten als je interesse hebt.
The time is now
Ik gebruikte een vierkante bewaarbus van Bambix, ooit gekocht bij DA voor 0,50 ct. Geen afstrijkrand, maar er paste wel precies een zak melkpoeder in van Kruidvat, AH en ws ook Etos. (ik denk dat AH & Etos dezelfde zakken hebben?) En met een mes gaat het net zo snel hoor, in je linkerhand mes vasthouden en dan ondertussen met je rechterhand schepje poeder erlangs halen en in fles of melkpoedertorentje mikken. Die vierkante doos was echt fijn, ik vond die bus van Friso een onding.
Ik gebruik hem overigens niet meer, als je interesse hebt (en in de buurt van Breda woont) mag je hem zo komen halen.
quote:Banba schreef op 09 april 2010 @ 16:03:

Oh, dezelfde die je zelf hebt gevonden . Hoe dan ook, laat me maar weten als je interesse hebt.Dat is dus degene die ik heb, maar daar passen de zakken van de Etos niet in. Toch bedankt!
Ben ik heel raar als ik zeg dat je die zak ook gewoon kunt leeggooien in de bewaarbus en dan dus elke zak past
quote:Sunemom schreef op 09 april 2010 @ 18:50:

Ben ik heel raar als ik zeg dat je die zak ook gewoon kunt leeggooien in de bewaarbus en dan dus elke zak past Dan ben je niet heel raar, maar wel mosterd
quote:Jorina schreef op 09 april 2010 @ 19:12:

[...]

Dan ben je niet heel raar, maar wel mosterd

lol ja sorry heb zelf geen baby meer en gebruikte geen poedermelk, maar het leek me de meest logische en simpele oplossing.

Als ik toch mosterd ben wil ik er wel graag een bitterbal bij

Bij deze!
lekker! dank je.
Heb inmiddels de zak leeggekieperd in een plastic bewaardoos, die is alleen wat te diep, waardoor mijn halve arm in de bak verdwijnt... (Nou ja, beetje overdreven dan )

Morgen maar ff een normale bak halen.

Bedankt voor alle tips iig!
Vast vet mosterd, maar ik las ergens iets van een moeder die de nutrilonverpakking gebruikte om de etos babypoeder in te bewaren. Misschien gewoon een pak nutrilon kopen?
Overigens werkt de leegkiepmanier hier ook niet hoor; het poeder gaat echt overal zitten door die handige wegklapbodem.

(Heil de kruidvatzakken )
anoniem_88668 wijzigde dit bericht op 10-04-2010 10:55
Reden: de - het - in het engels is het allemaal the
% gewijzigd
quote:ARIJ schreef op 12 april 2010 @ 09:13:

Ik stop veel in de bewaardozen van lock en lock. kun je nu ook bestellen via locklock.nl. Alles blijft er droog in, en liga's en zo blijven er lang vers in.Wat leuk dat je je speciaal hebt aangemeld om dat te melden, riekt een beetje naar spam.
Moppekind is groot geworden zonder dat afstrijkrandje.

Een wonder dat het toch nog is goedgekomen met de stumper.

"Zijn" melkpoederbewaarbakje zie ik regelmatig bij de kringloopwinkels staan. Gewoon een soort Mepal-bak.

Als ik oma word, beklaagt hij zich vast over het nieuwste bewaar-afmeet-afstrijksysteem.
Hallo Jorina

Mocht je interesse hebben, ik heb zo'n bewaarbus nog staan, ongebruikt, in de originele doos, mét lepeltje. (ik heb niet alle berichten gelezen, dus wellicht ben je al voorzien of heb je zo'n doos helemaal niet nodig....,)
There. Their. They're not the same.
quote:Zara1 schreef op 09 mei 2011 @ 12:28:

Hallo Jorina

Mocht je interesse hebben, ik heb zo'n bewaarbus nog staan, ongebruikt, in de originele doos, mét lepeltje. (ik heb niet alle berichten gelezen, dus wellicht ben je al voorzien of heb je zo'n doos helemaal niet nodig....,)Ik denk dat Jorina's zoon inmiddels op kamers is
Pff ik gebruik gewoon een beschuit blik. En gebruik dan het deksel om af te strijken.
Poeder kan echt gewoon los in die Frisodoos, ik doe het al maanden, zelfs als ik het Frisomerk zelf gebruik.

Ik vind die zak zo irritant om tussen de randjes te proppen en bij de laatste 40 scheppen heb ik al ruzie met de bobbelige onderkant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven