Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
19-11-2020 19:57
En bedankt... de eerste keer kon ik er nog overlezen, nu is het gevisualiseerd. Ik krijg een samballen-beeld. En jij?

Afbeelding
#jezuswatslecht

:rofl:
koekie1980 schreef:
19-11-2020 20:02
Afbeelding
:HA:

En bedankt, vriend kwam checken waarom ik lachte (ben eigenlijk aan het werk).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
19-11-2020 20:05
:HA:

En bedankt, vriend kwam checken waarom ik lachte (ben eigenlijk aan het werk).
Zit je koffie nu in het toetsenbord? :rofl:
koekie1980 schreef:
19-11-2020 20:14
Zit je koffie nu in het toetsenbord? :rofl:
Thee... gelukkig niet zijn goede toetsenbord, maar een oudje van kantoor. :facepalm: Anders waren de rapen gaar geweest. (ICT figuur)

Ik heb trouwens op kantoor altijd periodes dat ik in één week 3 keer mijn thee over mijn toetsenbord gooi, soms zelfs 2 keer op één dag. Meestal als het warm is geweest en ineens is het koud. Dan is de verwarming nog niet bij en is het kooouuuuud. Dan staat mijn thee voor mijn toetsenbord, zodat ik mijn handen af en toe makkelijk kan warmen... en dan gaat het nog wel eens mis.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Poeh... Ik les net even in het topic "Tips voor gezinsleven met peuter & baby". Dan denk ik echt dat de zin "je krijgt er zoveel voor terug?" niet helemaal opgaat.

Heavy shit, moeder zijn van twee kleintjes. Ik pak nog een bakkie chips en zet de volgende serie aan #luiopdebank #omdathetkan. 😉
dianaf schreef:
19-11-2020 20:16
Thee... gelukkig niet zijn goede toetsenbord, maar een oudje van kantoor. :facepalm: Anders waren de rapen gaar geweest. (ICT figuur)

Ik heb trouwens op kantoor altijd periodes dat ik in één week 3 keer mijn thee over mijn toetsenbord gooi, soms zelfs 2 keer op één dag. Meestal als het warm is geweest en ineens is het koud. Dan is de verwarming nog niet bij en is het kooouuuuud. Dan staat mijn thee voor mijn toetsenbord, zodat ik mijn handen af en toe makkelijk kan warmen... en dan gaat het nog wel eens mis.
Haha, herkenbaar. Mijn man is ook een ICTer, toch een speciaal soort mensen hè :flirting:

Ik heb vaker koffie in een toetsenbord gegooid hoor, gewoon op de kop op de verwarming laten drogen en t werkt weer. Nadeel is wel dat het een beetje gek gaat ruiken na lange tijd ;-D gelukkig heb ik een Mac dus die toetsenborden zijn zo plat.. daar valt echt niks in!
(dubbele post)
koekie1980 schreef:
19-11-2020 19:46
Of erger nog, stellen die nog met 1 klein draadje aan elkaar hangen en dan maar een kind. "nemen" om de relatie te redden...
Ik las er vanochtend nog een verhaaltje van op een ander gedeelte van dit forum: vrouw van 40 die al 16 jaar een problematische relatie heeft met een man en een dochter van 14.

dan denk ik: huh, dus je had al grote issues en dan neem je een kind om het op een of andere manier weer goed te krijgen?

... nee dus, nu zijn er dus 2 slachtoffers, vrouw en dat kind.. tjonge jonge jonge
dianaf schreef:
19-11-2020 19:57
En bedankt... de eerste keer kon ik er nog overlezen, nu is het gevisualiseerd. Ik krijg een samballen-beeld. En jij?

Een slechte jeugd, een zorg-intensieve sibling of al vroeg moeten mantelzorgen voor ouder, ik kan mij wel voorstellen dat dit voor sommige mensen de reden is om rationeel te kiezen voor geen kinderen. Geen zin om weer te zorgen, bang om het misschien ook niet goed te doen (en weten wat de effecten kunnen zijn). Voor de duidelijkheid, ik vind mijn keuze niet bijzonder. Er is geen wens punt. Maar ik heb altijd veel respect voor mensen die ze eigenlijk wel willen, maar bewust tegen hun eigen wens/hormonen ingaan en het niet doen. Dan denk ik wel eens, potverdikkie, jij bent nu al een betere ouder dan veel mensen die wel kinderen hebben.

Heeft er iemand nog wilde/rustige plannen voor het weekend?
plannen voor dit weekend bestaan uit het kopen van sinterklaascadeautjes voor een 3 tal gezinnen die in de armoede leven (2x 4 kids en 1x 2 kids met alleen maar alleenstaande moeders...dus ) elk jaar doen we dat via een stichting dat we dan de sinterklaascadeautjes regelen voor een aantal van die gezinnen. vorig jaar heb ik dat voor 20 kinderen geregeld maar dat was toch net even teveel van het goede.. dit jaar dus 10 kinderen blij maken :hyper:

.. 1x per jaar moet ik dus de kinderspeelgoedwinkels af om spullen te kopen aldaar :) :facepalm:
koekie1980 schreef:
19-11-2020 20:45
Haha, herkenbaar. Mijn man is ook een ICTer, toch een speciaal soort mensen hè :flirting:

Ik heb vaker koffie in een toetsenbord gegooid hoor, gewoon op de kop op de verwarming laten drogen en t werkt weer. Nadeel is wel dat het een beetje gek gaat ruiken na lange tijd ;-D gelukkig heb ik een Mac dus die toetsenborden zijn zo plat.. daar valt echt niks in!
Ja, hè. Ik houd wel van die nerdy-types. Ze hebben vaak ook meer te vertellen dan je op het eerste gezicht zou denken (want vaak rustig/stil) en veel interessanter dan sneller commerciële types.

Ik keer hem meestal om, theedoekje erdoor/over en hopelijk droogt de rest vandaag. Gelukkig heb ik dat nooit bij zijn Mac gedaan, dan waren we geen vriendjes meer geweest. :hihi: De mijne is wel fan van Apple omdat het mooi spul dat goed werkt, maar vindt het te duur en te onhandig in de praktijk. So af en toe koopt hij een tweedehands macje voor de sier, na een half jaar een beetje upgraden verkoopt hij ze toch maar weer door, want toch zonde omdat hij er niets mee doet. :rofl:
RickDalton schreef:
19-11-2020 21:08
plannen voor dit weekend bestaan uit het kopen van sinterklaascadeautjes voor een 3 tal gezinnen die in de armoede leven (2x 4 kids en 1x 2 kids met alleen maar alleenstaande moeders...dus ) elk jaar doen we dat via een stichting dat we dan de sinterklaascadeautjes regelen voor een aantal van die gezinnen. vorig jaar heb ik dat voor 20 kinderen geregeld maar dat was toch net even teveel van het goede.. dit jaar dus 10 kinderen blij maken :hyper:

.. 1x per jaar moet ik dus de kinderspeelgoedwinkels af om spullen te kopen aldaar :) :facepalm:
Pas maar op dat er niets leuks aan je eigen vingers blijft plakken... :biggrin:
dianaf schreef:
19-11-2020 21:10
Pas maar op dat er niets leuks aan je eigen vingers blijft plakken... :biggrin:
nieuwe Playstation? :)

andere plannen voor dit weekend: er een dagje langer aanplakken. vrouw is maandag jarig en ik heb dan vrij genomen van mijn vrijwilligerswerk om samen lekker thuis te zijn.

in de ochtend: ontbijtje op bed, lekker aan elkaar plakken
in de middag: lekkere lunch maken, eind van de middag een huisgeregelde highe-tea en in de avond tapas laten bezorgen van een lokaal restaurant.

na al zin an! :hyper:
klinkt leuk! vooral al het eten :biggrin:
dianaf schreef:
19-11-2020 21:10
Ja, hè. Ik houd wel van die nerdy-types. Ze hebben vaak ook meer te vertellen dan je op het eerste gezicht zou denken (want vaak rustig/stil) en veel interessanter dan sneller commerciële types.

Ik keer hem meestal om, theedoekje erdoor/over en hopelijk droogt de rest vandaag. Gelukkig heb ik dat nooit bij zijn Mac gedaan, dan waren we geen vriendjes meer geweest. :hihi: De mijne is wel fan van Apple omdat het mooi spul dat goed werkt, maar vindt het te duur en te onhandig in de praktijk. So af en toe koopt hij een tweedehands macje voor de sier, na een half jaar een beetje upgraden verkoopt hij ze toch maar weer door, want toch zonde omdat hij er niets mee doet. :rofl:
Hebben wij dezelfde man haha!?
Hier staan minstens 5 complete computers, als alles netjes in elkaar zou zitten. Dan weer een server erbij, een brix, een rasberry, dan weer een goedkoop scherm op de kop getikt. En inderdaad, na een tijdje kan t weer op marktplaats omdat het net niet t juiste spul is.
RickDalton schreef:

Zo wat een leuk initiatief zeg maar inderdaad die speelgoed winkel in, de gruwel!!!!! kan je niet online bestellen?
Sjaantje37 schreef:
20-11-2020 07:44
Zo wat een leuk initiatief zeg maar inderdaad die speelgoed winkel in, de gruwel!!!!! kan je niet online bestellen?
kan wel online, heb vorig jaar iets gekocht bij lobbes.nl omdat ik het in de stad nergens kon vinden.

eigenlijk is het ook gewoon leuk om met een beperkt budget zoveel mogelijk te kopen voor de kids en dan moet je toch al snel kruidvat/action afstruinen om net dat ene dingetje te krijgen.

vorig jaar dus stad en land afgezocht om een unicorn voor een meisje te verkrijgen. (voor een bepaald bedrag!, want dat is natuurlijk de uitdaging. iedereen kan voor 40 euro zo'n paardje kopen maar om hem voor 8.99 ergens te krijgen moet je meer moeite doen
koekie1980 schreef:
20-11-2020 06:53
Hier staan minstens 5 complete computers, als alles netjes in elkaar zou zitten. Dan weer een server erbij, een brix, een rasberry, dan weer een goedkoop scherm op de kop getikt. En inderdaad, na een tijdje kan t weer op marktplaats omdat het net niet t juiste spul is.
haha... nee, ik denk het niet. Gelukkig is hij nogal opgeruimd, dus niet te veel dingen tegelijkertijd in huis. Momenteel heeft hij enkel een Chromebook en een Nuc. Aan het begin van het thuiswerken heeft hij wel een oud beeldscherm verkocht en oude hardeschijven ed.

Trouwens... best ernstig dat ik als niet it-liefhebber ook gewoon weet wat een brix of een raspberry is. Of is dat algemene kennis tegenwoordig? :facepalm: :biggrin:
dianaf schreef:
20-11-2020 09:41
haha... nee, ik denk het niet. Gelukkig is hij nogal opgeruimd, dus niet te veel dingen tegelijkertijd in huis. Momenteel heeft hij enkel een Chromebook en een Nuc. Aan het begin van het thuiswerken heeft hij wel een oud beeldscherm verkocht en oude hardeschijven ed.

Trouwens... best ernstig dat ik als niet it-liefhebber ook gewoon weet wat een brix of een raspberry is. Of is dat algemene kennis tegenwoordig? :facepalm: :biggrin:
Nope. Geen algemene kennis. (nooit van gehoord hier... :biggrin: )
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Sjaantje37 schreef:
19-11-2020 19:06
Zo teruglezend was het inderdaad een lange post, denk dat ik even wegzakte in memory land.
Het was denk ik vooral die post, daar raakte je me even helemaal kwijt. Maar eerder zei ik al dat je welkom bent.
RickDalton schreef:

Wat een ontzettend leuk initiatief. Zelf had ik door mijn ouders altijd een shit-Sinterklaas, ze hadden wel geld maar waren te vrekkig om dat te besteden aan cadeautjes. Ik kreeg wel wat, maar liever een pyjama dan Dufties, zeg maar. Dacht dus dat Sinterklaas mij niet moest, vond het een enge man en was heel opgelucht dat hij niet bestond. Qua terugdoen voor de wereld zou ik kinderen gunnen dat ze het wel een leuk feest vinden. Ga meteen zoeken of ik dat ook kan doen!
Luistervink schreef:
20-11-2020 13:36
Wat een ontzettend leuk initiatief. Zelf had ik door mijn ouders altijd een shit-Sinterklaas, ze hadden wel geld maar waren te vrekkig om dat te besteden aan cadeautjes. Ik kreeg wel wat, maar liever een pyjama dan Dufties, zeg maar. Dacht dus dat Sinterklaas mij niet moest, vond het een enge man en was heel opgelucht dat hij niet bestond. Qua terugdoen voor de wereld zou ik kinderen gunnen dat ze het wel een leuk feest vinden. Ga meteen zoeken of ik dat ook kan doen!
https://stichtingpresent.nl

daar doe ik het voor, hebben een aparte sinterklaas actie en ze zitten overal in NL
koekie1980 schreef:
19-11-2020 20:03
#jezuswatslecht

:rofl:
Oh god wat heb ik nou weer gedaan :rofl:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
koekie1980 schreef:
20-11-2020 06:53
Check checkerdecheck!
Alleen dat Marktplaats niet want je weet maar nooit :facepalm:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
RickDalton schreef:

bol.com, amazon etc. Hoef je je niet zelf voor in die hysterische winkels te wagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven