Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
RickDalton schreef:
23-05-2020 11:42
Ik heb het net voorgesteld! of we ook een 'kindvrij weekend' kunnen doen met alleen volwassen zodat we meer opties hebben mbt activiteiten en dat de gespreksonderwerken dan wellicht ook van een hoger niveau zijn.. hahaha. ben benieuwd (dat laatste met een knipoog geplaatst)

Thx! redbulletje :thumbsup:
Cool! Ben benieuwd!

Overigens ook zonder kinderen zou ik nooit voor een huisje kiezen maar voor hotelkamers. Dan heb je toch wat meer privacy. Je ziet elkaar al overdag tijdens de maaltijden en activiteiten/uitstappen. Dan is het wel fijn om af te kunnen schakelen in je eigen kamer met badkamer.
Alle reacties Link kopieren
Met mijn vriendengroep doen we wel kindvrije weekends, maar ik kan me voorstellen dat dat in families zo'n voorstel niet zo op prijs wordt gesteld. De kinderen van mijn vrienden zijn niet mijn vrienden, maar de kinderen in mijn familie zijn wel mijn familie. Goddank is er slechts 1 baby in onze families. Dat is te doen.

Ohjee, beginnen al die verplichtingen al weer? Als ik iets heb geleerd van deze periode is dat ik veel meer me-time nodig heb en helemaal leegloop op al die verplichte omgang met mensen waar ik niet zo op zit te wachten. Had ik nooit zo door, maar ik denk/hoop/vind dat ik veel vaker nee ga verkopen voortaan.

Jeetje Skadi, rustig an! Hoop dat je Rick Dalton een beetje na kan doen in het coachpotatoën en er toch lol in kan hebben.

Mijn weekend is best gevuld eigenlijk. Vanochtend wezen bootcampen in het bos, vanavond buiten eten met de buren en daarna online pubquiz doen met een paar vrienden van over heel NL. (Zo leuk, eerst zag ik hen heel weinig, want kleine kinderen en grote afstand, nu spreken we elkaar elke zaterdag. Gaan we erin houden, vind ik!) Zondag niks!

Maandag krijg ik een hele lading plantjes voor mijn voortuin die door de vorige bewoners was versteend. We hebben een lap grond vrijgemaakt en daar moet een woeste bloemenboel komen. Zo-veel zin in!
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
22-05-2020 20:31
Mijn vriend wil ook eens een ritje maken in een cabrio (en mij lijkt het wel eens leuk om erin te rijden). Maar huren is blijkbaar onmogelijk of we moeten eerst een rit maken. Best jammer, want lijkt me best leuk.
Gewoon sparen en afspreken dat de volgende auto een cabrio wordt.
Nu is de onze een oldtimer, en die was niet eens zo duur. Deze staat in de winter opgestald en met mooi weer rijden we er mee.
RickDalton schreef:
22-05-2020 22:26
Hier mijn vrouw afgezet bij een vriendin in Amsterdam (kom uit het noorden van het land..) en daarna lekker alleen thuis met netflix aan en een goede fles wijn. lekker eten voor mezelf gemaakt en het kasteeltje he-le-maal voor mezelf.

Heb tot zondagmiddag alleen. vermaak me wel zo :loveit:

plannen voor morgen: ehm helemaal niks? :cheer2:
Gewoon niks hoeven doen, dat is toch al luxe? En gewoon tevreden zijn met niks.
En alleen op jezelf zijn is heel fijn soms he. Ik vind het ook fijn als mijn man een paar dagen weg is.



Maar gesteld dat je naar dat familie weekend gaat. In wat voor omgeving is dat dan? Want je zou je namelijk aan de kinderschare met de moekes kunnen onttrekken door bijvoorbeeld de fietsen mee te nemen en lekker samen te gaan fietsen. Effe pauze van het "binnen rondhangen", want wat heb je daar nou aan?
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
23-05-2020 20:08
Gewoon sparen en afspreken dat de volgende auto een cabrio wordt.
Nu is de onze een oldtimer, en die was niet eens zo duur. Deze staat in de winter opgestald en met mooi weer rijden we er mee.



Gewoon niks hoeven doen, dat is toch al luxe? En gewoon tevreden zijn met niks.
En alleen op jezelf zijn is heel fijn soms he. Ik vind het ook fijn als mijn man een paar dagen weg is.



Maar gesteld dat je naar dat familie weekend gaat. In wat voor omgeving is dat dan? Want je zou je namelijk aan de kinderschare met de moekes kunnen onttrekken door bijvoorbeeld de fietsen mee te nemen en lekker samen te gaan fietsen. Effe pauze van het "binnen rondhangen", want wat heb je daar nou aan?
Omgeving drenthe dus daar kan je heerlijk fietsen. we nemen zeker de fietsen me en trekken wel ons eigen plan. there is no-way dat ik daar eind augustus ga zitten in een huisje met 0,0 aan activiteiten.

Heb al voorgesteld om kindvrij een keertje weg te gaan met zijn allen maar dat wilde dus niemand...
RickDalton schreef:
23-05-2020 20:51
Omgeving drenthe dus daar kan je heerlijk fietsen. we nemen zeker de fietsen me en trekken wel ons eigen plan. there is no-way dat ik daar eind augustus ga zitten in een huisje met 0,0 aan activiteiten.

Heb al voorgesteld om kindvrij een keertje weg te gaan met zijn allen maar dat wilde dus niemand...
Dan zou ik dat als argument gebruiken om niet meer mee te gaan naar die familieweekenden. Wat heb je daar nu aan als je toch met z'n twee er op uit moet trekken om het leuk te kunnen hebben? Kun je beter in september een keer naar een luxe b&b gaan als al die gezinnen met hun krijsjes weer opgehoepeld zijn.
Zou ook gewoon pissed zijn dat het allemaal van één kant moet komen. Dat jij je aan moet passen aan de gezinnen aar zij nooit iets voor jou over hebben.
Alle reacties Link kopieren
RickDalton schreef:
23-05-2020 20:51
Omgeving drenthe dus daar kan je heerlijk fietsen. we nemen zeker de fietsen me en trekken wel ons eigen plan. there is no-way dat ik daar eind augustus ga zitten in een huisje met 0,0 aan activiteiten.

Heb al voorgesteld om kindvrij een keertje weg te gaan met zijn allen maar dat wilde dus niemand...
Dan trok ik inderdaad mijn eigen plan en nam ik gebruik van de gelegenheid om het mooie Drenthe te verkennen en evt ergens een mooi terrasje te pikken onderweg en zo. Wat te bezichtigen.... Drenthe heeft heel veel mooie dorpjes en mooie natuur. En zo heb je nog wat aan je weekend. En dan voor de avond een goed boek, om niet naar kindergeneuzel te hoeven luisteren.
iones schreef:
24-05-2020 14:34
Dan trok ik inderdaad mijn eigen plan en nam ik gebruik van de gelegenheid om het mooie Drenthe te verkennen en evt ergens een mooi terrasje te pikken onderweg en zo. Wat te bezichtigen.... Drenthe heeft heel veel mooie dorpjes en mooie natuur. En zo heb je nog wat aan je weekend. En dan voor de avond een goed boek, om niet naar kindergeneuzel te hoeven luisteren.
Maar waarom zou je dan uberhaupt met ze in een huisje gaan zitten als je toch de hele dag en avond die ellende gaat ontvluchten?
Kun je nog beter afspreken dat je één dagdeel langs komt om even van die ongezelligheid mee te 'genieten'. En daarna weer lekker naar huis of naar een goed hotel/b&b.
Toen ik nog grootouders had was er wel eens een familieweekend met meerdere huisjes. No way dat kindloze ooms en tantes een huisje deelden met de neefjes en nichtjes... Is er geen park met/budget voor meerdere (kleinere) huisjes?
Alle reacties Link kopieren
Zo vrouwlief weer opgehaald bij haar vriendin in Amsterdam. vanavond lekker van elkaar genieten op de nieuwe bank. leuk leuk!

onderweg kreeg ik nog even de vraag: schat heb je nog tips voor het aankomende 'kindvrije weekend' (geen moeder en vaderdag voor de kindvrijen wij hebben ons eigen weekend :)

ik: ja een voucher wellicht? voucher? om te vliegen? neh joh, om na de zomervakantie een sterilisatie te doen in het ziekenhuis als de coronocrisis weer een beetje voorbij is :proud:

niet dat er nu zo groot risico is (we weten wel wanneer we het niet moeten doen), en zo vaak hebben we geen sex, onze relatie is al 'beyond sex' :couple:
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
19-05-2020 21:51
Ze is in de nacht van afgelopen vrijdag op zaterdag geboren, en het verliep vlot eigenlijk. Als je nagaat dat mijn merrie dit jaar 20 is geworden, lijkt het een piece of cake in vergelijking met menig jonge mensenmoeder. Paarden zijn goed in bevallen. Maar op facebook zie ik allemaal oproepen. "pleegmerrie gezocht, moeder is overleden na/tijdens de geboorte van veulen", of "veulen dood geboren, pleegmerrie aangeboden". Altijd akelige dingen om te lezen, vooral als jouw merrie dan nog moet bevallen.
Hoera voor nieuw veulentje! I :flirting: babydieren
Alle reacties Link kopieren
RickDalton schreef:
23-05-2020 10:39
Heb ik ook aan zitten denken maar ik wil toch de familie wel een beetje te vriend houden.

wat we wel doen is rond sinterklaartijd altijd een lang weekend boeken in een luxe-hotel zodat we als we gevraagd worden altijd 'nee' moeten zeggen voor het sinterklaasfeest. :cheer:

ging afgelopen jaar ook heerlijk, allemaal data met voorstellen om samen te komen en wij steeds "je dan zijn we er niet, ja dan zitten we in hotel xxx, ja dan hebben we een city trip,etc,etc) hilarisch gewoon in de appgroep, je 'voelde' de frustraties aan de andere kant.

wat doen mensen zichzelf aan denk je dan. de beste jaren van je leven (35 t/m 50) en dan zit je in beton gegoten zonder opties en geen plezier.
Haha heel herkenbaar. Doen we ook al jaren in een drukke verjaardagsmaand. Er is de verwachting dat je dan 4 weekenden achter elkaar bij iemand op de bank zit, soms zelf 2 op een dag! Leuk in een kring met de rest vd familie :facepalm: en een bende rennende en gillende koters . Ik ga meestal naar 1 of 2 van die verjaardagen en de rest vd tijd zijn we weg :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk te merken dat de scholen weer begonnen zijn zeg. we wonen vlak naast een (jaja.. foutje) een tijdelijke depandance van een lokale school even verderop en er wordt luidruchtig gespeeld op het plein.

Ben aan het thuiswerken/luieren in de tuin maar wat is een Noise-Cancelling headphone dan een uitvinding zeg :)
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang is die dependance al tijdelijk? :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Oh bah dat is echt heel vervelend. Gelukkig heb je een koptelefoon. Als ik ga verhuizen kijk ik ook altijd standaard of er 1 een school in de buurt is en 2 of de buren kinderen hebben. Je bent nooit helemaal veilig natuurlijk.. ze kunnen ook vier blaffende honden hebben bijvoorbeeld :)
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Hey Skadi, hoe is het nu met je? Ben je alweer een beetje mobiel?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
26-05-2020 11:43
Oh bah dat is echt heel vervelend. Gelukkig heb je een koptelefoon. Als ik ga verhuizen kijk ik ook altijd standaard of er 1 een school in de buurt is en 2 of de buren kinderen hebben. Je bent nooit helemaal veilig natuurlijk.. ze kunnen ook vier blaffende honden hebben bijvoorbeeld :)
Hier nog zo een. Check ook of er niet per ongeluk een glasbak (glasgerinkel), bushalte (schreeuwende scholieren) of stophalte (stationair lopende bussen) voor de deur staat. Maar nu heb ik de noise cancelling headphones nog wel eens nodig wegens achterbuurtiener met zangambities, achterbuurvrouw die hele conference calls achter haar in haar achtertuin houdt.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
26-05-2020 12:09
Hey Skadi, hoe is het nu met je? Ben je alweer een beetje mobiel?
Lief van je :)

Nee helaas niet. Het is best heftig en gaat nog wel weken duren. Ik wil er niet teveel over kwijt maar meerdere kapotte onderdelen zeg maar aan mijn lijf :)
Uiteindelijk zal het gewoon goedkomen. Zijn de dokters ook van overtuigd. Moet alleen de tijd en rust nemen :) Ben gelukkig geen 86 met broze botten :jump:
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Oei, dat is wel heftig Skadi. In ieder geval fijn dat de dokters vinden dat het vanzelf allemaal goed gaat komen. Denk om jezelf!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/gezi ... amenleving

Blijkbaar toch niet zon hoeksteen als altijd gedacht. nou ik had er altijd al mijn vraagtekens bij. heb een vrouw in het onderwijs en zie ook zon 30 a 40% van de kids uit gebroken gezinnen komen met gescheiden ouders.

sidenote: er zijn dus geen mensen die ik ken die getrouwd zijn zonder kids (!) die in een scheiding liggen of plannen hebben in die richting.... we kunnen denk ik voorzichtig stellen dat het hebben van kids zeker bijdraagt aan een conflict/scheiding bij de partners.

maar dat wisten we natuurlijk al langer ;) hier heb ik dat ook vaak genoeg gezegd: kinderen hadden onherroepelijk voor een breuk gezorgd. conflicten worden uitvergroot, irritaties lopen verder op,etc,etc.

goddank hebben we die splijtzwammen hier niet :proud:
Alle reacties Link kopieren
Interessant artikel.
Dat over dat er vroeger ook gezinnen uit elkaar vielen, vaak door overlijden van één van de ouders heb ik ook wel eens bedracht. Met name dat het toen wel makkelijker was, want je had geen gedoe met exen en zo.
Maar op zich ben ik er wel mee eens dat het waarschijnlijk wel beter is voor kinderen als er sprake is van uitgebreide familiebanden. Daar leren ze toch wel veel van.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Wat heftig Skadi, heel veel sterkte!
Skadi, dikke knuffel :hug: Heb je mensen om je heen die je kunnen helpen indien nodig? Vermaak je je een beetje?
Interessant artikel wel.
anoniem_237713 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 16:38
46.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeutje Skadi, echt heel naar! Zit je een beetje goed in het bankvermaak? (Ebooks, spelletjes, films, series, handwerken??)
Alle reacties Link kopieren
RickDalton schreef:
26-05-2020 14:57
https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/gezi ... amenleving

Blijkbaar toch niet zon hoeksteen als altijd gedacht. nou ik had er altijd al mijn vraagtekens bij. heb een vrouw in het onderwijs en zie ook zon 30 a 40% van de kids uit gebroken gezinnen komen met gescheiden ouders.

sidenote: er zijn dus geen mensen die ik ken die getrouwd zijn zonder kids (!) die in een scheiding liggen of plannen hebben in die richting.... we kunnen denk ik voorzichtig stellen dat het hebben van kids zeker bijdraagt aan een conflict/scheiding bij de partners.

maar dat wisten we natuurlijk al langer ;) hier heb ik dat ook vaak genoeg gezegd: kinderen hadden onherroepelijk voor een breuk gezorgd. conflicten worden uitvergroot, irritaties lopen verder op,etc,etc.

goddank hebben we die splijtzwammen hier niet :proud:
Vind het idee van die extended family's wel interessant. Wanneer we minder op het kleine gezinnetje zouden richten, maar veel meer op grotere verbanden dan zouden misschien singles en kindvrijen niet als zo'n aparte groep worden gezien. Dan lopen er verbanden over en weer tussen iedereen die dat maar wil en niet die rigide kadertjes van de kerngezinnetjes. Lijkt me voor ouders ook fijn, dat je wereldje niet beperkt wordt tot je gezin, dat je nog eens met iemand anders op vakantie mag en je niet zo aan je kinderen vastgeklonken zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven