Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
17-09-2020 10:55
Dat had echt beter voor hem geweest en hadden er waarschijnlijk ook niet zoveel kinderen gekomen. Ik hou van mijn broer en zussen maar als oudste vond ik het verschrikkelijk dat er elke keer weer een bij kwam.

De laatste kwam toen ik al bijna 17 was...hij is trouwens dan wel weer de leukste...hahahaha
Ik ken iemand die ook op de vaart zat, heeft nog een tijd door gevaren, maar is op een gegeven moment toch aan de wal gegaan. Als hij het over zijn werk heeft, is het altijd over de periode dat hij gevaren heeft. Terwijl hij daarna nog 20 jaar aan de wal heeft gewerkt.

Ik kan mij ook wel voorstellen dat jouw moeder het niet zag zitten om 'alleenstaande' moeder zijn. Ik gok dat jouw ouders van een generatie zijn waarbij voorbehoedsmiddelen nog een moeilijk ding waren?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Hier ''ken'' ik heel veel schipperskinderen, dorp heeft schippersinternaat voor kinderen waarvan de ouders op de binnenvaart zitten. Ik ken ook wel wat schippers (en hun kinderen) door het contact tussen de honden (sommige hebben een hondje aan boord). Wel vriendelijke mensen trouwens.

Het is een wereldje op zich, ze zijn hier ook allemaal heel christelijk wat hier aanmeert/woont (niet gek, woon in het staartje van de Bibel-Belt, waar ik verder geen last van heb trouwens op de kerkklokken op zondag na) maar dan zie ik die vrouwen met rokken aan het schip op gaan (klimmen) en vind het er maar onpraktisch uitzien.
dianaf schreef:
17-09-2020 11:24
Ik ken iemand die ook op de vaart zat, heeft nog een tijd door gevaren, maar is op een gegeven moment toch aan de wal gegaan. Als hij het over zijn werk heeft, is het altijd over de periode dat hij gevaren heeft. Terwijl hij daarna nog 20 jaar aan de wal heeft gewerkt.

Ik kan mij ook wel voorstellen dat jouw moeder het niet zag zitten om 'alleenstaande' moeder zijn. Ik gok dat jouw ouders van een generatie zijn waarbij voorbehoedsmiddelen nog een moeilijk ding waren?
Sterilisatie was al heel toegankelijk (voor mannen dan toch) pakweg 45 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-09-2020 12:11
Sterilisatie was al heel toegankelijk (voor mannen dan toch) pakweg 45 jaar geleden.
Ja, maar denk ik ook meer taboe.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Roosh schreef:
17-09-2020 08:41
Hoihoi, ik ben al jaren een meelezer. Ben zelf ook zéér bewust kindvrij. Samen met mijn vriend. Mijn vriend zegt altijd dat dit de formule is dat wij al 20 jaar samen zijn, als er weer eens gevraagd wordt waarom wij geen kinderen hebben. Ik werk zelf met kinderen en zeg altijd dat dit altijd als anticonceptiemiddel werkt. Ik zie en hoor daar zoveel dat je gewoon weet dat je er niet aan moet beginnen.
Ik ben nu een het programma Een paleis voor een prikkie aan het kijken. Waarom kiezen mensen toch voor een kind als ze (160.000) schuld hebben, hij ADHD heeft en geen baan kan behouden, zij een zenuwziekte heeft en maar parttime kan werken, en wonen in een huurwoning die ook zorgt voor stres. Ik snap het echt niet.

Wat zie en hoor je zoal waardoor je weet dat je er niet aan wilt beginnen?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-09-2020 12:11
Sterilisatie was al heel toegankelijk (voor mannen dan toch) pakweg 45 jaar geleden.
Ik verdenk mijn ouders ervan dat ze, na mij, simpelweg nooit meer seks hadden. ;-D
Ik geloof niet meer in sprookjes.
WeidseVelden schreef:
17-09-2020 12:44
Wat zie en hoor je zoal waardoor je weet dat je er niet aan wilt beginnen?
Er zijn ook genoeg leuke/mooie kanten aan het hebben van kinderen. Maar mijn weegschaal slaat door naar de minder leuke kanten. Ouders die scheiden. Ouders die vaak geïrriteerd doen naar elkaar en naar hun kind(eren) om wat voor reden dan ook. Dagelijks stress hebben omdat hun kind een zorgenkind is. Ouders die tijdens gesprekken aangeven dat ze het heel zwaar vinden een kind opvoeden. Wallen tot op de knieën en zeggen dat ze vaak slapeloze nachten hebben. Sociale contacten die minder worden. En zo is er nog wel meer. Ik vind dat je eerlijk moet zijn naar jezelf. Als je twijfelt en bijna zeker weet dat je het niet aan kan een kind op te voeden, dan moet je het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
17-09-2020 11:24
Ik ken iemand die ook op de vaart zat, heeft nog een tijd door gevaren, maar is op een gegeven moment toch aan de wal gegaan. Als hij het over zijn werk heeft, is het altijd over de periode dat hij gevaren heeft. Terwijl hij daarna nog 20 jaar aan de wal heeft gewerkt.

Ik kan mij ook wel voorstellen dat jouw moeder het niet zag zitten om 'alleenstaande' moeder zijn. Ik gok dat jouw ouders van een generatie zijn waarbij voorbehoedsmiddelen nog een moeilijk ding waren?
Nee hoor mijn moeder wilde ze allemaal, alleen de laatste was minder gepland.
Alle reacties Link kopieren
Roosh schreef:
17-09-2020 13:04
Er zijn ook genoeg leuke/mooie kanten aan het hebben van kinderen. Maar mijn weegschaal slaat door naar de minder leuke kanten. Ouders die scheiden. Ouders die vaak geïrriteerd doen naar elkaar en naar hun kind(eren) om wat voor reden dan ook. Dagelijks stress hebben omdat hun kind een zorgenkind is. Ouders die tijdens gesprekken aangeven dat ze het heel zwaar vinden een kind opvoeden. Wallen tot op de knieën en zeggen dat ze vaak slapeloze nachten hebben. Sociale contacten die minder worden. En zo is er nog wel meer. Ik vind dat je eerlijk moet zijn naar jezelf. Als je twijfelt en bijna zeker weet dat je het niet aan kan een kind op te voeden, dan moet je het niet doen.
Het fijne aan kinderen is wel dat ze volwassen groeien. De keren dat ik het minder ziet zitten met mijn kind denk ik over 2 jaar is tie 18..yeeeeaaaahhhh
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
17-09-2020 12:51
Ik verdenk mijn ouders ervan dat ze, na mij, simpelweg nooit meer seks hadden. ;-D
Ik ontken gewoon dat ze zoiets ooit gedaan hebben. Wij zijn gebracht door de ooievaar. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Sjonge. Eén week samen met mijn vriend voor een stel koters zorgen en zijn gebrek aan planning irriteert me nu al. |-)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
17-09-2020 17:38
Sjonge. Eén week samen met mijn vriend voor een stel koters zorgen en zijn gebrek aan planning irriteert me nu al. |-)
Goede test!
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
17-09-2020 14:05
Ik ontken gewoon dat ze zoiets ooit gedaan hebben. Wij zijn gebracht door de ooievaar. :biggrin:
Ik kom uit het vliegtuig.
Alle reacties Link kopieren
Ik uit boerenkool.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader vond mij in zijn bier
Roosh schreef:
17-09-2020 13:04
Er zijn ook genoeg leuke/mooie kanten aan het hebben van kinderen. Maar mijn weegschaal slaat door naar de minder leuke kanten. Ouders die scheiden. Ouders die vaak geïrriteerd doen naar elkaar en naar hun kind(eren) om wat voor reden dan ook. Dagelijks stress hebben omdat hun kind een zorgenkind is. Ouders die tijdens gesprekken aangeven dat ze het heel zwaar vinden een kind opvoeden. Wallen tot op de knieën en zeggen dat ze vaak slapeloze nachten hebben. Sociale contacten die minder worden. En zo is er nog wel meer. Ik vind dat je eerlijk moet zijn naar jezelf. Als je twijfelt en bijna zeker weet dat je het niet aan kan een kind op te voeden, dan moet je het niet doen.
ah dank je
Nachtmerrie afgelopen nacht.
Ik lag hoogzwanger in het ziekenhuis, klaar om te bevallen. Ik was bang voor de pijn en wilde echt niet bevallen en ik wilde echt geen kind, maar omdat mijn vriend het zo graag wilde, deed ik het maar.
Toen ik wakker werd, heb ik hem een mep gegeven (heel lief en zacht natuurlijk ;) ) met de mededeling dat ik écht niet voor hem ga baren.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
17-09-2020 14:05
Ik ontken gewoon dat ze zoiets ooit gedaan hebben. Wij zijn gebracht door de ooievaar. :biggrin:
Oh ja.. jak
Maar ik heb m'n ouders een keer betrapt dus ik weet zeker dat ze t deden 🤐
Rookgordijn1 schreef:
18-09-2020 21:57
Nachtmerrie afgelopen nacht.
Ik lag hoogzwanger in het ziekenhuis, klaar om te bevallen. Ik was bang voor de pijn en wilde echt niet bevallen en ik wilde echt geen kind, maar omdat mijn vriend het zo graag wilde, deed ik het maar.
Toen ik wakker werd, heb ik hem een mep gegeven (heel lief en zacht natuurlijk ;) ) met de mededeling dat ik écht niet voor hem ga baren.

Haha, dan weet je weer even dat je het écht niet wilt. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Wat erg! Ik heb die nachtmerries ook weleens. Ik ben zo opgelucht als het niet echt blijkt te zijn.
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
19-09-2020 08:30
Wat erg! Ik heb die nachtmerries ook weleens. Ik ben zo opgelucht als het niet echt blijkt te zijn.
Dromen zijn meestal een manifestatie van een dieperliggende wens.

Wil je ergens over praten Skadi? :whip:

:D
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het niet. Vannacht droomde ik dat ik in de prostitutie werkte. Is niet mijn droombaan voor zover ik weet.
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
In een droom had mijn vriend iets uitgevroten en ik werd echt laaiend wakker. Had hij even mazzel dat ik die nacht toevallig bij mijn moeder sliep. :rofl:
Ik was echt over de zeik.
koekie1980 schreef:
18-09-2020 23:04
Oh ja.. jak
Maar ik heb m'n ouders een keer betrapt dus ik weet zeker dat ze t deden 🤐

:there:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie deze al gelezen?

https://www.viva.nl/mama/mia-zoon-is-ze ... d-om-zien/

De horror... :thunder:

Ik zou uit elkaar gaan en man kind op laten voeden. En ik eens per maand een weekend... Vooral geen tweede, dat ze daar nog aan denkt zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ohw ik dacht dat dit weer hetzelfde verhaal was als laatst. Toen was er toch iets met een vrouw en een zoontje en dat ie steeds een vieze snotneus had? Dat gedeelte staat mij nog bij.. dat ging ook over een moeder en zoontje van rond de drie jaar. Daar stond ook in "mijn kind is zelfs geen leuk kind om te zien". Is het niet gewoon verzonnen dit? Het lijkt zo erg op dat verhaal..
Emboldened by the flame of ambition

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven