Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
stellar schreef:
01-06-2019 14:06
Dank u!
Ik hou altijd maar wijselijk mn mond als t over borstvoeding in t openbaar gaat want “zo mooi, zo natuurlijk” ik vind t een ranzig gezicht en kan t niet waarderen als ik t zie in het openbaar. Geen idee waarom hoor maar yuk, hou die tiet gewoon verstopt joh.
Vind ik ook. Ze geven maar een fles in het openbaar. En die bolle buiken vind ik ook akelig om te zien.
redbulletje schreef:
01-06-2019 19:30
Vind ik ook. Ze geven maar een fles in het openbaar.
Daarvoor met je het eerst uit die tiet pompen hè? Dat kan ook al niet in het openbaar. Die dingen staan op een gegeven moment gewoon op knappen.
Jest schreef:
01-06-2019 19:40
Daarvoor met je het eerst uit die tiet pompen hè? Dat kan ook al niet in het openbaar. Die dingen staan op een gegeven moment gewoon op knappen.
Ik vind het toilet daar uitermate geschikt voor, heeft ook niemand er last van ;)
Ik ben vrij preuts opgevoed, dus bloot is sowieso niet mijn ding. Ik zou persoonlijk bij borstvoeding geven niet alles in de openbaarheid slingeren, maar er bijvoorbeeld een grote sjaal omheen slaan. Maar ja, dat vind ik.
lilguinea schreef:
01-06-2019 19:49
Ik ben vrij preuts opgevoed, dus bloot is sowieso niet mijn ding. Ik zou persoonlijk bij borstvoeding geven niet alles in de openbaarheid slingeren, maar er bijvoorbeeld een grote sjaal omheen slaan. Maar ja, dat vind ik.
Maar @kissie30 vindt het dus zelfs met een doek erover niet oké. En ik heb nog nooit een borstvoedende vrouw gezien die alles maar in de openbaarheid slingerde. Dat gaat altijd vrij discreet.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk je hier weer te zien Hasse! Lange tijd geleden.

Ik ben er niet uit wat ik vind van een vrouw die borstvoeding geeft.
Enerzijds ben ik preuts en hoef ik niet alles van iedereen te zien. Niet van vrouwen, en niet van mannen. Een goede reden voor mij om niet naar de sauna te gaan (andere reden is dat het mij te heet is).
Anderzijds is dat niet natuurlijk. Een zogende moeder is dat wél. Wat dat betreft zijn we door onze cultuur een beetje onszelf kwijt geraakt.

Dus oordeel ik er maar niet over. Dat is net zo gemakkelijk.
Jest schreef:
01-06-2019 19:52
Maar @kissie30 vindt het dus zelfs met een doek erover niet oké. En ik heb nog nooit een borstvoedende vrouw gezien die alles maar in de openbaarheid slingerde. Dat gaat altijd vrij discreet.
Maar je wéét wat er onder die doek gebeurd. Je ziet gefrummel met het aanleggen van de tepel, je ziet altijd wel íets. Voor mij is het hetzelfde als een man onder de tafel discreet zn vrouw oraal zou bevredigen; je ziet niks, maar je weet dat er iets gebeurt wat je niet wilt zien. En ja dit zeg ik alleen op een anoniem forum omdat ik heus weet dat de meerderheid er anders over denkt. Maar net zoals borstvoeding is seks ook heel natuurlijk, dat wil niet zeggen dat het dan allemaal maar in het openbaar moet, hoe discreet dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst een vrouw een kind de borst heb zien geven in het openbaar, dus ik kan er niet zoveel over zeggen.

Gevoelsmatig, vind ik het prima als het een beetje discreet is. Maar dat is meer omdat je normaal ook niet met blote borsten in een restaurant of zo gaat zitten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Kissie30 schreef:
01-06-2019 20:52
Maar je wéét wat er onder die doek gebeurd. Je ziet gefrummel met het aanleggen van de tepel, je ziet altijd wel íets. Voor mij is het hetzelfde als een man onder de tafel discreet zn vrouw oraal zou bevredigen; je ziet niks, maar je weet dat er iets gebeurt wat je niet wilt zien. En ja dit zeg ik alleen op een anoniem forum omdat ik heus weet dat de meerderheid er anders over denkt. Maar net zoals borstvoeding is seks ook heel natuurlijk, dat wil niet zeggen dat het dan allemaal maar in het openbaar moet, hoe discreet dan ook.
Poeh, dan doe je wel je best met kijken hoor. Zeker als je het eigenlijk niet wilt zien. En ik vind de vergelijking met seks ook vrij bizar.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
31-05-2019 22:05
Precies! Want dat is allemaal zo "natuurlijk" :facepalm:
Overigens heb ik wel moeite met borstvoeding in het openbaar, ook als er een doekje overheen hangt. Ik vind het akward en lichtelijk onsmakelijk :sick:
tssss.. schijten is ook natuurlijk.
Hoef ik van anderen ook niet te zien 🤣

Mijn lijkt het gewoon een heel raar idee dat een baby aan je tiet zabbelt. Of erger nog.. als een soort koe aan zo'n kolfmachine zitte #the horror

Een van mn vriendinnen heeft 3 kinderen en ze bewust geen borstvoeding gegeven vanwege ook bovenstaande redenen. Nog geen poging gedaan, gewoon nee. Nou een commentaar dat ze kreeg... keer 3.
Alle reacties Link kopieren
Jest schreef:
01-06-2019 22:26
Poeh, dan doe je wel je best met kijken hoor. Zeker als je het eigenlijk niet wilt zien. En ik vind de vergelijking met seks ook vrij bizar.
Als ik iets niet seksueel vind is dat wel borstvoeding geven, dus ik vond de vergelijking met orale seks ook wat vreemd.

Vannacht onder mijn eigen 1-persoons dekbed geslapen en ik heb tot 8:00 geslapen!! Normaal ben ik blij als ik 7:00 haal!
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
01-06-2019 21:03
Ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst een vrouw een kind de borst heb zien geven in het openbaar, dus ik kan er niet zoveel over zeggen.

Gevoelsmatig, vind ik het prima als het een beetje discreet is. Maar dat is meer omdat je normaal ook niet met blote borsten in een restaurant of zo gaat zitten.
Mee eens.

Ik snap de weerzin van sommigen hier niet zo. Er krijgt een kind te eten en dat eten komt toevallig uit een borst. En daarom mag het niet in het openbaar?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
02-06-2019 09:35
Mee eens.

Ik snap de weerzin van sommigen hier niet zo. Er krijgt een kind te eten en dat eten komt toevallig uit een borst. En daarom mag het niet in het openbaar?

Weerzin is niet hetzelfde als vinden dat borstvoeding niet in het openbaar gegeven mag worden. Er zijn heus mensen die dat ook vinden, maar weerzin en accepteren dat het nu eenmaal weleens in het openbaar gebeurt kan prima naast elkaar bestaan.
Ik vind dat je in het openbaar borstvoeding moeten kunnen geven. Maar ik vind het niet heel prettig om zo’n tiet te zien. Beetje net als naveltruitjes met vetrollen of bierbuiken op het strand. Lekker doen, voel je vrij, maar kijk er liever even omheen.
Oh ik vind dat altijd zo maf. Nu is het mooi weer en hier in de omgeving duiken opeens hordes mannen van middelbare leeftijd op die zonder bovenkleding fietsen, boodschappen doen, wandelen, etc. Daar kijk ik dus ook liever omheen.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
02-06-2019 11:50
Ik vind dat je in het openbaar borstvoeding moeten kunnen geven. Maar ik vind het niet heel prettig om zo’n tiet te zien. Beetje net als naveltruitjes met vetrollen of bierbuiken op het strand. Lekker doen, voel je vrij, maar kijk er liever even omheen.
Helemaal mee eens. Misschien scheelt het dat ik zussen en vriendinnen borstvoeding heb zien geven, maar ik vind er niets abnormaals aan. En in restaurants doen vrouwen dat keurig met zo'n doek eroverheen. Je gaat dat toch niet op de wc ofzo doen. Was het niet een half uur per borst ofzo, dan zit je een uur in het toilet. En anders krijgen ze van kindvrije vriendinnen weer de opmerking dat ze eens een keer koffie gingen drinken, maar de moeder de hele tijd op de toilet zat. Nu kunnen ze gewoon doorkletsen.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Ja joh, die vleeswarenuitstalling. 😆

Overigens vind ik de borst geven geen probleem als dat een beetje discreet gebeurt. Het kan natuurlijk nog best lastig zijn om kind aan het drinken te krijgen, het luistert soms best nauw, dus ik denk dat het vaak voor de moeder in kwestie lastiger is dan mijn eventuele lichte ongemak.
Mijn eerste opmerking sloeg op de ontblote (corpulente) mannenbovenlijven op de fiets.
coolpack2 schreef:
02-06-2019 12:17
... dus ik denk dat het vaak voor de moeder in kwestie lastiger is dan mijn eventuele lichte ongemak.
Dat denk ik dus ook. Er zullen best vrouwen zijn die hier sowieso wat gêne voor hebben moeten overwinnen. En nu ik sommige reacties hier lees, begrijp ik waarom.
Bij mij gaat emancipatie vrijwel altijd boven mijn persoonlijke smaak. Free de nipple! Dat Amerikaanse gezeik ook over een halve blote vrouwentepel op FB of Insta. Word ik agressief van. Dat geseksualiseer van volkomen normale lichaamsdelen. Als je het niks vindt, moet je gewoon niet kijken. Dat lukt ook prima met al het andere onaantrekkelijks dat voorbij komt.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
02-06-2019 12:08
Oh ik vind dat altijd zo maf. Nu is het mooi weer en hier in de omgeving duiken opeens hordes mannen van middelbare leeftijd op die zonder bovenkleding fietsen, boodschappen doen, wandelen, etc. Daar kijk ik dus ook liever omheen.
Ja en dan hebben ze ook echt het figuur er niet voor. Te schriel, te dikke buik, manboobs, ouderdom.....
Dan geef mij die borstvoedinggevende vrouw maar.....
kindrebel schreef:
02-06-2019 12:57
Bij mij gaat emancipatie vrijwel altijd boven mijn persoonlijke smaak. Free de nipple! Dat Amerikaanse gezeik ook over een halve blote vrouwentepel op FB of Insta. Word ik agressief van. Dat geseksualiseer van volkomen normale lichaamsdelen. Als je het niks vindt, moet je gewoon niet kijken. Dat lukt ook prima met al het andere onaantrekkelijks dat voorbij komt.

Heel erg mee eens hiermee!
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
02-06-2019 14:06
Ja en dan hebben ze ook echt het figuur er niet voor. Te schriel, te dikke buik, manboobs, ouderdom.....
Dan geef mij die borstvoedinggevende vrouw maar.....
Absoluut!
Het is natuurlijk wel jammer dat het nooit een man met een goddelijk lijf is. En dan bedoel ik niet zo'n bodybuilder of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
03-06-2019 11:58
Absoluut!
Het is natuurlijk wel jammer dat het nooit een man met een goddelijk lijf is. En dan bedoel ik niet zo'n bodybuilder of zo.
Ja, die knappe marechaussee-gast van een dorp verderop trekt nou nooit eens spontaan z'n shirt uit in de Jumbo. Zo jammer.
Overigens ben ik beslist niet in de veronderstelling dat men mij graag in badpak of bikini wil zien. Maar dat even terzijde.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
03-06-2019 12:02
Ja, die knappe marechaussee-gast van een dorp verderop trekt nou nooit eens spontaan z'n shirt uit in de Jumbo. Zo jammer.
Overigens ben ik beslist niet in de veronderstelling dat men mij graag in badpak of bikini wil zien. Maar dat even terzijde.
Maar je gaat toch niet zo winkelen of wel dan? Toch alleen op plekken waar het logisch is, draag je dat.

Ik had vroeger bij het Kruidvat nog wel eens dat er in kleding van mensen nog een alarmtag zat (van een andere winkel). Ik bood (als het niet te druk was) dan nog wel eens aan om hem eruit te knippen. Eén keer bleek iemand er in zijn kleding eentje te hebben zitten, die dus niet in zijn jas of zo zat. Hij wilde wel heel enthousiast meer uittrekken zodat we de label konden vinden. o_o Natuurlijk was het één of andere oude man :facepalm: , niet zo'n marechaussee-gast, aangezien ik toen nog vrijgezel was, had ik er in dat geval misschien niet afwijzend op gereageerd. :rofl: :$
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven