Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
kindrebel schreef:
31-05-2019 12:08
Een vriendin van mij had een foto van haarzelf met blote dikke buik op het geboortekaartje staan. o_o
Toch typisch. Normaliter bedekken volwassen vrouwen hun buik en borsten met kleding. Maar zodra ze zwanger of bevallen zijn mag alles open en bloot gezien worden. Ik vraag me af hoe dat toch kan.
Alle reacties Link kopieren
Dankzij het 'spijt'-topic van Kindrebel ook maar weer eens op zoek gegaan naar het kindvrij topic, en gevonden! Mijn hemel: al 25 delen! Gefeliciteerd!

Voor diegenen die mij niet kennen: ik schreef in de eerste 10 topics (geleuf ik) regelmatig mee, maar door werk en drukte (zónder kinderen, dat dan weer wel) kwam het er niet meer echt van. Kindvrij vanaf een hele jonge leeftijd. Hell, ben zelfs op Viva beland dankzij het (nu helaas ter ziele) Kindervrijforum. Ik zag al een hoop bekenden meeschrijven: Aeon, Himalaya, Iones, Viennas: hoi, hoi, daar is ik weer!

Man en ik hebben ook beiden een eigen dekbed, in de winter slaan we die over elkaar heen, en kruip ik tegen mijn 'kacheltje' aan, want ik ben een kouwkleum, maar in de zomer prop ik die dekbedden tussen ons in, want dan is het kacheltje veel te plakkerig :rofl:

Ik las ook iets over kinderen en babies in musea. Ik heb jaren in een museum gewerkt als coördinator balie, en mijn ervaring is over het algemeen: als kinderen met hun ouders meekomen, doen ze dat overduidelijk niet voor het eerst. Ze snappen de museum-etiquette en zijn rustig en geïnteresseerd. Komen ze mee met scholen... breek me de bek niet open. Het merendeel is best te sturen hoor, maar je hebt er van die types tussen zitten die denken dat ze in een speeltuin zijn, en de museumruimtes gebruiken (of willen gebruiken) als apekooi-ruimte.
Huilende babies hebben we ook wel gehad: dan zorgden we voor een rustige ruimte (het auditorium, en soms zelfs mijn kantoortje) zodat ouders kind konden troosten/voeden/rustig krijgen. De meeste ouders vonden het ook vreselijk vervelend.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
coolpack2 schreef:
31-05-2019 11:47
Ik zag gisteren in een Netflix-serie ook een stel onder twee dekbedden, zonder dat daar expliciet aandacht aan werd besteed. Ik ga er eens op letten, zou fijn zijn als dat fenomeen eens uit het verdomhoekje kwam.
Is het dan zo gek om twee eenpersoonsdekbedden te hebben? Ik ben niet anders gewend en vind het heerlijk.
In hotelkamers met een tweepersoonsdekbed slapen man en ik altijd slechter omdat we in onze slaap vechten om de deken :lol:
coolpack2 schreef:
31-05-2019 09:59
Nogal in the face ook. Ik erger me er 'gewoon' aan, maar voor mensen met een onvervulde kinderwens lijkt het me ronduit pijnlijk.

Dit alles geeft me wel weet extra reden om niet aan 'insta' te beginnen.
Nou dit inderdaad, ik dacht hier laatst toevallig nog aan... Ik heb zelf wel Social media en merk het ook op andere vlakken hoor, alles moet tegenwoordig enorm in the picture.

Ik heb zelf geen relatie en wil geen kinderen, dus ik voel die druk niet op dat gebied (qua relatie soms wel trouwens) maar er zijn natuurlijk genoeg vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen of wel kinderen willen maar geen partner hebben en dan wordt het er ook nog eens van alle kanten ingewreven.
Lijkt me dan echt heel moeilijk, dat je dan constant leuk moet reageren op al die wissewasjes.
yesss wijzigde dit bericht op 31-05-2019 14:37
6.15% gewijzigd
Kissie30 schreef:
31-05-2019 12:26
Toch typisch. Normaliter bedekken volwassen vrouwen hun buik en borsten met kleding. Maar zodra ze zwanger of bevallen zijn mag alles open en bloot gezien worden. Ik vraag me af hoe dat toch kan.
En dit inderdaad, ook al zoiets.
Blijft een apart fenomeen :-?
Yugen schreef:
31-05-2019 13:47
Is het dan zo gek om twee eenpersoonsdekbedden te hebben? Ik ben niet anders gewend en vind het heerlijk.
In hotelkamers met een tweepersoonsdekbed slapen man en ik altijd slechter omdat we in onze slaap vechten om de deken :lol:
Ik vind het totaal niet gek, maar er zijn best wat mensen die dat wel vinden. Alsof dat een beperking van het samenzijn is of geen Echte Liefde of zo.
coolpack2 schreef:
31-05-2019 14:56
Ik vind het totaal niet gek, maar er zijn best wat mensen die dat wel vinden. Alsof dat een beperking van het samenzijn is of geen Echte Liefde of zo.
Oh wauw. Soms als mijn lief hard snurkt ga ik zelfs in de logeerkamer liggen, omdat ik anders geen oog dichtdoe. Meteen maar een scheiding aanvragen dan? :roll:
Dat leek me nou het enige voordeel van zwanger zijn: dat je met recht een dikke buik hebt :proud:
Such fun!1
coolpack2 schreef:
31-05-2019 11:47
Ik zag gisteren in een Netflix-serie ook een stel onder twee dekbedden, zonder dat daar expliciet aandacht aan werd besteed. Ik ga er eens op letten, zou fijn zijn als dat fenomeen eens uit het verdomhoekje kwam.

Als dát al in het verdomhoekje zit. Mijn vriend en ik slapen in aparte kamers :D
V1k1ng schreef:
31-05-2019 10:54
Ow, ik heb zojuist heel niet-romantisch een 1-persoonsdekbed gekocht voor mezelf.
Ik heb sinds wij samenwonen altijd gebroken nachten omdat ik licht slaap en hij op sommige momenten draait in zijn slaap en dan de deken van me aftrekt.
Na 4 nachten van minder dan 5 uur slaap ben ik het beu.
Ideaal! Lekker gebruik van maken hoor. Heb ik ook al jaaaren. Mijn vriend rolde zich als een worst in het dekbed met als gevolg dat ik dacht wel even 90kg te verplaatsen voor een stukje dekbed :biggrin: . Slaap is heilig en als 2 dekbedjes daar aan bijdragen prima toch?!
Ik slaap in m'n eentje onder een 2.20x2.00 dekbed en zou niet kleiner willen! Hier kan ik me lekker helemaal inrollen.
redbulletje schreef:
31-05-2019 16:39
Ik slaap in m'n eentje onder een 2.20x2.00 dekbed en zou niet kleiner willen! Hier kan ik me lekker helemaal inrollen.
Wow dat is wel heel lekker :cheer:
RégineFilange schreef:
31-05-2019 16:20
Als dát al in het verdomhoekje zit. Mijn vriend en ik slapen in aparte kamers :D
Oh dit klinkt mij echt als de ideale situatie :lol:
Samen slapen is in mijn ogen echt overrated. Had het met mijn ex ook, hij sliep binnen 1 minuut en ik niet...
En vervolgens ging hij altijd snurken waardoor ik dus de hele nacht wakker lag. Heerlijk als je op zo'n moment lekker in een eigen bed kan gaan liggen, doet de relatie alleen maar ten goede :)
redbulletje schreef:
31-05-2019 16:39
Idem hier, inclusief bijbehorend groot bed, heeerlijk! :high5:
Familiemens schreef:
31-05-2019 16:37
Ideaal! Lekker gebruik van maken hoor. Heb ik ook al jaaaren. Mijn vriend rolde zich als een worst in het dekbed met als gevolg dat ik dacht wel even 90kg te verplaatsen voor een stukje dekbed :biggrin: . Slaap is heilig en als 2 dekbedjes daar aan bijdragen prima toch?!
Toen wij samen gingen wonen hebben we het bed van mijn meneer gehouden (want 2.20 lang), toen was mijn dekbed al te klein en hebben we er verder niet over nagedacht en dus ook niet direct bij stilgestaan dat mijn slechte slapen dus hiervan de oorzaak was. Tot ik pas geleden 2 nachten alleen was, toen sliep ik wel gewoon de hele nacht door. We wilde eigenlijk wachten tot de zomer aangezien we dan de slaapkamer gaan schilderen, maar vanmorgen was ik het ineens beu.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Toen ik alleen was had ik een bed van 1.60 en deelde ik het met 2 katten. Nu slaap ik in een bed van 1.80 en deel ik het met een man. Katten vond ik storender bedgenoten dan een man. :biggrin:
V1k1ng schreef:
31-05-2019 19:30
Toen wij samen gingen wonen hebben we het bed van mijn meneer gehouden (want 2.20 lang), toen was mijn dekbed al te klein en hebben we er verder niet over nagedacht en dus ook niet direct bij stilgestaan dat mijn slechte slapen dus hiervan de oorzaak was. Tot ik pas geleden 2 nachten alleen was, toen sliep ik wel gewoon de hele nacht door. We wilde eigenlijk wachten tot de zomer aangezien we dan de slaapkamer gaan schilderen, maar vanmorgen was ik het ineens beu.
Gelijk heb je. Ik vond het in een LAT-setting al vervelend. Dat je er al op rekent dat het slaapgewijs een slechte(re) nacht wordt. Selffulfilling prophecy wellicht, maar zooo makkelijk op te lossen!
RégineFilange schreef:
31-05-2019 16:20

Wij ook!
kindrebel schreef:
31-05-2019 10:01
Ik zit op insta maar volg alleen de mensen en onderwerpen die ik leuk vind. Zoals #babygoats. :flirting:

Leuk! Ik kijk vooral naar lelijke katten en filmpjes van vleermuizen en sugargliders. Sinds insta heb ik daar ineens een voorliefde voor gekregen.
Kissie30 schreef:
31-05-2019 12:26

Haha, heb ik me ook wel eens afgevraagd. Ik heb niets tegen borstvoeding geven, maar doe het dan wel wat subtiel, als je in het openbaar bent. De meesten doen het zonder dat je iets ziet. Prima natuurlijk. Maar sommigen trekken zich daar niets van aan en dan zie je ineens zo'n heel groot borst tevoorschijn komen. In de trein zie ik dat wel eens gebeuren.
Normaal gesproken gaat (gelukkig) niemand met de borsten bloot in de trein, dann zouden ze zich maar schamen, maar bij borstvoeding is het ineens heel normaal.
Vixxen schreef:
31-05-2019 20:35
Leuk! Ik kijk vooral naar lelijke katten en filmpjes van vleermuizen en sugargliders. Sinds insta heb ik daar ineens een voorliefde voor gekregen.
Ik nu ook. :heart:
Blijenvrij schreef:
31-05-2019 20:40
Haha, heb ik me ook wel eens afgevraagd. Ik heb niets tegen borstvoeding geven, maar doe het dan wel wat subtiel, als je in het openbaar bent. De meesten doen het zonder dat je iets ziet. Prima natuurlijk. Maar sommigen trekken zich daar niets van aan en dan zie je ineens zo'n heel groot borst tevoorschijn komen. In de trein zie ik dat wel eens gebeuren.
Normaal gesproken gaat (gelukkig) niemand met de borsten bloot in de trein, dann zouden ze zich maar schamen, maar bij borstvoeding is het ineens heel normaal.
Precies! Want dat is allemaal zo "natuurlijk" :facepalm:
Overigens heb ik wel moeite met borstvoeding in het openbaar, ook als er een doekje overheen hangt. Ik vind het akward en lichtelijk onsmakelijk :sick:
V1k1ng schreef:
31-05-2019 10:54
Ow, ik heb zojuist heel niet-romantisch een 1-persoonsdekbed gekocht voor mezelf.
Ik heb sinds wij samenwonen altijd gebroken nachten omdat ik licht slaap en hij op sommige momenten draait in zijn slaap en dan de deken van me aftrekt.
Na 4 nachten van minder dan 5 uur slaap ben ik het beu.
Groot gelijk. Een goede nachtrust is heilig. Hier wel een 2-persoonsdeksbed, maar ik heb er een laken onder zodat ik er geen last van heb als het dekbed even strak staat. Vriend slaapt sowieso er maar half onder, dus meer voor mij.

Als één van ons heel erg snurkt, bijvoorbeeld door verkoudheid, dat ligt er eentje op zolder en de ander in bed. Degene die verkouden is kan lekker snotten en de ander slaapt rustig.
Samen slapen is soms leuk, soms handig (vriend zet altijd de wekker) en soms bloedirritant. Dus ik snap het wel als je 2 dekbedden, matrassen of kamers hebt.

De kwaliteit van je relatie gaat hard achteruit als je niet goed kunt slapen.

En die blote buiken en zo... :nooo: Ik snap wel dat iemand heel erg trots is, maar ik vind de meeste zwangere vrouwen gewoon niet mooier dan wanneer ze niet zwanger waren. Over het algemeen zijn ze gewoon dik.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Kissie30 schreef:
31-05-2019 22:05
Precies! Want dat is allemaal zo "natuurlijk" :facepalm:
Overigens heb ik wel moeite met borstvoeding in het openbaar, ook als er een doekje overheen hangt. Ik vind het akward en lichtelijk onsmakelijk :sick:
Dank u!
Ik hou altijd maar wijselijk mn mond als t over borstvoeding in t openbaar gaat want “zo mooi, zo natuurlijk” ik vind t een ranzig gezicht en kan t niet waarderen als ik t zie in het openbaar. Geen idee waarom hoor maar yuk, hou die tiet gewoon verstopt joh.
Hier heb ik nou echt weer helemaal geen last van. Ik vind het eerlijk gezegd zelfs wat raar en intolerant als mensen daar aanstoot aan nemen. Het moet allemaal maar zo uitkomen om privacy te kunnen opzoeken als je baby honger heeft. Blote, bolle zwangere buiken heb ik ook totaal geen moeite mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven