Bewust kindvrij sinds 2010. Deel 27

01-01-2021 00:40 4682 berichten
[....]

Kletstopic deel 27 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 16:48
Reden: Link verwijderd
1.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-01-2021 13:38
Haha, dát zou ik idd wel doen ja! :mrgreen:
Brrrr, jij liever dan ik RB!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Zo dacht ik vroeger ook, maar het heeft echt 'n positieve uitwerking dat ik er gewoon naar uitkijk om dat kouwe bad in te gaan.
Vorige winter nog gemiddeld 2 keer per week een minuut of 6, nu 3 a 4 keer per week 15 minuten.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
02-01-2021 13:38
Ik was jullie kwijt!
Joehoe! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam een oude bekende tegen net. De moeder van een oud-klasgenoot. Ze was mijn oppas en mijn ouders ook over haar zoon. Zelf heeft ze pas Corona gehad, mocht nu weer buiten. Nu is haar man aan het uitzieken. Ik vroeg hoe het met haar zoon gaat. Die heeft inmiddels 2 kinderen (zonen) en nr. 3 is op komst (meisje). Ik zei lachend dat hij als kind niks van meiden moest hebben. Al wist ik dat hij al heel lang verkering had. Verder nog wat herinneringen op gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Hi! Mag ik af en toe meekletsen hier? Man en ik hebben er ook bewust voor gekozen om kinderloos te blijven. Wij voelen meer verbondenheid met dieren en daar hebben we er dus ook best wel een aantal van 😁 hoewel ik (gelukkig) niet echt omringd word door vrienden die de ene na de andere baby op de wereld zetten, vind ik het wel leuk om hier af en toe mee te lezen en te kletsen!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Jaa gezellig Hendrikje106 :hello:

Wat voor dieren hebben jullie? Lijkt mij ook wel gezellig. Wij hadden vroeger thuis altijd dieren maar als vrijgezel die alleen woont en fulltime werkt niet heel handig.
Emboldened by the flame of ambition
Welkom Utopia en Hendrikje :hello:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 4 katten en 2 honden. Honden zijn geadopteerd, 1 uit Griekenland en de andere uit Nederland. De twee oudste katten hebben we 2,5 jaar geleden gekregen, dat waren de eerste dieren die we toen als jonge dieren kregen.
Sinds afgelopen zomer nog twee kittens erbij, die waren moederloos gevonden toen ze ongeveer 3,5 week waren en we kregen de vraag of we niet nog 2 kittens erbij wilde. Vraag met foto via whatsapp, niet te doen om dan nog nee te zeggen 😅 dus we zeiden: laat maar komen. Beste beslissing ever, zo’n leuk stel vormen ze samen!

Daarvoor een asielhond en 2 asielkatten gehad, ook een fantastische tijd mee gehad!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Rookgordijn1 schreef:
02-01-2021 16:50
Welkom Utopia en Hendrikje :hello:
Dankjewel, fijn om me welkom te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Tvp :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Hendrikje106 schreef:
02-01-2021 16:21
Hi! Mag ik af en toe meekletsen hier? Man en ik hebben er ook bewust voor gekozen om kinderloos te blijven. Wij voelen meer verbondenheid met dieren en daar hebben we er dus ook best wel een aantal van 😁 hoewel ik (gelukkig) niet echt omringd word door vrienden die de ene na de andere baby op de wereld zetten, vind ik het wel leuk om hier af en toe mee te lezen en te kletsen!
Kindvrij, niet loos. loos klinkt als een gemis. dit is een feestje :)
Alle reacties Link kopieren
RickDalton schreef:
02-01-2021 19:25
Kindvrij, niet loos. loos klinkt als een gemis. dit is een feestje :)

Je hebt helemaal gelijk, nooit over nagedacht! Vanaf nu kindvrij, heeeerlijk 😄
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Hendrikje en Utopia!

Hendrikje, klinkt als een lekkere beestenbende. Hier 2 kattenzusjes (waarvan er 1 momenteel op schoot zit te kneden en kopstoten tegen mijn kin geeft). Man zou er dolgraag een hond bij willen, maar gezien ons werk is dat geen goed idee momenteel.
Ik zou al eeuwen graag een wasbeer willen, maar ja :mrgreen:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter, wasberen zijn inderdaad heel erg leuk! Ze hebben van die super behendige handjes 🤗
Bij mij op de “wishlist” staan een tamme gans, een hangbuikzwijntje en een alpaca 😁
Oh en onze rode kater ligt nu naast mij op zijn favoriete dekentje te sabbelen en te “melken” 😍
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Hendrikje106 schreef:
02-01-2021 19:51
AeonOfWinter, wasberen zijn inderdaad heel erg leuk! Ze hebben van die super behendige handjes 🤗
Bij mij op de “wishlist” staan een tamme gans, een hangbuikzwijntje en een alpaca 😁
Alpaca's :love:
Ook zo lekker slim en eigenwijs.

En een wasbeer is natuurlijk totaal niet realistisch, maar zou ooit wel met een tamme willen knuffelen/spelen. :flirting:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de gezelligheid ook veel meer dieren willen. Maar hoe meer dieren, hoe meer kosten en schoonmaakwerk. Dat weerhoudt me van. Dus ik houd het bij mijn 2 hondjes. Misschien als ik volgend jaar een ander huis heb nog een Goudhamster.
Alle reacties Link kopieren
Hoop beestjes allemaal. Ik hou het vooralsnog bij 1, om het een beetje praktisch te houden met opvang tijdens vakanties.

Qua gekke beesten heb ik nog serieus een emu overwogen. Die zijn echt grappig, maar ondanks dat we een ruime tuin hebben, is het te krap daarvoor. Moet je m gaan uitlaten elke keer, daar ga ik niet aan beginnen.
Ik heb 2 konijnen die hun optrekje in mijn tuin hebben. Vind dat meer dan genoeg. Dieren binnenshuis wil ik niet, teveel viezigheid. Ik verzamel wel pluchebeesten, daar heb je tenminste geen onderhoud aan ;-D
Alle reacties Link kopieren
Hendrikje106 schreef:
02-01-2021 16:21
Hi! Mag ik af en toe meekletsen hier? Man en ik hebben er ook bewust voor gekozen om kinderloos te blijven. Wij voelen meer verbondenheid met dieren en daar hebben we er dus ook best wel een aantal van 😁 hoewel ik (gelukkig) niet echt omringd word door vrienden die de ene na de andere baby op de wereld zetten, vind ik het wel leuk om hier af en toe mee te lezen en te kletsen!
Sluit je aan zou ik zeggen! Hier veel dierenliefhebbers in het topic, waaronder ondergetekende. Honden, paarden, geiten, schapen, kippen, konijnen.... Wij gaan dadelijk weer wandelen met de honden.
Alle reacties Link kopieren
Hallo nieuwkomers! Leuk dat jullie aansluiten :D
Ik ben vooral een kattenmens; heb er twee. Andere dieren vind ik ook leuk, maar vooral om naar te kijken.

Ik ben ook zo'n malloot die dieren groet op straat. 'Ha schoonheid!' bij de langharige rooie hier in de straat, bijvoorbeeld.
Bij honden vergeet ik nog wel eens dat er ook een mens aan die lijn zit :biggrin:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
03-01-2021 12:53
Sluit je aan zou ik zeggen! Hier veel dierenliefhebbers in het topic, waaronder ondergetekende. Honden, paarden, geiten, schapen, kippen, konijnen.... Wij gaan dadelijk weer wandelen met de honden.
Oh leuk zoveel dieren! Paarden heb ik gehad 2 stuks (pony’s trouwens) maar wij hebben geen ruimte aan huis om ze neer te zetten. Wel een grote tuin om het huis heen en we zijn nog steeds aan het twijfelen of we misschien kippen of Indische loopeenden nemen. Die laatste scharrelen niet en dat vind ik wel een groot voordeel maar die hebben wel water om in te zwemmen/poedelen nodig en dat vind ik dan weer een nadeel, dan moet je weer een vijvertje bij gaan houden. We twijfelen nog even verder en ons doel is om buitenaf een klein boerderijtje te kopen met veel grond, dan hoeven we niet meer te twijfelen en nemen we ze gewoon allebei 😁 en geitjes natuurlijk, die vind ik ook zo schattig en grappig!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
03-01-2021 12:59
Hallo nieuwkomers! Leuk dat jullie aansluiten :D
Ik ben vooral een kattenmens; heb er twee. Andere dieren vind ik ook leuk, maar vooral om naar te kijken.

Ik ben ook zo'n malloot die dieren groet op straat. 'Ha schoonheid!' bij de langharige rooie hier in de straat, bijvoorbeeld.
Bij honden vergeet ik nog wel eens dat er ook een mens aan die lijn zit :biggrin:
Zo ben ik dus ook, vaak weet ik uiteindelijk helemaal niet meer hoe het baasje eruit zag 😂
Ik praat tijdens het wandelen ook met mijn eigen honden hoor, oh kijk wat een leuke eendjes of nee, vandaag gaan we links of sodeju wat een dikke drol, great job pooping!! 👏🏻
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn steeds meer boeren die stoppen dus mogelijk komt dat boerderijtje met grond nog voor je in bereik. Er zijn veel mensen die buitenaf willen wonen. Logisch. In de bebouwde kom zit je continu in het vaarwater van een ander. Toont het topic "windgongen" onder "thuis" wel aan.....
iones schreef:
03-01-2021 15:02
Er zijn steeds meer boeren die stoppen dus mogelijk komt dat boerderijtje met grond nog voor je in bereik. Er zijn veel mensen die buitenaf willen wonen. Logisch. In de bebouwde kom zit je continu in het vaarwater van een ander. Toont het topic "windgongen" onder "thuis" wel aan.....
Die boeren worden uitgekocht om hun landerijen dan te verzieken met zonneparken en windmolens. En als je al zo'n boerderijtje weet te bemachtigen kan het zijn dat de buurboer wel zwicht voor verkoop aan de gemeente en dan zit je nog temidden van die ellende.
Alle reacties Link kopieren
Qua dieren: ik heb me tegenwoordig gestort op de 'wilde' stadsdieren. Dus veel soorten vogelvoer, vlinder- en bijvriendelijke planten, vijver voor kikkers. Ik wil ook nog een gat in de schuttig maken zodat er egels in mijn tuin kunnen komen en vleermuizenkasten ophangen.

Gisteren was het een waar schouwspel in de tuin: alle vogels hadden met nieuwjaar weinig gegeten en storten zich massaal op het voer in mijn tuin. De hele dag kunnen kijken naar tientallen mezen, mussen, spreeuwen, kauwen, eksters en duiven.

Wat ik wil zeggen; wel de lusten, niet de lasten. Een beetje zoals tante zijn ipv moeder :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven