Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
14-03-2020 16:59
Oeh spannend zeg. Ik hoop voor je dat er niks aan de hand is. Ik zou het ook laten weghalen als ik zwanger zou blijken. Op mijn werk hadden ze eens een discussie over abortus. Ik heb maar niks gezegd, want ze vonden het allemaal moord. Dat zie ik toch anders, het is nog niet levensvatbaar dan. Zelf weet ik ook niks van mijn 1e jaar, dus ga er vanuit dat een embryo dat ook niet weet. En een kind ongewenst laten opgroeien lijkt me voor beide partijen heel pijnlijk.
Zit jij dan in een gelovige omgeving of zo? Hier wordt er zo niet gedacht. Niet dat men gemakkelijk denkt over abortus. Maar om er over te oordelen en te zeggen dat het moord is, dat is een paar stappen tever.

Ik heb geen medelijden met de huidige ouders omdat ze zich moeten bezig houden met hun eigen kinderen. Daar moeten ze juist blij mee zijn. Eindelijk tijd voor hun kinderen. Eindelijk eens met ze optrekken. Dit moeten ze zien als eens kans. Als ze het zien als een straf hadden ze gewoon niet aan kinderen moeten beginnen. Kinderen krijgen hoef je namelijk niet. En als je ze persé wél wil, dan moet je blij zijn dat je ze op mag voeden.
iones schreef:
16-03-2020 18:42
Zit jij dan in een gelovige omgeving of zo? Hier wordt er zo niet gedacht. Niet dat men gemakkelijk denkt over abortus. Maar om er over te oordelen en te zeggen dat het moord is, dat is een paar stappen tever.

Ik heb geen medelijden met de huidige ouders omdat ze zich moeten bezig houden met hun eigen kinderen. Daar moeten ze juist blij mee zijn. Eindelijk tijd voor hun kinderen. Eindelijk eens met ze optrekken. Dit moeten ze zien als eens kans. Als ze het zien als een straf hadden ze gewoon niet aan kinderen moeten beginnen. Kinderen krijgen hoef je namelijk niet. En als je ze persé wél wil, dan moet je blij zijn dat je ze op mag voeden.
Ik weet van een deel dat ze wel gelovig zijn ja.
Doubletree20 schreef:
13-03-2020 17:27
Ik heb de test gekocht maar besloten om deze maandagochtend te doen. Want als de test positief is, ook al is de kans 0,0001% ben ik in alle Staten en is m’n weekend verpest om het maar zwak uit te drukken. (Dus eigenlijk durf ik gewoon niet ;-D ) En dan kan ik maandag direct actie ondernemen en nu kan ik niks.
De enigste tegen wie ik het zou vertellen zijn 2 vriendinnen. En m’n man uiteraard.
Heb best veel stress dus misschien kan het ook daar door zijn? Maar aan de andere kant ik heb altijd veel stress.

Heb je de moed al gehad om te testen?
iones schreef:
16-03-2020 18:42

Wil hier even op inhaken: ik zit zelf niet in een gelovige omgeving maar merk wel dat - los daarvan - de anti abortus lobby als een 'coronavirus' oprukt zeg maar...los van de bible-belt.
Zijn nu vaak ook andere groeperingen (net als de anti vaxxers die niet gelovig zijn) die zich vanuit het nieuwe conservatisme tegen het zelfbeschikkingsrecht keren....helaas. :|
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
16-03-2020 20:35
Wil hier even op inhaken: ik zit zelf niet in een gelovige omgeving maar merk wel dat - los daarvan - de anti abortus lobby als een 'coronavirus' oprukt zeg maar...los van de bible-belt.
Zijn nu vaak ook andere groeperingen (net als de anti vaxxers die niet gelovig zijn) die zich vanuit het nieuwe conservatisme tegen het zelfbeschikkingsrecht keren....helaas. :|
Eens.

Maar ik zit weliswaar niet in gelovige omgeving, maar ik merk wel dat het vaak een echt 'ding' is. Misschien omdat het eigenlijk alleen maar te sprake komt bij vrouwen die een kinderwens hebben of kinderen hebben. Dus dan krijg je nogal een scheef beeld. Zo'n abortus linken ze dan gelijk aan het kind dat ze nu hebben (ik zou niet zonder kunnen) of aan hun kinderwens (maar ik wil graag een kind of ik zou bang zijn dat dát de enige kans is).

Over het algemeen zijn de meeste mensen van mening dat het leven HEEL ERG MAAKBAAR IS. Dus als je wel een kind wilt, maar het lukt niet, dan ben je of te kritisch (bij geen partner) of je wilt niet genoeg (bij vruchtbaarheidsproblemen). Met andere woorden het kan altijd, maar je wilt het niet genoeg.

Opvallen genoeg is dat anders als het wel lukt en je wilt niet. Dan hoor je zaken als; als je perse volwassen dingen wilt doen (aka seks) dan moet je ook maar als een volwassene met de gevolgen omgaan of het is voorbestemd/een wonder. Oftewel als je het niet echt had gewild, dan had je beter je best moeten doen.

Dus je kunt het toch nooit winnen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
hondenmens schreef:
16-03-2020 20:17
Ik weet van een deel dat ze wel gelovig zijn ja.
Ik mag het eigenlijk niet zeggen en ik veralgemeniseer nu natuurlijk wel hiermee, maar ik zie wel vaak dat gelovigheid gaat hand in hand gaat met kortzichtigheid.
iones schreef:
17-03-2020 17:33
Ik mag het eigenlijk niet zeggen en ik veralgemeniseer nu natuurlijk wel hiermee, maar ik zie wel vaak dat gelovigheid gaat hand in hand gaat met kortzichtigheid.
Uit ervaring vind ik dat dit met name bij orthodoxe stromingen geldt. Strak in de leer, alles is al voor je bepaald, zo als het in de boeken staat, zo is het. Zelf nadenken en meningsvorming...liever niet want stel dat je afwijkt. Gevolg is dan inderdaad kortzichtigheid.
iones schreef:
17-03-2020 17:33
Oh dat zie ik ook. Ben zelf niet gelovig, maar bevriend geweest met een gelovige collega. We hebben beiden ASS en een aantal dezelfde interesses. Dat schepte een band. De vriendschap is geëindigd in ruzie. Ze heeft overal en met iedereen problemen. Klaagt dat collega's haar kleding en geloof afkeuren. Maar zelf wil ze met veel mensen niet omgaan. Niet met homoseksuelen, niet met donkere mannen, niet met mensen met tattoos. Tja, die zitten er ook op het werk.
Hoezitdit schreef:
16-03-2020 20:26
Heb je de moed al gehad om te testen?
Ik heb de test gisteravond gedaan, had eerder de moed niet maar negatief!!! :cheer:
Doubletree20 schreef:
18-03-2020 07:42
Ik heb de test gisteravond gedaan, had eerder de moed niet maar negatief!!! :cheer:

Mooi! Wat een opluchting.
Doubletree20 schreef:

Wat fijn. Dat zal een pak van je hart zijn.
Doubletree20 schreef:
Fijn! :cheer2:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik was opgelucht maar ergens wist ik wel dat ik gewoon niet zwanger kon zijn.
Maar dan is het alsnog fijn dat je die bevestiging krijgt toch? ;)
Maar nu weet je het in ieder geval zeker!
God, wat ben ik blij dat ik in deze tijd geen kinderen heb, met zijn allen dag en nacht thuis, kinderen die zich vervelen, wel geestig dat ouders nu zelf fulltime de kinderen moeten opvoeden, ben ook benieuwd of ze nu ook eens leren "nee" zeggen tegen krijsende, de boel afbrekende, onbeschofte aandacht eisende kids. :mrgreen:
Doubletree20 schreef:
:cheer2: Meid, wat een opluchting, ik vraag me af of er nog abortusklinieken open zijn met dit tekort aan medische hulpmiddelen en artsen.
Geronimo2 schreef:
18-03-2020 10:27
God, wat ben ik blij dat ik in deze tijd geen kinderen heb, met zijn allen dag en nacht thuis, kinderen die zich vervelen, wel geestig dat ouders nu zelf fulltime de kinderen moeten opvoeden, ben ook benieuwd of ze nu ook eens leren "nee" zeggen tegen krijsende, de boel afbrekende, onbeschofte aandacht eisende kids. :mrgreen:
:yes: :rofl:
Geronimo2 schreef:

Haha echt he. Ik denk dat de ouders het flink onderschatten. Eerst zeggen: Sluit de school! Ik houd mijn kind(eren) thuis. Voor een paar dagen is dat leuk maar ik ben benieuwd hoe het volgende week is :P Want de scholen blijven voorlopig dicht toch?
Geronimo2 schreef:
Veel signalen al gehoord over "verveling" nadat het besef kwam dat dit anders is dan vakantie.
En dat in een buurt met ruime grote woningen, voldoende geld en alle multi media en social media voor handen.

Maar ook gehoord dat er massaal door ouders met kinderen baksels worden gefabriceerd, kamers worden uitgemest en auto's worden gewassen met het gezin (dat laatste ook gezien).
Ik zou ook niet weten hoe je thuis moet gaan werken als je ook nog eens je kind les moet gaan geven. Thuis is thuis, dus teveel afleiding, de situatie is totaal anders van op school, dus die kinderen zijn helemaal van slag. En ik denk dat het gros ook beter luistert naar de leraar dan naar de eigen ouders.

Ik begin ook beter te wennen aan het thuis werken, wel vanmorgen weer 3 keer met de servicedesk aan de telefoon gezeten. Denk dat ik dát morgen weer mag doen. :rofl:

Het voordeel is dat ik nu wel een grote pot thee naast mij heb staan. Darjeeling is één van mijn favoriete zwarte thee! Op kantoor hebben ze die helaas niet.
Geronimo2 schreef:
18-03-2020 10:28
:cheer2: Meid, wat een opluchting, ik vraag me af of er nog abortusklinieken open zijn met dit tekort aan medische hulpmiddelen en artsen.
Haha, dat vroeg ik me ook al af toen ik bang was dat ik zwanger was en schoot ik alleen om dat idee al in de stress.
Doubletree20 schreef:
Wat een opluchting!
Ik vind het wat ironisch hebben. Mensen willen graag kinderen, maar als die door deze onvoorziene omstandigheden thuis zitten vinden ze het ineens niet meer zo leuk. Worden ze gek van hun kroost, wat ik mij goed kan voorstellen. :)

Kinderen zijn kennelijk alleen leuk zolang ze naar school gaan en niet te veel thuis zijn. Ditzelfde geldt natuurlijk voor vakanties, ook dan komen er topics langs van mensen die gek worden.
Blijenvrij schreef:
18-03-2020 20:19
Ik vind het wat ironisch hebben. Mensen willen graag kinderen, maar als die door deze onvoorziene omstandigheden thuis zitten vinden ze het ineens niet meer zo leuk. Worden ze gek van hun kroost, wat ik mij goed kan voorstellen. :)

Kinderen zijn kennelijk alleen leuk zolang ze naar school gaan en niet te veel thuis zijn. Ditzelfde geldt natuurlijk voor vakanties, ook dan komen er topics langs van mensen die gek worden.
Geweldig hè, ik ken namelijk ook heel veel mensen die hun kinderen ook naar KDV of BSO sturen als ze zelf vrij zijn. anders trekken ze het niet :facepalm: Dit is pas een weekje, tieners die niet kunnen stappen, kinderen die hun energie niet kwijt kunnen en dan wordt ook nog eens duidelijk dat de huishoudelijke taken al jaren scheef verdeeld werden. :whip: :popcorn:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven