Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Phoebemeaculpa schreef:
09-03-2020 17:29
:hello: hallo lieve meiden

Herkenbaar Yess...
Ik geloof echt wel dat een gezin hebben heel gezellig kan zijn, maar ik kan ook zo ontzettend genieten van die vrijheid.

En nee ik heb om mijn 37e nog geen kinderwens en die gaat ook niet meer komen maar ik heb echt geen hekel aan kinderen .
Echter als ik ermee geconfronteerd word, zoals vandaag op mijn werk met een klein kindje die mee was met haar moeder. Ik snap dat dat bij kleine kinderen hoort maar pfff ik was net ene kindercreche. Dat kindje zat overal aan en liep overal heen en smeet met spullen en brak de boel af. Ik ga daar echt geen punt van maken want dat doen kleine kinderen, maar ik ben echt blij dat ik dat niet heb.
Sowieso ben ik blij dat ik in een tijd leef waar anticonceptie normaal is en ik keuzevrijheid heb hoe ik mijn leven in wil richten. (Desondanks zijn er uiteraard mensen met een mening maar goed dat heb je altijd. Bovendien is dat hun probleem, niet dat van mij)

Heb net nog een goede daad verricht, ik ken die mensen niet (ik woon in een stad) maar ik liep toch langs dat huisnummer dus heb ook even hun groenbak meegenomen toen ik die van mij ging halen en die voor hun deur gezet...
Kleine moeite...
Waarom is dat toegestaan op jouw werk, dat een collega niet alleen haar koter meeneemt maar het ook nog 'ns niet onder controle heeft? Ik had het bij de leidinggevende gemeld. Dit vind ik echt niet kunnen op 'n bedrijf.
redbulletje schreef:
09-03-2020 17:34
Waarom is dat toegestaan op jouw werk, dat een collega niet alleen haar koter meeneemt maar het ook nog 'ns niet onder controle heeft? Ik had het bij de leidinggevende gemeld. Dit vind ik echt niet kunnen op 'n bedrijf.
Geen collega, een client. Ik werk in een welzijnsorganisatie.
We hebben ook in de wachtkamer een hoekje met boekjes, kleurplaten en speelgoed om ze een beetje rustig te houden.
En idd sommige clienten hebben hun kinderen niet onder controle en daar erger ik me echt wel aan maar ik vind het niet aan mij politieagentje te gaan spelen.
Het viel trouwens nog wel mee, er zijn ook kinderen die achter mekaar het halve kantoor door rennen. (En dan horen ze idd wel gecorrigeerd te worden, dat vind ik ook maar nogmaals ik vind het niet aan mij om stennis daarover te gaan schoppen.
Dit kindje gedroeg zich gewoon als een klein kind, wat ze ook was...
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-03-2020 17:34
Waarom is dat toegestaan op jouw werk, dat een collega niet alleen haar koter meeneemt maar het ook nog 'ns niet onder controle heeft? Ik had het bij de leidinggevende gemeld. Dit vind ik echt niet kunnen op 'n bedrijf.
Helemaal eens. "en de boel afbreken want dat doen kinderen", vind ik larie. Kinderen hebben de boel niet af te breken, is nergens nodig voor. En ze hoeven ook niet overal aan te zitten. Maar dan moet ma ingrijpen en die moet aan het werk. Kinderen horen dan ook niet thuis op het werk.

Maar goed, deze was van een client, dat is anders dan een collega.
iones schreef:
09-03-2020 18:24
Helemaal eens. "en de boel afbreken want dat doen kinderen", vind ik larie. Kinderen hebben de boel niet af te breken, is nergens nodig voor. En ze hoeven ook niet overal aan te zitten. Maar dan moet ma ingrijpen en die moet aan het werk. Kinderen horen dan ook niet thuis op het werk.

