Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
08-12-2020 16:01
Katten... :flirting:
Er liggen er twee tegen elkaar aan op een dekentje op de bank as we speak. Ik wil er naast gaan liggen. :heart:

Ik haat sowieso niet zo snel. Ik kan me wel ergeren, maar haten... dan moet je wel echt hele lelijke dingen doen. Vroeger kon ik wel vrij lang in boosheid blijven hangen. Totdat ik merkte dat ik daar vooral mezelf mee had; boos zijn vreet namelijk energie.

Ik geloof trouwens niet dat er heel veel verschil zit tussen ouders en niet-ouders als het gaat om maatschappelijke betrokkenheid. Er spelen misschien andere thema's een rol... maar de betrokkenheid en bereidheid tot inzet zit 'm volgens mij veel meer in wat je van huis uit hebt meegekregen en in welke bubble je je bevindt.
Puz_n_Boots schreef:
08-12-2020 15:48
Oh ja, ik was alweer vergeten waarom ik Luistervinks bericht quotte:

Katten zijn geweldig, alle dieren trouwens.
Daar kan geen een mens of kind aan tippen. Dieren zijn altijd eerlijk, je hebt zoveel meer aan ze dan mensen, ze zijn te vertrouwen, altijd oprecht, en ze mogen je of ze mogen je niet. Als ze je mogen is dat tot hun dood. Dat is wat ik noem onvoorwaardelijke liefde. Een kind is leuk en aardig van baby tot kleuter, maar zodra ze naar school gaan worden ze bedorven door de maatschappij. En er zal in iedere ouder ooit een moment komen dat een stemmetje diep van binnen zegt: waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen?
dat riekt naar de filosofie van Kurt Hahn

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kurt_Hahn

Hahn baseerde zijn opvoedkundige filosofie op respect voor adolescenten, van wie hij geloofde dat zij een aangeboren beschaving en moraal bezitten, die echter door de maatschappij wordt bedorven wanneer zij ouder worden. Hij geloofde dat onderwijs dit bederf kan voorkomen indien studenten de gelegenheid wordt geboden persoonlijk leiderschap te ontwikkelen en de resultaten van hun eigen handelen onder ogen te zien.
Puz_n_Boots schreef:
08-12-2020 15:48
Oh ja, ik was alweer vergeten waarom ik Luistervinks bericht quotte:

Katten zijn geweldig, alle dieren trouwens.
Daar kan geen een mens of kind aan tippen. Dieren zijn altijd eerlijk, je hebt zoveel meer aan ze dan mensen, ze zijn te vertrouwen, altijd oprecht, en ze mogen je of ze mogen je niet. Als ze je mogen is dat tot hun dood. Dat is wat ik noem onvoorwaardelijke liefde. Een kind is leuk en aardig van baby tot kleuter, maar zodra ze naar school gaan worden ze bedorven door de maatschappij. En er zal in iedere ouder ooit een moment komen dat een stemmetje diep van binnen zegt: waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen?
Tuurlijk wel, maar ja, taboe hè om dat de buitenwereld te laten weten.

Ik heb trouwens een zak met Bouquet-romannetjes gekregen. Die lezen vaak echt makkelijk weg, maar in deze tas zaten er veel met het 'jij-bent-zwanger-dus-we-gaan-trouwen'-plot. Buiten dat ik vaak best een antipathie krijg tegen de mannelijke hoofdpersonen in deze boekjes (hallo, narcist! Hallo #metoo!), vraag ik mij ook wel af hoe dit soort romantische verhalen ons denken kleuren?

Ik bedoel maar, ik ken in mijn omgeving toch een paar mensen die getrouwd is ivm een oeps-zwangerschap. Gewoon van mijn generatie, wel allemaal jonger dan ik, maar niet allemaal christelijk of zo. Iemand enig idee of zoiets normaal is?

En vaak is de held in zo'n verhaal (in veel romantische verhalen/films) niet een hele sympatieke man, die door de liefde van de heldin eindelijk een vriendelijk persoon wordt. Zou dit vrouwen beinvloeden om langer bij een foute man te blijven. (Ik ben zelf van mening dat je gewoon niet voor een partner moet gaan die meer een project is.)

Er zaten trouwens ook verhalen bij waarbij een relatie wel in evenwicht was en de hoofdpersonen beiden sympathieke mensen zijn. Maar dit soort dingen zat ik mij af te vragen.

En zoals ik aangaf, haar-gevoelens ken ik niet zo. Boosheid wel, irritatie ook, en ik kan best rancuneus zijn indien van toepassing. Maar ik blijf er niet in hangen/ben er niet de hele tijd mee bezig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Nou Dianaf, zo'n Fifty Shades gedrocht bijvoorbeeld. Ik heb me daar doorheen geworsteld, omdat het me door een vriendin was aanbevolen die ik best hoog heb zitten. Slecht geschreven, dat allereerst. Maar die mannelijke hoofdpersoon... ik zou daar zo opstandig van worden! Waarom zijn er echt vrouwen die dat aantrekkelijk vinden?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik merk ook wel dat naar mate ik ouder word, dat soort dingen minder goed kan hebben. Op de bol.com ben ik geloof ik ook de enige die reviews schrijft over die dingen. En dan meer dan dat het lekker weg leest. :biggrin:

Fifty Shades... idd bijzonder dat het zo populair was. De schrijfstijl an sich was al irritant. Sowieso de hoofdpersoon... geen ervaring met computers. :rofl: :facepalm:

Een stoere man vind ik prima, maar vaak zijn die mannen helemaal niet stoer, maar controlfreaks met een serieus gebrek aan empathie. En na wat tegenstribbelen geeft die vrouw ook zo vaak toe dat die man zo gelijk heeft mijn zijn controledwang... :facepalm:

Oké plottechnisch begrijp ik echt veel dingen wel hoor. En het is natuurlijk ook afhankelijk van het jaar waarin het boekje geschreven is en door wie. Maar is dit nu echt de droomman van veel vrouwen of is deze volledig door de uitgever verzonnen en ons door de strot geduwd? Ik vraag mij ook af wat zo'n schrijfster dan denkt. Nu weet ik wel dat bij Bouquet/Harlequin de boel sterk gereguleerd is en je aan een miljoen voorwaarden moet voldoen, dus veel creatieve ruimte is er niet. Anders wordt er gewoon niet uitgegeven.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Het enige aantrekkelijke aan die kerel uit 50 shades is z'n geld.
redbulletje schreef:
08-12-2020 16:34
Dat geldt voor het gros van de romantische helden... :wtf:
En zelfs dat vaak niet, want het woord delen kennen ze niet. Kopen daarentegen wel.
redbulletje schreef:
08-12-2020 16:34
Tja. En blijkbaar compenseer je met geld allerlei horkerigheid. Moet je eens kijken wat er gebeurt als een 'dominante' timmerman zich zo zou gedragen. Dan is het ineens niet aantrekkelijk meer.
Doornroosje75 schreef:
08-12-2020 16:50
Tja. En blijkbaar compenseer je met geld allerlei horkerigheid. Moet je eens kijken wat er gebeurt als een 'dominante' timmerman zich zo zou gedragen. Dan is het ineens niet aantrekkelijk meer.
Nou ja, je leest hier genoeg dat de man rotvervelend is, maar dat vrouw geen kant op denkt te kunnen, want niet genoeg/geen eigen inkomen. Dus dan wordt er ook al veel meer gepikt van zo'n man.
dianaf schreef:
08-12-2020 16:51
Nou ja, je leest hier genoeg dat de man rotvervelend is, maar dat vrouw geen kant op denkt te kunnen, want niet genoeg/geen eigen inkomen. Dus dan wordt er ook al veel meer gepikt van zo'n man.
Dat is ook zo. Wat dat betreft... van alles wat ik ooit wilde in mijn leven was en is er één pijler die altijd blijft: ik kan voor mezelf zorgen en heb geen man nodig. Ik snap dan ook heel weinig van dat soort vrouwen.

Ik zag als puber de afhankelijkheid van mijn moeder, die daarom veel te lang gewacht heeft met uit een heel slecht huwelijk stappen. Wat haar tegenhield: kinderen, het niet alleen durven doen en financiële afhankelijkheid. Het werd mijn belangrijkste levensles: dat nooit!
Dus: een relatie is leuk en gezellig en fijn. En het dubbele inkomen is mooi meegenomen. Maar zodra het niet meer leuk en gezellig en fijn is... heb ik geen enkele reden om te moeten blijven.
Doornroosje75 schreef:
08-12-2020 17:02
Dat is ook zo. Wat dat betreft... van alles wat ik ooit wilde in mijn leven was en is er één pijler die altijd blijft: ik kan voor mezelf zorgen en heb geen man nodig. Ik snap dan ook heel weinig van dat soort vrouwen.

Ik zag als puber de afhankelijkheid van mijn moeder, die daarom veel te lang gewacht heeft met uit een heel slecht huwelijk stappen. Wat haar tegenhield: kinderen, het niet alleen durven doen en financiële afhankelijkheid. Het werd mijn belangrijkste levensles: dat nooit!
Dus: een relatie is leuk en gezellig en fijn. En het dubbele inkomen is mooi meegenomen. Maar zodra het niet meer leuk en gezellig en fijn is... heb ik geen enkele reden om te moeten blijven.
Ik heb een vriendin die vrouwelijkheid heel belangrijk vindt. Haar relaties gaan standaard stuk omdat ze een te lieve jongen treft die niet voldoet aan haar mannelijkheidsideaal (whatever that may be) of horken met bindingsangst en andere problemen die haar behandelen als een stuk vuil (maar die ze dan inderdaad wil veranderen). Ik denk nu ik dit lees inderdaad dat ze te veel pulp-romannetjes heeft gelezen zoals die van Dianaf. Sowieso waren al onze sprookjes vroeger al vrij verknipt: vrouwen in hopeloze situaties die aan het wachten waren op een prins die hen kwam redden.

Ze was ook benieuwd hoe mijn vriend en ik de rollen verdelen in ons huishouden. Ik vond dat een rare vraag. Ik zei dat je ons in feite van lichaam kan laten wisselen, zonder dat het opvalt. Volgens mij hebben we een eerlijke verdeling in inkomen, huishouden, koken, klussen en sociale contacten onderhouden. Tegenwoordig ben ik ook behoorlijk wat spieren aan het kweken, dus ik heb mijn vriend zelfs niet meer nodig om jampotten open te draaien :P
Doornroosje75 schreef:
08-12-2020 17:02

Het is alsof ik dit zelf heb geschreven! Als kind vond ik dit soort dingen al bizar. Ik heb als kind de afspraak gemaakt dat ik NOOIT afhankelijk zou worden van een man. Een relatie is iets wat voor mij leuk moet zijn. Een verlenging, geen invulling. Ik vind veel mannen horken (misschien zijn vrouwen dat ook, maar ik heb daar geen ervaring mee als hetero). Ik verbreek relaties ook redelijk snel vind ik... al heb ik daar ook gewoon redenen voor. Die situaties die je hier ziet op het forum: ik was al na een week weggeweest. Sowieso vind ik het bizar om te lezen hoe mensen met elkaar omgaan. De dingen die ze zeggen in een relatie en elkaar dingen verbieden!? Ver van mijn bed show. WAAROM zou je daarmee gaan settelen? Eén keer een kutopmerking is voor mij al een reden voor een goed gesprek, bij een tweede of derde lig je er uit. Gewoon normaal communiceren anders is het einde verhaal.

Mensen schatten relaties en kinderen etc. vind ik veel te hoog in. Van een goeie relatie kun je heel gelukkig worden, maar je hoeft geen relatie te hebben om gelukkig te zijn en ik heb het idee dat veel mensen dat wel denken. Volgens mij hebben veel mensen ook angst om alleen te zijn (denk ik?).
Emboldened by the flame of ambition
Ik vind het trouwens ook een vervelend iets dat er mensen zijn die jaloerse gevoelens verwarren met houden van. "Hij is zo jaloers, hij wil constant weten waar ik ben. Ik voel mij zo gewild." Doe even normaal zeg, bij zulke gevoelens moet je echt hulp boeken kopen en die gaan doorlezen en stoppen met die giftige relatie. Van de helft van de relatiepijler topics vraag ik mij ook altijd af of dit gewoon echt is. Het is eigenlijk zeer schrijnend als dat zo is. Misschien moet er een verplicht vak op school komen dat "gezonde relaties" heet, zodat kinderen dan maar daar leren hoe je normaal met mensen om moet gaan. Hopelijk komen ze dan als volwassenen niet in dat soort situaties terecht.
Emboldened by the flame of ambition
Zo herkenbaar Luistervink! Ook van die spierballen. :biggrin: Wij kennen vrijwel geen typische man-vrouw verdeling. Het enige dat ik kan bedenken is dat ik niet zo van het autorijden ben en dat mijn vriend altijd rijdt als we op vakantie naar het buitenland gaan. Haha...tot het moment dat op een lastige plek ingeparkeerd moet worden; dan kruip ik achter het stuur.
Maar mij tot Chef Huishouden promoveren omdat ik toevallig een vagina heb? Not gonna happen!

Oef ja...Skadi. Een vriendin van me had ooit (gelukkig niet te lang) een relatie met een man die ziekelijk jaloers en controlerend was. Zij was daar zo mild over. Hij was zo onzeker. En zo gek op haar. Ik werd er na een paar weken al eng van, zij pas na een half jaar en diverse escallaties.
Oh, en welkom terug Puz_n_Boots! Gezellig!
:sun:
Doornroosje75 schreef:
08-12-2020 18:05
Zo herkenbaar Luistervink! Ook van die spierballen. :biggrin: Wij kennen vrijwel geen typische man-vrouw verdeling. Het enige dat ik kan bedenken is dat ik niet zo van het autorijden ben en dat mijn vriend altijd rijdt als we op vakantie naar het buitenland gaan. Haha...tot het moment dat op een lastige plek ingeparkeerd moet worden; dan kruip ik achter het stuur.
Maar mij tot Chef Huishouden promoveren omdat ik toevallig een vagina heb? Not gonna happen!

Oef ja...Skadi. Een vriendin van me had ooit (gelukkig niet te lang) een relatie met een man die ziekelijk jaloers en controlerend was. Zij was daar zo mild over. Hij was zo onzeker. En zo gek op haar. Ik werd er na een paar weken al eng van, zij pas na een half jaar en diverse escallaties.
Hier ook geen typische verdeling, we doen allebei wat we moeten doen op een of andere manier klikt dat als een machine.

Ik ben wel van het jurkjes uitzoeken voor haar, ik ben goed met kleding en het matchen van kleuren en wat haar staat. omgekeerd is dat niet zo.
RickDalton schreef:
08-12-2020 18:41
Hier ook geen typische verdeling, we doen allebei wat we moeten doen op een of andere manier klikt dat als een machine.

Ik ben wel van het jurkjes uitzoeken voor haar, ik ben goed met kleding en het matchen van kleuren en wat haar staat. omgekeerd is dat niet zo.
Ook herkenbaar. Ik was van het 50 tinten zwart toen ik mijn vriend leerde kennen. Door hem ben ik meer kleur gaan dragen.
Ik laat mijn partner vaak wel de nieuwe pot openen. Ik probeer het één keer zelf en dan mag hij. Vooral omdat ik het zo grappig vind om te zien hoe hij zich inspant. :biggrin: :love:

Ik ben ook graag onafhankelijk, dat lijkt mij gewoon beter/gezonder voor een relatie. En daarbij is het gewoon goed voor MIJN eigenwaarde dat ik in alle opzichten gelijkwaardig ben in een relatie. En als je gelijk bent (of je gelijkwaardig voelt), dan is het ook makkelijker om met je vuist op tafel te slaan. Als jij je minderwaardig voelt, zal dat veel minder snel gebeuren.
En vaak lees je toch dat de huisvrouw/parttime werkende moeder, het gedrag van zo'n man vaak goed praat, want hij werkt zo hard en helpt mee in het huishouden. Ik lees het toch meer als: hij is meer dan ik, dus ik moet hem terwille zijn. Dat hij zich zonder haar ook prima kan redden, geloven ze denk ik ook wel, want anders probeer je iemand niet zo te pleasen. En afhankelijk.

Luistervink, die vriendin is blijkbaar nogal weg van toxic masculinity (giftige mannelijkheid? Weet het even niet vertalen.) Want een man die zichzelf als man ziet, is voor mij mannelijk. De botte hork uithangen, controlerend, dominant, datzijn voor mij geen kenmerken van mannelijkheid, net zo goed dat sportief, intelligent, vriendelijk geen kenmerk van mannelijkheid is. Maar over het algemeen worden negatieve eigenschappen bij een man meer geaccepteerd dan bij een vrouw.
En wordt negatief gedrag eerder gezien als een uiting van liefde dan wat het werkelijk is, nl vervelend gedrag.

Vergeet niet hè, als een jongen vervelend is tegen een meisje, dan wordt er gezegd: meisjes plagen, kusjes vragen. Of te wel, de jongen leert dat vervelend tegen een meisje doen dé manier is om een kus/liefde te krijgen. En meisjes wordt aangeleerd dat vervelend doen de manier van jongens is om te laten te laten zien dat hij je leuk vindt. :nope:
Al gelezen? In een topic schrijft een TO dat haar schoonzusje zélf had aangeboden om op het kind van TO te passen, zodat TO en haar man even een weekendje rust hadden. Schoonzusje laat TO nu op het laatste moment zitten omdat ze toch liever iets anders gaat doen. Super lullig natuurlijk.
Maar dan komt er weer iemand reageren: Ja, mensen zonder kinderen denken vaak alleen aan zichzelf en begrijpen niet dat dit soort gedrag enorme consequenties heeft voor mensen mét kinderen.
Ja tuurlijk, wij zijn allemaal zo :bonk:
O ja, die opmerking had ik ook gezien. Lekker kort door de bocht.
Aan de andere kant heb je dat topic waar het schoonzusje wel 2 dagen in de week de baby op kan halen want ze werkt maar parttime en woont nog thuis. :rofl:
Ik had het ook gelezen, Rookgordijn. |-) Volgens mij is het niet nakomen van afspraken een eigenschap die zowel onder ouders als niet-ouders voorkomt.
Ik lees het net, dat topic over het schoonzusje. Wat ik niet lees is of het schoonzusje dit zelf heeft aangeboden, of dat dit briljante idee van de ouders in kwestie komt. En of schoonzusje al op de hoogte is van dit idee.
Als mijn broer het mij had gevraagd, zou ik zijn vraag niet eens serieus genomen hebben.
dianaf schreef:
09-12-2020 14:37
O ja, die opmerking had ik ook gezien. Lekker kort door de bocht.
Aan de andere kant heb je dat topic waar het schoonzusje wel 2 dagen in de week de baby op kan halen want ze werkt maar parttime en woont nog thuis. :rofl:
Of bij het gierige acties topic iemand die (schoon)zus twee jaar lang, een dag per week, van 8 tot 19 uur op hun kind laat passen. Gratis en voor niks. Kan (schoon)zusje meteen haar nichtje leren kennen, leuk toch
Volgens mij willen ze haar nog vragen (meedelen dat zij dat gaat doen) en vroeg zich af welk aardigheidje ze haar konden geven.
Rookgordijn1 schreef:
09-12-2020 14:52
Of bij het gierige acties topic iemand die (schoon)zus twee jaar lang, een dag per week, van 8 tot 19 uur op hun kind laat passen. Gratis en voor niks. Kan (schoon)zusje meteen haar nichtje leren kennen, leuk toch
Ja, heel sneu, want dat heeft veel gezeur opgeleverd.
Maar las ook iemand die toen ze op het VO zat, een paar dagen in de week haar nichtje naar de opvang moest brengen. Mocht ze zelfs te laat voor op school voor komen. Echt hoeveel misbruik kun je van mensen maken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven