Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

zaterdag 14 maart 2020 om 16:30
Ik heb niet echt een drukke baan Blijenvrij (gewoon 32uur/week) maar ben nogal stressgevoelig en angstig aangelegd. Altijd al gehad.
Ik moet zeggen dat ik soms bijna de neiging heb om de test te gaan doen maar ik durf niet. Doe het maandag wel voor m’n werk. Als het positief is kan ik gelijk iets gaan doen.
Ja, je kunt er behoorlijk door in de stress zitten he. Heb ooit wel eens 2x eerder een test gedaan maar dat is wel heel lang geleden. Toen twijfelde ik zelfs nog aan een kinderwens.
Ik moet zeggen dat ik soms bijna de neiging heb om de test te gaan doen maar ik durf niet. Doe het maandag wel voor m’n werk. Als het positief is kan ik gelijk iets gaan doen.
Ja, je kunt er behoorlijk door in de stress zitten he. Heb ooit wel eens 2x eerder een test gedaan maar dat is wel heel lang geleden. Toen twijfelde ik zelfs nog aan een kinderwens.
zaterdag 14 maart 2020 om 16:59
Oeh spannend zeg. Ik hoop voor je dat er niks aan de hand is. Ik zou het ook laten weghalen als ik zwanger zou blijken. Op mijn werk hadden ze eens een discussie over abortus. Ik heb maar niks gezegd, want ze vonden het allemaal moord. Dat zie ik toch anders, het is nog niet levensvatbaar dan. Zelf weet ik ook niks van mijn 1e jaar, dus ga er vanuit dat een embryo dat ook niet weet. En een kind ongewenst laten opgroeien lijkt me voor beide partijen heel pijnlijk.Doubletree20 schreef: ↑12-03-2020 18:55Nou ben ik niet ongesteld geworden en ben altijd stipt op tijd. Ben wel 1x de pil vergeten maar dat is toch vrijwel onmogelijk om zwanger te worden als je al 20 jaar de pil slikt neem ik aan.
Goed, echt bang ben ik niet maar voor de zekerheid ga ik morgen toch een test doen. Kan het maar uitsluiten. Volgens mij zou ik het nog erger vinden om in de overgang te komen dan om zwanger te zijn. (overgang moet ik ook al aan denken)
Ik zei het tegen m'n schoonzus dat ik niet ongesteld was geworden en dan gelijk die hoopvolle blik. Dus ik zei dat ik het weg zou laten halen, daar moet ik niet eens over nadenken. Kreeg ik een hele preek van 'dat meen je niet, dat zou ik echt nooit kunnen, voelt toch aan als moord enz enz'. Pfff, had al beter niets kunnen zeggen! Nou ja, weet ze gelijk hoe ik er over denk en dat ze die hoop kan laten varen!
zaterdag 14 maart 2020 om 17:10
tot ze zelf verkracht worden, dan ineens gaan ze wel op de eerste rij staan voor abortus ze...idd kinderen ongewenst en ongeliefd laten opgroeien damaged in mijn ogen meer het kind dan een abortus!hondenmens schreef: ↑14-03-2020 16:59Oeh spannend zeg. Ik hoop voor je dat er niks aan de hand is. Ik zou het ook laten weghalen als ik zwanger zou blijken. Op mijn werk hadden ze eens een discussie over abortus. Ik heb maar niks gezegd, want ze vonden het allemaal moord. Dat zie ik toch anders, het is nog niet levensvatbaar dan. Zelf weet ik ook niks van mijn 1e jaar, dus ga er vanuit dat een embryo dat ook niet weet. En een kind ongewenst laten opgroeien lijkt me voor beide partijen heel pijnlijk.
zaterdag 14 maart 2020 om 17:17
Ik snap het. Zelf zou ik het denk ik wel nu-nu willen weten, maar maandag is ook nog tijd genoeg.Doubletree20 schreef: ↑14-03-2020 16:30Ik heb niet echt een drukke baan Blijenvrij (gewoon 32uur/week) maar ben nogal stressgevoelig en angstig aangelegd. Altijd al gehad.
Overigens ken ik stress en angst maar al te goed. Mijn moeder was ook zo en ik heb het van haar geleerd/verworven.
Ik dank mijn hormonen op mijn blote knietjes dat ze me niet aan de kinderen wilden hebben, want kinderen zouden waarschijnlijk een grote bron van zorg zijn geweest, net als wij waren voor mijn moeder. Nu heb ik een relatief zorgeloos leven. Maak me soms zorgen over de kat als ie lang van huis is, maar dat staat echt niet in verhouding.

zaterdag 14 maart 2020 om 17:34
Doubletree20 schreef: ↑14-03-2020 16:30Ik heb niet echt een drukke baan Blijenvrij (gewoon 32uur/week) maar ben nogal stressgevoelig en angstig aangelegd. Altijd al gehad.
Ah, dat is niet fijn. Ik kan ook slecht tegen stress. Mijn leven is nu aardig in evenwicht, maar ik moet niet te veel verplichtingen hebben en te veel werken, en vooral geen kinderen om me heen hebben, dan gaat het mis.
Je schreef dat je nog liever zwanger bent dan in de overgang. Je bent daar erg bang voor, maar wat jaagt je zo'n angst aan?
Ik ben zelf in de overgang maar ik vind het prima te doen. Niet meer ongesteld, dat is een heerlijkheid. Het vervelende zijn de opvliegers, voor de rest heb ik geen klachten.
Uiteraard is het voor iedereen anders, maar het is ook hoe je er mee omgaat vind ik.
zaterdag 14 maart 2020 om 17:49
Ik heb de laatste tijd een onregelmatige menstruatie. Dan is het 2 keer op tijd, dan een keer laat en dan weer vroeg. Dat patroon was al een paar jaar. Maar de laatste keer werd ik na 2,5 week alweer ongesteld. Er is een uitstrijkje genomen, moet de uitslag nog afwachten. Heb gevraagd of het vervroegde overgang kan zijn (ben 34). Huisarts zei dat het wel kan, maar dat wel erg jong is en weinig voorkomt. Een kennis van me was op haar 30e al in de overgang.

zaterdag 14 maart 2020 om 18:48
Ik heb ontzettend veel moeite met ouder worden en een extreme angst voor de dood. Ik denk dat ik de overgang daarmee associeer. Weer een hoofdstuk afgesloten in je leven, weer een stapje dichter bij de dood. Voor mijn gevoel dan want als je jong bent kun je helaas ook vroeg sterven. Ik heb trouwens verder geen klachten die naar de overgang kunnen wijzen zoals opvliegers.
Ik weet niet van wie ik die angstklachten heb. Mijn moeder was altijd erg bezorgd maar verder wel heel nuchter. Ze was meer bezorgd over haar kinderen, niet zozeer om haar zelf. Ik maak van iedere mug een olifant.
M’n jeugd was niet erg best met een vader die alcoholist was en daarbij ook agressief. Soms vraag ik me af of het daardoor komt maar zo ja, dan nog. Ik denk dat het gewoon in m’n aard zit. Ik weet alleen 1 ding; als ik kinderen zou hebben heb ik letterlijk geen leven meer. Als 1 van m’n dieren niet lekker is zit ik al in zak en as.
Ik weet niet van wie ik die angstklachten heb. Mijn moeder was altijd erg bezorgd maar verder wel heel nuchter. Ze was meer bezorgd over haar kinderen, niet zozeer om haar zelf. Ik maak van iedere mug een olifant.
M’n jeugd was niet erg best met een vader die alcoholist was en daarbij ook agressief. Soms vraag ik me af of het daardoor komt maar zo ja, dan nog. Ik denk dat het gewoon in m’n aard zit. Ik weet alleen 1 ding; als ik kinderen zou hebben heb ik letterlijk geen leven meer. Als 1 van m’n dieren niet lekker is zit ik al in zak en as.

zondag 15 maart 2020 om 07:54
Ik ga nu naar een haptonoom om proberen beter met m'n angsten en de druk in m'n hoofd om te gaan. Kan nog niet zeggen of het helpt want ben nog maar 2x geweest maar heb er opzich wel een goed gevoel bij. Ook volg ik slaaptherapie omdat ik zeer slecht slaap. Ik overweeg wel om naar een psycholoog te gaan maar eerst wil ik de slaaptherapie en haptonoom een kans geven. Ben trouwens wel eens bij 2 psychologen geweest maar heeft niets geholpen. Had er ook geen klik mee. Misschien ligt het ook aan mij hoor maar ben er nu gewoon even klaar mee.
zondag 15 maart 2020 om 10:00
Doubletree20 schreef: ↑14-03-2020 18:48Ik heb ontzettend veel moeite met ouder worden en een extreme angst voor de dood. Ik denk dat ik de overgang daarmee associeer. Weer een hoofdstuk afgesloten in je leven, weer een stapje dichter bij de dood. Voor mijn gevoel dan want als je jong bent kun je helaas ook vroeg sterven. Ik heb trouwens verder geen klachten die naar de overgang kunnen wijzen zoals opvliegers.
Ik ben zo lang ik me herinner ook al een angsthaas. Piekeren over dingen waar ik anderen niet of nauwelijks over hoorde. Van wie ik het heb weet ik niet. Ben geadopteerd en van biologische ouders weet ik bijna niks.
Angst voor de dood had ik op mijn 10e heel erg. Bang dat ik de 11 niet zou halen. Nu lijkt me dood zijn vooral heel raar. Maar de weg er naartoe heel eng. Zoals een ernstige ziekte te krijgen waardoor ik van anderen afhankelijk ben. Dat zij mijn leven gaan regelen, bepalen wat ik wel en niet mag. En aan bed gekluisterd zitten. Dan zou het voor mij niet meer hoeven. Wat mij vreselijk lijkt is mijn moeder verliezen. Zij is mijn grootste steunpilaar. Ik kan bijna alles met haar bespreken, de gekste dingen. Niemand vertrouw ik daar zo in als zij.
zondag 15 maart 2020 om 13:26
Heb je ook veel last van nachtelijke zweten, Hondenmens?hondenmens schreef: ↑14-03-2020 17:49Ik heb de laatste tijd een onregelmatige menstruatie. Dan is het 2 keer op tijd, dan een keer laat en dan weer vroeg. Dat patroon was al een paar jaar. Maar de laatste keer werd ik na 2,5 week alweer ongesteld. Er is een uitstrijkje genomen, moet de uitslag nog afwachten. Heb gevraagd of het vervroegde overgang kan zijn (ben 34). Huisarts zei dat het wel kan, maar dat wel erg jong is en weinig voorkomt. Een kennis van me was op haar 30e al in de overgang.

zondag 15 maart 2020 om 14:22
Nee ik heb verder geen klachten, alleen die onregelmatige menstruatie.

zondag 15 maart 2020 om 16:26
maandag 16 maart 2020 om 10:43
Hondenmens, hopelijk valt het mee. Het kan inderdaad de overgang zijn, maar natuurlijk ook andere dingen. Je hebt geen nieuwe/andere medicijnen of zo gekregen.
Tjee... ik heb best medelijden met al die ouders die nu 3 weken hun kleine kinderen moeten gaan entertainen. Pubers en zo zijn dan iets makkelijker. Vriend en ik moeten nu allebei thuis werken, moet er niet aan denken dat er dan ook nog 2 kleine kinderen rond zouden lopen...
Van het weekend een nieuwe telefoon besteld. Mijn huidige is dood aan het gaan, maar is ook al 5 jaar oud en toen was het al geen hoogvlieger. Maar die nieuwe is echt groot! En dat terwijl ik expres voor een 'klein' model ben gegaan. Ik ga er daardoor wel vanuit dat ik hem nog minder snel pak. Het voordeel is dat er twee sim-kaarten in kunnen dus ik kan nu mijn (nog aan te vragen) zakelijke sim in hetzelfde toestel steken. Wel een super mooi hoesje bij besteld, dat natuurlijk weer wel.
Ook lekker, ik had geen sociale verplichtingen dit weekend. Maar die waren sowieso niet doorgegaan, want de jarigen waren ziek. Ik geloof dat dit in de laatste 10 jaar al een keer of 4 is gebeurd. Ik heb al gezegd dat ze de verjaardagen moeten verschuiven naar september en dan vieren dat ze X,5 jaar oud zijn.
Tjee... ik heb best medelijden met al die ouders die nu 3 weken hun kleine kinderen moeten gaan entertainen. Pubers en zo zijn dan iets makkelijker. Vriend en ik moeten nu allebei thuis werken, moet er niet aan denken dat er dan ook nog 2 kleine kinderen rond zouden lopen...
Van het weekend een nieuwe telefoon besteld. Mijn huidige is dood aan het gaan, maar is ook al 5 jaar oud en toen was het al geen hoogvlieger. Maar die nieuwe is echt groot! En dat terwijl ik expres voor een 'klein' model ben gegaan. Ik ga er daardoor wel vanuit dat ik hem nog minder snel pak. Het voordeel is dat er twee sim-kaarten in kunnen dus ik kan nu mijn (nog aan te vragen) zakelijke sim in hetzelfde toestel steken. Wel een super mooi hoesje bij besteld, dat natuurlijk weer wel.
Ook lekker, ik had geen sociale verplichtingen dit weekend. Maar die waren sowieso niet doorgegaan, want de jarigen waren ziek. Ik geloof dat dit in de laatste 10 jaar al een keer of 4 is gebeurd. Ik heb al gezegd dat ze de verjaardagen moeten verschuiven naar september en dan vieren dat ze X,5 jaar oud zijn.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 16 maart 2020 om 10:48
maandag 16 maart 2020 om 10:54
Zo blij dat ik geen kinderen heb met dit corona gedoe. Mijn buurvrouw heeft haar jongste (ADHDer) minimaal 6 weken thuis. De oudste twee 3 of 4 weken. Pfff.
Ik werk in de zorg dus mijn rooster gaat gewoon door tenzij ik koorts krijg. Man zit al 2 jaar ziek thuis dus ook daar veranderd er niets. Lekker overzichtelijk.
Ik werk in de zorg dus mijn rooster gaat gewoon door tenzij ik koorts krijg. Man zit al 2 jaar ziek thuis dus ook daar veranderd er niets. Lekker overzichtelijk.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
maandag 16 maart 2020 om 11:50
Dat thuisblijven van de kinderen is echt een ramp. Want thuiswerken kan niet altijd en sommigen zullen ook geen vrij krijgen.
Nou ja, in het ergste geval zullen ze gewoon vakantiedagen op moeten nemen, bedenk ik mij ineens. Als je met zijn tweeën kom je nog een heel eind. Als alleenstaande ouder zal het best lastig zijn.
Van het weekend lekker brieven/kaarten zitten schrijven. Ik denk dat mensen het nu helemaal leuk vinden om ze te krijgen.
Nou ja, in het ergste geval zullen ze gewoon vakantiedagen op moeten nemen, bedenk ik mij ineens. Als je met zijn tweeën kom je nog een heel eind. Als alleenstaande ouder zal het best lastig zijn.
Van het weekend lekker brieven/kaarten zitten schrijven. Ik denk dat mensen het nu helemaal leuk vinden om ze te krijgen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 16 maart 2020 om 12:03
Ik vind het sowieso altijd leuk om kaarten te schrijven en dan echt met een heel verhaal ipv enkel "Groetjes van..." Ik probeer van de envelop ook altijd iets leuks te maken door er iets op te tekenen, stickers te plakken ed. Ik vind het lekker ontspannend en sommige mensen spreek je niet zo vaak, maar het is wel leuk om ze een beetje op de hoogte te houden. Telefoneren/appen heb ik niet altijd zin in...
Er is ook een speciale emoticon hier:
Ik stuur nu ook naar de neefjes en nichtjes een kaart met een verhaal en de vraag of ze het leuk vinden om iets terug te sturen. Zijn ze misschien weer 15 minuten bezig of zo.
Er is ook een speciale emoticon hier:

Ik stuur nu ook naar de neefjes en nichtjes een kaart met een verhaal en de vraag of ze het leuk vinden om iets terug te sturen. Zijn ze misschien weer 15 minuten bezig of zo.

maandag 16 maart 2020 om 13:36
De Speld ziet het ook zo: https://speld.nl/2020/03/16/nederland-w ... rgebracht/
"Er is massale druk ontstaan vanuit de samenleving om de scholen weer open te gooien. Veel ouders hebben een half uur met hun eigen kind doorgebracht en zijn van mening dat het sluiten van scholen niet de oplossing is."
"Er is massale druk ontstaan vanuit de samenleving om de scholen weer open te gooien. Veel ouders hebben een half uur met hun eigen kind doorgebracht en zijn van mening dat het sluiten van scholen niet de oplossing is."

Ik geloof niet meer in sprookjes.

maandag 16 maart 2020 om 13:48
Hahaha!Doornroosje75 schreef: ↑16-03-2020 13:36De Speld ziet het ook zo: https://speld.nl/2020/03/16/nederland-w ... rgebracht/
![]()

Al die paniek van die ouders die tegen de muren omhoog vliegen nu ze met hun kinderen een paar weken thuis moeten zitten is wederom een bevestiging waarom het fijn is om géén kinderen te hebben!

maandag 16 maart 2020 om 13:48
Jaaaa! Die is goed.
Ik zag op een ander forum dit artikel voorbij komen: https://www.psychologytoday.com/us/blog ... ut-regret
Wel in het Engels, maar dat angst voor spijt van het niet krijgen van kinderen eigenlijk opgelegd is. Want voor veel vrouwen die geen kinderen hebben (uitzonderingen zijn er altijd), is het zo dat het leven helemaal geen zin meer heeft. Die doen gewoon andere dingen en zijn er niet zo mee bezig qua spijt. Dat als je vraag naar waar ze spijt van hebben (dus neutraal), geen kinderen niet het meest voorkomende antwoord is.
Ik zag op een ander forum dit artikel voorbij komen: https://www.psychologytoday.com/us/blog ... ut-regret
Wel in het Engels, maar dat angst voor spijt van het niet krijgen van kinderen eigenlijk opgelegd is. Want voor veel vrouwen die geen kinderen hebben (uitzonderingen zijn er altijd), is het zo dat het leven helemaal geen zin meer heeft. Die doen gewoon andere dingen en zijn er niet zo mee bezig qua spijt. Dat als je vraag naar waar ze spijt van hebben (dus neutraal), geen kinderen niet het meest voorkomende antwoord is.