Maar goed, deze was van een client, dat is anders dan een collega.
Als het een kind van een collega was had ik er uiteraard wat van gezegd als er geen hele goede rede was. (Idd je kind meenemen naar je werk dat doe je niet als het geen noodgeval is)
Och.. Ik had dus wel zo'n collega die haar kind meenam. 'is toch gezellig? Leuk voor de bewoners ook'

Echt mens, laat dat kind lekker bij je ex-man. Je bent aan het werk!!!! Nu was er wel meer mis in die zorginstelling hoor maar dit was toch wel het toppunt.
Kwebbeltje91 schreef:
09-03-2020 18:47
Och.. Ik had dus wel zo'n collega die haar kind meenam. 'is toch gezellig? Leuk voor de bewoners ook'

Echt mens, laat dat kind lekker bij je ex-man. Je bent aan het werk!!!! Nu was er wel meer mis in die zorginstelling hoor maar dit was toch wel het toppunt.
Gatverdamme, zo'n onhygienische bacillenbom meebrengen in een zorginstelling?
Alle reacties Link kopieren
ja diegene met hun excuses van als kinderen krijsen of de boel afbreken, van je bent toch ook kind geweest of dat doen kinderen nu eenmaal komen altijd van ouders die hun kinderen niet kunnen opvoeden! en tegenwoordig opvoedkundige tikken zijn verboden, wel je ziet dat aan de jeugd!
Alle reacties Link kopieren
@Kwebbeltje, wat een moeilijke beslissing, zeker als het om je moeder gaat.. Als het je vooral veel energie kost is het alleen maar frustrerend en misschien dat het over een tijdje wel weer gaat. Maar knap en goed dat je voor jezelf kiest :hug:

Maar het zijn inderdaad de kleine dingen, had dat geluksgevoel ook al een tijdje niet gehad.. alsof ik ook altijd teveel vast wil blijven houden aan het oude maar ook dat ik weinig steun heb gehad van sommige mensen de afgelopen jaren, vriendschappen die over zijn gegaan, moeite met mijn plekje vinden. Heb vandaag gewoon een stukje los kunnen laten en had het gevoel weer dat ik op de goede weg zit :)
(Beetje vaag misschien allemaal :P )
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
09-03-2020 17:29
:hello: hallo lieve meiden

Herkenbaar Yess...
Ik geloof echt wel dat een gezin hebben heel gezellig kan zijn, maar ik kan ook zo ontzettend genieten van die vrijheid.

En nee ik heb om mijn 37e nog geen kinderwens en die gaat ook niet meer komen maar ik heb echt geen hekel aan kinderen .
Echter als ik ermee geconfronteerd word, zoals vandaag op mijn werk met een klein kindje die mee was met haar moeder. Ik snap dat dat bij kleine kinderen hoort maar pfff ik was net een kindercreche. Dat kindje zat overal aan en liep overal heen en smeet met spullen enz.

Ik ga daar echt geen punt van maken want dat doen kleine kinderen, maar ik ben echt blij dat ik dat niet heb.
Sowieso ben ik blij dat ik in een tijd leef waar anticonceptie normaal is en ik keuzevrijheid heb hoe ik mijn leven in wil richten. (Desondanks zijn er uiteraard mensen met een mening maar goed dat heb je altijd. Bovendien is dat hun probleem, niet dat van mij)
Precies Phoebe, mensen hebben altijd een mening, soms is het ook gewoon jaloezie hoor. Dat sommige mensen stiekem gewoon jaloers zijn op je vrijheid.

Maar een gezinsleven heeft me ook nooit getrokken en dat gaat ook niet veranderen, het lijkt me vooral veel zorgen en gedoe ;-D
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
09-03-2020 11:25
Ik kwam gisteren dit bord tegen.
Werkelijk :facepalm:
Als die mevrouw op dat bord daadwerkelijk haar hart in d'r darmen heeft zitten lijkt me dat een serieuze handicap.

Mag ik hier ook klagen over kindervrije vrouwen? Wat ik haat is als je in zo'n artikel over een kindervrije vrouw weer eens leest "maar wij kindervrijen houden ook gewoon van kinderen, we hebben ze alleen zelf niet". Niet generaliseren graag, spreek voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Net zoals alle kindvrijen van verre reizen houden. En van uitslapen. En dat we altijd rationele argumenten hebben voor het niet willen van kinderen. |-)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
vintagejurk schreef:
11-03-2020 14:25
Als die mevrouw op dat bord daadwerkelijk haar hart in d'r darmen heeft zitten lijkt me dat een serieuze handicap.

Mag ik hier ook klagen over kindervrije vrouwen? Wat ik haat is als je in zo'n artikel over een kindervrije vrouw weer eens leest "maar wij kindervrijen houden ook gewoon van kinderen, we hebben ze alleen zelf niet". Niet generaliseren graag, spreek voor jezelf.
Haha, ja ernstig ja, zo'n hart in je darmen. Blijkbaar zwel je er enorm van op :P

En eens: net zoals dat er wordt gezegd dat 'we' graag reizen of onze vrijheid koesteren, dat gaat ook niet voor mij op. Maar goed, wij generaliseren het hele kindergebeuren ook. Dat is meestal de reden dat er moeders inbreken in dit topic om dingen 'recht te zetten'.

Overigens vind ik het stiekem wel een prettige mythe dat 'we' wel van kinderen houden. Ik voel me vaak toch een soort misantroop, want ik vind bijna alle kinderen bij voorbaat echt spuugvervelend. Liep zojuist langs kinderen die waterpistolen vasthadden en ik dacht: richt dat ding op mij en je ligt head first in deze grote plas water! Gelukkig vind ik heel soms kinderen wel leuk, dan voel ik me net wat minder een slecht mens.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het sowieso irritant dat iemand er van uit gaat dat als je kindvrij bent, je een hekel aan kinderen hebt. Maar net zo stom dat ze denken dat iemand die kinderen wil/heeft daarom ook alle kinderen leuk vindt. Ik ken genoeg mensen die dol op het eigen kind zijn, maar andere kinderen verschrikkelijk minder leuk vinden.

Kinderen zijn net als volwassenen, sommige zijn leuk, sommigen niet en bij de rest heb je geen speciaal gevoel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
11-03-2020 16:23
Ik vind het sowieso irritant dat iemand er van uit gaat dat als je kindvrij bent, je een hekel aan kinderen hebt. Maar net zo stom dat ze denken dat iemand die kinderen wil/heeft daarom ook alle kinderen leuk vindt. Ik ken genoeg mensen die dol op het eigen kind zijn, maar andere kinderen verschrikkelijk minder leuk vinden.

Kinderen zijn net als volwassenen, sommige zijn leuk, sommigen niet en bij de rest heb je geen speciaal gevoel.

Echt zo met je eens!
Nou, ik hou niet van kinderen en ik vind het gedrag ronduit irritant en ik stoor me er ook aan als kindvrijen zeggen dat 'ze' (waarbij ze de hele groep menen te vertegenwoordigen) wel van kinderen houden.
Ik hou ook niet van kinderen maar als je daar voor uit komt word je nog net niet voor psychopaat aangezien ;-D

Was vanmiddag in de bioscoop snoep aan het scheppen, zat er een kind lekker met z’n klauwen in iedere bak te graaien ipv met een schepje en moeders stond er op te kijken (6) Hier kan ik toch wel zo boos om worden. (Heb er uiteraard iets van gezegd)
Doubletree20 schreef:
11-03-2020 19:52
Ik hou ook niet van kinderen maar als je daar voor uit komt word je nog net niet voor psychopaat aangezien ;-D

Was vanmiddag in de bioscoop snoep aan het scheppen, zat er een kind lekker met z’n klauwen in iedere bak te graaien ipv met een schepje en moeders stond er op te kijken (6) Hier kan ik toch wel zo boos om worden. (Heb er uiteraard iets van gezegd)
Dat je dat nog aandurft corona-gewijs om schepsnoep te eten!

De proefbakjes met kaas/worst zijn in de supermarkten ook al weggehaald ivm besmettingsgevaar.
Ik zou verpakt snoep kopen voorlopig.
redbulletje schreef:
11-03-2020 19:53
Dat je dat nog aandurft corona-gewijs om schepsnoep te eten!

De proefbakjes met kaas/worst zijn in de supermarkten ook al weggehaald ivm besmettingsgevaar.
Ik zou verpakt snoep kopen voorlopig.
Moest ook gelijk aan Corona denken! Maar ook al geen Corona dan nog vind ik het niet normaal. Van die proefbakjes pak ik nooit maar met snoep scheppen stop ik ook, ben gelijk genezen.
Doubletree20 schreef:
11-03-2020 19:52
Ik hou ook niet van kinderen maar als je daar voor uit komt word je nog net niet voor psychopaat aangezien ;-D
Ik kan 1 op 1 eigenlijk heel goed met kinderen. Ik denk ook niet dat ik zelf een irritant kind zou hebben als ik er 1 had gehad. Vind veel kinderen wel slecht opgevoed. Eigenlijk kun je het die kids dan ook niet kwalijk nemen, maar de ouders wel. En vaak als ik die bijbehorende ouders zie/hoor, dan wordt dat ook bevestigd.

Laatst zag ik een vader die zijn kind een schop gaf. (?) Belachelijk! Ik zat te overwegen om mij daar mee te bemoeien, maar het jochie schopte zijn vader terug, en dat vond ik dus zwaar terecht. :proud:
Maar goed, al met al vrij triest. Wat een eikel van een vader. Wat een voorbeeld.

Ik vind dat veel mensen te makkelijk denken over het krijgen en hebben van kinderen. Je vormt iemand voor het leven.

Ik vind het ook zo simpel dat je vanuit je oerinstinct aan kinderen begint. Denk.er.eerst.nog.10.000.keer.over.na!!! :whip:
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
11-03-2020 19:52
Ik hou ook niet van kinderen maar als je daar voor uit komt word je nog net niet voor psychopaat aangezien ;-D

Was vanmiddag in de bioscoop snoep aan het scheppen, zat er een kind lekker met z’n klauwen in iedere bak te graaien ipv met een schepje en moeders stond er op te kijken (6) Hier kan ik toch wel zo boos om worden. (Heb er uiteraard iets van gezegd)
Ieeewwww... schepsnoep. :sick: Toen ik bij het Kruidvat werkte, kregen we ook van die bakken. Leuk hoor, maar iedereen zat er met zijn vieze vingers aan. Ik schepte heel af toe, maar alleen als collega de boel net aangevuld had.

Ik weet niet hoe lastig mijn kind zou zijn.
Mijn moeder zei altijd dat wij vrij makkelijk waren, want wij luisterde gewoon altijd, geen last van driftbuien, konden onzelf prima zelf vermaken. Maar mijn moeder was huisvrouw, net als bijna alle moeder is de omgeving. Ze vermaakte zich prima met de medehuisvrouwen, haar hobby's en ons. Dus als mijn vader na zijn werk thuis kwam, was gewoon alles in het huis al gedaan. Dan scheelt denk ik heel veel stress en gedoe, dus waarschijnlijk ook rustiger voor de kinderen.

Vriend was iets lastiger, want hij wist al heel vroeg wat hij wel en niet wilde en daar viel niets tegen in te brengen... (nog steeds lastig).

Als ik nu kinderen zou hebben, zou dat allemaal anders zijn. Al is het maar dat ik er niet aan moet denken om alle dagen thuis te zijn en niet onafhankelijk zijn. Daarnaast zelfs als mijn kind enkel onze goede eigenschappen zou krijgen, dan zou het een heel lastig kind zijn. :rofl: Naast wat is een betere eigenschap; mijn ik-doe-voor-de-lol-mee-en-goed-is-goed-genoeg of zijn: ik-ga-voor-het-beste-of-anders-helemaal-niet. De ene kan gezien worden als te weinig ambitie/winnaarsmentaliteit, de ander te prestatie/doelgericht.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Nou ben ik niet ongesteld geworden en ben altijd stipt op tijd. Ben wel 1x de pil vergeten maar dat is toch vrijwel onmogelijk om zwanger te worden als je al 20 jaar de pil slikt neem ik aan.
Goed, echt bang ben ik niet maar voor de zekerheid ga ik morgen toch een test doen. Kan het maar uitsluiten. Volgens mij zou ik het nog erger vinden om in de overgang te komen dan om zwanger te zijn. (overgang moet ik ook al aan denken)
Ik zei het tegen m'n schoonzus dat ik niet ongesteld was geworden en dan gelijk die hoopvolle blik. Dus ik zei dat ik het weg zou laten halen, daar moet ik niet eens over nadenken. Kreeg ik een hele preek van 'dat meen je niet, dat zou ik echt nooit kunnen, voelt toch aan als moord enz enz'. Pfff, had al beter niets kunnen zeggen! Nou ja, weet ze gelijk hoe ik er over denk en dat ze die hoop kan laten varen!
Alle reacties Link kopieren
Doubletree, volgens mij ligt het er ook aan op welk moment je hem vergeet of hij onveilig is. Genoeg verhalen dat hij minder veilig is na uitkosten of door antibiotica en zo. Je kunt het hier checken: https://www.anticonceptie.nl/anticonceptie-vergeten/

Om eerlijk te zijn, als ik per ongeluk toch zwanger zou zijn, dan zou ik het niet tegen iemand zeggen en gewoon regelen. Geen gezin in gezeik en normaal vertel ik ook niet dat we een condoom of zo gebruikt hebben.

Succes. Hopelijk valt het mee!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
12-03-2020 18:55
Nou ben ik niet ongesteld geworden en ben altijd stipt op tijd. Ben wel 1x de pil vergeten maar dat is toch vrijwel onmogelijk om zwanger te worden als je al 20 jaar de pil slikt neem ik aan.
Goed, echt bang ben ik niet maar voor de zekerheid ga ik morgen toch een test doen. Kan het maar uitsluiten. Volgens mij zou ik het nog erger vinden om in de overgang te komen dan om zwanger te zijn. (overgang moet ik ook al aan denken)
Ik zei het tegen m'n schoonzus dat ik niet ongesteld was geworden en dan gelijk die hoopvolle blik. Dus ik zei dat ik het weg zou laten halen, daar moet ik niet eens over nadenken. Kreeg ik een hele preek van 'dat meen je niet, dat zou ik echt nooit kunnen, voelt toch aan als moord enz enz'. Pfff, had al beter niets kunnen zeggen! Nou ja, weet ze gelijk hoe ik er over denk en dat ze die hoop kan laten varen!
En???
Luistervink schreef:
13-03-2020 17:13
En???
Ik heb de test gekocht maar besloten om deze maandagochtend te doen. Want als de test positief is, ook al is de kans 0,0001% ben ik in alle Staten en is m’n weekend verpest om het maar zwak uit te drukken. (Dus eigenlijk durf ik gewoon niet ;-D ) En dan kan ik maandag direct actie ondernemen en nu kan ik niks.
De enigste tegen wie ik het zou vertellen zijn 2 vriendinnen. En m’n man uiteraard.
Heb best veel stress dus misschien kan het ook daar door zijn? Maar aan de andere kant ik heb altijd veel stress.
Hoop dat het meevalt, Doubletree.

Ik heb ooit een gedacht dat ik zwanger was, jee, wat heb ik in de penarie gezeten. Ik had zelfs symptomen. Gelukkig was het niet zo. Opgelucht dat ik toen was, dat wil je niet weten.

Hoe komt het dat je altijd zo veel stress hebt? Drukke baan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven