Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
nerdopviva schreef:
09-05-2019 19:40
Ze was van mening dat je áltijd voor je kinderen moet klaarstaan.
Eerst jezelf wegcijferen voor je kinderen en dan voor je kleinkinderen. Lijkt me een vreselijk leven.
Happy new topic!
Alle reacties Link kopieren
Yay nieuw topic! :cheer:
SilverShadow schreef:
09-05-2019 19:45
Eerst jezelf wegcijferen voor je kinderen en dan voor je kleinkinderen. Lijkt me een vreselijk leven.
Precies: het houdt nooit op!

Toen mijn vader met vroegpensioen ging gingen hij en m'n moeder regelmatig een dagje weg als het goed weer was. Ze kregen regelmatig van vrienden te horen dat zij ook wel zouden willen, maar ja, die zonnige donderdag was nu eenmaal hun vaste oppasdag dus dan viel er niks weg te gaan. En dan nog alle extra opvang die ze tijdens schoolvakanties moesten verzorgen, want ja, de kinderen hadden hun carrieres. Pffff!

Een extra voordeel van kindvrij zijn is dus dat je ook automatisch kleinkindvrij bent!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic :cheer:
Jest schreef:
09-05-2019 19:27
@Blijenvrij, maar dat doen opa en oma toch ook zelf? En ik ken eigenlijk geen verhalen van opa of oma die speciaal om op de kleinkinderen te passen minder is gaan werken. Ik zou het eerlijk gezegd ook best ongemakkelijk vinden om mijn ouders te betalen voor diensten.

Ze doen het zelf, dat is waar. Maar lang iedereen vind het niet echt leuk om te doen. Of doet het omdat het vrijwillig verplicht is, omdat ze niet nee durven zeggen. En ja, ik hoor van verschillende oma's toch wel wat geklaag hierover. En natuurlijk geldt dit niet voor iedereen. Er is een deel dat het heel graag doet. Ook deze mensen bestaan. :-)
redbulletje schreef:
09-05-2019 19:55
Precies: het houdt nooit op!

Toen mijn vader met vroegpensioen ging gingen hij en m'n moeder regelmatig een dagje weg als het goed weer was. Ze kregen regelmatig van vrienden te horen dat zij ook wel zouden willen, maar ja, die zonnige donderdag was nu eenmaal hun vaste oppasdag dus dan viel er niks weg te gaan. En dan nog alle extra opvang die ze tijdens schoolvakanties moesten verzorgen, want ja, de kinderen hadden hun carrieres. Pffff!

Een extra voordeel van kindvrij zijn is dus dat je ook automatisch kleinkindvrij bent!

Dat bedoel. Als je kinderen hebt, ook al zijn ze de deur uit, je bent nooit meer vrij. Want na kinderen komen er vaak kleinkinderen en dat schept weer veel verplichtingen.
Ik kan me helemaal vinden in de uitspraak in de openingspost! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Nog over dat egoïstisch genoemd worden: jeetje zeg, wat een nare opmerkingen allemaal. Zelf echt nog nooit meegemaakt. Mensen zijn misschien ook niet zo jaloers op me. Ik doe niks wat je met kinderen ook niet zou kunnen. Ik mis vooral allerlei kinderdingen en kan daardoor genieten van mijn rust. Helemaal eens met het openingstopic dus!

Over dat Viva-artikel, vooral deze quote stuitte me tegen de borst: "(...) maar ik heb ook geen zin om hier tijd en energie in te steken. Het levert mij gewoon niets op."

Pffff, ik doe wel meer dingen die me niks opleveren. Als dat de meetstaf moet zijn. Het klinkt een beetje als: "Ik heb geen zin om tijd en energie te steken in het ophangen van een nieuw wc-rolletje. Het levert mij gewoon niets op." "Ik heb geen zin om te wachten tot iedereen is uitgestapt uit de trein voordat ik instap. Het levert mij gewoon niets op." Dan snap ik wel dat mensen dat als egoistisch bestempelen.
redbulletje schreef:
09-05-2019 19:55
Een extra voordeel van kindvrij zijn is dus dat je ook automatisch kleinkindvrij bent!
De grap is dat ik nooit echt kinderen wilde, maar dat kleinkinderen me nou best leuk leek...
Jest schreef:
09-05-2019 20:43
De grap is dat ik nooit echt kinderen wilde, maar dat kleinkinderen me nou best leuk leek...
Ik heb hier in de buurt mensen die oppas oma zijn wonen en ik heb er een nóg hartgrondigere hekel aan gekregen. Die tering herrie van die krijsjong; bah! Raak zelf ook steeds sneller overprikkeld met de jaren, dus het lijkt me geen goed idee.
Hoi weer!
:hello:
Waarom dat sinds 2010 eigenlijk? Daarvoor was ik toch ook al echt kindvrij :-D
Alle reacties Link kopieren
Kraaienpootje schreef:
09-05-2019 21:43
:hello:
Waarom dat sinds 2010 eigenlijk? Daarvoor was ik toch ook al echt kindvrij :-D

Dat was vanwege al die ‘zwanger vanaf mei 2010’ etc topics. Wij waren dus ‘kindvrij vanaf oktober 2010’.

Time flies!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Er werd ook gevraagd om dat weer in de titel op te nemen :) Vandaar.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-05-2019 19:36
Mede dankzij het feit dat ik mijn ouders niet met de zorg voor 'n kleinkind heb opgescheept heeft m'n vader m'n hele huis kunnen verbouwen. Daar pluk ik nu 25 jaar later nog steeds de vruchten van.
Je vader op z’n oudedag opschepen met de verbouwing van je hut, daarmee spaar je hem echt. Maar hij hoeft gelukkig niet gezellig met zijn kleinkind te wandelen en naar de speeltuin. Sympathiek van je 🤣

Sorry moest ik om lachen. Ben weer weg!
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
09-05-2019 21:49
Dat was vanwege al die ‘zwanger vanaf mei 2010’ etc topics. Wij waren dus ‘kindvrij vanaf oktober 2010’.

Time flies!
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me toch altijd af wat mensen met kinderen in dit topic komen doen :bonk:
Blijkbaar doet het je dan toch iets ofzo..
Ik schrijf ook niet mee in een topic over zwangerschappen.
Alle reacties Link kopieren
Toen dit topic startte was ik halfweg 20 en begonnen net al mijn vrienden de hele trouw en kinder riedel.
Ik voelde me echt een vreemde eend tussen al dat huisje boompje kindje geweld.
Hier op het forum kwam ik er pas achter dat er veel meer gelijkgestemden waren, wat een warm bad was dat. (en nog steeds)

Mooi om te zien dat nog steeds mensen hier die herkenning vinden!
Alle reacties Link kopieren
Nu, een kleine 9 jaar verder, ben ik meer dan gewend aan de kinderrijke levens om me heen. Ik heb mijn eigen plek daar in gevonden en mijn leven anders vorm gegeven. Maar nog steeds kom ik er soms achter dat vrienden andere prioriteiten hebben en dat ik (als kinderloze) daar vaak buiten val.
Alle reacties Link kopieren
Wel fijn dat dit topic zo goed loopt ja :) En fijn dat je je plekje een beetje hebt gevonden Viennas.
Ik zou willen dat ik hetzelfde kon zeggen.., zou soms echt mijn spullen willen pakken en ergens opnieuw willen beginnen, ergens op een kindvrij eiland ofzo ;-D
Hoi allen, ik wil hier af en toe wel meepraten, omdat ik echt nooit kinderen heb gewild en daar alleen maar blij om kan zijn.
Kinderen zijn over het algemeen irritant, ze kosten bakken met geld en leggen beslag op je tijd. Bovendien is het krijgen van kinderen slecht voor het milieu; we zijn al met teveel op deze wereld. En zo kan ik nog wel even doorgaan. :lol:
Weleens dit topic voorbij zien komen maar nog nooit meegeschreven.
Hier ook ontzettend blij om kindvrij te zijn!
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
09-05-2019 19:21
Jep want uiteraard wel gratis he! Maar er wordt voor het gemak vergeten dat deze mensen met die oppasdagen dus geen betaald werk doen en dus ook geen pensioen opbouwen. Ik vraag me af of de personen die van de onbetaalde diensten hebben genoten dit in financiele steun op een later moment teruggeven. Mijn ouders passen ook op en piepen inmiddels over de stijgende kosten en dat het toch wel eens puzzelen is nu ze minder werken om op te kunnen passen....

Gekopieerd uit vorige topic. Familiemens, geheel mee eens. Dit is mijn punt ook.
Mensen krijgen minder inkomen, maar ook minder pensioen.
Deze mensen die hier zo'n gebruik van maken zijn zo ongeveer verplicht om veel voor hun ouders terug te doen. Ofwel in hulp als ze minder worden ofwel in geld.

Want waarom is het gek dat de oppas geld krijgt? Ik verbaas mij erover dat kinderen het geheel normaal vinden dat ouders, meestal de oma, minder gaat werken om gratis op te passen. En de meesten geven niets tot weinig.
Ik verbaas met je mee! Ja enig om de kleinkinderen veel te zien maar als diezelfde kleinkinderen straks énig een tussenjaar in Australië backpacken of énig uitvliegen en aan de andere kant vh land in een studentenhuis gaan wonen wie kijkt er dan naar 80+ oma die altijd oppaste om? Hun ouders (de kinderen van oma dus) zouden dan dus tijd moeten investeren in zorg en hulp. Want van dat mini pensioentje kun je je geen luxe bezorgdiensten veroorloven of extra schoonmaakhulp.
Alle reacties Link kopieren
Oh en happy new topic allen!
Alle reacties Link kopieren
Even een snelle tvp. Daarnaast waarom kan ik het plaatje nu weer niet zien. Ik surf gewoon in Chrome.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven