Bewust kindvrij sinds 2010. Deel 27

01-01-2021 00:40 4682 berichten
[....]

Kletstopic deel 27 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 16:48
Reden: Link verwijderd
1.53% gewijzigd
Welkom Utopia, leuk dat je meeschrijft. En verantwoording ben je niet schuldig hoor. Elk heeft z'n eigen redenen om geen kinderen te willen.

En een krijsend kind in een vliegtuig zullen velen herkennen hier, maar zo'n koptelefoon scheelt al de helft.

Woon je rustig, zonder veel herrie in je omgeving?
Alle reacties Link kopieren
Het duurt trouwens lang voordat er iemand komt roepen dat dit niet op de kinderpijler hoort :rofl:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
01-01-2021 19:50
Het duurt trouwens lang voordat er iemand komt roepen dat dit niet op de kinderpijler hoort :rofl:
Wordt dat dan ieder nieuw deel opnieuw gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel blijenvrij, tot twee jaar terug woonde ik rustig. De Gemeente heeft het onzalige plan bedacht zogenoemde 'bedriegertjes ' voor mijn deur te plaatsen met als gevolg in warme tijden hordes gillende kinderen voor de deur.
Na twee jaar de hoofdrol in de nachtmerrie David en Goliath te hebben gespeeld ben ik er klaar mee en wacht tot er een ander appartement vrijkomt. Sinds de corona crisis staan die krengen gelukkig uit.
himalaya schreef:
01-01-2021 19:50
Het duurt trouwens lang voordat er iemand komt roepen dat dit niet op de kinderpijler hoort :rofl:

Wat bedoel je?
Utopia2016 schreef:
01-01-2021 19:56
Dank je wel blijenvrij, tot twee jaar terug woonde ik rustig. De Gemeente heeft het onzalige plan bedacht zogenoemde 'bedriegertjes ' voor mijn deur te plaatsen met als gevolg in warme tijden hordes gillende kinderen voor de deur.
Na twee jaar de hoofdrol in de nachtmerrie David en Goliath te hebben gespeeld ben ik er klaar mee en wacht tot er een ander appartement vrijkomt. Sinds de corona crisis staan die krengen gelukkig uit.

Ik moest even googlen om te zien wat bedriegertjes zijn. Maar ik zie dat dat waterstralen zijn die uit de grond komen. Dat trekt inderdaad kinderen aan. Kan me voorstellen dat je daar goed gek van wordt. Dan kan je nooit eens rustig in je tuin of op je balkon zitten. Ik hoop dat je snel iets anders vind.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen een gelukkig nieuwjaar!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Utopia2016! Alaska lijkt mij prachtig.. ben je daar al eens geweest?
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
01-01-2021 20:26
Wat bedoel je?

Als er een nieuw deel wordt geopend, dan komt het in de lijst met nieuwe topics. En dan is er altijd wel een forummer/moeder die vindt dat kindvrij toch écht niet op een kinderpijler thuis hoort, omdat die alleen is voor het ophemelen van wondertjes. Of over het klagen over gebroken nachten, ontspoorde tieners en dat het echt allemaal goed komt als je ongepland zwanger bent.
himalaya wijzigde dit bericht op 01-01-2021 21:46
0.21% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
01-01-2021 21:08
Als er een nieuw deel wordt geopend, dan komt het in de lijst met nieuwe topics. En dan is er altijd wel een forummer/moeder die vindt dat kindvrij toch écht niet op een kinderpijler thuis hoort, omdat die alleen is voor het ophemelen van wondertjes. Of over het klagen over gebroken nachten, ontspoorde tieners en dat het echt allemaal goed komt als je ingepland zwanger bent.

Ah, bedoel je dat. :-)
Blijenvrij schreef:
01-01-2021 20:29
Ik moest even googlen om te zien wat bedriegertjes zijn. Maar ik zie dat dat waterstralen zijn die uit de grond komen. Dat trekt inderdaad kinderen aan. Kan me voorstellen dat je daar goed gek van wordt. Dan kan je nooit eens rustig in je tuin of op je balkon zitten. Ik hoop dat je snel iets anders vind.
Oh, wat vreselijk om dat in een woonwijk te doen!
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
01-01-2021 20:41
Welkom Utopia2016! Alaska lijkt mij prachtig.. ben je daar al eens geweest?
Dankjewel skadi, ik ben nog nooit in Alaska geweest hahaha, maar heb een enorme fascinatie voor die staat. Ben sowieso dol op Amerika en de schitterende natuur, paar keer geweest en ook in Canada met camper rond getrokken. Ik hoop dit jaar naar Alaska te gaan, 2 weekjes ofzo.
Ik kan alleen maar dromen van een chalet ergens aan een meer en goddelijke rust aan mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-01-2021 23:01
Oh, wat vreselijk om dat in een woonwijk te doen!
Is toch leuk voor de kindertjes.
Alle reacties Link kopieren
Utopia2016 schreef:
02-01-2021 08:31
Dankjewel skadi, ik ben nog nooit in Alaska geweest hahaha, maar heb een enorme fascinatie voor die staat. Ben sowieso dol op Amerika en de schitterende natuur, paar keer geweest en ook in Canada met camper rond getrokken. Ik hoop dit jaar naar Alaska te gaan, 2 weekjes ofzo.
Ik kan alleen maar dromen van een chalet ergens aan een meer en goddelijke rust aan mijn hoofd.
Heerlijk! Ik zie het helemaal voor mij. Ik zie ook weleens van die filmpjes voorbij komen van mensen die in totale rust wonen ergens in Noorwegen. Het lijkt mij heerlijk om zonder zoveel mensen op elkaar te wonen zoals hier in Nederland.

Het is voor mijn gevoel gewoon altijd en overal druk. In de stad, de supermarkt, bij een uitje etc. Ik ga dus al een paar jaar ook niet meer bijvoorbeeld een dagje weg op zaterdag. Ik gebruik daar een vrije dag voor. Wellicht ergens zonde, maar ik word gillend gek van drukte en vooral dat gekrijs overal. Mensen lijken wel immuun ervoor.
Emboldened by the flame of ambition
Utopia2016 schreef:
02-01-2021 08:33
Is toch leuk voor de kindertjes.
Ik snap dat ze dat in een stadscentrum doen waar winkels en terrassen omheen zijn zodat de kinderen zich kunnen vermaken terwijl moeders shopt of borrelt, maar in een normale woonwijk.... Echt idioot! Kon de buurt hier geen petitie tegen indienen?
Alaska lijkt mij ook heel mooi, maar wel koud! En lang donker. En in de zomer heel veel muggen. Een roadtrip zou ik er graag 'ns ondernemen, maar wonen, nah, toch maar liever niet.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-01-2021 09:05
Alaska lijkt mij ook heel mooi, maar wel koud! En lang donker. En in de zomer heel veel muggen. Een roadtrip zou ik er graag 'ns ondernemen, maar wonen, nah, toch maar liever niet.
Ik weet dat jij een zomerliefhebber bent redbulletje, ik juist niet, mede door de hysterie die ermee gepaard gaat.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-01-2021 09:03
Ik snap dat ze dat in een stadscentrum doen waar winkels en terrassen omheen zijn zodat de kinderen zich kunnen vermaken terwijl moeders shopt of borrelt, maar in een normale woonwijk.... Echt idioot! Kon de buurt hier geen petitie tegen indienen?
Ik woon aan een winkelcentrum waar het altijd heerlijk rustig was, écht? Ja echt.
Petitie aangeboden, zoals gezegd 2 jaar tevergeefs gestreden. Enige wat ik bereikt heb is dat het op zondag van 12.00 tot 17.00uur is, ipv 10.00 tot 18.00 uur. Nadat ik de wethouder met de wet op de zondagsrust om zijn oren heb geslagen.
Ik kan je vertellen dat het aantal decibels wat om je oren vliegt hoger is dan een straaljager.
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
02-01-2021 09:00
Heerlijk! Ik zie het helemaal voor mij. Ik zie ook weleens van die filmpjes voorbij komen van mensen die in totale rust wonen ergens in Noorwegen. Het lijkt mij heerlijk om zonder zoveel mensen op elkaar te wonen zoals hier in Nederland.

Het is voor mijn gevoel gewoon altijd en overal druk. In de stad, de supermarkt, bij een uitje etc. Ik ga dus al een paar jaar ook niet meer bijvoorbeeld een dagje weg op zaterdag. Ik gebruik daar een vrije dag voor. Wellicht ergens zonde, maar ik word gillend gek van drukte en vooral dat gekrijs overal. Mensen lijken wel immuun ervoor.
Inderdaad, ik word ook beperkt in alles waar ik van hou, het lijkt ook wel of ik daarin altijd pech heb. Net op het laatste moment die hysterische peuter naast me in het vliegtuig, bij een wandeling buiten hoogseizoen in de Eiffel toevallig 2 stelletjes met huilende kinderen op hun nek die het hele gebied overschreeuwen. Zo is er elke dag wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Oef, dat lijkt me echt vervelend Utopia. Vooral omdat het er nog niet was toen je er kwam wonen. Gelukkig is het nu heel koud en staan de bedriegertjes waarschijnlijk uit?

Ik ben ook nogal gevoelig voor geluid en mijd drukte zoveel mogelijk. Tegelijkertijd hou ik van dingen die de stad te bieden heeft: uit eten, musea, concerten, maar ik plan het altijd zo dat het niet te druk is. Mij zie je liever in kleine achterafzaaltjes en op dinsdag in het museum. Met Kerst was ik ook echt een beetje zenuwachtig hoe ik aan mijn boodschappen moest komen, maar op 24 december om 20u was het lekker rustig in de supermarkt en waren de schappen weer mooi aangevuld.

Mijn vriend maakt het allemaal geen bal uit. Die kan rustig op een zaterdag voorstellen om kleren in de stad te gaan kopen. @( Hij vindt kinderen ook niet per se te druk, maar eerder gewoon een beetje oninteressant.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-01-2021 09:05
Alaska lijkt mij ook heel mooi, maar wel koud! En lang donker. En in de zomer heel veel muggen. Een roadtrip zou ik er graag 'ns ondernemen, maar wonen, nah, toch maar liever niet.

Lekker zwemmen in een wak! Je bent al in training! :rofl:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
02-01-2021 12:21

Ik ben ook nogal gevoelig voor geluid en mijd drukte zoveel mogelijk. Tegelijkertijd hou ik van dingen die de stad te bieden heeft: uit eten, musea, concerten, maar ik plan het altijd zo dat het niet te druk is. Mij zie je liever in kleine achterafzaaltjes en op dinsdag in het museum. Met Kerst was ik ook echt een beetje zenuwachtig hoe ik aan mijn boodschappen moest komen, maar op 24 december om 20u was het lekker rustig in de supermarkt en waren de schappen weer mooi aangevuld.

Mijn vriend maakt het allemaal geen bal uit. Die kan rustig op een zaterdag voorstellen om kleren in de stad te gaan kopen. @( Hij vindt kinderen ook niet per se te druk, maar eerder gewoon een beetje oninteressant.
Dit is zo herkenbaar! Mijn ex-partner had hier ook totaal geen last van. Heerlijk lijkt mij dat. Ik denk echt na over wanneer ik wat doe om drukte te vermijden. Laatst ging ik rond 20.15 uur naar de supermarkt en het was zo druk! Voortaan probeer ik 9 uur... (ik bestel trouwens zoveel mogelijk, maar soms moet ik toch iets hebben). Ik vraag in een restaurant (allemaal pre corona) ook altijd om een plek ver weg van een gezin met kleine kinderen. En zoals ik al eerder zei.. als ouders hun kinderen opvoeden en tijd en moeite investeren dan kan ik het al veel meer hebben. Die ouders die kinderen rond laten rennen en niks doen trek ik heel slecht.
Emboldened by the flame of ambition
Utopia2016 schreef:
02-01-2021 12:07
Ik woon aan een winkelcentrum waar het altijd heerlijk rustig was, écht? Ja echt.
Petitie aangeboden, zoals gezegd 2 jaar tevergeefs gestreden. Enige wat ik bereikt heb is dat het op zondag van 12.00 tot 17.00uur is, ipv 10.00 tot 18.00 uur. Nadat ik de wethouder met de wet op de zondagsrust om zijn oren heb geslagen.
Ik kan je vertellen dat het aantal decibels wat om je oren vliegt hoger is dan een straaljager.
Da's ook geen handige plek om te gaan wonen ook natuurlijk als je van rust houdt.
Alle reacties Link kopieren
Ik was jullie kwijt!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
himalaya schreef:
02-01-2021 12:31
Lekker zwemmen in een wak! Je bent al in training! :rofl:
Haha, dát zou ik idd wel doen ja! :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven