Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
redbulletje schreef:
20-07-2019 21:05
Natuurlijk gingen we op vakantie en daarnaast ging m'n moeder ook wel 'ns een dagje met mij iets doen, maar het overgrote deel hield ik mezelf bezig. Of dat nu buiten was of binnen. En daar kwamen nog geen schermpjes aan te pas, want er was nog geen dag-tv behalve woensdagmiddag en in 't weekend volgens mij.
Wij gingen een week op vakantie en ik ging meestal nog een paar dagen logeren bij opa en oma. Maar voor de rest was het toch meer buiten rondstruinen. Er waren altijd wel kinderen op straat. Naar de speeltuin, hutten bouwen, toen we wat ouder waren naar een zwemmeertje vlak buiten het dorp, naar het winkelcentrum een dorp verderop, soms mochten we naar de videotheek en dan een filmpje kijken onder een dekentje. We hadden wel tv elke dag en vanaf een jaar of 14 computers.

Ik kan me herinneren dat ik af en toe tegen mijn moeder zei dat ze maar tegen vriendjes en vriendinnetjes moest zeggen dat ik ziek was en dan lag ik lekker een dag te lezen op mijn bed.

En vanaf mijn zestiende werkte ik de hele zomer.
Pubers hangen nou eenmaal vaak op de bank, met of zonder telefoon. Dat ouders daar geïrriteerd van raken is volgens mij niet echt iets nieuws.
lilguinea schreef:
20-07-2019 20:53
Ik vind het zo bijzonder dat kinderen zich blijkbaar niet zelfstandig kunnen vermaken. Kan me uit mijn eigen jeugd niet herinneren dat mijn moeder (die had ook 6 weken zomervakantie) mij steeds aan het entertainen was.

En vervelen lijkt ook wel uit den boze te zijn. Ik heb me vroeger regelmatig verveeld. Dat moest wel geluidloos of op mijn kamer ;-D
SilverShadow schreef:
20-07-2019 15:14
Heerlijk al die topics over ouders die na 1 dag al gek worden van hun hangende en telefoonverslaafde kinderen in de vakantie.
Als tegenhanger ga ik zo een dutje op de bank doen.
Ik :heart: middagdutjes! Gister ook nog eentje gedaan. Dat is een van de grote voordelen van kindvrij zijn ;-D
Even tussendoor, mijn vriendin die sinds kort moeder is appte me: "wanneer wil je met ons afspreken?"

'Met ons' is dan met haar en de baby.
Rookgordijn1 schreef:
21-07-2019 13:31
Even tussendoor, mijn vriendin die sinds kort moeder is appte me: "wanneer wil je met ons afspreken?"

'Met ons' is dan met haar en de baby.
Ik zou expliciet antwoorden dat ik wel met haar wil afspreken op een dag dat ze babysit heeft. Dat jullie dan ongestoord 'n girls night out kunnen doen of naar de sauna etc
Nou ja, ik heb er geen probleem mee af te spreken als de baby ook aanwezig hoor, die ligt meestal toch te slapen :P
Ik vond de woordkeuze alleen zo bijzonder.
Rookgordijn1 schreef:
21-07-2019 14:14
Nou ja, ik heb er geen probleem mee af te spreken als de baby ook aanwezig hoor, die ligt meestal toch te slapen :P
Ik vond de woordkeuze alleen zo bijzonder.
Nouja toch beter dat ze gelijk communiceert dat de baby er ook is? Als de baby er pas net is en nog 24/7 bij moeder lijkt dit me wel zo duidelijk. Ik vind het niet gek dat je als ouder best vastgeplakt kan zitten aan een pasgeboren baby en zou het gekker vinden als ze zegt met mij en je gaat ergens samen wat drinken en ze neemt zonder iets te zeggen ook haar kind/hond/nieuwe vriend mee.
Misschien even wat duidelijker omschrijven. We hadden telefonisch al afgesproken dat ik van 't weekend langs zou komen. Ik wist dat zij dan met baby thuis zou zijn. We zouden nog even appen of die afspraak dan zaterdag of zondag zou zijn.
Ik had eerder iets verwacht als 'weet je al welke dag je langs komt' in plaats van 'weet je al wanneer je met ons af wil spreken'.

Het voelde gewoon een beetje raar. Ik spreek namelijk met haar af en die baby ligt er gewoon bij, ik spreek niet ook met baby af.
Alle reacties Link kopieren
Rookgordijn1, ik snap wel dat je het raar vindt klinken. De baby zal weinig bijdragen aan de conversatie gok ik zo. :biggrin:

SilverShadow schreef:
20-07-2019 15:14
Heerlijk al die topics over ouders die na 1 dag al gek worden van hun hangende en telefoonverslaafde kinderen in de vakantie.
Als tegenhanger ga ik zo een dutje op de bank doen.
:HA: Wel herkenbaar. Heb lekker op de bank gehangen met een boekje (of drie).
lilguinea schreef:
Ik vind het zo bijzonder dat kinderen zich blijkbaar niet zelfstandig kunnen vermaken. Kan me uit mijn eigen jeugd niet herinneren dat mijn moeder (die had ook 6 weken zomervakantie) mij steeds aan het entertainen was.

Zeker als ze klein zijn, zal het best lastig zijn. Nu bij mij in de straat wonen veel kinderen van basisschoolleeftijd, dus zij kunnen elkaar makkelijk opzoeken om mee te spelen. Maar mijn zus woonde in een straat, waar bijna geen kleine kinderen waren. Dan moet je vaker actief op zoek naar speelmaatjes en als kind nog te klein is om dit zelfstandig te doen, zul je zelf iets moeten regelen. Dus ik denk dat je als ouder nu meer bezig bent met het vermaken van kinderen dan vroeger, omdat er minder kinderen in de buurt zijn om dit te doen. ;-)

En pubers... vroeger gingen ze ook al rond. Buiten, bij vrienden waarbij de ouders het wel goed vinden enz.
Als ze er echt zo'n last van hebben, laat ze een bijbaan of zo zoeken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Poeh.... ff "klagen"!

Dit weekend een kinderverjaardag gehad, van familie. Man man wat een sfeer...

Ouders van de jarige waren chagrijnig, waren vooral in de keuken, wij zaten buiten, oudste kind kwam bij ons klagen want hij moest vanalles doen en wilde gewoon spelen...

Eten zat erbij, maar was allemaal zulke muizenporties dat we thuis nog ff de frietpan aan hebben gezet...

Pfff....
lilguinea schreef:

HIer verbaas ik mij ook over. Ik had zes weken vakantie en ik heb mij heus wel eens verveeld, vooral als de vriendinnen op vakantie waren. Maar in het algemeen vermaakte ik mijzelf. Ik ging vaak zwemmen, ook in mijn eentje.
Geen moeder die zich erg met ons bezig hield. We zullen heus wel eens een spelletje hebben gedaan, maar echt geen 24 uur per dag entertainment. Of dat je elke dag op stap ging, zoals je in dat topic leest.
Leuk filmpje. Blijkbaar zit het niet in 't instinct van de ouders hun 'Vlindertje' te beschermen ;-D
https://m.9gag.com/gag/aE2e0PK?ref=fbp
Ik zit in een hotel met veel Nederlanders en tot nu toe maar 1 echtpaar met kind. Heerlijk!
Kwebbeltje91 schreef:
25-07-2019 11:38
Ik zit in een hotel met veel Nederlanders en tot nu toe maar 1 echtpaar met kind. Heerlijk!
Klinkt goed. Sowieso het vakantie/hotel gedeelte!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Kwebbeltje91 schreef:
25-07-2019 11:38
Nou die Nederlanders nog.... :-D

Wij gaan pas laatste week augustus eerste september. Als al het volk weer terug is, dan zijn wij weg. Nog even genieten van de rust op straat als ik 'sochtends naar mijn werk rij.
Ik ga waarschijnlijk in september op yoga-retraite met een aantal vriendinnen. Het lijkt mij erg leuk en gezellig. Hopelijk ben ik soepel genoeg, want ik heb geen yogaervaring. :biggrin:
iones schreef:
26-07-2019 13:33

Wij gaan pas laatste week augustus eerste september. Als al het volk weer terug is, dan zijn wij weg. Nog even genieten van de rust op straat als ik 'sochtends naar mijn werk rij.
Moet je naar Zeeland gaan. Dan zit je tussen de Duitsers. ;)

Ben net terug van een weekje met de stiefkids. Over een paar uur gaan ze naar hun moeder en dan begint ons andere leven weer. Morgen festival, nog een week vrij en volgend weekend lekker varen in Friesland.
dianaf schreef:
26-07-2019 14:00
Ik ga waarschijnlijk in september op yoga-retraite met een aantal vriendinnen. Het lijkt mij erg leuk en gezellig. Hopelijk ben ik soepel genoeg, want ik heb geen yogaervaring. :biggrin:
Je hebt natuurlijk nog even tijd om alvast een beetje te oefenen, als je echt bang bent de stijve hark van het gezelschap te zijn. :)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
nerdopviva schreef:
21-07-2019 09:45
En vervelen lijkt ook wel uit den boze te zijn. Ik heb me vroeger regelmatig verveeld. Dat moest wel geluidloos of op mijn kamer ;-D
Hahahaha, ja, dat moest ik ook. Of buiten.
dianaf schreef:
26-07-2019 14:00
Oeh dat klinkt goed! Ik heb mijn zomervakantie al gehad, moet nu wachten tot november. Maar dan ga ik wel naar China, dus dat is het wachten waard :proud:
iones schreef:
26-07-2019 13:33

Haha de meeste Nederlanders zijn vanmorgen vertrokken. Wij gaan morgen weg.
Wij gaan ook eind augustus / begin september. Nog vier weekjes werken!
Ik heb eigenlijk wel zin om te gaan zwemmen met deze hitte. Maar alle (openlucht) zwembaden en plassen zullen wel vol met schreeuwende, plassende, waterspetterende, in de weg staande kinderen zitten :facepalm:
Waarom bestaat er eigenlijk niet zoiets als een adults only zwembad? Of voor mijn part een adults only zwemuurtje? Ondanks mijn behoefte aan afkoeling zie ik zo'n kinderinvasie om me heen niet zitten :nope:
Ik heb net lekker in de regen gezwommen. Lekker in eigen tuin. Ik kan 't je aanraden zo'n Intex frame zwembad. Geen kinderen, lekker privacy en rust en zeker weten dat er niet in het water gezeken wordt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven