bewust geen kinderen

04-11-2007 16:59 554 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben 32 jaar ik wil bewust geen kinderen. Ik wil en durf de verantwoordelijkheid voor kinderen niet te nemen. In mijn omgeving hebben we veel vrienden met kinderen. Allemaal super leuk en gezellig als ze bij ons zijn zal ik ze ook zo veel mogelijk verwennen. Ik vind kinderen leuk. In mijn omgeving heb ik eigenlijk geen mensen die bewust geen kinderen willen. Vandaar dat ik deze topic heb geopend om te kijken hoe andere mensen hier mee omgaan die bewust geen kinderen willen.
quote:isabon schreef op 28 november 2007 @ 11:51:

Volgens een vriendin van me die bioloog is is het pertinent gevoelsmatig niet willen van kinderen vrijwel altijd een gevolg van een afwijking in het oestrogeen gehalte (bij vrouwen uiteraard) Dat is lager dan bij vrouwen die wel kinderen willen.

Je gedachten en gevoelens worden voor een groot gedeelte onbewust gestuurd door hormonen.

Alsje vrouwen zonder kinderens hormonen in zou spuiten willen ze opeens allemaal kinderen, heel bizar.En hoe zou dit dan bij mannen zitten?

Volgens een vriendin van me die bioloog is is het pertinent gevoelsmatig niet willen van kinderen vrijwel altijd een gevolg van een afwijking in het oestrogeen gehalte (bij vrouwen uiteraard) Dat is lager dan bij vrouwen die wel kinderen willen.

Je gedachten en gevoelens worden voor een groot gedeelte onbewust gestuurd door hormonen.

Als je vrouwen zonder kinderwens hormonen in zou spuiten willen ze opeens allemaal kinderen, heel bizar.Ah, we hebben gewoon met z'n allen een tekort aan oestrogenen . Hebben ze dat daadwerkelijk uitgetest, dus vrouwen die geen kinderen willen ingespoten met oestrogeen?
Even nog terug naar dat adoptieverhaal, want het ergert me altijd mateloos dat mensen die willen adopteren helemaal "door de molen" gehaald worden, geschikt moeten zijn etc. en degenen die er zelf eentje fabriceren zomaar raak kunnen "fokken". Degenen die adopteren kiezen vaak veel bewuster voor een kind & wegen e.e.a. wel af, kun je van veel stellen die zelf wat op de wereld zetten echt niet zeggen, die zouden ook wel eens een opvoedcursus/test mogen hebben.

Zelf ben ik bewust kindervrij & blij. Ook voor mij géén tikkende klok & geen moedergevoelens. In de omgeving trouwens ook weinig commentaar op. We hebben het samen met onze honden erg goed & kunnen gaan & staan wanneer we maar willen, ik zou m'n vrijheid er niet voor kunnen en willen opgeven. Absoluut niet egoïstisch, veel egoïstischer is het kinderen maar te nemen omdat het hoort enzo en ze dan de helft van hun leven maar bij opa/oma/crèche etc. te dumpen.

Lekker topic dit trouwens & verrassenderwijs blijft het ook nog lopen ook.....
quote:Bertrade schreef op 28 november 2007 @ 12:22:

[...]

Ah, we hebben gewoon met z'n allen een tekort aan oestrogenen . Hebben ze dat daadwerkelik uitgetest, dus vrouwen die geen kinderen willen ingesproten met oestrogeen?

Ik weet dat ze die proeven met apen hebben gedaan. Mijn vriendin is bij dat onderzoek betrokken geweest.

Ik vind het erg interessant.

Hoe het bij mannen zit weet ik niet. Meestalmaken die een rationelere keuze en hebben ze echt doordachte redenen. Veel vrouwen ook hoor,maar daar hoor je toch vaker: ik heb niets met kinderen, babies doen me niks, etc. En die gedachten komen dus door de lagere oestrogeenspiegel
quote:isabon schreef op 28 november 2007 @ 13:52:

[...]

Ik weet dat ze die proeven met apen hebben gedaan. Mijn vriendin is bij dat onderzoek betrokken geweest.

Ik vind het erg interessant.

Hoe het bij mannen zit weet ik niet. Meestalmaken die een rationelere keuze en hebben ze echt doordachte redenen. Veel vrouwen ook hoor,maar daar hoor je toch vaker: ik heb niets met kinderen, babies doen me niks, etc. En die gedachten komen dus door de lagere oestrogeenspiegelNou, kan me niet voorstellen dat ik wel een kind zou willen als je me hormonen gaat toedienen. Ik wil gewoon een lekker rustig leven!

Alsje vrouwen zonder kinderens hormonen in zou spuiten willen ze opeens allemaal kinderen, heel bizar.

Wacht, laten we het eens anders formuleren: "het per se wel willen hebben van kinderen is vrijwel altijd een gevolg van het oestrogeen gehalte bij vrouwen. Dat is hoger dan bij vrouwen die geen kinderen willen.

Als je vrouwen met kinderwens iets in zou spuiten waardoor de hormonen gereguleerd worden, willen ze ineens geen kinderen meer."

Kan natuurlijk wel zijn, dat onze wensen en verlangens door hormonen bepaald worden. De manier waarop we erover praten, wat we als standaard benoemen en wat als afwijking (zie bovenstaand voorbeeld), dat is echter wel degelijk cultureel bepaald.
Wel heel bijzonder dat als je oestrogeen zou inspuiten andere gevoelens zou krijgen. Ik ben wel nieuwsgierig naar dat onderzoek.

Ik vind het een bijzonder gedachte alleen denk ik niet dat het bij mij zou werken. Als ik terugkijk naar vroeger. Veel kleine meisje zeiden toen al dat al ze groot waren dat ze dan moeder wilden worden, Dit heb ik zelf zo nooit gehad.

sjakkie 11 toch vind ik het wel belangrijk dat mensen die adopteren door de molen gehaald worden vaak hebben de kinderen op latere leeftijd het wat moeilijker Dus ik vind het wel goed als de toekomstige ouders goed voorbereid zijn. En inderdaad bij mensen die kinderen krijgen gebeurd het niet daar zijn ook geen mogelijkheden toe. In sommige gevallen jammer
Boeiend onderzoek! Hoe wisten ze dat die apen geen kinderwens hadden trouwens? Was voor de onderzoekers "geen kinderwens" soms hetzelfde als frigide of hadden ze een meer betrouwbare manier om dit te meten? Kan me voorstellen dat frigiditeit in ieder geval makkelijk op te lossen is met een dotje extra oestrogeen. En zou mezelf daarentegen ook weer niet als frigide willen bestempelen .

Net als Asterix, had ik ook als klein meisje niet de moedergevoelens zoals vriendinnetjes die wel leken te hebben. Dat was toch al op een leeftijd dat de oestrogenen nog redeljk te beteugelen waren..

Trebans, heb je je dagje babysitten wel overleefd? Moeten we ons zorgen gaan maken dat we niets meer van je hebben vernomen sindsdien.. ?
Wat een feest der herkenning toch hier. Ook ik als meisje geen plannen om moeder te worden, ook het verhaal met poppen & wiegjes spelen was d'r niet bij. Ik ben ook opgegroeid zonder kleinere broertjes of zusjes, geen babies dus in huis, misschien dat zoiets ook al je denken/doen/voelen beïnvloed?

En heeft iemand deze soms ook: babies kan ik absoluut niet vertederd van raken, allerlei jonge dieren echter wel. Geef mij een puppie en ik ben helemaal verkocht ?!? Is dit raar?

Tja, dat verhaal van die hormonen vind ik ook wel interessant, maar ik kan me ook echt niet voorstellen dat ik met een spuitje ineens van die moederkloekgevoelens zou krijgen.
quote:sjakkie11 schreef op 30 november 2007 @ 09:23: Tja, dat verhaal van die hormonen vind ik ook wel interessant, maar ik kan me ook echt niet voorstellen dat ik met een spuitje ineens van die moederkloekgevoelens zou krijgen.Durf je het aan om het uit te proberen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:sjakkie11 schreef op 30 november 2007 @ 09:23:

Wat een feest der herkenning toch hier. Ook ik als meisje geen plannen om moeder te worden, ook het verhaal met poppen & wiegjes spelen was d'r niet bij. Ik ben ook opgegroeid zonder kleinere broertjes of zusjes, geen babies dus in huis, misschien dat zoiets ook al je denken/doen/voelen beïnvloed?

En heeft iemand deze soms ook: babies kan ik absoluut niet vertederd van raken, allerlei jonge dieren echter wel. Geef mij een puppie en ik ben helemaal verkocht ?!? Is dit raar?

Tja, dat verhaal van die hormonen vind ik ook wel interessant, maar ik kan me ook echt niet voorstellen dat ik met een spuitje ineens van die moederkloekgevoelens zou krijgen.Ha, dat heb ik ook. Nooit geinteresseerd in poppen enzo, maar een puppy of een kitten, vind ik echt lief. Volgens mij is dat niet raar.
Cum non tum age
Ik zou ook wel wat meer willen weten over dat onderzoek met die apen. Hoe wisten ze inderdaad dat er apen waren die geen kinderwens hadden? Apen en dieren hebben immers niet zo veel te willen aangezien zij niet behept zijn met de fantastische uitvinding van anticonceptie.

Ik weet wel dat als je teveel ratten in een kooi stopt, ze op een gegeven moment stoppen met voortplanten. Misschien daalt het oestrogeengehalte als het te druk wordt?

Hoewel ik zeker geloof in hormoonbepaalde gevoelens, denk ik toch ook dat karakter en leveninstelling ook een grote invloed heeft. Misschien zou ik wel een biologische kinderwens krijgen als ik met oestrogeen ingespoten werd, maar ik zou daar niet aan toe willen geven.

Ik heb het overigens weleens gehad, een vlaag van kinderwens. Ik wist niet wat mij overkwam. Het was toen ik heel verliefd op iemand was. Maar ik voelde ook dat het niet 'mijn' wens was, maar op hol geslagen hormonen. Net zo als je weleens gemeen doet als je ongesteld bent, en weet dat je dat niet zelf bent, als ik het zo duidelijk uitleg. Veel van mijn kindervrije vrienden herkennen wel zo'n korte periode van een (hahahahaha) 'ongewenste kinderwens'.
quote:noa schreef op 30 november 2007 @ 13:04:

[...]

Ha, dat heb ik ook. Nooit geinteresseerd in poppen enzo, maar een puppy of een kitten, vind ik echt lief. Volgens mij is dat niet raar.Ik had wel poppen (en Barbies en zo). Aan de andere kant: de helft van de Barbies heeft het niet overleefd omdat ik wilde zien hoe ze bewogen, de haren heb afgeknipt en zo nog wat dingen . En babies vind ik ook best schattig, totdat ze gaan huilen.
Nee uit proberen zou ik het niet. Ik ben heel tevreden met het leven dat ik nu leid.

Ik kan inderdaad van jonge dieren helemaal vertedert raken. Maar babies niet. Ook houdt ik liever geen babies vast terwijl bij kittens of puppys ik ze het liefst contiu vast zou willen houden
Ik vind babies hartstikke leuk! dreumesen, peuters, kleuters en pubers ook!

Maar ik zou de verantwoordelijkheid niet aankunnen.
ook helemaal herkenbaar hier, ook als kind geen poppen enzo.

wel helemaal gek op honden, en ja, van puppies raak ik vertederd en niet van baby's. heb zelf ook een hond, misschien stilt dat al het verlangen naar voor iets zorgen? enneh, ik ben de jongste in het gezin, zou dat ermee te maken kunnen hebben? zijn er meer jongsten hier zonder kinderwens?
Ik ben de middelste en mijn jongere zus is juist de enige met kinderen. Mijn broer werkt eraan. ;)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Heb tot voor een paar jaar geleden babies altijd wel een beetje eng gevonden. Waarschijnlijk omdat ik er gewoon onbekend mee was. Als kind ook geen jongere broertjes of zusjes gehad om op te oefenen en ook nooit de drang gehad om mijn hoofd in de wieg te wurmen bij vriendinnetjes thuis. Bij de eerste kraamvisites sloeg ik het rondje babydoorgeven dan ook altijd zeer vastbesloten over. Inmiddels wisselen mijn babygevoelens per exemplaar (het zijn tenslotte net mensen). Koop graag babykadootjes, vind het vertederend om flesjes te geven of om kinderen op te zien groeien en er grappige of juist heel serieuze gesprekjes mee te voeren. Maar ik hoef ze gewoon niet zelf te hebben.

Ook met huisdieren ben ik helaas niet opgegroeid, vanwege een astmatisch gezinslid. Toch lokte ik als peuter al de buurpoezen onze tuin in met stukjes kaas, liet ik later vrijwillig alle honden uit de straat uit, was ik niet weg te trekken uit de manege en heb ik ieder stukje vlees geweigerd vanaf het moment dat ik doorkreeg waar dat vandaan kwam. Ik collecteer met liefde voor de dierenambulance, maar zou dat nooit voor Jantje Beton doen.

Volgens mij wordt een kinderwens voornamelijk bepaald door waar je belangstelling voor ontwikkeld en wat je meemaakt in je leven. Ik heb veel meer liefde- en zorggevoelens voor dieren dan voor kinderen en durf de verantwoordelijkheid voor het op de wereld zetten van een eigen kind gewoonweg niet aan, doordat ik zelf heb meegemaakt hoe kwetsbaar en vogelvrij je bent als kind. Een injectie oestregen zou mij hooguit verminderd toerekeneningsvatbaar maken . /
Voor mij ook bewust geen kids.

Ben meer een dierenmens dan een mensenmens dus zeker geen baby/kinderenmens De meeste kids vind ik vervelend.

De kinderen van mijn broertje vind ik wel weer leuk maar dat ben ik pas gaan vinden toen de oudste ging praten en omdat de jongste, baby nog, heel positief in het leven staat en nooit huilt. Ze luisteren goed en zijn gewoon lief.

Voor wat mezelf betreft passen babies gewoon niet in mijn leven. Houd teveel van mijn vrijheid en van mijzelf en heb het veel te druk daarvoor, en dan zou ik nooit meer ontbijt op bed krijgen van mijn liefie na heerlijk te hebben uitgeslapen.... En ik geniet ook heerlijk van een zondag de hele dag met mijn liefie in bed, juist omdat we het allebei altijd erg druk hebben.

En ik denk dat ik een overbezorgde ouder zou zijn die haar kind het liefst in een doosje zou willen stoppen, ook niet echt normaal dus

Mijn liefie denkt er gelukkig hetzelfde over (relatie van 8 jaar).
Makkenstein, ik was de oudste thuis en vond mijn broertje ook vervelend Ik ben er dus mee geboren ofzo.
En het is nog eens slecht voor het milieu ook, kids op de wereld zetten! Wij zouden toeslag moeten krijgen juist omdat we geen kids op de wereld zetten, moet je kijken wat een luiers dat scheelt, en dan die brommers die dus niet worden aangeschaft, die auto's en huizen die niet nodig zijn, het afval dat niet wordt geproduceerd, enzovoort enzovoort....
och, ik was gewoon benieuwd waar dat vandaan komt het geen kinderwens hebben. ik denk dat jij wel gelijk hebt dibbus, het is maar waar je mee opgegroeid bent en wat je ervaringen zijn, en misschien dat het dan nog een beetje genetisch bepaald is? misschien heeft de natuur er wel een reden voor dat niet alle vrouwen zo'n sterke wens hebben. bij mij heeft het in ieder geval er erg mee te maken dat ik niet in de moederrol gedrukt wil worden, niet door mijn hormonen en niet door mijn omgeving.
Ik wil mijn bericht eigenlijk helemaal weggooien, omdat ik op een heel oud berichtje reageerde, per ongeluk. Maar weggooien kan geloof ik niet, dus dan maar zo.
anoniem_30416 wijzigde dit bericht op 03-12-2007 21:17
Reden: Reactie op een heel oude posting
% gewijzigd
[quote]sjakkie11 schreef op 30 november 2007 @ 09:23:

Leuk he puppies! Trouwens de volwassen exemplaren ben ik ook niet bepaald vies van
quote:makkenstein schreef op 02 december 2007 @ 14:33:

enneh, ik ben de jongste in het gezin, zou dat ermee te maken kunnen hebben? zijn er meer jongsten hier zonder kinderwens?ik ben ook de jongste van 4.... speelde overigens wel met poppen al was ik daarnast een wilde bomenklimmer en slootjespringer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven