bewust geen kinderen

04-11-2007 16:59 554 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben 32 jaar ik wil bewust geen kinderen. Ik wil en durf de verantwoordelijkheid voor kinderen niet te nemen. In mijn omgeving hebben we veel vrienden met kinderen. Allemaal super leuk en gezellig als ze bij ons zijn zal ik ze ook zo veel mogelijk verwennen. Ik vind kinderen leuk. In mijn omgeving heb ik eigenlijk geen mensen die bewust geen kinderen willen. Vandaar dat ik deze topic heb geopend om te kijken hoe andere mensen hier mee omgaan die bewust geen kinderen willen.
Hier ook geen kinderwens. Merk wel dat ik het laatste jaar (ben nu 32) vaker merk dat ik droom dat ik zwanger ben of een baby aan mijn borst heb. Betrap me er ook wel eens op dat ik bevallingsfilmpjes op youtube zit te kijken. (=Bllerrrghh!) Geen idee waar die interesse opeens vandaan komt.

Het zal misschien die 'biologische klok' zijn, waarvan ik nooit geloofde dat die bestond. Weet niet goed wat ik er mee moet. Vriend en ik hebben geen kinderwens. Ook geen vrouwen met kinderen in mijn omgeving waar het door komt.

Herkennen julie wellicht die dromen?
Alle reacties Link kopieren
ik heb zulke dromen gelukkig niet.... en ehh bevallingsverhalen in m'n droom... dat zou ik een nachtmerrie noemen!
Ticluna: Godzijdank nog nooit gedroomd dat ik beviel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zoete schreef op 26 december 2008 @ 21:02:

Ticluna: Godzijdank nog nooit gedroomd dat ik beviel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ticluna schreef op 26 december 2008 @ 20:58:

ik heb zulke dromen gelukkig niet.... en ehh bevallingsverhalen in m'n droom... dat zou ik een nachtmerrie noemen!Ha ik ook!Moet er niet aan denken om dat te dromen...
quote:kaatje_85 schreef op 24 december 2008 @ 17:57:

Mijn moeder vind het overigens helemaal niet erg dat ik geen kinderen neem, gelukkig.Mop, kinderen neem je niet, die krijg je
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 26 december 2008 @ 19:42:

[...]





Dat is voor mij precies zo,ben 34 maar krijg nog steeds dat soort opmerkingen..Vriendin is voor de 2e keer zwanger en schoonzus voor de eerste keer en ik heb al weer moeten horen dat het zo leuk zou zijn als ik nu ook....

Of als ik dan tegen wil en dank zo'n baby op schoot krijg de opmerking ""staat je goed"".... Ja als oppas zeg ik dan!

Ik vind de kinderen van vrienden en familie wel leuk hoor maar voor eventjes....

En hoe meer vrienden kinderen krijgen hoe blijer ik altijd ben dat wij ze niet hebben.Helemaal mee eens! ik heb vaak het gevoel dat wij niet serieus worden genomen,behoorlijk opdringend zijn die reacties die je dan krijgt!..
Alle reacties Link kopieren
quote:jemamem schreef op 26 december 2008 @ 15:32:

Ben je 23, 24 Kaatje?



wie van 23 wil er nu wel kinderen en kinderverhalen horen, bijna niemand toch? Dat is volkomen normaal op die leeftijd..

Ook het gegeven dat jij denkt en stelt dat dit al voor altijd besloten is, en geen opties openhoudt, hoort echt bij je leeftijd. De nuance, het afwegen, komt als je volwassener bent. Ook dan kun je uiteindelijk natuurlijk beslissen geen kinderen te nemen, maar weloverwogen. Dat is nu nog niet mogelijk. Geeft niks!

Je moeder weet dit waarschijnlijk ook :-)Wat een achterlijke post zeg dit! sommigen mensen weten nou eenmaal al heel jong wat ze wel of niet willen!
Jemamem, van mensen zoals jij wordt ik zo ontzettend moe. Ik ben inderdaad 23, dus ben ik achterlijk, weet ik niet wat ik wil en heb ik nog geen levenservaring? Als je niet weet waar je over praat moet je je klep houden.

Ik wist vanaf mijn zevende, achtste al dat ik geen kinderen wilde.

Ik vind kinderen niet leuk, niet van mezelf, niet van anderen, gewoon he-le-maal niet. En ons mam vind dat ik groot gelijk heb, sterker nog, zelf zou ze nu ook geen kinderen op de wereld zetten als ze zo oud was als ik. Dit heeft niks met mijn leeftijd te maken!

Misschien dat je de volgende keer iets minder bevooroordeeld kunt reageren want ik weet heel goed wat ik wel en wat ik niet in mijn leven wil. Kinderen zijn niet voor iedereen zaligmakend hoor...........
Alle reacties Link kopieren
En sommige mensen hebben kennelijk echt niets te doen op 2e kerstdag gezien het feit dat er weer een oud topic uit het stof wordt getrokken.....wel weer grappig trouwens om te zien hoe al die 'bewust gelukkig kindvrijen' beginnen te steigeren zodra hun keuze weer ter sprake komt.
tja, alle moekes vinden het natuurlijk heel vreemd dat sommige mensen gewoon geen kinderen wensen in hun leven.

Oh, enne, lieverd, dit topic is al weer een aantal dagen aan de gang, dus als je het niet wilt lezen, get the hell out of here. Muts.

Blijkbaar heb jij namelijk ook geen reet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik had niks te doen vandaag,heerlijk gewoon!
ja, lekker he, zo'n tweede relaxte kerstdag
Alle reacties Link kopieren
quote:kaatje_85 schreef op 26 december 2008 @ 22:47:

tja, alle moekes vinden het natuurlijk heel vreemd dat sommige mensen gewoon geen kinderen wensen in hun leven.

Oh, enne, lieverd, dit topic is al weer een aantal dagen aan de gang, dus als je het niet wilt lezen, get the hell out of here. Muts.

Blijkbaar heb jij namelijk ook geen reet te doen.



'lieverd'.......'muts'.......

whoehahahahaha!!!!!



I rest my case



Alle reacties Link kopieren
quote:traincha2 schreef op 26 december 2008 @ 22:44:

En sommige mensen hebben kennelijk echt niets te doen op 2e kerstdag gezien het feit dat er weer een oud topic uit het stof wordt getrokken.....wel weer grappig trouwens om te zien hoe al die 'bewust gelukkig kindvrijen' beginnen te steigeren zodra hun keuze weer ter sprake komt.Er steigerd hier helemaal niemand,het is gewoon een achterlijke post of wil je beweren van niet? tenminste ik vind de manier waarop het hier neergezet word door(ben even de naam kwijt) niet een normale reactie.



Respecteer onze keuze net zo goed als wij jouw keuze respecteren! ieder zo zijn keuze zou ik zeggen...
Alle reacties Link kopieren
quote:kaatje_85 schreef op 26 december 2008 @ 22:49:

ja, lekker he, zo'n tweede relaxte kerstdag Zalig! Tja, dit topic viel me ineens weer op en toen zag ik al die kwaaie kindvrijen en omdat ik inderdaad niks te doen had (kinderen op bed enzo) leek het me wel leuk om de boel hier wat op te stoken.
ga wieberen mens.

Beetje triest dat jij altijd komt etteren, beetje verbitterd misschien?

Ach, jij bent mijn tijd niet waard, kom maar weer terug als je eens wat nuttigs te melden hebt. Dus tot nooit!

toedeledokie!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook van jou schat
Alle reacties Link kopieren
quote:traincha2 schreef op 26 december 2008 @ 22:51:

[...]





Zalig! Tja, dit topic viel me ineens weer op en toen zag ik al die kwaaie kindvrijen en omdat ik inderdaad niks te doen had (kinderen op bed enzo) leek het me wel leuk om de boel hier wat op te stoken..
Alle reacties Link kopieren
quote:kaatje_85 schreef op 26 december 2008 @ 22:52:

ga wieberen mens.

Beetje triest dat jij altijd komt etteren, beetje verbitterd misschien?

Ach, jij bent mijn tijd niet waard, kom maar weer terug als je eens wat nuttigs te melden hebt. Dus tot nooit!

toedeledokie!



'altijd kom etteren'? Wanneer heb ik nog meer geetterd dan? Ik ben hier in geen maanden geweest, dus graag voorbeelden van topics waar ik volgens jou nog meer heb lopen "etteren'.



* verbaast zich over zo weinig humor en zelfreflectie bij de kindvrije dames......als moeder neem ik mijzelf namelijk ook lang niet altijd serieus*
Alle reacties Link kopieren
quote:traincha2 schreef op 26 december 2008 @ 22:58:

[...]





'altijd kom etteren'? Wanneer heb ik nog meer geetterd dan? Ik ben hier in geen maanden geweest, dus graag voorbeelden van topics waar ik volgens jou nog meer heb lopen "etteren'.



* verbaast zich over zo weinig humor en zelfreflectie bij de kindvrije dames......als moeder neem ik mijzelf namelijk ook lang niet altijd serieus*.
Alle reacties Link kopieren
*besteedt verder geen aandacht meer aan deze humorloze dames, maar acht stelling dat bewust kindvrijen maar zuurpruimen zijn bij deze wel bewezen*



*duikt gauw weer terug in de wat intelligentere topics en laat de bewust kindvrijen verder links liggen*
Ha! Moeders op het kindvrije topic! Mooi, dan hoef ik niet naar de kinderenpijler met mijn vraag.



Ik ben weer flink aan het mopperen geweest vandaag en vraag me soms af of ik een zuur, oud mens aan het worden ben dat niks kan hebben... Graag jullie mening (die van de moeders dus):



1. Mogen jullie kinderen voortdurend jullie aandacht vragen als je aan het telefoneren bent? Zo ja, tot op welke leeftijd?



2. Mogen jullie kinderen tijdens het eten op willekeurig welk moment van tafel lopen? Zo ja, tot op welke leeftijd?



3. Zijn er dingen die jullie kinderen 'moeten' eten? Of wordt er over alles overlegd, of onderhandeld misschien?



4. Als een van jullie kinderen een ander kind expres met een stuk speelgoed op het hoofd mept, staan daar dan sancties op en zo ja, welke?



Veel dank voor jullie antwoorden.
Alle reacties Link kopieren
quote:traincha2 schreef op 26 december 2008 @ 23:02:

*besteedt verder geen aandacht meer aan deze humorloze dames, maar acht stelling dat bewust kindvrijen maar zuurpruimen zijn bij deze wel bewezen*



*duikt gauw weer terug in de wat intelligentere topics en laat de bewust kindvrijen verder links liggen*.
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 26 december 2008 @ 23:06:

Ha! Moeders op het kindvrije topic! Mooi, dan hoef ik niet naar de kinderenpijler met mijn vraag.



Ik ben weer flink aan het mopperen geweest vandaag en vraag me soms af of ik een zuur, oud mens aan het worden ben dat niks kan hebben... Graag jullie mening (die van de moeders dus):



1. Mogen jullie kinderen voortdurend jullie aandacht vragen als je aan het telefoneren bent? Zo ja, tot op welke leeftijd? Tot het moment dat ze snappen dat ze je niet mogen storen als je aan het telefoneren bent



2. Mogen jullie kinderen tijdens het eten op willekeurig welk moment van tafel lopen? Zo ja, tot op welke leeftijd? Nee, mijn kinderen dienen net zo lang aan tafel te blijven tot iedereen uitgegeten is



3. Zijn er dingen die jullie kinderen 'moeten' eten? Of wordt er over alles overlegd, of onderhandeld misschien? Nee, mijn kinderen eten wat de pot schaft



4. Als een van jullie kinderen een ander kind expres met een stuk speelgoed op het hoofd mept, staan daar dan sancties op en zo ja, welke? Hangt van situatie af. Misschien is ander kind wel begonnen met slaan? Even ervanuitgaande dat mijn kinderen beginnen te slaan: Ja, daar staan wel sancties op al weet ik zo niet welke.



Veel dank voor jullie antwoorden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven