Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Eens Skadi.
Hier terug van de Waddeneilanden en het was echt even genieten.
koekie1980 schreef:
23-09-2020 21:37
Hebben jullie deze al gelezen?

https://www.viva.nl/mama/mia-zoon-is-ze ... d-om-zien/

De horror... :thunder:

Ik zou uit elkaar gaan en man kind op laten voeden. En ik eens per maand een weekend... Vooral geen tweede, dat ze daar nog aan denkt zeg.

Ik vind dit zo nepperig geschreven, ik geloof zeker wel dat er mensen zijn die dit zo ervaren, maar ik geloof niet dat dit echt is. Vast iemand die opdracht heeft gekregen om over dit onderwerp te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Niet lullig bedoeld, maar ik vind die stukjes altijd een beetje sneu geschreven. Ik vraag mij soms echt af of iemand daar echt zijn best voor heeft gedaan of dat het expres so slecht wordt geschreven.

Ook seks is een terugkerend thema in die stukjes. Je ziet het altijd voorbij komen als je naar beneden scrollt. Het lijkt wel een obsessie. Maar wellicht lezen heel veel mensen het en zie ik het verkeerd :bonk:
Emboldened by the flame of ambition
Blijenvrij schreef:
24-09-2020 07:54
Ik vind dit zo nepperig geschreven, ik geloof zeker wel dat er mensen zijn die dit zo ervaren, maar ik geloof niet dat dit echt is. Vast iemand die opdracht heeft gekregen om over dit onderwerp te schrijven.
Het is geschreven om sommige lezeressen een 'hart on de riem te steken' in de trant van: er zijn er meer die er wat nadelen van ondervinden om een kind te hebben. het is 'ok' als je dit soort gevoelens hebt en o ja: de sex is bij iedereen ook minder dat is ook normaal.
Skadí schreef:
24-09-2020 08:00
Niet lullig bedoeld, maar ik vind die stukjes altijd een beetje sneu geschreven. Ik vraag mij soms echt af of iemand daar echt zijn best voor heeft gedaan of dat het expres so slecht wordt geschreven.

Ook seks is een terugkerend thema in die stukjes. Je ziet het altijd voorbij komen als je naar beneden scrollt. Het lijkt wel een obsessie. Maar wellicht lezen heel veel mensen het en zie ik het verkeerd :bonk:

Ik denk wel dat de schrijver zijn best heeft gedaan, maar je herkent heel snel een verhaal wat echt uit het hart komt, en wat in opdracht geschreven is.
Oke naja als iemand zich daar fijn bij voelt dat is dat mooi natuurlijk. Doel bereikt. Misschien moet ik er wat luchtiger naar kijken.
Wat is het toch allemieters lekker...vakantie hebben en geen kinderen hebben. Perfecte combinatie.
Skadí schreef:
23-09-2020 21:58
Ohw ik dacht dat dit weer hetzelfde verhaal was als laatst. Toen was er toch iets met een vrouw en een zoontje en dat ie steeds een vieze snotneus had? Dat gedeelte staat mij nog bij.. dat ging ook over een moeder en zoontje van rond de drie jaar. Daar stond ook in "mijn kind is zelfs geen leuk kind om te zien". Is het niet gewoon verzonnen dit? Het lijkt zo erg op dat verhaal..
Ik heb ook het idee dat de redactie-stagiaire dit verzint :P
Roosh schreef:
26-09-2020 15:23
Wat is het toch allemieters lekker...vakantie hebben en geen kinderen hebben. Perfecte combinatie.
Wij hebben ook vakantie. Heerlijk. Moet niet denken aan vakantie met kinderen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Keuken1987 schreef:
27-09-2020 19:47
Wij hebben ook vakantie. Heerlijk. Moet niet denken aan vakantie met kinderen.
Want dan kun je het ook geen vakantie noemen 😁. Met kinderen heb je gewoon nooit geen vakantie meer.
Roosh schreef:
28-09-2020 00:11
Want dan kun je het ook geen vakantie noemen 😁. Met kinderen heb je gewoon nooit geen vakantie meer.
Wel als je het kind bij zijn vader achterlaat....net terug van een heerlijk weekend samen met mijn vriend in Noord-Brabant.
Sjaantje37 schreef:
28-09-2020 08:59
Wel als je het kind bij zijn vader achterlaat....net terug van een heerlijk weekend samen met mijn vriend in Noord-Brabant.
Ja dat is ook waar 😁
Ondanks al die verhalen blijkt dan het beste recept toch scheiden te zijn? :devil:
Roosh schreef:
28-09-2020 00:11
Dat is dus altijd wel?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
30-09-2020 14:44
Dat is dus altijd wel?
:biggrin: Scherp. Is plus&plus nog steeds plus?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
AeonOfWinter schreef:
30-09-2020 14:44
Dat is dus altijd wel?

😁oeps
Ik lees het topic 'oppassen oma ingewikkeld'.

Ik roep al jaren dat veel opa's en oma's het vaak erg zwaar vinden, dat oppassen. Tot nu toen werd dat altijd hevig ontkend, want mijn ouders vinden het écht leuk, werd er dan gezegd. Hele discussies kreeg je dan van ontkennende mensen dat juist hun ouders het echt niet zwaar vinden. Maar dat is wat oma's vaak tegen mij, als kindvrije eerlijk zeggen. En dat heb ik meer dan eens gehoord.

En nu staat dat topic ineens vol met reacties van oma's die het zwaar vinden, of ouders die toegeven dat hun ouders kapot zijn na een dag oppassen.
Ik moest even lachen. Het is schijnbaar maar net hoe de insteek van een topic is.
Ik zag 't ook! Enorm opvallend wel. Ik snap 't niet dat mensen überhaupt daarmee bij hun ouders aankomen. Zag een post van iemand die in 2021 al een avondje wilde reserveren. 4 uurtjes maar. Ik zou daar zo geen zin in hebben.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
DerryGirl schreef:
01-10-2020 08:12
Ik zag 't ook! Enorm opvallend wel. Ik snap 't niet dat mensen überhaupt daarmee bij hun ouders aankomen. Zag een post van iemand die in 2021 al een avondje wilde reserveren. 4 uurtjes maar. Ik zou daar zo geen zin in hebben.

o_o Niet normaal, zeg. Moest het ook nog schriftelijk vastgelegd worden? ;-)

Als ze geld zouden vragen is het hele oppasgebeuren snel over.
Ik vind een vergoeding helemaal geen slecht idee. Je ouders passen wel de hele dag op terwijl ze wellicht liever iets anders gingen doen. Andersom laat je je kind achter in een omgeving waar je je prettig bij voelt. Waarom zou daar geen vergoeding tegenover mogen staan? Lijkt mij alsnog goedkoper dan de kinderopvang. Die bedragen die ik af en toe voorbij zie komen. Niet normaal.
Ik ken een vrouw die altijd wat verontwaardigd is dat oma niet wat meer bijspringt in het huishouden en de zorg voor de kinderen.. Tja, jullie wilden allebei een carrière en een hele rits kinderen, daar heeft oma niet om gevraagd.

Zag net een comment van een zwangere kennis bij een foto op Facebook: Een vrouw op bed, op haar shirt een afbeelding van een bijna lege batterij. Naast haar een vrolijke peuter, op zijn shirt een afbeelding van een volle batterij.
Het comment van de kennis: *Naam vader*, wij over een paar maanden. Maar het is het zo waard <3

Hoe weet je dat nu al, dat het het waard gaat zijn?
En wat betekent dat waard zijn?
Nooit begrepen dat mensen kinderen een toevoeging vinden aan hun eigen leven, je neemt toch gewoon de verantwoordelijkheid om een ander mens op te voeden.
Ik denk heel eerlijk gezegd dat veel mensen gewoon niet zoveel doelen in het leven hebben. Dat bedoel ik niet lullig overigens. Als ik bijvoorbeeld naar mijn kindvrije oom en tante kijk dan zie ik mensen met veel hobbies, reizen, tuinieren en allerlei uitjes. Ze werken ook allebei fulltime. Die hebben een hele fijne invulling in hun leven waar ze van genieten.

Veel mensen die ik ken zijn niet echt enthousiaste mensen die x y en z willen doen en dan nog wat meer over a leren bijvoorbeeld. Ik denk dat voor die mensen dat gat opgevuld kan worden met een kind. Je voelt je dan waarschijnlijk zelf ook ineens veel belangrijker want je hebt iemand die volledig verantwoordelijk is van je.
Skadi, eens.
Maar ik ken ook mensen zonder kinderen waarbij ik echt denk; volgens mij verveel jij je.
Maar sowieso ken ik best wel wat mensen met heel weinig interesses/hobbies. Opvallend is dat hun hobbies vaak passief zijn (sport kijken op tv) en afhankelijk zijn van anderen (borrelen/uit eten). Precies de groep die zich vanaf maart dood heeft verveeld.

Ik denk dan altijd: hoe dan??!! Ik heb echt teveel interesses voor de beperkte vrije tijd die ik heb...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
02-10-2020 16:53
Skadi, eens.
Maar ik ken ook mensen zonder kinderen waarbij ik echt denk; volgens mij verveel jij je.
Maar sowieso ken ik best wel wat mensen met heel weinig interesses/hobbies. Opvallend is dat hun hobbies vaak passief zijn (sport kijken op tv) en afhankelijk zijn van anderen (borrelen/uit eten). Precies de groep die zich vanaf maart dood heeft verveeld.

Ik denk dan altijd: hoe dan??!! Ik heb echt teveel interesses voor de beperkte vrije tijd die ik heb...
Eens met jou hoor. Ik snap ook niet dat iemand zich verveelt. Er zijn zoveel dingen te doen via internet, ook wanneer je bijna niets kunt.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven