Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yep, ik begrijp het ook nooit. Ik ken inderdaad ook mensen zonder kinderen die niet veel hobbies of andere invullingen hebben.

Er is inderdaad zoveel leuks om te doen! Zeker met internet heb je super veel mogelijkheden. Veel mensen hebben denk ik de interesse of motivatie niet. Geen idee.

Een baan waarbij ik kan leren en daarnaast hobbies maken mijn leven heel prettig. De coronamaatregelen zijn weer verscherpt. Er moet zoveel mogelijk thuisgewerkt worden. Ik snap dat het allemaal niet ideaal is, maar voor mij betekent het geen reistijd. Ik heb meer energie om wat uitgebreider te koken, te lezen en te wandelen. Ik klink echt als een ouwe sok trouwens terwijl ik in de 30 ben. Ik geniet ervan :-D
Emboldened by the flame of ambition
Maar dat soort dingen zoals lezen, wandelen en nieuwe dingen koken, is juist goed voor je! Houdt de hersenen soepel!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Herkenbaar Skadi en Diana: ik heb ook altijd zo veel te doen en te leren. Vind veel te veel leuk. Ik zou eigenlijk wel 6 levens willen hebben, en dan zou ik 6 heel bevredigende levens hebben. Misschien dat ik er uit nieuwsgierigheid dan wel eentje 'opoffer' aan kinderen krijgen. :-)
Herkenbaar. Er zijn zoveel leuke dingen om te doen, zonder kinderen is het al keuzes maken. Als ik kinderen zou hebben, zou ik helemaal niet aan die dingen toekomen.

Laatst zat ik in de ochtend aan mijn eerste kop koffie en ik keek naar buiten. Zag ik zo'n vader met kind achterop de fiets om hem naar school te brengen. Echt heerlijk dat ik dat niet hoef te doen.
Goed, thuis lekker bezig. Tegen de middag zie ik die vader weer met dat kind, opgehaald uit school denk ik. Heeeeeeerlijk dat ik mijn tijd gewoon aan mijn koffie en aan mijn hobby kan besteden en niet aan mijn kind.

Als deze post wat warrig overkomt; dat kan. Ik zit hier met een paar lekkere speciaal biertjes. Morgen kan ik toch uitslapen :yes:
Ik zou ook wel meerdere levens willen hebben en dan elke keer in een ander werkveld gaan zitten en ergens anders wonen.

Het moment van op de bank met een verse kop koffie vind ik zalig. Zeker nu het weer kouder wordt. Ik geniet ervan om rustig op te starten. Morgen heb ik ook wat leuke dingetjes gepland. Vroeg op en vroeg weg. Ik zie wel wanneer ik thuis ben. Die vrijheid maakt gelukkig.
Precies dat... Ik heb helemaal geen tijd voor kinderen. Ben vanochtend op tijd opgestaan. De hut gepoetst, was gedaan. Nu effe koffiepauze en straks mijn alleenstaande ouder helpen. Man is de tuin aan het doen. Wij hebben geen tijd om het grut aan te kleden, naar sportclubjes te brengen of te helpen met huiswerk. Laat staan het "mentale deel" dat ze je aandacht vragen en je voor alles verantwoordelijk bent

Moet vooral gniffelen bij zo'n typische opmerking dat mensen zonder kinderen niet weten hoe het is om het écht druk te hebben en écht moe te zijn. Waarschijnlijk niet nee, fijn hè :cheer2:
Rookgordijn1 schreef:
18-09-2020 21:57
Nachtmerrie afgelopen nacht.
Ik lag hoogzwanger in het ziekenhuis, klaar om te bevallen. Ik was bang voor de pijn en wilde echt niet bevallen en ik wilde echt geen kind, maar omdat mijn vriend het zo graag wilde, deed ik het maar.
Toen ik wakker werd, heb ik hem een mep gegeven (heel lief en zacht natuurlijk ;) ) met de mededeling dat ik écht niet voor hem ga baren.
De laatste twee keren dat ik zo'n zwangerschapsnachtmerrie droomde had ik in mijn droom ook al een afspraak voor een abortus, dus tegenwoordig vind ik die dromen minder eng. Ook wel eens gedroomd dat ik op de baby van een familielid paste. En dat ik er na een paar dagen achterkwam dat ik hem in mijn auto had vergeten. Wat raar is want ik heb geen auto.
koekie1980 schreef:
03-10-2020 10:32
Precies dat... Ik heb helemaal geen tijd voor kinderen. Ben vanochtend op tijd opgestaan. De hut gepoetst, was gedaan. Nu effe koffiepauze en straks mijn alleenstaande ouder helpen. Man is de tuin aan het doen. Wij hebben geen tijd om het grut aan te kleden, naar sportclubjes te brengen of te helpen met huiswerk. Laat staan het "mentale deel" dat ze je aandacht vragen en je voor alles verantwoordelijk bent
Aankleden had ik bij poppen al een hekel aan. Qua huiswerk, als mijn denkbeeldige kind op mij zou lijken zouden er heel veel ruzies over huiswerk komen. Blij dat die tijd achter me ligt en ik na het werk gewoon kan doen wat IK wil.
Zeker nu we weer meer binnenzitten ivm slecht weer en corona ben ik echt zo blij dat ik geen kinderen heb! En van de krijsende tweeling van de buren zijn we ook weer af. Heerlijk.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-10-2020 15:42
Reden: Hengelen
98.76% gewijzigd
Waarom zet je dit niet neer bij Contact?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-10-2020 15:47
Reden: Quote verwijderd
87.40% gewijzigd
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
DerryGirl schreef:
09-10-2020 14:15
Waarom zet je dit niet neer bij Contact?
Omdat ik het hier neer zet.
Ik vind het echt altijd jammer als ik verwijderde berichten mis.

Ik doe dus vrijwilligerswerk met kinderen. Laatst weer zo'n opmerking: "Oh, dus je werkt wel met kinderen maar je hebt/wil er zelf geen?!"

Toen heb ik uitgelegd dat werken met kinderen en om 17 uur naar mijn rustige huis gaan toch echt wel wat anders is dan zelf kinderen hebben. Dat kon ze wel begrijpen en ze gaf toe dat zij zich altijd moet schikken naar de kinderen en dat dat inderdaad heel anders is werken met kinderen.
Rookgordijn, ik ben ook altijd nieuwsgierig naar ze. Het scheelt soms als het een verwijderde OP is, dat je gezien de reacties nog het een en ander kunt achterhalen.

Tja, het is toch met veel dingen dat ik het mooi, leuk of gaaf vind, maar het niet zelf hoef te hebben.
Ik kan mij ook voorstellen dat als je in het onderwijs werkt, het ook leuk is dat je steeds weer nieuwe aanwas van kinderen hebt. Dus niet dat je 20 jaar met dezelfde opgescheept zit. Jammer als het wel leuke kinderen zijn, maar heerlijk als het ettertjes zijn. :byee:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik moet mij echt inhouden om niet te reageren in dat topic over die vrouw die voor haar werk naar het buitenland moest en van haar man niet mocht want hij was te moe om voor hun kind te zorgen. Ze is overigens wel gegaan trouwens.

Dan heb je al een kind en dan heb je ook nog een lul van een vent. Ik begrijp er niks van. Ik had die klerelijer er allang uitgegooid. GRRRRRRR... dan ben je toch liever alleen?
Skadí schreef:
14-10-2020 15:24
Ik moet mij echt inhouden om niet te reageren in dat topic over die vrouw die voor haar werk naar het buitenland moest en van haar man niet mocht want hij was te moe om voor hun kind te zorgen. Ze is overigens wel gegaan trouwens.

Dan heb je al een kind en dan heb je ook nog een lul van een vent. Ik begrijp er niks van. Ik had die klerelijer er allang uitgegooid. GRRRRRRR... dan ben je toch liever alleen?
Ik heb het topic niet gezien maar het klinkt als een nachtmerrie inderdaad. Wag voor een oelewapper heb je dan thuis? Dan zou ik gewoon liever alleen zijn (en met een kind) dan met die vent....je hebt toch niks aan hem.
Dat topic ademende echt aan alle kanten: 'Ik man. Ik belangrijke baan en geld verdienen. Jij vrouw. Jij voor kind en huis zorgen.' @(
Ik geloof niet meer in sprookjes.
ja, super sneu voor die vrouw.
Maar uit elkaar gaan is vaak gewoon niet zo makkelijk. En hoeveel mensen dan niet gaan zeuren, dat je toch alles hebt. Dat hij zo lief is. Dat hij zo'n lieve vader is. Dat ze niet snappen dat je als moeder je kind achter kunt laten enz.
Ik vraag me altijd af wat voor gesprekken ze van te voren hebben gehad. Over rolverdeling, werk, huishouden, financiën. Dat je man zo'n hork uit jaar kruik blijkt te zijn, komt toch niet zomaar uit de lucht vallen?
Of die ene van zwanger en verlaten. Man man man. Ben je met klapperende eierstokken ook meteen je verstand kwijt ofzo?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik denk niet dat er veel besproken wordt. Daarnaast denk ik ook dat veel mensen denken als het kind er is, gaat hij zich vast wel verantwoordelijker gedragen.

Je leest hier op het forum toch ook vaak genoeg; maar als het kind er straks is, vindt hij het vast fantastisch/doet hij vast wel zijn ding/is hij meer betrokken. Eh... nee?!
Doornroosje75 schreef:
14-10-2020 16:14
Dat topic ademende echt aan alle kanten: 'Ik man. Ik belangrijke baan en geld verdienen. Jij vrouw. Jij voor kind en huis zorgen.' @(
Het ligt wat genuanceerder, blijkt dat deze vrouw een tijdlang beter verdiende dan haar man en hij dat ergens niet kan hebben. Die twee zitten in een machtsstrijd met elkaar verwikkeld, hadden ze ook gehad zonder kind.
AeonOfWinter schreef:
14-10-2020 16:37
Of die ene van zwanger en verlaten. Man man man. Ben je met klapperende eierstokken ook meteen je verstand kwijt ofzo?
Dit ligt ook wat genuanceerder, ze is getrouwd met deze man, hij kreeg een burn-out en sindsdien is niets meer goed en heeft hij haar verlaten. Ze hadden al 3 keer een kind kunnen hebben als ze geen miskraam had gehad. Dus was van beide een bewuste keuze.
He bah... nuances! :proud:
Sjaantje37 schreef:
14-10-2020 16:54
Dit ligt ook wat genuanceerder, ze is getrouwd met deze man, hij kreeg een burn-out en sindsdien is niets meer goed en heeft hij haar verlaten. Ze hadden al 3 keer een kind kunnen hebben als ze geen miskraam had gehad. Dus was van beide een bewuste keuze.
Zal vast, maar hij had haar al eerder verlaten toen ze zwanger was. Na breuk nummer 2? net weer voorzichtig 'hand in hand door het dorp'.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven