Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ha Watervrouw, ik heb me wel wat ingelezen in KOPP problematiek. (de gespreksgroepen ken ik dan weer niet) Ik heb me echter vooralsnog niet actief bemoeid met wat voor hulp of therapie voor de pubers zouden moeten hebben. Dat wilde ik vooral bij de professionals laten. Maar jee... dat vergt wel geduld. De betrokken instanties hebben er uiteindelijk wel actie opgezet. Lastigste nu is vooral corona; er vinden geen face-to-face gesprekken plaats.
Het irriteert me trouwens wel dat hulp voor een verslaafde makkelijker te vinden is dan hulp voor degenen in de omgeving die er het slachtoffer van worden.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik wist als puber niks over steun voor omgeving van verslaafden ook niet via 'algemene' professionals, hoop dat het inmiddels wat bekender is.... Snap het helemaal dat je je buiten de details wilt houden en gewoon tante wil zijn, dat is ook HEEL ERG belangrijk :)

Zwangerschapsshoots vind ik soms wel aardig, meer dan twee foto's snap ik meestal niet. Cakesmash of melkbadfoto's en dergelijke vind ik vooral voedselverspilling.
Zie zwangerschapsshoots en kindershoots wel voorbij komen via een vriend die fotograaf is. Blijkbaar een niche/sector waarmee je nog een beetje je brood kunt verdienen als fotograaf, dus één van de redenen om zelf maar gewoon hobbyfotograaf te blijven (meestal lui met compact op de automatische stand).
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het voor veel mensen in de fotografie geen vetpot is en dat velen het idd moeten hebben van dat soort shoots. Maar ja, aan de andere kant, genoeg die het wel echt leuk vinden. Alleen de meeste mensen willen er niet veel voor betalen heb ik gemerkt. Omdat iedereen nu heel makkelijk een foto kan maken, heb je meer mensen die het doen tegen weinig geld (en weinig kwaliteit). Dus lastig beroep.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist ook van niks, Watervrouw,. Ik las jaren terug voor het eerst over KOPP toen ik voor mezelf op zoek was. Inmiddels ben ik mijn eigen vader enorm gaan waarderen, want inmiddels al jaren nuchter. Ieder nadeel hep z'n voordeel, zeg maar ;-D

Ik probeer heel hard om niet ook miserabel te worden, omdat mijn familie miserabel is op het moment. Juist te genieten en te benadrukken hoe leuk het leven ook kan zijn. Ik heb mezelf ook voorgenomen om juist dat de pubers te leren: het leven kan zo leuk zijn als je er zelf het beste van maakt.

Ik heb ook zoveel zin in Hemelvaartsdag; we hebben een overnachting geboekt middenin de bossen. Gaan we heerlijk wandelen en picknicken en foto's maken. :-D

Tja, dat zwangere vrouwen een andere mindset krijgen lijkt me ook weer niet heel raar. Dat hele lichaam staat dan in dienst van het produceren van een nieuw mens. Het lijkt me ook een vreemde gewaarwording, als je je eigen 'ik' zo voelt veranderen. Dat je aandacht, prio's, emoties e.d. ineens zo anders worden. Lijkt me doodeng. Daarom zijn baby's voor commerciële aanbieders ook een heel dankbaar verdienmodel.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
18-05-2020 23:00
Weetje wat ook zo erg is? Naja meer goor... Van die shoots van kindjes in een taart. Dat ze bij een taart worden gezet en zichzelf helemaal onder smeren met die taart. Brr ik krijg er rillingen van. Ik vind vooral kleine kindjes vaak een beetje vies. Als kind zelf vond ik het al erg om een ander kind met een snotneus te zien bijvoorbeeld. Brrrrrrr snuit je neus dacht ik dan :furious:
Het heeft zelfs een naam: een cakesmash shoot! Vind ik ook echt vreselijk! Of kinderen die pastasaus over hun hele gezicht hebben. En inderdaad, ook ik vond dat als kind al vies. Tik 'm aan Skadi :high5: . De herinneringen die ik van de kleuterschool heb is dat andere kinderen dan twee van die streepjes snot onder hun neus hadden hangen of dat ze hun boterham zo aten dat de pindakaas of hagelslag in hun oren hing. Daar begreep ik als kleuter al helemaal niks van, zo eet je toch niet??
Alle reacties Link kopieren
Watervrouw333 schreef:
19-05-2020 09:11
Zwangerschapsshoots vind ik soms wel aardig, meer dan twee foto's snap ik meestal niet. Cakesmash of melkbadfoto's en dergelijke vind ik vooral voedselverspilling.
Oooh, jullie waren al een blz verder. Melkbadfoto's had ik dan weer nooit van gehoord, getver!
Een reiskennisje van me in Nieuw Zeeland heeft sinds een jaar een kind en ik volg haar facebook nog steeds. Zij plaatst enkel smaakvolle foto's. Ze heeft ook zeker iets van 10 dagen gewacht met een fotoshoot, dus de baby (en de moeder!) waren al bijgetrokken en ook in leuke kleding en al heel vlot volgden er foto's bij de paarden, geiten en andere dieren. Nu moet ik zeggen dat die baby ook een heel guitig koppie heeft, zou niet misstaan in 'n reclameshoot.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-05-2020 11:07
Een reiskennisje van me in Nieuw Zeeland heeft sinds een jaar een kind en ik volg haar facebook nog steeds. Zij plaatst enkel smaakvolle foto's. Ze heeft ook zeker iets van 10 dagen gewacht met een fotoshoot, dus de baby (en de moeder!) waren al bijgetrokken en ook in leuke kleding en al heel vlot volgden er foto's bij de paarden, geiten en andere dieren. Nu moet ik zeggen dat die baby ook een heel guitig koppie heeft, zou niet misstaan in 'n reclameshoot.
Wow. Als jij een baby guitig noemt. Dat is wel het ultieme compliment dat een ouder kan krijgen over de kroost! :proud:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Doornroosje75 schreef:
19-05-2020 11:10
Wow. Als jij een baby guitig noemt. Dat is wel het ultieme compliment dat een ouder kan krijgen over de kroost! :proud:
Ja precies! ;-D
Het is ook een compliment aan de fotograaf uiteraard, die geen 'oh wat schattig ze kwijlt' foto's maakt.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
19-05-2020 11:10
Wow. Als jij een baby guitig noemt. Dat is wel het ultieme compliment dat een ouder kan krijgen over de kroost! :proud:
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-05-2020 11:07
Een reiskennisje van me in Nieuw Zeeland heeft sinds een jaar een kind en ik volg haar facebook nog steeds. Zij plaatst enkel smaakvolle foto's. Ze heeft ook zeker iets van 10 dagen gewacht met een fotoshoot, dus de baby (en de moeder!) waren al bijgetrokken en ook in leuke kleding en al heel vlot volgden er foto's bij de paarden, geiten en andere dieren. Nu moet ik zeggen dat die baby ook een heel guitig koppie heeft, zou niet misstaan in 'n reclameshoot.
Ze hebben dan wel een heel leuk kindje gebakken. :biggrin:
Maar het is natuurlijk ook wel prettig dat ze zo verstandig is om normale smaakvolle foto's te plaatsen. Ik vind een mooie foto van een kind prima, maar ik ben gewoon geen fan van grappige kiekjes.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
19-05-2020 12:11
Ze hebben dan wel een heel leuk kindje gebakken. :biggrin:
Maar het is natuurlijk ook wel prettig dat ze zo verstandig is om normale smaakvolle foto's te plaatsen. Ik vind een mooie foto van een kind prima, maar ik ben gewoon geen fan van grappige kiekjes.


Haha, inderdaad @redbulletje: dat moet wel een prachtfoto/-baby zijn geweest. :D

Het feit dat je mooie foto’s maakt snap ik idd ook heel goed. Ik ben zelf ook geen fan van grappige kiekjes, en moeder-de-heilige-kiekjes wekken bij mij dus echt weerzin op. Gewoon een mooie foto van (jou en) je kroost: prima leuk. Maar ja, wie ben ik om er wat van te vinden hè. Zo is het ook. Zij moeten er vooral blij mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
19-05-2020 10:58
Het heeft zelfs een naam: een cakesmash shoot! Vind ik ook echt vreselijk! Of kinderen die pastasaus over hun hele gezicht hebben. En inderdaad, ook ik vond dat als kind al vies. Tik 'm aan Skadi :high5: . De herinneringen die ik van de kleuterschool heb is dat andere kinderen dan twee van die streepjes snot onder hun neus hadden hangen of dat ze hun boterham zo aten dat de pindakaas of hagelslag in hun oren hing. Daar begreep ik als kleuter al helemaal niks van, zo eet je toch niet??
Ohneeee de beroemde snotstrepen... Ik was net een broodje aan het eten toen ik je bericht las en ik had gewoon moeite met slikken hahaha.. ik vind het zo herkenbaar was je schrijft. Ook met die vieze vlekken om je mond brrrrrrr. Ik merk echt dat mijn kokhalsreflex op de proef wordt gesteld. Ik heb daarbij al niet zo een sterke maag.. of die ouders die van die natte stukjes brood opeten waar hun kind over heeft lopen kwijlen. Ah man man man ik moet even ademhalingsoefeningen doen :sick:

En het zal inderdaad wel dat zo een taart smurrie shoot een naam heeft. Zoals al werd genoemd vind ik het ook zonde van het eten.
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk is eerlijk... ik achtervolg mijn katten ook nog wel eens met een camera. Op die kiekjes zit ook vast niet iedereen te wachten :biggrin:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
19-05-2020 13:17
Eerlijk is eerlijk... ik achtervolg mijn katten ook nog wel eens met een camera. Op die kiekjes zit ook vast niet iedereen te wachten :biggrin:
Ja maar heel eerlijk... Katten zijn gewoon veel erg leuk :biggrin: Ze zijn grappig en speels en lief en gewoon alles wat positief is :heart: Ik zou graag je kattenkiekjes willen bekijken :love:
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
19-05-2020 13:17
Eerlijk is eerlijk... ik achtervolg mijn katten ook nog wel eens met een camera. Op die kiekjes zit ook vast niet iedereen te wachten :biggrin:
Het is wetenschappelijk bewezen dat je daar zen van wordt hoor. Van kattenplaatjes en filmpjes.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
19-05-2020 13:11
Ohneeee de beroemde snotstrepen... Ik was net een broodje aan het eten toen ik je bericht las en ik had gewoon moeite met slikken hahaha.. ik vind het zo herkenbaar was je schrijft. Ook met die vieze vlekken om je mond brrrrrrr. Ik merk echt dat mijn kokhalsreflex op de proef wordt gesteld. Ik heb daarbij al niet zo een sterke maag.. of die ouders die van die natte stukjes brood opeten waar hun kind over heeft lopen kwijlen. Ah man man man ik moet even ademhalingsoefeningen doen :sick:

En het zal inderdaad wel dat zo een taart smurrie shoot een naam heeft. Zoals al werd genoemd vind ik het ook zonde van het eten.
:purple: Ieuwww!
In die categorie: moeders die zo'n kleverig ijshandje van een peuter schoonsabbelen en de rest van het afgezeverde hoorntje opeten.
Een voordeel: geen voedselverspilling |-)
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
19-05-2020 13:17
Eerlijk is eerlijk... ik achtervolg mijn katten ook nog wel eens met een camera. Op die kiekjes zit ook vast niet iedereen te wachten :biggrin:
Dat kun je niet vergelijken hoor. Katten zijn leuk, dat is een feit. ;-D
Kinderen zijn slechts beperkt leuk en soms.

En hetzelfde geldt dus ook voor de foto's: foto's van katten zijn leuk, die met koters erop zo nu en dan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Soms zie ik koterfoto's en hoop ik dat de matige kwaliteit door de instellingen van bijvoorbeeld facebook komt en dat ze zelf wel betere exemplaren in hun (online)foto-album hebben..
Alle reacties Link kopieren
Waar het hart vol van is. Als een mama maak ik de hele dag foto's en filmpjes van mijn honden, en ook van mijn paarden. Zeker nu het veulen geboren is. Wat dat betreft ben ik geen haar beter als menig moeke.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
19-05-2020 20:03
Waar het hart vol van is. Als een mama maak ik de hele dag foto's en filmpjes van mijn honden, en ook van mijn paarden. Zeker nu het veulen geboren is. Wat dat betreft ben ik geen haar beter als menig moeke.
Oehhh... het is er. Is alles goed? Wat is het geworden?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
19-05-2020 20:34
Oehhh... het is er. Is alles goed? Wat is het geworden?
Een prachtig merrieveulen. Mooi aan de maat, mooie donkere kleur, blesje, drie sokjes. Ik was bij de bevalling want ik had het op de camera staan. Het is om drie uur s nachts geboren. Ik zag dat er iets uit stak achter bij de merrie en ik kon niet zien of het een hoofdjes was of de voorbeentjes. Bij paarden moeten eerst de voorbeentjes, en daarna het hoofdje. Dus ik ging kijken in de stal, en het waren gelukkig de hoefjes. Maar ze hadden al het vlies kapot getrapt en het mocht daarom niet terug de baarmoeder in, want dan zou daar vruchtwater in komen en dat is funest. Dus ik greep de beentjes stevig vast zodat ze niet terug konden. Daarna leek mijn merrie haar in één pers er uit te duwen, en ving ik het op in mijn arm en viel ze zachtjes op de grond. Ik zat helemaal onder het vruchtwater.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de kleine, Iones! Baby-beesten zijn ook zoveel leuker dan baby-mensen :flirting:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ja, vind ik ook. Absoluut!
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
19-05-2020 20:38
Een prachtig merrieveulen. Mooi aan de maat, mooie donkere kleur, blesje, drie sokjes. Ik was bij de bevalling want ik had het op de camera staan. Het is om drie uur s nachts geboren. Ik zag dat er iets uit stak achter bij de merrie en ik kon niet zien of het een hoofdjes was of de voorbeentjes. Bij paarden moeten eerst de voorbeentjes, en daarna het hoofdje. Dus ik ging kijken in de stal, en het waren gelukkig de hoefjes. Maar ze hadden al het vlies kapot getrapt en het mocht daarom niet terug de baarmoeder in, want dan zou daar vruchtwater in komen en dat is funest. Dus ik greep de beentjes stevig vast zodat ze niet terug konden. Daarna leek mijn merrie haar in één pers er uit te duwen, en ving ik het op in mijn arm en viel ze zachtjes op de grond. Ik zat helemaal onder het vruchtwater.
O wow, dat klinkt goed. Hoe oud is ze nu? Met moeders is ook alles goed?
Ik kan mij voorstellen dat je zoveel foto's maakt, ze veranderen zo snel.

Op zich kan ik mij best voorstellen dat je als ouder veel foto's maakt, want ook een baby groeit snel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven