Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
Lieve meiden allemaal onwijs bedankt voor jullie lieve woorden en knuffels!!!

@Winterdip, goed om te horen dat er meer stellen zijn die niet (meer) het behang van de muren vrijen! Maar wel frustrerend he, als jij als vrouw wel wil maar hij niet. Vooral omdat het toch altijd van de daken geschreeuwd wordt dat alle mannen altijd zin hebben, dus tja wat moet er dan wel niet mis zijn met de jouwe, of erger nog, met JOU?! Is het bij jullie ook bespreekbaar?

@Tommie fijn dat jullie probleem opgelost is! Het is toch erg lastig zwanger worden zonder seks he?

@Kaatje wat eng joh, dat je bloed verloren hebt en stolseltjes! Dat is niet de bedoeling!! Maar ik ken ook vrouwen die hun hele zwangerschap regelmatig wat bloed verloren en toch kregen ze een gezonde baby dus misschien gaat het bij jou ook zo. Ik duim voor je in ieder geval, dat alles goed afloopt.

Mijn cyclus duurt doorgaans 29 a 30 dagen maar soms ineens 34 dagen. Ik probeer de helplijn van Clearblue te bellen om te vragen hoe lang het nog zin heeft om te testen maar krijg ze niet te pakken. Vandaag is dag 18 en nog altijd niks. Maar misschien wacht mijn lichaam wel tot morgen, dan gaan we een romantisch weekendje in Leuven tegemoet, in een kasteel met een luxe kamer met jaccuzzi en open haard! Da's wel een goede reden om te wachten met die eisprong, toch?

@Kittepetit en Tijn, ik duim me helemaal suf voor jullie!!

Liefs,

Terminator
Kaatje, meid, wat enorm schrikken voor je! Hoop dat ik je kan helpen, ga wel gewoon eerlijk zijn over wat de VK mij veteld heeft. Mij vertelde ze dat het nu 2 kanten op kan. Het kan zijn dat het gewoon wat bloed is of het kan het begin van een miskraam zijn (sorry!). Bij een miskraam krijg je onwijs veel buikpijn, te vergelijken met een superheftige menstruatie.

Omdat ik op zaterdag het bloedverlies had kon ik maandag pas een echo laten maken om me gerust te laten stellen. Als ik jou was zou ik nu je VK bellen en het verhaal uitleggen. Wellicht kunnen ze bij jou vandaag ook nog een echo maken om te kijken of alles goed is of om te kijken waar het bloed vandaag komt (wordt wel een inwendige echo dan hoor, maar daar voel je niets van)

Sterke meisje, ik duim voor je

liefs Tommie
Terminator, als ik jouw eisprong was zou ik wachten tot morgen! Geniet maar lekker van het luxe weekendje weg. Op een tijgervelletje voor de open haard??
Tommie, thanks voor je snelle en eerlijke reactie... het is gelukkig bij gisteravond gebleven en heb geen krampen gehad. Vandaag is het tot nu toe rustig, alleen nog beetje licht roze/bruin bij het afvegen maar dat heb ik al vanaf zondag. Heb gisteren de assistente van de huisarts aan de telefoon gehad en die zei dat dat in elk geval niets te betekenen heeft... we gaan het maar "gewoon" afwachten...

hoe lang was jij eigenlijk zwanger toen je bloedverlies had? Ik kan me niet voorstellen dat ze bij mij nu al wat kunnen zien op een echo ... ben nog maar 5 weken zwanger...

Heb jij trouwens al naar de huisarts gebeld Amy? Ik moet in de 9e zwangerschapsweek voor de 1e controle bij de huisarts ... en dan ook meteen afspraak maken voor de 1e echo.
Hoi Kaatje, fijn te lezen dat het heldere bloeden is gestopt. Bij mij was het ook een dag later gestopt. Ik was 9 weken zwanger toen ik het bloed verloor. Ik weet even niet vanaf wanneer ze het hartje kunnen zien kloppen. Maar 5 weken lijkt me wel erg vroeg om dat te kunnen zien. Denk inderdaad dat je "gewoon" (voor zoiets gewoon kan, want het blijft toch spannend) af moet wachten. Maar als je 5 weken zwanger bent, kan het toch ook een innestelingsbloeding zijn....

liefs tommie
Nou ben ik (nog) niet zwanger, maar ik lees wel heel veel boeken...daarin staat dat een innestelingsbloeding ongeveer 5-8 dagen na de bevruchting plaatsvindt (als 'ie uberhaupt plaatsvindt). Daar staat trouwens ook dat het soms al mogelijk is om met 5 weken het hartje te horen/zien kloppen (bij inwendige echo)

Goed nieuws: de boeken geven ook aan dat 1/3 van de vrouwen tijdens het eerste trimester bloedverlies heeft, maar dat daarvan de meerderheid een gezond kind op de wereld zet.

Zo, hopelijk stelt dit je weer even wat gerust. Maar ja, als je buikpijn hebt of meer bloed verliest dan bij een menstruatie, dan moet je natuurlijk wel even je huisarts/verloskundige bellen.
Oei, ik besef me dat bovenstaand misschien wat overkomt alsof ik denk dat ik alles weet...dat denk ik echt niet!!! Ik hoopte alleen kaatje een beetje gerust te stellen...
Hee Lode, handig, die boeken! Ik heb er geen, ik ben er zo al genoeg mee bezig geloof ik! Maarre staat er misschien ook iets in jouw boek over eisprongen overslaan??

Groetjes,

Terminator

PS. Als ik Kaatje was zou ik me er wel door gerustgesteld voelen hoor, door jouw berichtje!
Hallo allemaal,

Hier nog steeds geen tekenen van ongesteldheid (gelukkig!)

Ik heb er de afgelopen nachten al niet van geslapen, constant ben je er mee bezig zal het wel, zal het niet...

Ik denk dat ik morgen maar ga testen, ik kan niet langer wachten.

En nu maar hopen dat ik vannacht niet ongesteld word...

@ Kittepetit ook bij jou nog niks???

Spannend hoor, ik duim voor je!

@ terminator, wat een verhaal zeg.

Ik wens je er heel veel sterkte mee en ook voor je vriend.

Ik hoop echt dat het weekendje weg helpt!!!

Heel veel succes.

Enne zoveel jonger dan jou ben ik niet hoor! ik word deze maand 29...

@ Lode het komt helemaal niet over alsof je alles weet hoor!

Juist erg handig iemand die veel boeken heeft en leest!

Zo word je een beetje de vraagbaak

@ Kaatje ik hoop dat het niks te betekenen heeft, ik duim voor je!!

De rest ook heel veel succes met alles!!

Goed weekend.
Een dikke zucht liet ik horen na het lezen van alle verhalen.

Wat zitten veel meiden op dit moment in of met spanning.

Ik hoop voor jullie dat alles goed komt

Ik zal duimen!

Kaatje ik heb nog niet gebeld met de huisarts.Ga ik volgende week doen,maar dan met de verloskundige,om voor week 8 of 9 een afspraak te maken.

Kittepetit en dreadlokje hoe staat ie er voor?

gr Amy
oja Kaatje op de site van 9 maand.com(één van de vele) kun je uitrekenen hoeveel dagen,weken en maanden je zwanger bent.Ook kun je hier uitrekenen wanneer je bent uitgeteld.

X Amy
hey meiden,

hier nog geen rode duivels te bekennen, morgen (als er dan nog niks is) maar even een zwangerschapstest kopen. Ik vind het eigenlijk wel spannend, m'n vriend zegt dat ik niet te hard van stapel moet lopen. Ik denk dat ie bang s dat de teleurstelling anders zo groot is.

Vanavond lekker stappen met m'n vriendinnen, maar geen wijntjes voor mij vanavond!

fijn weekend, ik hou jullie op de hoogte!
@kittepetit. Mijn lief zei ook iedere keer dat ik niet zo hard van stapel moest lopen. Alleen voelen die mannen niet al die gekke signalen van hun lichaam en zij hoeven ook niet te constateren dat ze ongesteld zijn. het is voor een man toch echt anders!

Mensen zeggen dat wel heel gemakkelijk 'je moet er niet zo veel mee bezig zijn'. Maar hoe kan dat nou. Je begint toch al elke ochtend met een foliumzuurtje en dat doe je toch omdat je graag een kindje wilt.... en dan nog alles wat er bij komt kijken. Ik ben er van overtuigd dat als je eenmaal een kindje wilt, je er ook mee bezig bent.

enne.... al getest?

liefs tommie
En , en, en Kittepetit.......al getest? Ben superbenieuwd!
dreadlokje,ik bedacht mij ineens dat je al ongesteld bent geworden,sorry voor mij vraag van gister.Misschien heb ik al wel last van zwangerschapsdementie haha.

Kittepetit tell me more?
Terminator: Ja sorry, ik lees dus graag boeken...daar staat trouwens ook in dat het best kan dat je je eisprong een keer overslaat. Of dat 'ie misschien voor een keer heel vroeg is geweest (dat je hem hebt gemist met testen, dag 8 ofzo) of dat 'ie eens heel laat kan zijn. Of misschien had je afgelopen maand geen menstruatie, maar een innestelingsbloeding?! (hoop, hoop)

Echt heel vaag, maar heb echt al een paar dagen steeds pijn helemaal onderin mijn buik. Op zich niet erg, maar gisteravond echt zo'n soort aanhoudende steek, steeds op dezelfde plek. Heb ook heel gevoelige borsten, daar heb ik eigenlijk nooit last van. Maar nu dus wel. Aan de ene kant denk ik: zou het? (maar dan meteen: nee, dat zou toch erg vroeg zijn enz. enz.) Aan de andere kant denk ik: toch maar eens naar de huisarts, want misschien heb ik wel gewoon een blaasontsteking. Ben eigenlijk stiekem erg bang dat er opeens iets gaat ontsteken ofzo in mijn baarmoeder, waardoor ik niet zwanger zou kunnen worden ofzo.

Ach ja, ik haal me ook meteen weer van alles in mijn hoofd hoor, maar feit is dat ik die klachten wel heb...

Sorry dat ik zo zeur...

Kittepetit: al getest??? Ik duim voor je!!!
Hey meiden,

nou bij mij valt er niks te testen, ik ben hartstikke ongesteld.

Balen, maar volgende keer beter!

mijn nieuwe NOD is 1 februari.
He, kittepetit, wat jammer nou.

Hopelijk is vriendlief heel lief voor je.

op naar de volgende ronde... ik duim voor je.
Hey meiden, ben ik weer!! Paar dagen weggeweest met vriendlief! Het gaat goed met me! Ben gelukkig weer van ongesteldheid verlost. En ga met frisse moed mijn nieuwe ronde in!!! Kom maar op! Dit wordt mijn maand!! Hihihi!!

@ Kittepit, jammer joh..... maar volgende ronde is voor ons hè! En voor alle anderen die nog niet zwanger zijn.

@ Tijn, hoe gaat het met jou?

@ Terminator, vind het echt supervervelend voor je..... ik ken de effecten van Efexor op mannen, mijn vriend heeft dat ook een jaar gebruikt..... gelukkig mocht hij afbouwen en gaat het zonder anti-depressiva goed. Maar wat een seksloos jaar was dat zeg.....

Ook ik geef je een dikke knuffel: Voor jou zal ik extra hard duimen, omdat je klinisch gezien minder kans hebt...

@ Kaatje, jij bent toch echt zwanger!! Als eenmaal een test heeft gezegd dat je zwanger bent, dan is dat zo. Hihihi!
Hallo allemaal,

Hier ook helaas geen goed nieuws.

Ik ben ook harstikke ongesteld geworden helaas.

Ik was best teleurgesteld want ik had echt al een week last van mijn borsten en een hele vreemde buikpijn maar helaas...

Op naar de volgende ronde!!

Nog even een weekje wachten en dan gaan we ook weer helemaal los haha.

Mijn nieuwe NOD is 2 februari.

De rest ook allemaal heel veel succes!!!
He, wat jammer nou Tijn en Kittepetit... ik had nog wel zo voor jullie geduimd... Maar inderdaad, nieuwe ronde, nieuwe kansen!

En Dreadlokje, nu je weer terug bent... wil je mijn uitgerekende datum in het schema zetten: 4-9-2008? Thanks alvast!

Liefs Kaatje
Hee Tijn en Kittepetit, balen joh.... Je hoopt er zo op, en zeker tegen de tijd dat je niet ongesteld moet worden denk je vanalles te voelen en ga je steeds harder hopen dat het ook echt zo is! Nou ja aan mijn duimen kan het niet liggen, ik hebv er bijna een RSI duim van gekregen! Volgende maand weer een nieuwe ronde!

@Dreadje dus jouw man had ook geen libido meer met Efexor? Ik zie het namelijk ook somber in... Bijwerkingen kunnen na 4 weken minder worden maar ik heb er een hard hoofd in. Omdat ik in de farmaceutische industrie werk heb ik een farmacotherapeutisch compas en daarin staat dat Sint Janskruid in hoge dosering volgens studies hetzelfde effect hebben als Seroxat 20-40 en mijn vriend slikte altijd 20 dus ik zie dat best wel zitten eigenlijk. Maar de huisarts zei dat er in Nederland niet veel mee gedaan wordt, wel in Duitsland. Daarom wilde hij liever eerst nog wat reguliere anti depressiva proberen. Nou is Duitsland niet bepaald achterlijk op het gebied van gezondheidszorg dus ik ga na Efexor toch aandringen op St Janskruid. Ik geloof gewoon niet meer in een goed seksleven MET anti depressiva.

Maar lief dat je extra hard voor mij duimt!!

@Lode hahaha, dat laatste scenario dat je noemde zaten mijn vriend en ik ook te bedenken toen we in Leuven zaten dit weekend! Mijn 1e baan was kraamverzorgster en ik heb ooit gewerkt in een gezin waarvan die vrouw pas na 6 maanden wist dat ze zwanger was en die was al die tijd gewoon ongesteld geworden! Ze was ook aan de pil, had gerookt en gedronken en was psychologe dus ook geen nono zeg maar. Ze was ook heel slank maar tot die tijd was er dus geen buik te zien zei ze, alleen haar taille verdween! Bizar he?! Maar ik denk toch dat mijn eisprong inderdaad veel eerder is gekomen of dat ik hem niet heb gevonden omdat ik doordat ik vrij was wat minder op de klok lette met testen. Dat moet elke keer precies na 24 uur maar ja, ik kan niet altijd bepalen wanneer ik weer moet plassen dus soms was het al om 7u en soms pas om 10u. Aan mijn afscheiding heb ik ook niks gemerkt deze maand. Wel heb ik enorm veel geslapen deze weken maar moe ben ik verder niet. Heb je trouwens ook gelezen in je boek dat je pas vanaf 1 week na je ovulatie zwangerschapssymptomen waar kunt nemen? Dat komt omdat de eicel dan pas in je baarmoeder is aangeland en pas dan beseft je lijf dat je zwanger bent! Leuk dat je veel leest, ik hou er ook van en ik zie allemaal leuke boeken over zwanger zijn enzo! Maar ik wil ze pas kopen als het echt zo ver is.

Nou sorry voor mn lange bericht, ik kan nooit goed kort schrijven!

Groetjes,

Terminator
Tijn en Kittepetit: jammer zeg, dat jullie ongesteld zijn geworden!! Nieuwe ronde, nieuwe kansen dan maar? (al had iedereen natuurlijk liever gezien dat jullie zwanger zouden zijn!)

Terminator: ja, ik heb ook al zo'n verhaal: een vriendin van mijn nichtje had laatst heel erge buikpijn en is toen in het weekend naar de dokterspost gegaan. Daar bleek ze 7 maanden zwanger te zijn en de bevalling was nu begonnen...ook aan de pil, steeds ongesteld geweest en wist dus ook echt van niks!! Die heeft het er trouwens best moeilijk mee gehad, duurde even voordat ze het kind accepteerde. Dat snap ik wel: wij kiezen ervoor, maar zij krijgt zo maar, van het ene op het andere moment een kind in haar armen geworpen. Das niet niks! (en dan heb je dus helemaal niks, geen bedje, voorbereiding of wat dan ook...brrr)

Ow ja, dat had ik nog niet gelezen, symptomen al mogelijk vanaf 1 week na de ovulatie. Dat zou kunnen verklaren dat vriend mijn borsten niet meer mag aanraken, stemmingswisselingen enz. Maar ja, waarschijnlijk wishful thinking, want kijk maar naar Tijn, die had dat ook...he, wat kan je lichaam je voor de gek houden zeg!!
he tijn, ook jammer voor jou zeg.

Maf he, dat je lichaam zo veel signalen geeft en dat je dan in je hoofd er stiekem al een ietsiepietsiebeetje van uit gaat dat je wel eens zwanger zou kunnen zijn (heel voorzichtig) en dat het dan toch niet is.

Soms denk ik dan wel eens, zou het dan niet toch zo geweest zijn maar dat je lichaam het vruchtje afgestoten heeft. In veel boeken lees ik namelijk dat een groot deel van de miskramen ongemerkt gebeuren nog voor je menstruatie. Zou toch kunnen dat dat bij jou ook het geval is.

Wil je niet nog verdrietiger maken of wat dan ook, maar ben altijd van het zoeken naar verklaringen voor dingen.

Sterkte meiskes. Op naar de volgende ronde.

Liefs Tommie
@ Terminator, ik ken goede verhalen over Sint Janskruid!! Dus doen!! Artsen zijn er niet zo happig op, want het zijn geen reguliere geneesmiddelen, maar homeopatisch. Toch werkt het erg goed! Beter zelfs, omdat er nauwelijks bijwerkingen zijn.

Je kunt er ook op staan bij de huisarts dat je vriend aan de St. Janskruid wil! Het is zeker het proberen waard!!

Goh, ik ben ermee bekend, maar was er eigenlijk niet opgekomen...... raar!

@ Tijn, jammer joh! Ga maar gauw met ons mee naar de volgende ronde!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven