Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
redbulletje schreef:
27-07-2019 14:15
Ik heb net lekker in de regen gezwommen. Lekker in eigen tuin. Ik kan 't je aanraden zo'n Intex frame zwembad. Geen kinderen, lekker privacy en rust en zeker weten dat er niet in het water gezeken wordt!
Regen... :love: In het Noorden helaas alleen nog hitte. En zo'n zwembad lijkt me geweldig, gaat em op mijn balkonnetje helaas niet worden ;-D
Kissie30 schreef:
29-06-2019 23:31
Kijk es op Nieuwe Mensen Leren Kennen (NMLK). Is echt een aanrader! Daar kun je zelf je event opzetten (bijvoorbeeld voor hetgeen waar je vandaag naar toe wilde) en dan kunnen andere mensen zich daarvoor aanmelden. Heel leuk concept.
Ik heb dat ooit gedaan, maar ik vond het niet leuk. Twee keer geprobeerd, maar had totaal geen klik met die mensen.
naamloosjes schreef:
28-07-2019 21:31
Ik heb dat ooit gedaan, maar ik vond het niet leuk. Twee keer geprobeerd, maar had totaal geen klik met die mensen.
Ik vind dat altijd heel bijzonder als mensen dat aangeven. Er zitten nl zó veel verschillende mensen bij aangesloten, het is geen groep ofzo, dat er (al was het al statistisch) altijd wel iemand moet zijn met wie je wel een klik zou moeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hier een meelezer die een account heeft aangemaakt voor het volgende: ik was op de verjaardag van een goede vriendin (1 dochter van bijna 4, 1 baby onderweg). Volwassenen zaten gezellig aan tafel, eten/ drinken/ gezelligheid, de kinderen waren aan het spelen. Bij binnenkomst wilde dochter haar kamer laten zien (ze zijn net verhuisd), dus uit beleefdheid en interesse haar uitgebreide rondleiding gekregen.
Een uurtje later vraagt ze opnieuw of ik haar kamer wil zien en ik zeg nee. Leg uit dat ik al een mooie rondleiding van haar heb gekregen en nu even zit te kletsen aan tafel. Huilen. Vader neemt dochter op schoot en zegt tegen mij: dit is jouw schuld.
Ik vind het nog steeds een vreemde gang van zaken, wat vinden jullie?
6flick wijzigde dit bericht op 29-07-2019 09:49
Reden: spelfout
0.27% gewijzigd
6Flick schreef:
29-07-2019 09:37
Hier een meelezer die een account heeft aangemaakt voor het volgende: ik was op de verjaardag van een goede vriendin (1 dochter van bijna 4, 1 baby onderweg). Volwassenen zaten gezellig aan tafel, eten/ drinken/ gezelligheid, de kinderen waren aan het spelen. Bij binnenkomst wilde dochter haar kamer laten zien (ze zijn net verhuist), dus uit beleefdheid en interesse haar uitgebreide rondleiding gekregen.
Een uurtje later vraagt ze opnieuw of ik haar kamer wil zien en ik zeg nee. Let uit dat ik al een mooie rondleiding van haar heb gekregen en nu even zit te kletsen aan tafel. Huilen. Vader neemt dochter op schoot en zegt tegen mij: dit is jouw schuld.
Ik vind het nog steeds een vreemde gang van zaken, wat vinden jullie?
Je hebt niets verkeerd gedaan, zo te horen was je reactie op het kind gewoon vriendelijk. Misschien hoort ze nooit 'nee' en moest ze daarom huilen. Heel raar van die vader om jou de schuld te geven.
Alle reacties Link kopieren
Yugen schreef:
29-07-2019 09:45
Je hebt niets verkeerd gedaan, zo te horen was je reactie op het kind gewoon vriendelijk. Misschien hoort ze nooit 'nee' en moest ze daarom huilen. Heel raar van die vader om jou de schuld te geven.
Het was vriendelijk, maar wel duidelijk (sommige vinden dat onvriendelijk overkomen, hoor ik wel eens). Het meisje hoort inderdaad niet vaak "nee", dus ze zal het lastig vinden.
Later vroeg ze of ik een boekje voor wilde lezen. Ik zei weer "nee", maar moest toen denken aan deze situatie en heb het toen toch maar gedaan. Om niet weer de schuld te krijgen van een teleurgesteld kind. Achteraf denk ik: je bent gek!
Wat een rare reactie van die vader zeg! Hij had jou moeten bijspringen en tegen kind moeten zeggen dat ze voor zoiets niet hoeft te huilen.

Doet me denken aan een situatie van jaren geleden. We waren met de hele familie van mijn toenmalige vriend op vakantie in een huisje. Zijn zus had een kind, door en door verwend.
Vriendin van broer en ik, de aanhang-tantes, zaten een spelletje met hem te spelen maar hij zat de hele tijd te etteren. Wij gaven hem een waarschuwing. Hij ging door. Nog een waarschuwing en de mededeling dat we het spelletje zouden opruimen als hij zo door bleef gaan. Weer ging hij door met etteren, dus wij ruimen het spelletje inderdaad op. Janken natuurlijk. Oma komt aangesneld, knuffelt en troost en.. Gaat dat spelletje weer met hem spelen.
Tja daar krijg je inderdaad vervelende kinderen van.
6Flick schreef:
29-07-2019 09:37
Hier een meelezer die een account heeft aangemaakt voor het volgende: ik was op de verjaardag van een goede vriendin (1 dochter van bijna 4, 1 baby onderweg). Volwassenen zaten gezellig aan tafel, eten/ drinken/ gezelligheid, de kinderen waren aan het spelen. Bij binnenkomst wilde dochter haar kamer laten zien (ze zijn net verhuisd), dus uit beleefdheid en interesse haar uitgebreide rondleiding gekregen.
Een uurtje later vraagt ze opnieuw of ik haar kamer wil zien en ik zeg nee. Leg uit dat ik al een mooie rondleiding van haar heb gekregen en nu even zit te kletsen aan tafel. Huilen. Vader neemt dochter op schoot en zegt tegen mij: dit is jouw schuld.
Ik vind het nog steeds een vreemde gang van zaken, wat vinden jullie?
Vind het al heel beleefd dat je die eerste poging niet hebt afgewimpeld. Je hebt dus je best gedaan interesse te veinzen. Een tweede keer afkappen vind ik heel normaal. Die vader had zelf z'n dochter moeten terechtwijzen dat ze dat niet twee keer bij de zelfde persoon moet doen. Ik had er op dat moment wat van gezegd tegen die vader en tegen je vriendin ook trouwens.
Jij hebt echt niks verkeerd gedaan hoor. Toevallig heb ik een vriendin met een dochtertje in dezelfde leeftijd. Altijd als ik langskom moet ik ook haar kamer uitgebreid bekijken en ze vraagt het me een uur later nog wel eens. Dan zeg ik ook gerust nee. en als kind dan boos wordt, dan springt vriendin mij altijd bij door te zeggen: "Nee, dat kan nu niet, tante Guinea en ik zitten nu te praten."

sowieso vind ik het kinderachtig van de vader om jou 'de schuld' te geven. Kom op, kinderen van die leeftijd janken overal om als ze hun zin niet krijgen.
anoniem_299267 wijzigde dit bericht op 29-07-2019 10:32
Reden: Maandagochtend, typen is moeilijk
0.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ik zou zelf ook een kind dan terecht wijzen (heb ze zelf gelukkig niet), maar dat zie ik om me heen maar zeer zelden gebeuren. Dat de vader die opmerking maakte vond ik echt bizar. Ik heb ook gereageerd met een neutraal "nee, dat is niet mijn schuld". Maar verwacht nog wel dat ik hierop aangesproken ga worden of dat er later een terloopse opmerking wordt gemaakt.
Ik blijf volgende keer ook gewoon bij mijn standpunt over een boekje lezen als ik in gesprek ben. Koekoek.
6Flick schreef:
29-07-2019 10:40
Bedankt voor jullie reacties. Ik zou zelf ook een kind dan terecht wijzen (heb ze zelf gelukkig niet), maar dat zie ik om me heen maar zeer zelden gebeuren. Dat de vader die opmerking maakte vond ik echt bizar. Ik heb ook gereageerd met een neutraal "nee, dat is niet mijn schuld". Maar verwacht nog wel dat ik hierop aangesproken ga worden of dat er later een terloopse opmerking wordt gemaakt.
Ik blijf volgende keer ook gewoon bij mijn standpunt over een boekje lezen als ik in gesprek ben. Koekoek.
Ik zou jouw vriendin zelf aanspreken op het gedrag van haar man, dat je dat echt niet vind kunnen.
Alle reacties Link kopieren
6Flick schreef:
29-07-2019 10:40
Bedankt voor jullie reacties. Ik zou zelf ook een kind dan terecht wijzen (heb ze zelf gelukkig niet), maar dat zie ik om me heen maar zeer zelden gebeuren. Dat de vader die opmerking maakte vond ik echt bizar. Ik heb ook gereageerd met een neutraal "nee, dat is niet mijn schuld". Maar verwacht nog wel dat ik hierop aangesproken ga worden of dat er later een terloopse opmerking wordt gemaakt.
Ik blijf volgende keer ook gewoon bij mijn standpunt over een boekje lezen als ik in gesprek ben. Koekoek.
Het is inderdaad gewoon niet jouw schuld/fout. Zolang je netjes en beleefd bent, kunnen ze jou weinig verwijten. Als er nog eens iets over gezegd gaat worden, mag je ook gewoon aangeven dat je gewoon 'Nee' mag zeggen. Het is een open vraag toch. :-D
tonkje schreef:
26-07-2019 17:34
Je hebt natuurlijk nog even tijd om alvast een beetje te oefenen, als je echt bang bent de stijve hark van het gezelschap te zijn. :)

Ik ben eerder bang dat ik naar rechts ga als iedereen naar links gaat. Echt stijf ben ik gelukkig niet, maar het kan wel beter soms qua evenwicht!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
6Flick schreef:
29-07-2019 09:37
Hier een meelezer die een account heeft aangemaakt voor het volgende: ik was op de verjaardag van een goede vriendin (1 dochter van bijna 4, 1 baby onderweg). Volwassenen zaten gezellig aan tafel, eten/ drinken/ gezelligheid, de kinderen waren aan het spelen. Bij binnenkomst wilde dochter haar kamer laten zien (ze zijn net verhuisd), dus uit beleefdheid en interesse haar uitgebreide rondleiding gekregen.
Een uurtje later vraagt ze opnieuw of ik haar kamer wil zien en ik zeg nee. Leg uit dat ik al een mooie rondleiding van haar heb gekregen en nu even zit te kletsen aan tafel. Huilen. Vader neemt dochter op schoot en zegt tegen mij: dit is jouw schuld.
Ik vind het nog steeds een vreemde gang van zaken, wat vinden jullie?
Je maakt een account aan voor dit?
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
29-07-2019 11:17
Je maakt een account aan voor dit?
Ja, ik vind altijd veel herkenning in verhalen in dit topic en op die manier mijn ei kwijt. Maar nu zat het me hoog en wilde al langer een account aanmaken.
Alle reacties Link kopieren
6Flick schreef:
29-07-2019 11:39
Ja, ik vind altijd veel herkenning in verhalen in dit topic en op die manier mijn ei kwijt. Maar nu zat het me hoog en wilde al langer een account aanmaken.
Je bent welkom hoor. Je moet toch eens de stap nemen om een eigen account aan te maken. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
kindrebel schreef:
29-07-2019 11:17
Je maakt een account aan voor dit?

Wat klink je onaardig.

Juist leuk dat ze erbij komt.
Blijenvrij schreef:
30-07-2019 00:20
Wat klink je onaardig.

Juist leuk dat ze erbij komt.
Nou inderdaad. :)

Zo had ik dat ook eens met de dochter van kennis. In de tijd dat we nog bevriend waren, kwam haar dochter ook veel naar me toe. Dan wilde ze een knuffel of me een tekening geven. Ik ken ze al vanaf geboorte dus ik vind het een leuk en lief gebaar.

Maar zodra ze me die tekening oid gaf, wilde ze later weer wat doen. Aangegeven dat ik ze lief vind, maar dat ik nu even met mama in gesprek was. Kennis gaf me groot gelijk en zei tegen dochter dat ze prima in haar eentje kon spelen.
Kwebbeltje91 schreef:
30-07-2019 08:18
Nou inderdaad. :)

Zo had ik dat ook eens met de dochter van kennis. In de tijd dat we nog bevriend waren, kwam haar dochter ook veel naar me toe. Dan wilde ze een knuffel of me een tekening geven. Ik ken ze al vanaf geboorte dus ik vind het een leuk en lief gebaar.

Maar zodra ze me die tekening oid gaf, wilde ze later weer wat doen. Aangegeven dat ik ze lief vind, maar dat ik nu even met mama in gesprek was. Kennis gaf me groot gelijk en zei tegen dochter dat ze prima in haar eentje kon spelen.

Dit is een normale reactie inderdaad. Maar het blijkt dat er ouders zijn bij wie het belang van het kind altijd voor gaat en alles doen wat het kind wil, zoals bij 6flick. Ik vermoed dat deze kinderen het moeilijk krijgen als iemand wel eens het woordje 'nee' laat vallen. Deze ouders denken dat ze het beste voor hun kind doen, maar dat doen ze natuurlijk niet. Zo jammer.
Alle reacties Link kopieren
oh gezellig, ik ben al 43 jaar kindvrij! Bevalt uitstekend! :-D :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
vivaespanaaaa schreef:
30-07-2019 08:28
oh gezellig, ik ben al 43 jaar kindvrij! Bevalt uitstekend! :-D :-D :-D
:cheer2: Moet gevierd worden!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik net 46 jaar,ook bevalt het me uit stekend.

Ik heb wat leuke festivals in het verschiet,veeeeel leukerrrr !!!! :jump:
Alle reacties Link kopieren
6Flick.

Wat een verwend prinsesje zeg,ze kan al nu geen nee verdragen.
Wat erg hoe die vader reageer.
Dat wordt wat voor later.
Alle reacties Link kopieren
wendy7373 schreef:
30-07-2019 09:04
6Flick.

Wat een verwend prinsesje zeg,ze kan al nu geen nee verdragen.
Wat erg hoe die vader reageer.
Dat wordt wat voor later.
Ik voorspel een burn-out op de vervolgopleiding of in de eerste baan. En dat vind ik toch wel sneu.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
wendy7373 schreef:
30-07-2019 09:04
6Flick.

Wat een verwend prinsesje zeg,ze kan al nu geen nee verdragen.
Wat erg hoe die vader reageer.
Dat wordt wat voor later.

Inderdaad.. Ik moet zeggen, die kennis voedt haar kinderen keurig op, ze zijn niet verwend. Ik ken een echtpaar wat hun kinderen door en door verwend. Die krijgen alles wat ze willen, terwijl ze er geen geld voor hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees wel eens over die onderzoeken waarbij een ééneiige tweeling apart van elkaar opgroeit. Ik vraag mij wel eens af of ze dan ook kijken naar ontwikkeling van bepaalde karaktertrekken.
Want hoeveel is gewoon karakter en hoeveel opvoeding. Misschien waren de ouders als kind ook wel, alleen kreeg dat stukje karakter minder de ruimte. En omdat ze dat zelf vervelend vonden, geven ze dat stukje karakter bij hun eigen kind meer de ruimte. Of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven