Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

woensdag 29 april 2020 om 09:57
De tuin lijkt mij redelijk onderhoudsarm, gewoon met een zitmaaier het gras maaien en af en toe wat snoeien. Dat watertje lijkt mij meer een dingetje om goed te houden.
Ik zie nu op de kaart dat het best dicht bij de snelweg ligt...
Ik zie nu op de kaart dat het best dicht bij de snelweg ligt...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 29 april 2020 om 10:22
Je zou m.i. prima met jonge gezonde kindvrije expats kunnen werken. Dan kost het je ook geen uitkeringen, want bij geen werk/arbeidsongeschikt/zwanger moeten ze gewoon terug naar huis. Maximaal 5 jaar in Nederland, daarna weer inruilen voor een verse lading.Blijenvrij schreef: ↑29-04-2020 09:55Ik verbaas mij hier ook over. Er is geen enkele partij die dit op de agenda durft te zetten. Er wordt altijd geroepen dat we alle jongeren hard nodig hebben en dat zal ook. Ik ben ervan overtuigd als er minder kinderen komen en dus minder verzorgers, daar ook wel weer een oplossing voor komt.
Ik hoor zelden iemand iets over overbevolking roepen en laten we heel eerlijk zijn: er zijn veel te veel mensen op aarde. Iets minder, ook op andere gebieden kan prima. We leven hier op een kluitje, dan is het niet gek dat ziektes om zich heen slaan.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 29-04-2020 10:23
1.03% gewijzigd
woensdag 29 april 2020 om 10:23
Oh jongens, lees dit dan: https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~b3984450/
Zo'n gast die een jong kind heeft, het niet trekt, er nog een neemt, tegen zijn vrouw zegt dat zij maar de zorg op zich moet nemen en dan gedwongen met zijn kinderen om moet gaan tijdens de coronacrisis. En dan realiseert dat kinderen misschien niet per se leuk zijn, maar hem wel afleiden van alle corona-shit.
Zo'n gast die een jong kind heeft, het niet trekt, er nog een neemt, tegen zijn vrouw zegt dat zij maar de zorg op zich moet nemen en dan gedwongen met zijn kinderen om moet gaan tijdens de coronacrisis. En dan realiseert dat kinderen misschien niet per se leuk zijn, maar hem wel afleiden van alle corona-shit.
woensdag 29 april 2020 om 10:30
Waaah, te leuk. Ik realiseer me de laatste tijd dat ik misschien ook beter in een hutje op de hei had moeten wonen: ik vind het fantastisch dat de stad leeg is, de supermarkt rustig en dat op de markt de kooplui niet schreeuwen en je niet je beurt op hoeft te eisen.dianaf schreef: ↑29-04-2020 09:23Jij hebt wel veel noten op je zang zeg.![]()
Nou vooruit, een oude windmolen dan:
https://www.funda.nl/koop/willemstad/hu ... enkade-11/
In Brabant en ook nog in een leuk stadje.
Deze is iets budgetvriendelijker: https://www.funda.nl/koop/werkendam/hui ... -c/#foto-7
En deze nog meer: https://www.funda.nl/koop/valkenswaard/ ... raat-50-a/
Moet je alleen nog wel wat aan doen. Maar hè, geen kinderen dus het geld klotst toch wel tegen de plinten.![]()
Hoewel ik mijn buren op dit moment ook erg waardeer, we wonen in een rijtje en we zitten allemaal veel in de voortuinen (want daar is de zon en kunnen de kinderen op straat spelen). Het is net kamperen. Nu alleen weer binnen, want koud.
woensdag 29 april 2020 om 12:06
Oh wat erg dit bericht! Wat een figuur. Echt totaal ongeschikt als ouder! En zoveel open deuren... ik snap dit dus echt NOOIT.Luistervink schreef: ↑29-04-2020 10:23Oh jongens, lees dit dan: https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~b3984450/
Hij zegt dat hij gesteld is op zijn vrijheid etc.. dan krijg je toch geen kind? En al helemaal geen TWEE. Waar moet ik beginnen met deze flapdrol..
Ik begrijp mensen werkelijk waar niet. Krijg-gewoon-geen-kind. Doe even normaal... en dan de manier hoe hij over zijn dochters praat. Alsof het allemaal een last is. Lekker dan als je vader zo over je praat. Je denkt er toch over na als je voor een kind gaat? Dan denk je toch over hoe het zal zijn? En dan denk je toch erover na hoe de dagen eruit gaan zien? Wat ervoor nodig is en dan kijk je om je heen bij mensen die kinderen hebben. Zoiets is onwijs ingrijpend.. ik heb vaak echt het paradoxale idee dat mensen zonder kinderen een betere voorstelling kunnen maken van het hebben van een kind dan dit soort figuren met kinderen.
Ohja en nog iets: hij zegt ergens ook iets in de trant van dat het een geluk is dat hij kinderen heeft in deze tijd, want die houden je aan de grond. Jaaaa natuurlijk flapdrol want alle mensen zonder kinderen zweven ergens ontaard rond want ze hebben geen koter. Doe even normaal. Dit is weer een knap staaltje cognitieve dissonantie zoals ik dat - schrikbarend - vaak zie bij ouders.
Emboldened by the flame of ambition

woensdag 29 april 2020 om 17:04
Luistervink schreef: ↑29-04-2020 10:23Oh jongens, lees dit dan: https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~b3984450/
Wat een lang verhaal. Het valt me op dat het wederom heel normaal wordt gevonden dat opa's en oma's ter beschikking staan.

woensdag 29 april 2020 om 17:16
redbulletje schreef: ↑29-04-2020 10:22Je zou m.i. prima met jonge gezonde kindvrije expats kunnen werken. Dan kost het je ook geen uitkeringen, want bij geen werk/arbeidsongeschikt/zwanger moeten ze gewoon terug naar huis. Maximaal 5 jaar in Nederland, daarna weer inruilen voor een verse lading.
Dat kan, maar ook zonder mensen van buiten te halen komt er vast weer een oplossing.
De regering heeft er direct invloed op als ze kinderbijslag gaan verlagen. Of alleen voor de 1e 2 kinderen, en verder niet. Maar zover zal het wel nooit komen.
woensdag 29 april 2020 om 17:57
Mijn mond viel ook open toen het zusje van mijn vrouw gisteren op visite kwam en aangaf dat haar ouders ondanks dat ze hadden gezegd dat "als er een 2e komt passen we niet meer op' nu dus toch per volgende week weer op haar kinderen gaan oppassen.Blijenvrij schreef: ↑29-04-2020 17:04Wat een lang verhaal. Het valt me op dat het wederom heel normaal wordt gevonden dat opa's en oma's ter beschikking staan.
ruggegraatloze wezens zijn het

zouden we aan dat oppassen voor de hele familie als kindervrijen ook rechten kunnen ontlenen? dat ze hier de hele dag de boel gaan schoonmaken als wij werken? of de tuin doen als wij op vakantie zijn of, of, of?

woensdag 29 april 2020 om 18:34
Ik heb het gecheckt, maar schoonma zegt nee. Jammer hoor, want bij broertje van man past ze niet alleen op de baby, maar doet ze ook het huishouden en kookt. Bij ons mag ze dat ook, maar hoeft ze niet eens op een baby te passen. Veel relaxter, toch?RickDalton schreef: ↑29-04-2020 17:57Mijn mond viel ook open toen het zusje van mijn vrouw gisteren op visite kwam en aangaf dat haar ouders ondanks dat ze hadden gezegd dat "als er een 2e komt passen we niet meer op' nu dus toch per volgende week weer op haar kinderen gaan oppassen.
ruggegraatloze wezens zijn het![]()
zouden we aan dat oppassen voor de hele familie als kindervrijen ook rechten kunnen ontlenen? dat ze hier de hele dag de boel gaan schoonmaken als wij werken? of de tuin doen als wij op vakantie zijn of, of, of?![]()
woensdag 29 april 2020 om 18:37
Haha, heel goed omschreven.Skadí schreef: ↑29-04-2020 12:06Oh wat erg dit bericht! Wat een figuur. Echt totaal ongeschikt als ouder! En zoveel open deuren... ik snap dit dus echt NOOIT.
Hij zegt dat hij gesteld is op zijn vrijheid etc.. dan krijg je toch geen kind? En al helemaal geen TWEE. Waar moet ik beginnen met deze flapdrol..
Ik begrijp mensen werkelijk waar niet. Krijg-gewoon-geen-kind. Doe even normaal... en dan de manier hoe hij over zijn dochters praat. Alsof het allemaal een last is. Lekker dan als je vader zo over je praat. Je denkt er toch over na als je voor een kind gaat? Dan denk je toch over hoe het zal zijn? En dan denk je toch erover na hoe de dagen eruit gaan zien? Wat ervoor nodig is en dan kijk je om je heen bij mensen die kinderen hebben. Zoiets is onwijs ingrijpend.. ik heb vaak echt het paradoxale idee dat mensen zonder kinderen een betere voorstelling kunnen maken van het hebben van een kind dan dit soort figuren met kinderen.
Ohja en nog iets: hij zegt ergens ook iets in de trant van dat het een geluk is dat hij kinderen heeft in deze tijd, want die houden je aan de grond. Jaaaa natuurlijk flapdrol want alle mensen zonder kinderen zweven ergens ontaard rond want ze hebben geen koter. Doe even normaal. Dit is weer een knap staaltje cognitieve dissonantie zoals ik dat - schrikbarend - vaak zie bij ouders.
Die pisemmer zei eigenlijk alles al. Als je niet eens jezelf 's nachts naar de wc kan slepen, wat een slappe hap.
woensdag 29 april 2020 om 18:42
ongeschikt voor kinderen dus, waarschijnlijk zon vent die door zijn vrouw 'erin geluist' is. (dat zie je wel vaker, spreek er althans genoeg) "ja mijn vrouw wilde het zo graag' en vervolgens zitten ze met 2 of 3 kids opgescheeptLuistervink schreef: ↑29-04-2020 18:37Haha, heel goed omschreven.
Die pisemmer zei eigenlijk alles al. Als je niet eens jezelf 's nachts naar de wc kan slepen, wat een slappe hap.
ik ben dan een egoistische zak maar als ik voor die keuze had gestaan had ik toch echt voor mezelf gekozen en het niet gedaan. ik ken mijn beperkingen en ik weet van mezelf gewoon dat ik als ouder totaal ongeschikt zou zijn (ondanks dat ik best goed met kleine kinderen om kan gaan)
woensdag 29 april 2020 om 18:55
Hier idem.... Mijn ouders moeten als het mijn sibling uitkomt ook nog steeds oppassen. Tot mijn grote walging, want mijn ouders behoren beiden tot een risicogroep. Ik vind het onverantwoord. Om nog maar te zwijgen over het feit dat als ik in aanraking ben geweest met de kinderen van mijn sibling ik steevast iets oploop, van een verkoudheid tot een flinke bijholteontsteking. Vandaar dat ik ze nu sinds die hele Corona shit ook niet meer heb willen ontvangen. Kinderen zijn nu eenmaal onhygienisch. Logisch, dat waren wij ook vroeger, maar ouders realiseren zich niet dat dit voor kwetsbaren funest is.RickDalton schreef: ↑29-04-2020 17:57Mijn mond viel ook open toen het zusje van mijn vrouw gisteren op visite kwam en aangaf dat haar ouders ondanks dat ze hadden gezegd dat "als er een 2e komt passen we niet meer op' nu dus toch per volgende week weer op haar kinderen gaan oppassen.
ruggegraatloze wezens zijn het![]()
zouden we aan dat oppassen voor de hele familie als kindervrijen ook rechten kunnen ontlenen? dat ze hier de hele dag de boel gaan schoonmaken als wij werken? of de tuin doen als wij op vakantie zijn of, of, of?![]()
Helaas zijn mijn ouders zo mak als een lammetje als het op mijn sibling of de kleinkinderen aankomt (ondanks mijn waarschuwingen). Als ze oppassen ontvang ik doodleuk foto's van snotterige loopneusachtige omhelzingen alsof Corona niet bestaat.
Ben benieuwd hoe dit trouwens gaat uitpakken: https://www.telegraaf.nl/nieuws/3738711 ... oronavirus
Als blijkt dat deze nieuwe ziekte inderdaad door het Coronavirus wordt veroorzaakt, breekt de hel overal los. Dan gaat hier niemand 11 mei naar school. En op het Viva forum blijven de zwangerschaps topics je ondertussen nog om de oren vliegen. Kan er met mijn beste verstand niet bij hoe onnozel sommige mensen zijn.
woensdag 29 april 2020 om 18:57
Echt mijn bek viel open. Wat een verschrikkelijk sneu figuur. Hoe groot is je huis dan dat het toilet dan zo ver weg is...Luistervink schreef: ↑29-04-2020 18:37Haha, heel goed omschreven.
Te sneu dat dat soort mannen zich voort mogen planten, daar doen ze de mensheid geen plezier mee.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 29 april 2020 om 19:00
Als het op jonge kinderen aankomt lijk ik wel een magneet. Geen idee hoe deze wezens mij zo leuk kunnen vinden. Blijkbaar ben ik best goed met ze. Alleen jammer dat ik kinderen al niet zo goed trok toen ik zelf nog een kind was.RickDalton schreef: ↑29-04-2020 18:42ongeschikt voor kinderen dus, waarschijnlijk zon vent die door zijn vrouw 'erin geluist' is. (dat zie je wel vaker, spreek er althans genoeg) "ja mijn vrouw wilde het zo graag' en vervolgens zitten ze met 2 of 3 kids opgescheept
ik ben dan een egoistische zak maar als ik voor die keuze had gestaan had ik toch echt voor mezelf gekozen en het niet gedaan. ik ken mijn beperkingen en ik weet van mezelf gewoon dat ik als ouder totaal ongeschikt zou zijn (ondanks dat ik best goed met kleine kinderen om kan gaan)

woensdag 29 april 2020 om 19:03
Nou.... Julien Althuisius, als je dit ooit leest: Ik vind je echt The daddy of the century! Keep on breeding, people.Luistervink schreef: ↑29-04-2020 10:23Oh jongens, lees dit dan: https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~b3984450/

woensdag 29 april 2020 om 19:17
Hier geven ze aan dat het bij 'oom x en tante x' zo lekker rustig is en ze 'hier niks hoeven'. ach eens in de zoveel tijd blijft er eentje plakken om een dagje koekjes te bakken en om te overnachten.. prima, we geven hem/haar een leuke dag maar zijn maar wat blij dat ze opgehoepeld zijn.Puz_n_Boots schreef: ↑29-04-2020 19:00Als het op jonge kinderen aankomt lijk ik wel een magneet. Geen idee hoe deze wezens mij zo leuk kunnen vinden. Blijkbaar ben ik best goed met ze. Alleen jammer dat ik kinderen al niet zo goed trok toen ik zelf nog een kind was.![]()
Afgelopen januari was mijn vrouw zo 'slim' om 2 van de 3 kids van haar zusje (kinderrijke familie aan die kant helaas

woensdag 29 april 2020 om 19:24
Dat is natuurlijk omdat het bij jullie altijd zo lekker rustig is, dan gaan ze nog meer los dan thuis.RickDalton schreef: ↑29-04-2020 19:17Hier geven ze aan dat het bij 'oom x en tante x' zo lekker rustig is en ze 'hier niks hoeven'. ach eens in de zoveel tijd blijft er eentje plakken om een dagje koekjes te bakken en om te overnachten.. prima, we geven hem/haar een leuke dag maar zijn maar wat blij dat ze opgehoepeld zijn.
Afgelopen januari was mijn vrouw zo 'slim' om 2 van de 3 kids van haar zusje (kinderrijke familie aan die kant helaas) een dagje te hebben om aan het eind van de dag pannenkoeken te maken voor ons.. man ik kwam thuis en werd compleet gek. kids hadden er een puinzooi van gemaakt en sloegen elkaar de hersenen bijna in. had mijn jas nog aan en had ook zo weer willen vertrekken. je zou maar elke dag zo thuiskomen van je werk
![]()

woensdag 29 april 2020 om 19:28
Ouders zeggen altijd dat kinderen een stuk drukker zijn op zo'n moment, omdat het iets speciaals is. "Normaal zijn ze niet zo hoor!" Jaja.RickDalton schreef: ↑29-04-2020 19:17Hier geven ze aan dat het bij 'oom x en tante x' zo lekker rustig is en ze 'hier niks hoeven'. ach eens in de zoveel tijd blijft er eentje plakken om een dagje koekjes te bakken en om te overnachten.. prima, we geven hem/haar een leuke dag maar zijn maar wat blij dat ze opgehoepeld zijn.
Afgelopen januari was mijn vrouw zo 'slim' om 2 van de 3 kids van haar zusje (kinderrijke familie aan die kant helaas) een dagje te hebben om aan het eind van de dag pannenkoeken te maken voor ons.. man ik kwam thuis en werd compleet gek. kids hadden er een puinzooi van gemaakt en sloegen elkaar de hersenen bijna in. had mijn jas nog aan en had ook zo weer willen vertrekken. je zou maar elke dag zo thuiskomen van je werk
![]()

woensdag 29 april 2020 om 19:34
Grappig, ik vond het wel meevallen dat artikel. Juist wel relaxed, zo'n ouder die zijn kind niet als centrum van het universum ziet. Die 'gewoon' kinderen heeft, maar ze lang niet altijd continu leuk vindt. Dat je liever in een emmer plast dan even de trap op of af loopt om naar de wc te gaan, dat snap ik dan weer niet. Zeker als vrouw is dat bijzonder oncomfortabel.
Maar het lijkt me heel gezond dat je je kinderen niet continu fantastisch vindt. Lijkt me voor de kinderen ook beter. Groeien ze tenminste niet op met het idee dat ze recht op alles hebben en ze uberbijzonder en speciaal zijn. Wat bij veel millennials nu wel het geval is.
Ik snap ook best dat mensen met kinderen het nu zwaar hebben. Natuurlijk zorg je voor je kinderen, je hebt er immers voor gekozen. Maar je hebt er ook voor gekozen in de veronderstelling dat er scholen, kinderopvang et cetera zijn zodat je het niet 24/7 hoeft te doen. Als het altijd 24/7 zou zijn, zouden er véél minder mensen zo enthousiast zijn op het doen. Maar het is nu voor velen voor het eerst dat ze zo veel tijd met de kinderen doorbrengen.
En ik snap ook best dat je doordat je je focus op een ander moet leggen, en die ook moet geruststellen, je zelf minder tijd hebt om te piekeren. In dat opzicht is het, voor sommigen, nu best fijn om kinderen te hebben.
Ik vind het alleen maar heerlijk dat we ze nu niet hebben. Dat onze inkomstenzorgen alleen voor ons zijn en dat we met de tijd kunnen doen wat we willen.
Wat iemand zei over die rechten bij opa/oma opbouwen als kindvrije: mijn moeder geeft ons af en toe geld. Is niet nodig, maar ze doet het, omdat 'de anderen al zo vaak cadeautjes krijgen voor de kinderen' dat ze ons ook graag iets geeft. Van mij hoeft dat precies gelijk behandelen niet zo, maar ik vind het wel lief dat ze eraan denkt.
Maar het lijkt me heel gezond dat je je kinderen niet continu fantastisch vindt. Lijkt me voor de kinderen ook beter. Groeien ze tenminste niet op met het idee dat ze recht op alles hebben en ze uberbijzonder en speciaal zijn. Wat bij veel millennials nu wel het geval is.
Ik snap ook best dat mensen met kinderen het nu zwaar hebben. Natuurlijk zorg je voor je kinderen, je hebt er immers voor gekozen. Maar je hebt er ook voor gekozen in de veronderstelling dat er scholen, kinderopvang et cetera zijn zodat je het niet 24/7 hoeft te doen. Als het altijd 24/7 zou zijn, zouden er véél minder mensen zo enthousiast zijn op het doen. Maar het is nu voor velen voor het eerst dat ze zo veel tijd met de kinderen doorbrengen.
En ik snap ook best dat je doordat je je focus op een ander moet leggen, en die ook moet geruststellen, je zelf minder tijd hebt om te piekeren. In dat opzicht is het, voor sommigen, nu best fijn om kinderen te hebben.
Ik vind het alleen maar heerlijk dat we ze nu niet hebben. Dat onze inkomstenzorgen alleen voor ons zijn en dat we met de tijd kunnen doen wat we willen.
Wat iemand zei over die rechten bij opa/oma opbouwen als kindvrije: mijn moeder geeft ons af en toe geld. Is niet nodig, maar ze doet het, omdat 'de anderen al zo vaak cadeautjes krijgen voor de kinderen' dat ze ons ook graag iets geeft. Van mij hoeft dat precies gelijk behandelen niet zo, maar ik vind het wel lief dat ze eraan denkt.
woensdag 29 april 2020 om 19:53
Nou dat zou wel heel lekker zijn! Overigens ooit fikse discussie over gehad met mijn ouders. Ik was door een operatie aangewezen op krukken. Best lastig in je eentje in een appartementje met steile trap. Lieve vriendinnen die me in het weekend wat boodschappen kwamen brengen en een wasje deden maar ik was 4 weken aan huis gekluisterd. Mijn ouders haalden me op uit ziekenhuis, heel lief maar niet 1x in die 4 weken dat ze tijd konden vinden om even langs te rijden. Ik vraag niet graag om hulp maar toen ik me later erover uitsprak moest ik niet klagen. Ik had toch vriendinnen? Ouders hadden het druk...ja met oppassen en taxi-rijden van de kleinkinderen van hot naar her en zelf werken. No way dat daar iets voor ging wijken. Overigens lieten siblings het ook gruwelijk afweten want niet 1x gevraagd of ik hulp kon gebruiken...mijn ouders: ja die hebben het druk met hun gezin! Nou ja ik wist mijn plaats weer...RickDalton schreef: ↑29-04-2020 17:57ruggegraatloze wezens zijn het![]()
woensdag 29 april 2020 om 20:03
De titel alleen al, echt egoïsme ten top. Wel maximaal profiteren van alle regelingen die er voor ouders zijn en maar klaaaaaagen. Dan neem je toch geen papadag? Ga lekker fulltime werken, draag zelf de lasten oken neem geen tweede kind. Dit soort mensen is precies het type dat ik eerder benoemde: gewoon geen recht op kinderen. Kinderen kosten veel tijd en energie en geld. Geen zin in? Dan neem je er geen. Toch gedaan en nu balen? Dan neem je geen tweede!Luistervink schreef: ↑29-04-2020 10:23Oh jongens, lees dit dan: https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~b3984450/
Allemaal ezels (van het gezegde

woensdag 29 april 2020 om 20:10
Wat liefdeloos! Ik nam meteen afstand en ze zagen mij niet meer.Familiemens schreef: ↑29-04-2020 19:53Nou dat zou wel heel lekker zijn! Overigens ooit fikse discussie over gehad met mijn ouders. Ik was door een operatie aangewezen op krukken. Best lastig in je eentje in een appartementje met steile trap. Lieve vriendinnen die me in het weekend wat boodschappen kwamen brengen en een wasje deden maar ik was 4 weken aan huis gekluisterd. Mijn ouders haalden me op uit ziekenhuis, heel lief maar niet 1x in die 4 weken dat ze tijd konden vinden om even langs te rijden. Ik vraag niet graag om hulp maar toen ik me later erover uitsprak moest ik niet klagen. Ik had toch vriendinnen? Ouders hadden het druk...ja met oppassen en taxi-rijden van de kleinkinderen van hot naar her en zelf werken. No way dat daar iets voor ging wijken. Overigens lieten siblings het ook gruwelijk afweten want niet 1x gevraagd of ik hulp kon gebruiken...mijn ouders: ja die hebben het druk met hun gezin! Nou ja ik wist mijn plaats weer...
woensdag 29 april 2020 om 20:26
Zo dus voor sibling en klein kinderen wel alles doen, daar had ik flink afstand van genomen.Familiemens schreef: ↑29-04-2020 19:53Nou dat zou wel heel lekker zijn! Overigens ooit fikse discussie over gehad met mijn ouders. Ik was door een operatie aangewezen op krukken. Best lastig in je eentje in een appartementje met steile trap. Lieve vriendinnen die me in het weekend wat boodschappen kwamen brengen en een wasje deden maar ik was 4 weken aan huis gekluisterd. Mijn ouders haalden me op uit ziekenhuis, heel lief maar niet 1x in die 4 weken dat ze tijd konden vinden om even langs te rijden. Ik vraag niet graag om hulp maar toen ik me later erover uitsprak moest ik niet klagen. Ik had toch vriendinnen? Ouders hadden het druk...ja met oppassen en taxi-rijden van de kleinkinderen van hot naar her en zelf werken. No way dat daar iets voor ging wijken. Overigens lieten siblings het ook gruwelijk afweten want niet 1x gevraagd of ik hulp kon gebruiken...mijn ouders: ja die hebben het druk met hun gezin! Nou ja ik wist mijn plaats weer...
Carpe Diem
donderdag 30 april 2020 om 00:43
Elmo1972 en iones
De relatie is met de jaren en met komst van meer kleinkinderen verder bekoeld. Ik had het graag anders gezien maar val buiten de boot. En ik weiger eenrichtingsverkeer. Dus gedram om mijn bijdrage en aanwezigheid bij happenings vd kleinkinderen: nee. Als ik zin en tijd heb ga ik naar de verjaardagen, meer omdat die kinderen er ook niets aan kunnen doen. Ik realiseer me al langere tijd dat het niet meer gaat veranderen. Wel een voordeel: ik ben superzelfstandig, in tegenstelling tot siblings die continu beroep doen op ouders.
De relatie is met de jaren en met komst van meer kleinkinderen verder bekoeld. Ik had het graag anders gezien maar val buiten de boot. En ik weiger eenrichtingsverkeer. Dus gedram om mijn bijdrage en aanwezigheid bij happenings vd kleinkinderen: nee. Als ik zin en tijd heb ga ik naar de verjaardagen, meer omdat die kinderen er ook niets aan kunnen doen. Ik realiseer me al langere tijd dat het niet meer gaat veranderen. Wel een voordeel: ik ben superzelfstandig, in tegenstelling tot siblings die continu beroep doen op ouders.
donderdag 30 april 2020 om 07:36
Mijn ouders zouden al niet op hun kleinkinderen willen passen, dus ik denk dat ik dat ook niet voor elkaar krijgt. Mijn moeder werkt ook nog gewoon (naja, nog 1 jaar) en daarna hebben zij echt genoeg andere dingen te doen ipv op onze kinderen passen.RickDalton schreef: ↑29-04-2020 17:57zouden we aan dat oppassen voor de hele familie als kindervrijen ook rechten kunnen ontlenen? dat ze hier de hele dag de boel gaan schoonmaken als wij werken? of de tuin doen als wij op vakantie zijn of, of, of?![]()
Ik hou van mijn moeder!
Valhalla! Where the brave may live Forever!