Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

dinsdag 17 november 2020 om 11:09
Nou ik werk in het VO en werk met zo'n 200 pubers op een dag; ik ben qua prikkels denk ik heel wat gewend. Ik ben daarom ook zo blij dat, wanneer ik thuiskom, er een oase van rust iskatkaatje schreef: ↑17-11-2020 10:08Als ouder groei je daar ook in. Je raakt gewend aan de prikkels en het continu ‘aan’ staan. Het is wel vermoeiend, maar minder ondoenlijk als wij vaak denken. Althans, dat is wat ik mijn omgeving zie.
Je incasseringsvermogen en wat je aankan qua prikkels, kun je immers ook trainen. Een kind geeft je die training van nature.
Overigens ben ik wel heel blij dat het niet hoeft.![]()

dinsdag 17 november 2020 om 12:37
idem hier, vrouw werkt in het basisonderwijs. die is elke dag redelijk af en is blij dat ze op de bank kan ploffen met een kop thee en een koekje elke avond. je zou maar thuiskomen in eenzelfde kippenhok...brrr the horror.Timetraveler schreef: ↑17-11-2020 11:09Nou ik werk in het VO en werk met zo'n 200 pubers op een dag; ik ben qua prikkels denk ik heel wat gewend. Ik ben daarom ook zo blij dat, wanneer ik thuiskom, er een oase van rust is![]()
dinsdag 17 november 2020 om 12:58
Klopt best wel, je groeit er in mee. Je raakt gewend aan het ritme hoe je, je ook voelt.katkaatje schreef: ↑17-11-2020 10:08Als ouder groei je daar ook in. Je raakt gewend aan de prikkels en het continu ‘aan’ staan. Het is wel vermoeiend, maar minder ondoenlijk als wij vaak denken. Althans, dat is wat ik mijn omgeving zie.
Je incasseringsvermogen en wat je aankan qua prikkels, kun je immers ook trainen. Een kind geeft je die training van nature.
Overigens ben ik wel heel blij dat het niet hoeft.![]()
Een keer ben ik niet in staat geweest voor mijn zoon te zorgen en dat was tijdens de griepgolf begin 2018 toen kreeg ik er ook nog eens een longontsteking overheen. Maar zo gauw ik wat begon op te knappen stond ik gelijk weer aan.
Ik denk ook dat het aan staan voor je kind het best moeilijk maakt voor mij om daarnaast een relatie te hebben omdat ik inderdaad ook tijd voor mezelf over wil houden en ook voor mijn muziek.
ik weet nog wel toen mijn zoon klein was ik hem regelmatig groot dacht omdat ik dan weer meer vrijheid zou krijgen.
Op het moment dat hij de puberteit in ging en zich zou moeten losmaken van mij zijn moeder werd autisme bij hem vastgesteld, Dit werd in de brugklas onderzocht omdat hij ander gedrag liet zien dan de gemiddelde puber.
Dit was best een verwerkingsproces voor mij ook omdat ik wist dat het losmaken nu langer zou gaan duren, hij klampte zich op een gegeven moment totaal aan mij vast.
Nu gaat dit gelukkig veel beter omdat ik hier ook hulp bij heb gehad om zijn brein te begrijpen.
Dus ja ik heb tijden gehad dat ik afgunstig keek naar kinderlozen maar daarentegen kan ik mij een wereld zonder hem niet meer indenken want je krijgt er zoveel voor terug

donderdag 19 november 2020 om 15:20
donderdag 19 november 2020 om 15:23
aardbei35 schreef: ↑16-11-2020 21:20Omdat ik het tegenovergestelde karakter van zijn vrouw heb. Daar heeft hij al vanaf dat hij een relatie met m'n vriendin kreeg moeite mee gehad.
Mijn vriendin en ik kennen elkaar al sinds basisschool. Ik ben niet zo volgzaam, onafhankelijk, analytisch, kritisch, gestudeerd en wijk af van de norm (trouwen en kinderen). Dat irriteert hem denk ik.

donderdag 19 november 2020 om 15:27
Luistervink schreef: ↑19-11-2020 15:20Tja. Zal ik het zeggen? Dat ik het toch een beetje een rare post vind in een kindvrij forum? Ik wil je niet perse weghebben Sjaantje, maar ik zit al de hele dag te luisteren naar moeders en hun beslommeringen. Weet niet precies waarom ik dat hier weer moet doen.
Ik kwam hier weer eens kijken na een tijdje, maar ze heeft nog steeds het hoogste woord. Ben dus weer weg.
donderdag 19 november 2020 om 16:34
Nou, doen alsof je ons begrijpt en dan vertellen dat kinderen hebben de moeite waard zijn, blijkt dus een effectievere techniek dan die van onze terugkerende trol om ons de mond te snoeren. Want dan komen we allemaal hier om ruzie te maken en nu blijven we wegBlijenvrij schreef: ↑19-11-2020 15:27Ik kwam hier weer eens kijken na een tijdje, maar ze heeft nog steeds het hoogste woord. Ben dus weer weg.

Ook een beetje zonde.
Even on-topic dan: ik had laatst weer iemand aan mijn broek die een link legde tussen mijn vervelende jeugd en mijn ontbrekende kinderwens. Tja, misschien is daar inderdaad een link, maar mensen doen altijd alsof dat dan opgelost moet, omdat het anders zonde is.
Ik heb er al veel aan gedaan om te verwerken en tot nu toe heeft dat nog geen eierstokken doen rammelen. Bovendien heeft mijn zus dezelfde achtergrond en die heeft wel kinderen. En zijn er zat mensen met een fijne jeugd die geen kinderen hebben. Maar goed. Ik sta dan toch altijd weer met mijn mond vol tanden. Wie weet ja, maar doet het ertoe? Als ik nu toch gewoon gelukkig ben?
donderdag 19 november 2020 om 16:39
@Luistervink ik denk dat mensen graag zeggen dat het aan je vervelende jeugd ligt, want dan hebben ze een reden om het voor zichzelf goed te praten denk ik. WaNt IeeEedEeeeEeen WilLt ToocHh KinDeRenNenenenen????
Het feit dat je gewoon een fijn leven kan hebben zonder kind komt niet in die groep mensen op. Ik denk dat voor veel mensen dat pad gewoon zo diep is uitgegraven dat er geen zicht meer is op eventuele andere keuzes.
Het feit dat je gewoon een fijn leven kan hebben zonder kind komt niet in die groep mensen op. Ik denk dat voor veel mensen dat pad gewoon zo diep is uitgegraven dat er geen zicht meer is op eventuele andere keuzes.
Emboldened by the flame of ambition
donderdag 19 november 2020 om 16:47
Ik denk dat ja. Ze kijken er ook altijd bij alsof ik een soort moeilijke, maar fascinerende puzzel ben die ze proberen op te lossen. Over het algemeen zijn het wel mensen die ik graag mag en ze doen écht hun best om open minded te zijn en het te begrijpen, maar ze kunnen zich er gewoon écht niks bij voorstellen en gaan het dus rationaliseren.Skadí schreef: ↑19-11-2020 16:39@Luistervink ik denk dat mensen graag zeggen dat het aan je vervelende jeugd ligt, want dan hebben ze een reden om het voor zichzelf goed te praten denk ik. WaNt IeeEedEeeeEeen WilLt ToocHh KinDeRenNenenenen????
donderdag 19 november 2020 om 17:30
donderdag 19 november 2020 om 18:30
Ik herken dat wel. Niet dat ik een vervelende jeugd heb gehad, maar ik ben opgegroeid met een sibling met meerdere, zeer zware beperkingen. Is intussen ook overleden. En mensen zeggen tegen mij ook vaak dat als ik een ‘normale’ sibling had gehad ik vast wel kinderen had gewild, want nu laat ik me weerhouden door de angst dat ik ook een kind met een beperking krijg.Luistervink schreef: ↑19-11-2020 16:34Even on-topic dan: ik had laatst weer iemand aan mijn broek die een link legde tussen mijn vervelende jeugd en mijn ontbrekende kinderwens. Tja, misschien is daar inderdaad een link, maar mensen doen altijd alsof dat dan opgelost moet, omdat het anders zonde is.
Ik heb er al veel aan gedaan om te verwerken en tot nu toe heeft dat nog geen eierstokken doen rammelen. Bovendien heeft mijn zus dezelfde achtergrond en die heeft wel kinderen. En zijn er zat mensen met een fijne jeugd die geen kinderen hebben. Maar goed. Ik sta dan toch altijd weer met mijn mond vol tanden. Wie weet ja, maar doet het ertoe? Als ik nu toch gewoon gelukkig ben?

donderdag 19 november 2020 om 18:47
Ik vind het echt ongelooflijk dat mensen dat soort dingen hun strot uit krijgen! Dat zeg je toch niet als je een beetje fatsoen in je lijf hebt lijkt me..MissPiglet schreef: ↑19-11-2020 18:30Ik herken dat wel. Niet dat ik een vervelende jeugd heb gehad, maar ik ben opgegroeid met een sibling met meerdere, zeer zware beperkingen. Is intussen ook overleden. En mensen zeggen tegen mij ook vaak dat als ik een ‘normale’ sibling had gehad ik vast wel kinderen had gewild, want nu laat ik me weerhouden door de angst dat ik ook een kind met een beperking krijg.
donderdag 19 november 2020 om 18:55
Ik reageerde op een post van Katkaatje waar ik onderstreepte wat zij schreef.Luistervink schreef: ↑19-11-2020 15:20Tja. Zal ik het zeggen? Dat ik het toch een beetje een rare post vind in een kindvrij forum? Ik wil je niet perse weghebben Sjaantje, maar ik zit al de hele dag te luisteren naar moeders en hun beslommeringen. Weet niet precies waarom ik dat hier weer moet doen.
En wat betreft of ik hier thuis hoor of niet, ik zie genoeg kindvrijen meeschrijven in topics over kinderen dus begrijp niet zo goed waarom jij je zo aan mij stoort.
Ik laat genoeg hier langs mij heengaan omdat ik begrijp dat de kindvrije belevingswereld anders is.
donderdag 19 november 2020 om 19:09
Met sommige mensen hoef je niet in discussie te gaan. Want zelfs als jij gelijk hebt, hebben zij dat het toch niet doorSkadí schreef: ↑19-11-2020 16:39@Luistervink ik denk dat mensen graag zeggen dat het aan je vervelende jeugd ligt, want dan hebben ze een reden om het voor zichzelf goed te praten denk ik. WaNt IeeEedEeeeEeen WilLt ToocHh KinDeRenNenenenen????

donderdag 19 november 2020 om 19:10
ik had een normale zus met een kind, dat was nu ook een reden (niet de reden) om er juist niet aan te beginnen.MissPiglet schreef: ↑19-11-2020 18:30Ik herken dat wel. Niet dat ik een vervelende jeugd heb gehad, maar ik ben opgegroeid met een sibling met meerdere, zeer zware beperkingen. Is intussen ook overleden. En mensen zeggen tegen mij ook vaak dat als ik een ‘normale’ sibling had gehad ik vast wel kinderen had gewild, want nu laat ik me weerhouden door de angst dat ik ook een kind met een beperking krijg.
zegt dus niks of je normale of abnormale broers/zussen hebt of hebt gehad
donderdag 19 november 2020 om 19:14
in vindt dat je het beter (subtieler) doet dan 'die feeks wiens naam ik hier niet ga neerzetten' wat mij betreft mag je blijven, je bent niet steeds bezig om ons te vertellen hoe geweldig het leven met kids wel niet is. iedereen weet dat dit niet zo is (net zoals het leven zonder ook niet altijd over rozen gaat)Sjaantje37 schreef: ↑19-11-2020 18:55Ik reageerde op een post van Katkaatje waar ik onderstreepte wat zij schreef.
En wat betreft of ik hier thuis hoor of niet, ik zie genoeg kindvrijen meeschrijven in topics over kinderen dus begrijp niet zo goed waarom jij je zo aan mij stoort.
Ik laat genoeg hier langs mij heengaan omdat ik begrijp dat de kindvrije belevingswereld anders is.
hier hebben de rozen alleen geen doornen meer

donderdag 19 november 2020 om 19:15
Dat is jouw goed recht want je bent blij en vrij!Blijenvrij schreef: ↑19-11-2020 15:27Ik kwam hier weer eens kijken na een tijdje, maar ze heeft nog steeds het hoogste woord. Ben dus weer weg.

donderdag 19 november 2020 om 19:17
Dank je wel Rick, dat vind ik echt lief!RickDalton schreef: ↑19-11-2020 19:14in vindt dat je het beter (subtieler) doet dan 'die feeks wiens naam ik hier niet ga neerzetten' wat mij betreft mag je blijven, je bent niet steeds bezig om ons te vertellen hoe geweldig het leven met kids wel niet is. iedereen weet dat dit niet zo is (net zoals het leven zonder ook niet altijd over rozen gaat)
hier hebben de rozen alleen geen doornen meer![]()
donderdag 19 november 2020 om 19:46
Of erger nog, stellen die nog met 1 klein draadje aan elkaar hangen en dan maar een kind. "nemen" om de relatie te redden...Doornroosje75 schreef: ↑19-11-2020 17:30Ik zie toch ook meer dan genoeg mensen, die een klote jeugd hadden en toch ook zelf kinderen de wereld in slingeren. Soms tegen beter weten in.
Die denken dan de fouten van hun ouders niet te herhalen. Ik weet het in ieder geval zeker![]()
donderdag 19 november 2020 om 19:47
AeonOfWinter schreef: ↑16-11-2020 16:05Ik heb meteen in het begin tegen man gezegd dat als hij rammelende teelballen zou krijgen hij dat vooral tegen me moest zeggen, dan zou ik hem (met pijn in mijn hart) laten gaan, want kinderen met mij is een absolute no-go.

Niet visualiseren Koekie
Hmmm.. doe ik dan toch

koekie1980 wijzigde dit bericht op 19-11-2020 19:58
0.92% gewijzigd
donderdag 19 november 2020 om 19:48
Ik heb me ook wel eens bemoeid in kindertopics. Als kindervrije.Luistervink schreef: ↑19-11-2020 15:20Tja. Zal ik het zeggen? Dat ik het toch een beetje een rare post vind in een kindvrij forum? Ik wil je niet perse weghebben Sjaantje, maar ik zit al de hele dag te luisteren naar moeders en hun beslommeringen. Weet niet precies waarom ik dat hier weer moet doen.
Ik ben zelf ook kind geweest. En in de maatschappij krijg je te maken met kinderen van anderen.
Ik vind het juist goed als moeders hier mee doen, zolang ze maar open staan voor wat wij denken. Dat is alles.
iones wijzigde dit bericht op 19-11-2020 19:50
10.12% gewijzigd
donderdag 19 november 2020 om 19:49
Terwijl vaak generatie op generatie fouten overgenomen worden, zoals misbruik en verwaarlozing. Omdat het het enige is dat ze kennen. Ze weten niet anders.Doornroosje75 schreef: ↑19-11-2020 17:30Ik zie toch ook meer dan genoeg mensen, die een klote jeugd hadden en toch ook zelf kinderen de wereld in slingeren. Soms tegen beter weten in.
Die denken dan de fouten van hun ouders niet te herhalen. Ik weet het in ieder geval zeker![]()
donderdag 19 november 2020 om 19:54
Ik heb geen broers en zussen. Hoe vaak ik heb gehoord dat het sneu is voor mijn ouders, want door mijn keuze kunnen zij geen opa en oma worden...RickDalton schreef: ↑19-11-2020 19:10ik had een normale zus met een kind, dat was nu ook een reden (niet de reden) om er juist niet aan te beginnen.
zegt dus niks of je normale of abnormale broers/zussen hebt of hebt gehad

Euh ja... Dus moet een kind op de wereld zetten, iets waar ik absoluut niet blij van zou worden. Want het is zielig voor mijn ouders? Denk t niet.
Maar ik denk vooral dat mensen met kinderen vooral zo gelukkig zijn met hun keuze, dat ze ons ook dat geluk gunnen. En dat mag
donderdag 19 november 2020 om 19:57
En bedankt... de eerste keer kon ik er nog overlezen, nu is het gevisualiseerd. Ik krijg een samballen-beeld. En jij?
Een slechte jeugd, een zorg-intensieve sibling of al vroeg moeten mantelzorgen voor ouder, ik kan mij wel voorstellen dat dit voor sommige mensen de reden is om rationeel te kiezen voor geen kinderen. Geen zin om weer te zorgen, bang om het misschien ook niet goed te doen (en weten wat de effecten kunnen zijn). Voor de duidelijkheid, ik vind mijn keuze niet bijzonder. Er is geen wens punt. Maar ik heb altijd veel respect voor mensen die ze eigenlijk wel willen, maar bewust tegen hun eigen wens/hormonen ingaan en het niet doen. Dan denk ik wel eens, potverdikkie, jij bent nu al een betere ouder dan veel mensen die wel kinderen hebben.
Heeft er iemand nog wilde/rustige plannen voor het weekend?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.