Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meteen in het begin tegen man gezegd dat als hij rammelende teelballen zou krijgen hij dat vooral tegen me moest zeggen, dan zou ik hem (met pijn in mijn hart) laten gaan, want kinderen met mij is een absolute no-go.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Sjaantje37 schreef:
16-11-2020 15:59
ik werd zelfs een beetje misselijk van haar laatste twee postings. Ik heb ook kort geleden mijn relatie verbroken met een ontzettende aardige vent. Een aantal familieleden waren zeer verbaasd want ik had nu eindelijk een normale vent.

Zeker goede man, aardig tegen mijn zoon maar verveelde mij helemaal kapot en kan gewoon geen gezinnetje spelen, ik had het zo benauwd en ja ik hou verschrikkelijk veel van hem daarom laat ik hem ook los zodat hij iemand kan vinden die beter bij hem past dan ik.
Het eerste dat ik dacht: tjeeee, hij heeft je goed in de tang. Ze is echt een deurmat hoor.

En over die relatie. Irritant toch? Dat je normaal/aardig dan maar goed genoeg moet vinden. Neeee... dat is toch wel het minimale dat je wilt hebben.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
MissPiglet schreef:
16-11-2020 14:37
Ik ben richting mijn vriend vanaf het begin ook heel duidelijk geweest; ik heb geen kinderwens. Voor 'deze' had ik een partner die echt heel erg overtuigd was van het feit dat ik wel kinderen wilde maar gewoon op dat moment nog niet (ik was toen begin 20). Dat was voor mij wel een reden om de relatie te verbreken (dat en het feit dat hij vond dat als er kinderen kwamen de vrouw maximaal 24 uur moest werken en voor het huishouden moest zorgen).

Mijn huidige partner heeft het altijd maar voor kennisgeving aangenomen dat ik geen kinderen wilde.
:O
In mijn geval zie ik ook wel verband tussen mijn afwezige kinderwens en mijn feministische inslag. Als het hebben van een kind je als vrouw onmiddellijk veroordeelt tot Chef Huishouden, ben ik klaar.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Doornroosje75 schreef:
16-11-2020 16:31
:O
In mijn geval zie ik ook wel verband tussen mijn afwezige kinderwens en mijn feministische inslag. Als het hebben van een kind je als vrouw onmiddellijk veroordeelt tot Chef Huishouden, ben ik klaar.
in de familie zijn alle vrouwen wel veroordeeld (gedegradeerd?) tot chef huishouden en kids.

naja.. allemaal.. niet allemaal op 1 dappere vrouw na :) als een stelletje Galliërs zitten hebben we het overleefd die maffia
RickDalton schreef:
16-11-2020 18:26
in de familie zijn alle vrouwen wel veroordeeld (gedegradeerd?) tot chef huishouden en kids.
Ja, ik zie het wel als "degradatie." Gisteren nog bij een vriendin en d'r gezin gezien. De kerel was me steeds aan het bevragen over hoe lang ik in bed lig doordeweeks en in het weekend en dat hij ook weleens zou willen uitslapen. Om vervolgens door te gaan op alle spullen die hij zich financieel kan veroorloven in de hoop bij de toehoorder een soort van ontzag en leedvermaak op te roepen zodat hij een beter gevoel over zichzelf heeft. Heel zielig eigenlijk. Dat geklaag over dat kinderen vroeg wakker zijn en je eigenlijk nauwelijks tijd voor jezelf hebt... Ik heb gereageerd met dat ik niet zou weten wat ik daarmee moet. En dat ik er niks mee kan met opmerkingen gerelateerd aan mijn "bedschema."
Mijn vriendin zegt er dan nauwelijks wat van, dat zit niet echt in d'r aard maar ik kan die vent van haar soms echt wel :whip: . Als ik dan na het bezoek thuiskom in mijn kindvrije flat dan prijs ik me gelukkig. Dan denk ik: dáár zit voor mij rijkdom in.
aardbei35 schreef:
16-11-2020 20:02
Als ik dan na het bezoek thuiskom in mijn kindvrije flat dan prijs ik me gelukkig. Dan denk ik: dáár zit voor mij rijkdom in.
Priceless.. :heart:
Denk soms ook weleens dat sommige mensen een beetje afgunstig kunnen zijn hoor.
Ik denk ook wel dat het er bij veel mensen in gebakken zit om soort van 'voor te willen lopen' en ook leven vanuit ego/het plaatje en dat het dan dus uiteindelijk toch niet helemaal is zoals verwacht...

Ik kijk weleens Youtube video's over bepaalde onderwerpen en ook over leven vanuit ego en leven vanuit wat je echt wil (vanuit je ziel, sorry klinkt misschien een beetje vaag) en daarop dus keuzes maken, ik vind dat altijd wel interessant en ik pik dat dus ook best snel op bij mensen.
yesss wijzigde dit bericht op 16-11-2020 21:31
6.91% gewijzigd
aardbei35 schreef:
16-11-2020 20:02
Ja, ik zie het wel als "degradatie." Gisteren nog bij een vriendin en d'r gezin gezien. De kerel was me steeds aan het bevragen over hoe lang ik in bed lig doordeweeks en in het weekend en dat hij ook weleens zou willen uitslapen. Om vervolgens door te gaan op alle spullen die hij zich financieel kan veroorloven in de hoop bij de toehoorder een soort van ontzag en leedvermaak op te roepen zodat hij een beter gevoel over zichzelf heeft. Heel zielig eigenlijk. Dat geklaag over dat kinderen vroeg wakker zijn en je eigenlijk nauwelijks tijd voor jezelf hebt... Ik heb gereageerd met dat ik niet zou weten wat ik daarmee moet. En dat ik er niks mee kan met opmerkingen gerelateerd aan mijn "bedschema."
Mijn vriendin zegt er dan nauwelijks wat van, dat zit niet echt in d'r aard maar ik kan die vent van haar soms echt wel :whip: . Als ik dan na het bezoek thuiskom in mijn kindvrije flat dan prijs ik me gelukkig. Dan denk ik: dáár zit voor mij rijkdom in.
Wat een zielepiet. Vraag me af wat zijn beweegredenen zijn. Waarom zou hij willen dat jij je ook aan de ketting gaat leggen>?
iones schreef:
16-11-2020 21:05
Wat een zielepiet. Vraag me af wat zijn beweegredenen zijn. Waarom zou hij willen dat jij je ook aan de ketting gaat leggen>?
Ik denk frustratie. Een van de kinderen is, niks ten nadele van kind, een zorgenkind. Dat slokt veel energie en tijd op.
Hij is denk ik ook qua aard een afgunstig type die overal competitie in ziet. Dat het leven in algemene zin een wedstrijd is :vechten:
aardbei35 schreef:
16-11-2020 21:08
Ik denk frustratie. Een van de kinderen is, niks ten nadele van kind, een zorgenkind. Dat slokt veel energie en tijd op.
Hij is denk ik ook qua aard een afgunstig type die overal competitie in ziet. Dat het leven in algemene zin een wedstrijd is :vechten:
Maar die heb je toch zo schaakmat gezet als jij lekker van je vrije leventje kunt genieten en hij aan een energievretend gezin vast zit met ook nog 'n zorgenkind?
aardbei35 schreef:
16-11-2020 21:08
Een zielepiet dus, die niet werkelijk kan zien waar het werkelijk om draait en niet in staat is zijn zegeningen te tellen. Hij is zo iemand die alleen ziet wat een ander heeft, niet wat die ander NIET heeft. Ook niet wat die ander er voor moet doen of juist moet laten.

Je zult er maar mee getrouwd zijn....
yesss schreef:
16-11-2020 20:54
Priceless.. :heart:
Denk soms ook weleens dat sommige mensen een beetje afgunstig kunnen zijn hoor.
Ik denk ook wel dat het er bij veel mensen in gebakken zit om soort van 'voor te willen lopen' en ook leven vanuit ego/het plaatje en dat het dan dus uiteindelijk toch niet helemaal is zoals verwacht...

Ik kijk weleens Youtube video's over bepaalde onderwerpen en ook over leven vanuit ego en leven vanuit wat je echt wil (vanuit je ziel, sorry klinkt misschien een beetje vaag) en daarop dus keuzes maken, ik vind dat altijd wel interessant en ik pik dat dus ook best snel op bij mensen.
Tips voor YouTube filmpjes die daarover gaan?

Ik denk dat ik gisteren, niet omdat ik mezelf zo belangrijk vind, een soort bliksemafleider was. Dat meneer dan even op een 'veilige' maar wel passief agressieve manier zijn frustratie kwijt kon. Mijn vriendin zat erbij en keek ernaar. Zij is veel zachtaardiger en emotioneel ontwikkelder dan hij. Daarmee bedoel ik dat hij de hork is en zij een goedmoedig/empathisch karakter heeft, maar ook conflict vermijdend kan zijn. Ik hield mezelf voor: niks van aan trekken, je bent hier voor je vriendin en haar gezin krijg je er soms even bij. Niet op jezelf betrekken.
aardbei35 schreef:
16-11-2020 21:11
Tips voor YouTube filmpjes die daarover gaan?

Ik denk dat ik gisteren, niet omdat ik mezelf zo belangrijk vind, een soort bliksemafleider was. Dat meneer dan even op een 'veilige' maar wel passief agressieve manier zijn frustratie kwijt kon. Mijn vriendin zat erbij en keek ernaar. Zij is veel zachtaardiger en emotioneel ontwikkelder dan hij. Daarmee bedoel ik dat hij de hork is en zij een goedmoedig/empathisch karakter heeft, maar ook conflict vermijdend kan zijn. Ik hield mezelf voor: niks van aan trekken, je bent hier voor je vriendin en haar gezin krijg je er soms even bij. Niet op jezelf betrekken.
Ze zal veel moeten inleveren bij hem. Ik vraag me af of ze bij hem echt gelukkig is. Die blijft denk ik uiteindelijk niet bij hem.
redbulletje schreef:
16-11-2020 21:10
Maar die heb je toch zo schaakmat gezet als jij lekker van je vrije leventje kunt genieten en hij aan een energievretend gezin vast zit met ook nog 'n zorgenkind?
Ja, ik zei tegen 'm van "ja, vroeg opstaan hoort bij het hebben van kinderen. Dit zijn tropenjaren op dat gebied."
iones schreef:
16-11-2020 21:12
Ze zal veel moeten inleveren bij hem. Ik vraag me af of ze bij hem echt gelukkig is. Die blijft denk ik uiteindelijk niet bij hem.
Dat laatste weet ik niet. Zijn volgens mij al zeker wel 20 jaar bij elkaar. Zij bleef aan hem plakken omdat ze graag een vriendje wilde, thuis niet werd gezien en ze dan maar iemand had. Settelen voor less. Voert te ver om de hele historie hier te gaan beschrijven, maar zij is veel te volgzaam om bij hem weg te gaan. Gebrek aan zelfvertrouwen terwijl ze echt een lieve meid is. Vanwege dat laatste ben ik ook bevriend met haar :heart:
iones schreef:
16-11-2020 21:05
Omdat ik het tegenovergestelde karakter van zijn vrouw heb. Daar heeft hij al vanaf dat hij een relatie met m'n vriendin kreeg moeite mee gehad.
Mijn vriendin en ik kennen elkaar al sinds basisschool. Ik ben niet zo volgzaam, onafhankelijk, analytisch, kritisch, gestudeerd en wijk af van de norm (trouwen en kinderen). Dat irriteert hem denk ik.
aardbei35 schreef:
16-11-2020 21:12
Ja, ik zei tegen 'm van "ja, vroeg opstaan hoort bij het hebben van kinderen. Dit zijn tropenjaren op dat gebied."

Ik zeg op dit soort dingen meestal, met een knipoog: “Maar je krijgt er zoveel voor terug he”
aardbei35 schreef:
16-11-2020 21:20
Omdat ik het tegenovergestelde karakter van zijn vrouw heb. Daar heeft hij al vanaf dat hij een relatie met m'n vriendin kreeg moeite mee gehad.
Mijn vriendin en ik kennen elkaar al sinds basisschool. Ik ben niet zo volgzaam, onafhankelijk, analytisch, kritisch, gestudeerd en wijk af van de norm (trouwen en kinderen). Dat irriteert hem denk ik.
Jaha, in de ogen van dat soort figuren heb je het helemaal gedaan!
Maar jouw vriendin zal er niet gelukkig bij zijn of blijven.
katkaatje schreef:
16-11-2020 21:25
Ik zeg op dit soort dingen meestal, met een knipoog: “Maar je krijgt er zoveel voor terug he”
Hehehehe! :-D
@katkaatje: ja, nou. Enorm veel slaapgebrek :yawnee: vooral de eerste jaren :lol: ;-)
@iones: klopt. Hij kijkt denk ik naar vrouwen zoals ik als Stewie naar Loïs in Family Guy: damn, you vile woman!
aardbei35 schreef:
Dat in de irritatie zone zitten herken ik ook... ik voel dat de laatste tijd ook bij sommige mensen of dat ik rare vragen krijg en een beetje het gevoel heb dat sommige mensen niet zo gunnend zijn...
Ik denk ook wel dat als je het nét even anders doet allemaal dat dan voor een ander een enorme spiegel kan zijn.

Ik kijk soms video's van Richard Grannon, gaat bijvoorbeeld ook over familie patronen en de pychologie achter de mens, veel herkenbare dingen in ieder geval.
aardbei35 schreef:
hahaha geniaal, herkenbaar zo ben ik zelf ook. :kneel:
Oh mensen ik was gisteren even ZO blij dat ik geen kinderen heb om voor te zorgen. Ik kwam met knallende hoofdpijn uit mijn werk. Ik heb snel een kant en klare maaltijdsalade gegeten, gedoucht en lag om 20.30 heerlijk in mijn bed met de lampen uit.

Als ik me alleen al voorstel dat ik op een dergelijke dag nog
- langs een kinderdagverblijf zou moeten om kinderen op te halen
- zou moeten koken
- zou moeten helpen met huiswerk
- badderen/avondritueel etc.
- gewoon überhaupt veel geluid om mij heen zou hebben

Ik zou echt in tranen zijn uitgebarsten denk ik.
Oh Timetraveler ik herken je gevoel zó goed.. zo fijn om dan met niemand rekening te hoeven houden. Hoofdpijn weer een beetje gezakt?

Heb dat gevoel ook zo vaak, zeker nu met crisis en de complexiteit wat het waarschijnlijk met zich meebrengt als je kinderen hebt.
Ik vraag me soms ook oprecht af hoe mensen het doen. Gewoon ook zo weinig tijd voor jezelf hebben..
@Timetraveler: herkenbaar inderdaad! Ik heb dezelfde gedachte ook als ik ongesteld ben en misselijk ben met knallende koppijn :pukey:

Als ouder heb je gewoon geen keus. Je moet je kind toch ophalen, er eten voor maken etc.

Ik heb binnenkort vakantie en ik heb zoveel zin om gewoon hele dagen te relaxen. Elke dag te wandelen, wat dingetjes in huis doen en lezen. Ik voel mij zo ontzettend rijk en gelukkig dat ik geen gezin heb om voor te zorgen. Ik vond als kind leven in een gezin al druk. Met je ouders en een sibling in huis. Ik geniet intens van de rust elke dag.
Emboldened by the flame of ambition
Als ouder groei je daar ook in. Je raakt gewend aan de prikkels en het continu ‘aan’ staan. Het is wel vermoeiend, maar minder ondoenlijk als wij vaak denken. Althans, dat is wat ik mijn omgeving zie.

Je incasseringsvermogen en wat je aankan qua prikkels, kun je immers ook trainen. Een kind geeft je die training van nature.

Overigens ben ik wel heel blij dat het niet hoeft. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven