Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Ja klopt Katkaatje, al is er niet veel meer van over. Alleen het kasteel en de soldaten. En af en toe een verlaten muurtje van een gebouw.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Land_ ... t_(Drunen)

Ik zag er ook mensen picknicken vanmiddag, dat bracht me wel op een idee om dat ook een keertje te doen.
Was wel goed te doen qua drukte hoor. En er zijn plannen om het terrein helemaal op te knappen maar daar zouden ze vorig jaar al mee te beginnen. Niks van te zien tot nu toe, behalve de renovatie van het kasteel.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
16-05-2020 18:29
Jazeker. VT, jeugdzorg, RvdK...de hele mikmak. Er is nu een tijdelijke oplossing,, die vooralsnog wat rust en stabiliteit geeft. Maar voor de langere termijn wordt het een uitdaging.
Wat enorm heftig...
Mijn tantezeggers wonen aan het andere end van het land, dus bezoeksessies moeten nog even wachten.

Ik heb wel een keer reuzenkind op tv gezien, maar Land van Ooit was veel te ver weg om heen te gaan (nu nog steeds niet bij mij om de hoek lees ik).

Heb vandaag siesta gehouden dus benieuwd of ik een beetje kan slapen vannacht. Morgen wel een vroege afspraak maar daarna geen planning. Toch handig dat je als kindvrije erg makkelijk planningen kunt aanpassen/negeren ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele fijne hemelvaart gehad. Lekker in de tuin onder de dennebomen gezeten, met mijn benen in de zon. Honden om me heen, luierend. Beurtelings lezen en slapen in mijn luie stoel. Daarna zijn we een eind wezen rijden met de cabrio, ook de honden weer mee. En nog even wezen kijken bij een veulen dat ik destijds aan iemand verkocht heb, en nu 2 jaar is. Is mooi opgegroeid.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
22-05-2020 20:19
Ik heb een hele fijne hemelvaart gehad. Lekker in de tuin onder de dennebomen gezeten, met mijn benen in de zon. Honden om me heen, luierend. Beurtelings lezen en slapen in mijn luie stoel. Daarna zijn we een eind wezen rijden met de cabrio, ook de honden weer mee. En nog even wezen kijken bij een veulen dat ik destijds aan iemand verkocht heb, en nu 2 jaar is. Is mooi opgegroeid.
Mijn vriend wil ook eens een ritje maken in een cabrio (en mij lijkt het wel eens leuk om erin te rijden). Maar huren is blijkbaar onmogelijk of we moeten eerst een rit maken. Best jammer, want lijkt me best leuk.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus heeft sinds een half jaartje een nieuwe vriend en die vierde gisteren zijn verjaardag. Hij woont 16 hoog! Meer dan geweldig uitzicht. En geen kleine kinderen. ;-D wel de 2 meiden van mijn zus, maar dat zijn leuke tieners.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
22-05-2020 20:19
Ik heb een hele fijne hemelvaart gehad. Lekker in de tuin onder de dennebomen gezeten, met mijn benen in de zon. Honden om me heen, luierend. Beurtelings lezen en slapen in mijn luie stoel. Daarna zijn we een eind wezen rijden met de cabrio, ook de honden weer mee. En nog even wezen kijken bij een veulen dat ik destijds aan iemand verkocht heb, en nu 2 jaar is. Is mooi opgegroeid.
Hier mijn vrouw afgezet bij een vriendin in Amsterdam (kom uit het noorden van het land..) en daarna lekker alleen thuis met netflix aan en een goede fles wijn. lekker eten voor mezelf gemaakt en het kasteeltje he-le-maal voor mezelf.

Heb tot zondagmiddag alleen. vermaak me wel zo :loveit:

plannen voor morgen: ehm helemaal niks? :cheer2:
RickDalton schreef:
22-05-2020 22:26
Hier mijn vrouw afgezet bij een vriendin in Amsterdam (kom uit het noorden van het land..) en daarna lekker alleen thuis met netflix aan en een goede fles wijn. lekker eten voor mezelf gemaakt en het kasteeltje he-le-maal voor mezelf.

Heb tot zondagmiddag alleen. vermaak me wel zo :loveit:

plannen voor morgen: ehm helemaal niks? :cheer2:

Heerlijk is dat, hè? Van zoiets kan ik enorm genieten.
Ennu, zorg maar dat je geen onverwachte visite krijgt. Zó irritant. Ben je net lekker aan het genieten, komt er iemand langs. o_o
RickDalton schreef:
22-05-2020 22:26
Hier mijn vrouw afgezet bij een vriendin in Amsterdam (kom uit het noorden van het land..) en daarna lekker alleen thuis met netflix aan en een goede fles wijn. lekker eten voor mezelf gemaakt en het kasteeltje he-le-maal voor mezelf.

Heb tot zondagmiddag alleen. vermaak me wel zo :loveit:

plannen voor morgen: ehm helemaal niks? :cheer2:
Lekker, geniet van je weekend :D

Hier ook een typische zaterdag ;) Vandaag een grote pan pasta en soep maken, kan ik mijn vriezer ook weer blij maken :)
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
23-05-2020 08:24
Heerlijk is dat, hè? Van zoiets kan ik enorm genieten.
Ennu, zorg maar dat je geen onverwachte visite krijgt. Zó irritant. Ben je net lekker aan het genieten, komt er iemand langs. o_o
Alleen mijn vader appte net dat hij even langs komt voor een kop koffie, nou dat mag :)

zag alleen in de familieapp wel langskomen dat het familieweekendje weg (!) eind augustus wel doorgaat. bah, met 4 gezinnen in 2 huisjes en heel veel kids (zussen van mijn vrouw hebben veel kinderen) dus ik gaf al aan 'wordt dit zo'n weekend dat iedereen op de bank gaat hangen met een ipad en dat we verder niks ondernemen'... denk het wel want zo gaat het altijd. daar heb ik gewoon echt geen zin in!

sneu gewoon, de zussen zijn dan het hele weekend kleding aan het wassen van de kids en doen weinig anders. met de kinderen kun je ook niet communiceren, de oudste vraagt als hij hier komt maar 2 dingen: "wat is de wifi code en waar heb je een stekker op mijn ipad op te laden"

triest :cry:

volgende week hebben we ons 'kindvrije' weekend. kreeg net een reminder app van mijn vrouw :hello: gaan we een heeeeeerlijk weekendje van maken kan ik al zeggen. en wellicht even de familieappgroep volspammen met foto's van 'de dingen die je kan doen als je geen kids hebt' gaf gisteravond al aan dat mijn vrouw even een weekendje weg was bij een vriendin en dat ik sinds donderdag lekker alleen thuis ben.... krijg je direct al reactie's of alles wel goed gaat.. hahaha.. nee joh wij geven elkaar die vrijheid gewoon en dat is af en toe ook nodig in een gezonde relatie :p:

verdorie wat is het leven toch heerlijk zo! vrijheid, autonomie, onafhankelijkheid. :rolling:
Ik zou echt never nooit mee gaan naar zo'n familieweekend!
Kun je niet met je ouders zelf 2 luxe hotelkamers boeken ná de zomervakantie en dan qualitytime met z'n 4 hebben? Zo'n kindercrecheweekend zoeken ze maar lekker zelf uit.
Alle reacties Link kopieren
Brr zo een familieweekend met allemaal kinderen zie ik ook niet zitten. Kun je niet gewoon meegaan en dan lekker met je vrouw op pad? Kunnen zij lekker op de bank niks doen en dan gaan jullie op avontuur? Moet kunnen lijkt mij?

Ik herken dat trouwens wel dat mensen meteen denken dat er iets mis is met je relatie als je naast je partner nog een leven hebt. Het zou eigenlijk de norm moeten zijn, maar veel mensen moeten ineens helemaal samensmelten.

Ik heb een paar dagen geleden een ongeluk gehad. Ik hoef niet opgenomen te worden, maar ben wel gekluisterd liggend op bank en bed. Ik baal echt als een stekker want ik heb een aantal dagen vrij en ik keek er ontzettend naar uit. Het is niet anders en ik probeer er het beste van te maken, maar mijn humeur lijdt er wel onder.
Emboldened by the flame of ambition
Skadí schreef:
23-05-2020 10:36
Brr zo een familieweekend met allemaal kinderen zie ik ook niet zitten. Kun je niet gewoon meegaan en dan lekker met je vrouw op pad? Kunnen zij lekker op de bank niks doen en dan gaan jullie op avontuur? Moet kunnen lijkt mij?

Dat heeft toch geen zin? Er is geen qualitytime mogelijk met de ouders want die zitten met al die krijsjes. En ook nog in het hoogseizoen dus het is nergens rustig. Geef gewoon aan dat jullie kiezen voor qualitytime en dat kinderen niet jullie ding zijn zal toch al wel duidelijk zijn?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-05-2020 10:30
Ik zou echt never nooit mee gaan naar zo'n familieweekend!
Kun je niet met je ouders zelf 2 luxe hotelkamers boeken ná de zomervakantie en dan qualitytime met z'n 4 hebben? Zo'n kindercrecheweekend zoeken ze maar lekker zelf uit.
Heb ik ook aan zitten denken maar ik wil toch de familie wel een beetje te vriend houden.

wat we wel doen is rond sinterklaartijd altijd een lang weekend boeken in een luxe-hotel zodat we als we gevraagd worden altijd 'nee' moeten zeggen voor het sinterklaasfeest. :cheer:

ging afgelopen jaar ook heerlijk, allemaal data met voorstellen om samen te komen en wij steeds "je dan zijn we er niet, ja dan zitten we in hotel xxx, ja dan hebben we een city trip,etc,etc) hilarisch gewoon in de appgroep, je 'voelde' de frustraties aan de andere kant.

wat doen mensen zichzelf aan denk je dan. de beste jaren van je leven (35 t/m 50) en dan zit je in beton gegoten zonder opties en geen plezier.
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
23-05-2020 10:36

Ik heb een paar dagen geleden een ongeluk gehad. Ik hoef niet opgenomen te worden, maar ben wel gekluisterd liggend op bank en bed. Ik baal echt als een stekker want ik heb een aantal dagen vrij en ik keek er ontzettend naar uit. Het is niet anders en ik probeer er het beste van te maken, maar mijn humeur lijdt er wel onder.
:hug:
RickDalton schreef:
23-05-2020 10:39
Heb ik ook aan zitten denken maar ik wil toch de familie wel een beetje te vriend houden.

wat we wel doen is rond sinterklaartijd altijd een lang weekend boeken in een luxe-hotel zodat we als we gevraagd worden altijd 'nee' moeten zeggen voor het sinterklaasfeest. :cheer:

ging afgelopen jaar ook heerlijk, allemaal data met voorstellen om samen te komen en wij steeds "je dan zijn we er niet, ja dan zitten we in hotel xxx, ja dan hebben we een city trip,etc,etc) hilarisch gewoon in de appgroep, je 'voelde' de frustraties aan de andere kant.

wat doen mensen zichzelf aan denk je dan. de beste jaren van je leven (35 t/m 50) en dan zit je in beton gegoten zonder opties en geen plezier.
De familie te vriend houden moet van 2 kanten komen. Als je niet geaccepteerd wordt als je voor dit soort kindertoestanden past, dan blijft je familie in gebreke wat mij betreft. Zij hebben dat leven gekozen, jullie niet. Op z'n minst kunnen ze toegeven dat gezamenlijke activiteiten niet matchen zolang ze nog voor de kinderen moeten zorgen. Of regelen zij wel 'ns oppas om iets met jullie te kunnen ondernemen? Zo niet; dan wrijf je ze dat maar onder hun neus terwijl je weigert voor het familieweekend. Het is toch te zot dat je in het sinterklaasweekend een hotel moet boeken om er onderuit te kunnen? Tis niet de ideale tijd voor citytrippen in dat seizoen.
Alle reacties Link kopieren
RickDalton schreef:
23-05-2020 10:39
Heb ik ook aan zitten denken maar ik wil toch de familie wel een beetje te vriend houden.

wat doen mensen zichzelf aan denk je dan. de beste jaren van je leven (35 t/m 50) en dan zit je in beton gegoten zonder opties en geen plezier.
Dit snap ik ook niet inderdaad. Rond die leeftijd werk je al een aantal jaar. Heb je een mooi fundament kunnen opbouwen en kun je voor mijn gevoel alle kanten op! Heerlijk zelfstandig leven zonder gezeur. In de 30 zijn vind ik ontzettend prettig!
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-05-2020 10:38
Dat heeft toch geen zin? Er is geen qualitytime mogelijk met de ouders want die zitten met al die krijsjes. En ook nog in het hoogseizoen dus het is nergens rustig. Geef gewoon aan dat jullie kiezen voor qualitytime en dat kinderen niet jullie ding zijn zal toch al wel duidelijk zijn?
Nee, ik snap wat je zegt, maar zoals hij zelf al aangaf wil hij de familie ook een beetje te vriend houden. In dat geval kun je nog proberen om een soort middenweg te vinden.
Emboldened by the flame of ambition
Skadí schreef:
23-05-2020 10:45
Nee, ik snap wat je zegt, maar zoals hij zelf al aangaf wil hij de familie ook een beetje te vriend houden. In dat geval kun je nog proberen om een soort middenweg te vinden.
Ik zou als compromis een kindvrij weekend voorstellen met alleen de volwassenen. Hij heeft zich tenslotte al vaak genoeg opgeofferd door met de kindercreche mee op stap te gaan. Als die familie geen moeite wil steken in het regelen van logeeradressen voor hun kroost, of erger nog; niet zonder hun aanhangsels mee op weekend willen, dan zou ik het contact sowieso op 'n zeer laag pitje zetten. Alleen de ouders af en toe mee uit eten/op weekend nemen. Geen siblings en al helemaal hun koters niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden dat op het familieweekend van de schoonfamilie. Paar jaar geleden in een veel te klein huisje, met zijn alles en de 6 kinderen op elkaar. Niks te doen in de omgeving. Verschrikkelijk. Wij kwamen laat en zijn vroeg vertrokken, en nog vond ik het de hel.

Nu hebben ze dat gelukkig anders gedaan. Een groot huis met veel ruimte voor eigen space. En een park met heel veel mogelijkheden, voor zowel de volwassenen als de kinderen. Nu heb ik er wel weer (soort van) zin in.

Het enige jammere is dat de gesprekken, met of zonder kinderen, ook altijd over de kinderen gaan. Dat voorkom je niet door de kids thuis te laten.

En een groot voordeel van de kinderen erbij vind ik dat je als siblings een beetje uit je oude familiedynamiek blijft. De kinderen zijn wel een goede buffer voor al het oude zeer dat er eventueel nog is. Poosje terug met mijn fam zonder kinderen weg geweest, dat was geen succes. Terwijl het met kinderen altijd best gezellig is.

Lekker genieten van je weekend alleen Dalton! En de rest natuurlijk ook. En een :hug: voor Skadi. Wat balen zeg.

Ik heb nog geen plannen voor het weekend. Zit al de hele ochtend in mijn pyjama met koffie en de krant op de bank. Zometeen misschien even een eind wandelen. Ik blijf nog wel genieten van deze chille coronatijd. Dat er niks hoeft.
:hug: voor wie wil/

Ik ga nog wel even door met elke dag een vrijdag/zaterdaggevoel :mrgreen:
Bijna tijd voor lunch, dan kan ik daarna overwegen iets actiefs te gaan doen :P
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-05-2020 10:49
Ik zou als compromis een kindvrij weekend voorstellen met alleen de volwassenen. Hij heeft zich tenslotte al vaak genoeg opgeofferd door met de kindercreche mee op stap te gaan. Als die familie geen moeite wil steken in het regelen van logeeradressen voor hun kroost, of erger nog; niet zonder hun aanhangsels mee op weekend willen, dan zou ik het contact sowieso op 'n zeer laag pitje zetten. Alleen de ouders af en toe mee uit eten/op weekend nemen. Geen siblings en al helemaal hun koters niet.
Ik heb het net voorgesteld! of we ook een 'kindvrij weekend' kunnen doen met alleen volwassen zodat we meer opties hebben mbt activiteiten en dat de gespreksonderwerken dan wellicht ook van een hoger niveau zijn.. hahaha. ben benieuwd (dat laatste met een knipoog geplaatst)

Thx! redbulletje :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Vrouw appte net. is jaloers omdat ik op de nieuwe bank kan zitten het hele weekend (afgelopen vrijdagochtend is deze net gebracht).. hahaha.

sorry schat, it's all mine! :cheer2:

superbankje overigens, heerlijk zacht en past eindelijk bij de vloer. oud-roze is het geworden. we hielden rekening met 12 week levertijd maar het bleek dus 12 dagen te zijn geworden.

..ik ga.. een couch potato nadoen nu :hyper:
Alle reacties Link kopieren
RickDalton schreef:
23-05-2020 09:54

zag alleen in de familieapp wel langskomen dat het familieweekendje weg (!) eind augustus wel doorgaat. bah, met 4 gezinnen in 2 huisjes en heel veel kids (zussen van mijn vrouw hebben veel kinderen) dus ik gaf al aan 'wordt dit zo'n weekend dat iedereen op de bank gaat hangen met een ipad en dat we verder niks ondernemen'... denk het wel want zo gaat het altijd. daar heb ik gewoon echt geen zin in!
Ohnee... sowieso ook wel een risico met heel deze crisis, zeker met zoveel mensen.
Ik kreeg ook alweer een uitnodiging, niet voor een heel weekend hoor maar een verjaardag.
Had echt verwacht dat dat helemaal nog niet door zou gaan joh.
Dat is dan het enige voordeel van heel deze crisis, dat je dat soort verplichtingen allemaal niet had.

Op dit soort momenten baal ik altijd heel erg dat ik geen vriend heb die er hetzelfde instaat en gewoon kan zeggen, nee sorry wij kunnen helaas niet, hebben al andere plannen ;-D

Niet dat ik dat nu niet zou kunnen zeggen maar heb nu gekozen voor de middenweg, cadeautje brengen en weer naar huis, sowieso wil ik ook nog opletten en zie die versoepelingen allemaal helemaal nog niet zitten. Dus ook wel een tijd om mijn grenzen aan te blijven geven merk ik..
yesss wijzigde dit bericht op 23-05-2020 11:58
2.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
23-05-2020 10:36

Ik heb een paar dagen geleden een ongeluk gehad. Ik hoef niet opgenomen te worden, maar ben wel gekluisterd liggend op bank en bed. Ik baal echt als een stekker want ik heb een aantal dagen vrij en ik keek er ontzettend naar uit. Het is niet anders en ik probeer er het beste van te maken, maar mijn humeur lijdt er wel onder.
Niet leuk.. :| beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven