Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
sari van harte gefeliciteerd met je huwelijk en fijn dat het zo goed met je gaat.

En lode spannend maar zal vast wel goed zitten.

Ik heb vandaag kleertjes op marktplaat gescoord voor 23 euries en ze zien er nog heel mooi uit ik vind het zo zonde om allemaal nieuwe kleertjes te kopen ze zijn er zo uit in het begin.
Sungirl: marktplaats en kleertjes?! Ik wist wel dat ze er kinderwagens enz. aanbieden, maar kleertjes?! Wel handig, ik ga als ik tegen de helft zit ook maar eens kijken geloof ik.

Heb gisteren echt een hele mooie kinderwagen gezien in een foldertje (tsja, als je je eenmaal ergens voor opgeeft, weten al die bedrijven je te vinden) Beetje vroeg nog, maar we gaan deze zeker onthouden. Vriend wil liever een kinderwagen van marktplaats, maar ik weet niet...ik heb met zoiets toch zoiets van...ik wil het heel graag nieuw...Hoe zit dat bij jullie?
Wij hebben alles nieuw,behalve het badje,voedingskussen/kruiken en wat kleding(allemaal van vriendinnen).

Nu moet ik wel zeggen dat wij de kinderwagen van mijn schoonouders krijgen en de kinderkamer van mijn ouders.

Ook een extra wiegje voor bij ons op de kamer(leek mij wel handig met borstvoeding geven) komt van pa en ma( daar hebben broer en ik vroeger in gelegen)

Daarnaast kan ik natuurlijk niet in een ander zijn portemonnee kijken.Het maakt ook niks uit,smaken/eisen verschillen en das maar goed ook.

groetjes Amy
Wij kopen verder wel alles nieuw maar echt niet het duurste van het duurste denk dat de kinderwagen het duurste is die was 500 euries een quinny buzz kleur van vorig jaar was in de aanbieding dus die hebben we al een tijdje.Oja en mijn vriend zijn oma heeft nog een wiegje staan en die wil ze opnieuw bekleden en dat vind ik wel heel erg leuk.
En aangezien we maar 1 slaapkamer hebben had ik er al rekenig mee gehouden toen we de slaapkamer hebben gedaan om een ladenkast te kopen waar ook een aankleed kussen oppast.Dus ik hoef verder ook geen babykamer interichten.Dat komt volgend jaar wel als we gaan verhuizen.Ik maak wel een leuk babyhoekje bij het bedje.
Sari, gefeliciteerd met jullie trouwen!!! En wat gaat jouw zwangerschap ineens snel zeg! Wanneer ga je met verlof?

Lode, natuurlijk halen wij jou niet uit het schema! Denk dat we niemand maar weghalen? Ik heb wel de ledenstop opgeheven. Hopenlijk komen er meer nieuwe meiden schrijven. We zien wel! Spannend jouw eerste echo!! Veel plezier maandag!

Enne, lief dat je blijft duimen voor ons!!

_Sungirl_, leuk dat je kleertjes via Marktplaats hebt gekocht!! Heb je ze ondertussen al binnen?? Er staan vaak leuke setjes op!

Ik ga, wanneer ik zwanger mocht zijn, niet alles nieuw aanschaffen. Zoals de kinderkamer: je kan het helemaal naar eigen smaak maken met bijvoorbeeld een likje verf voor weinig euries! Heeft mijn zusje ook gedaan en het zag er uit als nieuw! En niet zo standaard. De wandelwagen etc. weet ik nog niet, zien we dan wel. Mocht mijn zusje de spullen niet gebruiken dan kan ik die van haar lenen. Het wiegje lenen wij van mijn ouders: daar hebben wij vroeger ook nog in geslapen. Het is een hele mooie grote rieten mand met stalen poten. Kleertjes etc. hebben we ook genoeg in familie- en vrienden-kring.

Kaatje, ik duim héél hard voor jou!! Jouw NOD is aankomende week al..... spannend!!!!!!!!

Hoe gaat het met Kusje dan?? Toch nog ongesteld geworden? Of niet???

Ik heb het schema trouwens kleurig gemaakt, ziet er wat vrolijker uit!!! :-)
Dreadje: het schema ziet er weer top uit!!

Ik ben de uren aan het aftellen tot de echo. Vind het zooooooooooooooo spannend...
Heeee..... dat ziet er gezellig uit! Past helemaal bij het komende voorjaar. Leuk Dreadlokje!

Kaatje en jij inderdaad snel NOD. Me too. Ik voel dus echt he-le-maal niks `out of the ordinary´ en dat betekent dat ik er zó van overtuigd ben dat deze ronde niets heeft opgeleverd, dat ik er ook echt niet zo mee bezig ben als vorige keer. Toen dacht ik van alles te voelen. Nu dus serieus niets. Behalve rommeldarmen maar dat is bij mij vaak het geval, want ik heb spastische darmen.

En jullie meiden, hebben jullie pijntjes, kwaaltjes of dingen waarvan je denk dat het raak kan zijn?

Lode, super om te lezen dat jij na 1x ovu testen zwanger was!

Geeft altijd hoop. Ik ga er ook gewoon mee door na deze ronde. En dan nu voor jou snel de echo, laat je het wel even weten?

Fijne avond!

xxx

Winterdip
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
@ lode, spannend hoor die eerste echo. Hoe is het gegaan? Ik heb bij onze eerste echo alleen maar verwonderend naar dat scherm liggen staren. Ik vond het zo onwerkelijk dat er echt iets in je leefde en beweegde. Hoe vond jij het?

@ sari, gefeliciteerd met je huwelijk!

@ winterdip (en Kaatje en dreadlokje), je hoeft helemaal niet al last te hebben van kwaaltjes voor je NOD. Dus als je niets voelt betekend niet altijd dat het niet gelukt is. Dus laat je vooral niet gek maken door je lichaam (of is het maar erger als je weet dat je ook niets kan voelen?)!!

Ik had voor mijn NOD helemaal nergens last van en de twee weken daarna trouwens ook nog niet, daarna kwamen pas de eerste kwaaltjes...

Wij hebben eigenlijk tot nu toe nog alles nieuw gekocht, de meubels voor de kinderkamer (maar wel voor de helft ook door mijn moeder gefinancieerd) en de kinderwagen. Voor de rest hebben we nog geen kleertjes gekocht. Volgens mij krijg je daar best wel veel van en ik heb ook al van een collega gehoord dat ik wel een keer in de berg kleertjes voor hun zoontje (die nu 4 maanden is) mag kijken. Dus daar ga ik denk ik maar niet al te veel geld aan besteden. Vooral ook omdat ze het vaak maar 2 keer aanhebben....
Hoi meiden,

Ik ben sinds gisteren gestopt met de pil, omdat mijn vriend en ik graag willen gaan voor ons eerste kindje. Zou ik met jullie mee kunnen schrijven?

Ook heb ik een paar vragen waar ik zelf niet veel over weet.

Ik ben eigenlijk tijdens het midden van de pilstrip gestopt.

Is er meteen de dag nadat ik ben gestopt met de pil al een (superkleine ik weet het) kans dat ik zwanger kan worden? Want ik lees ook weleens dat mensen eerst 2 maanden stoppen met de pil en het dan pas proberen.

Wanneer moet je beginnen met foliumzuur?

Lijkt me heel erg leuk om met jullie mee te schrijven!
37 weken zwanger!
Meggie, wat lekker dat jullie zoveel hebben gekregen van je ouders. Scheelt toch weer. Kleertjes schijn je inderdaad in overvloed te krijgen. Ik word altijd zo week van sokjes en rompertjes...

Ik weet dat je helemaal geen klachten hoeft te hebben dus ik weet ook dat het wél raak kan zijn. Maar ik verwacht het gewoon niet. Is nu meer een ver-van-mijn-bed-show dan de vorige keer. Maar misschien komt dat ook omdat ik me heb voorgenomen met niet meer van alles in mijn hoofd te halen. Het idee dat ik misschien wel eens zwanger kan zijn is zo onwerkelijk, dat ik soms twijfel of het me uberhaupt ooit gaat gebeuren. Stom he?

Dit weekend ging ik een hapje eten met een vriendin. We hadden het over kinderen krijgen, vooral bij mensen in onze omgeving. Die is te oud, die in de vervroegde overgang, die en die en die tot nu vergeefs in de medische molen.... Ik werd er bijna depri van. Het is zo ontzettend NIET vanzelfsprekend.

Fennah, welkom! Leuk dat je meeschrijft. Hoe oud ben je?

Als je een kinderwens hebt moet je direct beginnen met foliumzuur. Aangeraden wordt om daar enkele weken voor bevruchting mee te starten. En aangezien je natuurlijk niet weet wanneer dat is kun je er het beste direct mee beginnen.

Wat je pilvragen betreft, geen idee! De pil slik ik al jaaaaaren niet meer. Het schijnt wel verstandiger te zijn eerst nog 1 of 2 maanden met condoom te vrijen om alle hormonen uit je lijf te laten "vertrekken". Sowieso eerst je komende menstruatie afwachten voordat je begint. Geloof ik.
O ja Lode, hoe was de Echo-ooo-oo-o?!
Hey Winterdip,

Bedankt voor je verwelkoming

Ik ben 23 jaar trouwens. Heb altijd al jong moeder willen worden, had het liefst nu al 1 of 2 kinderen, maar wilde graag eerst alles op de rit hebben voor wat betreft werk en mooie woning. En gisteravond had ik het er weer eens met mijn vriend over, ook hij kan niet wachten, dat we eigenlijk net zo goed nu al konden stoppen met de pil en proberen zwanger te raken. Maar nu ik veel lees hierover is het inderdaad veel minder vanzelfsprekend! En kan me heel goed voorstellen als je al langere tijd bezig bent dat het behoorlijk frustrerend wordt.

Ik slik sinds mijn 15e de pil en lastte meestal om de 3 maanden een stopweek in. Nu ben ik dus midden in een strip gestopt dus ik kan mijn cyclus weleens door de war schoppen, al hoewel ik door de weinige menstruaties die ik heb gehad niet eens weet hoe mijn eigen cyclus werkt. Ik zal de aankomende maanden moeten gaan opletten om de hoeveel dagen mijn menstruatie valt.

Ik las hier ook over de ovulatietest en zelfs dat hier iemand na 1 keer al zwanger is geworden mbv de ovulatietest! Waar kan je die testen uberhaupt kopen? Heb wel gezien dat je veel verschillende soorten via internet kan bestellen.
37 weken zwanger!
ja Lode tell me.

Ben zo benieuwd,weet nog goed hoe ik mij voelde toen de eerste keer,zo spannend en zo emotioneel.

Mag volgende week voor de 20 weken echo,weer zo'n speciaal moment.Ben ook benieuwd wanneer ik de baby voor het eerst ga voelen.

Fennah,welkom trouwens

X Amy
Allereerst Fennah welkom! Ik zal je in het schema zetten. Je had beter je strip af kunnen maken van de pil, geloof ik. Is niet zo goed, lijkt me, om halverwege gelijk te stoppen... Anders ff aan je huisarts vragen? Dan weet je het zeker...

Ovulatietesten kun je gewoon bij de drogist kopen. Maar ook via internet bestellen.

Winterdip, ik heb geen andere klachten dan anders. Wel heb ik al een aantal dagen zere ( . )( . )..... maar dat het ik altijd voor ik ongesteld wordt, dus ook bij mij niet raak deze keer, denk ik. We zien het wel weer.

Ook ik ben bang dat ik dus, uitgerekend ik, geen kinderen kan krijgen...... stom he! Wou dat bij mij ook eens een keer iets snel zou gaan.... maar nee hoor, Dreadlokje hoort bij de laatsten.... of hoort er helemaal niet bij.......

Dat zijn van die gedachten die weleens door mijn hoofd schieten ja. Maar dan pak ik snel mezelf weer bijeen en ga ik positief verder. Hahahaha!! En dan heb ik ook weer voor een poosje geduld op zak.

Fijne avond!!
Dreadlokje, lijkt me leuk als ik ook in het schema mag. Hoewel er bij mij nog niet veel boeiends in kan vullen.

Leeftijd: 23. Begonnen: april 2008 en de rest kan ik natuurlijk nog niks zinnigs over zeggen.

Ik heb ovulatietesten via internet besteld. Zal ik over een paar dagen wel in huis hebben.

Heeft iemand ervaring met die testen? Ik kan dan het beste mijn eerste menstruatie afwachten en dan na ongeveer 2 weken de eerste test doen?

Dreadlokje, wat jij zegt over van bij mij zal het wel net niet lukken of het duurt jaren.. dat heb ik ook. Daarom pak ik meteen alle manieren aan die mogelijk zijn. Ik heb er weinig lol aan om elke maand in spanning te zitten. Ondanks mijn gunstige leeftijd heb ik wel wat dingen die tegen kunnen werken. Het schijnt dat mijn ziekte (ziekte van Crohn) zorgt dat je minder makkelijk zwanger wordt. Maar of dat ook echt zo is zal ik binnenkort eens met mijn internist besproken. Ik mocht van haar gelukkig wel al een paar maanden geleden stoppen met de medicatie, vanwege mijn kinderwens. Ze zei dat die medicijnen geen kwaad konden voor het ongeboren kind, maar ik gebruik liever helemaal niks als ik me goed voel. Ik zal, als ik ooit zwanger word haha, wel eerder onder controle bij de gynaecoloog zitten dan bij de verloskundige, maar dat maakt mij niet uit. Zit al helemaal vooruit te denken, laat ik maar eens proberen zwanger te worden
37 weken zwanger!
Dread het schema ziet er leuk uit nu nog allemaal groen en smileys.En de kleertjes zijn nog niet binnen als het goed is doet ze die morgen op de post.Ik wil wel eens zien wat er allemaal in de doos zit is wintercollectie van afgelopen winter op de foto's zag het er nog heel goed uit.Scheelt weer wat euries.

@amy ik voelde ons kindje met 17 of 18 weken.
_sungirl_ wijzigde dit bericht op 14-04-2008 19:33
Reden: Wat vergeten
% gewijzigd
Fennah welkom

Maar zou je niet eerst kijken dat je zo zwanger kan raken voordat je aan die testen begint want zo is de teleurstelling alleen maar groter de eerste maanden.Geef jezelf b.v eerst een half jaar.En van de pil het is beter om de strip aftemaken maar verder weet ik er niet veel van ik ben al 8 jaar of zo niet meer aan de pil.
Dank jullie wel voor de complimenten over het kleurrijke schema!

Fennah, ik heb deze maand ook ovulatietesten gebruikt. Wat het resultaat zal zijn weet ik nog niet. Hoe een ovulatietest werkt kan je lezen op de bijsluiter van de verpakking, lees deze eerst goed door. Ook kan je zoeken op internet naar meer info. Ik had je trouwens al in het schema gezet.

Jij bent net begonnen met proberen zwanger te worden, de meesten hier (die nog niet zwanger zijn) al zo'n 7 à 8 maand. Geef jezelf dus alle tijd om zwanger te worden. Maar 60 % (geloof ik) heeft raak in de eerste 6 maanden. Dus die kans is iets meer dan de helft.
Inderdaad Sungirl, ben het wel met jou eens w.b. zwanger raken en net gestopt met de pil. Je lichaam moet eerst ontpillen geloof, is beter. Dus Fennah, rustig aan eerst maar. Ga anders ff langs huisarts, die weet het je beter te vertellen.
wbt de pil

* Binnen onze vriendengroep hebben 3 meiden pas na een half jaar na het stoppen met de pil een regelmatige menstruatie gekregen.

Maar ook dit zegt niks,ik was al langer met de pil gestopt,maar ook tussentijds laste ik wel eens pauzes in van een half jaar of zo en toch bleef ik regelmatig menstrueren.

Wel geloof ik dat als je al lang de pil slikt je lichaam er langer over kan doen om helemaal vruchtbaar te zijn(beetje vreemde zin,maar goed) De pil is een supermiddel om niet zwanger te raken,maar het is wel een medicijn.Volgens mij geldt dit nog meer voor de prikpil,veel clienten van ons zijn aan de prikpil,vandaar dat ik dit weet(nou ja weet,ik hoor het van de dokter),maar ja ieder mens en ieder lichaam is anders.
Ben het met jullie eens dat ik niet te hard van stapel moet lopen. Ik moet mezelf ook proberen af te remmen, want als ik eenmaal ergens voor ga is er geen houden meer aan.

Ik kan anders ook wel even uitleggen waarom ik wat meer haast heb dan waarschijnlijk nodig is.

Ik heb jarenlang veel medicijnen gebruikt om mijn darmontsteking onder controle te houden (ziekte van crohn), nu mocht ik een paar maanden geleden stoppen van mijn internist, omdat ik vertelde over mijn kinderwens. Ik ben zo ziek geweest dat ik niet durfde te dromen dat ik nog eens zonder medicatie zou kunnen. Daarom heb ik sterk het gevoel dat dit voor mij het juiste moment is om zwanger te raken, ik ben eindelijk eens zonder medicatie en geheel klachtenvrij. Maar ik zal aan jullie adviezen denken en proberen er wat relaxter over te zijn.
37 weken zwanger!
Fennah, welkom hier!! Ik begrijp jowel, dat je liever gister nog zwanger was, dan vandaag. Als je eenmaal die stap hebt genomen wil je er ook 100% voor gaan. Fijn dat je nu van de medicijnen af bent.

Kaatje, morgen je NOD!! Ben benieuwd...ik duim voor je.

Dread, schema ziet er idd goed uit, lekker vrolijk, nu het weer nog, het regent hier pijpestelen.

Ik ben gister naar een bijeenkomst geweest voor borstvoeding, maar ik had er al veel over gelezen, dus heb eigenlijk niks nieuws gehoord.

Verder eigenlijk geen nieuws....

Oja, nog een tip voor de zwangere dames onder ons, maak veel foto's van je buik, ik heb dat eigenlijk niet gedaan en vind het nu wel jammer, daarom heb ik laatst wel een fotoshoot laten doen bij 31 weken, om toch nog wat leuke foto's te hebben, maar het groeien van de buik vast te leggen is ook wel heel leuk.

XXX sari
@ Fenna, welkom hier! Over stoppen met de pil en of je dan meteen al zwanger kan worden kan ik helaas niets zeggen. Ik weet alleen dat de pil het rijpen van een eitje tegengaat en ook je baarmoederslijmvlies minder geschikt maakt voor innestelen. Dus mij lijkt de kans erg klein dat je nu meteen al zwanger wordt. Waarschijnlijk krijg je nu vrij snel een eerste bloeding en komt het dan pas weer echt op gang. Dus ik zou zelf eigenlijk minimaal je tweede menstruatie afwachten voordat je met de ovulatietesten begint. Maar zolang hoef je natuurlijk niet te wachten met onbeschermd vrijen, want als het al eerder lukt is het toch mooi meegenomen? Dat dokters adviseren om eerst een menstruatie af te wachten voordat je zwanger wil worden heeft ook te maken met dat ze dan beter kunnen schatten hoelang je al zwanger bent.

@ dreadlokje niet wanhopen je gaat echt niet de laatste zijn die zwanger wordt en het gaat zeker lukken! Het is mij ook gelukt (terwijl ik echt dacht dat ik er wel minimaal een jaar over zou doen (en ik al zo vaak met oeps-de-pil-vergeten-in-de eerste-week niet zwanger was geworden (een van de redenen waarom ik op een spiraaltje was overgestapt )).

@ sari, goede tip van vaak je buik (laten) fotograferen. Ik heb het laatst al een keertje gedaan, maar hij is nu al weer zoveel groter (hij groeit bijna met de dag). Aan de meiden die nu nog niet zwanger zijn, het is ook leuk om je lijf te fotograferen voordat je zwanger bent. Tijdens je zwangerschap veranderd er zo veel en dat veranderd niet allemaal weer terug zoals het was.
Ben blij dat jullie mij ongeduld begrijpen. Uiteindelijk zitten we allemaal in hetzelfde schuitje/ of hebben gezeten eigenlijk voor de mensen die al zwanger zijn.

Meggie, klopt inderdaad dat de kans erg klein is dat ik op korte termijn al zwanger raak, aangezien de pil het vrijwel onmogelijk maakt door de factoren die jij al noemde. Maar ik denk inderdaad zo, kan in ieder geval onbeschermd vrijen, dat maakt nu toch niks meer uit. Ik ga er vanuit dat ik sowieso bij mijn eerste menstruatie nog niet zeker kan stellen hoe mijn cyclus verloopt. Laat het gewoon op me afkomen wanneer het zover is en hoe gaat verlopen. Maar de ovulatiesten heb ik in mijn enthousiasme al besteld, dus als er eenmaal regelmaat in zit dan zal ik dit hulpmiddel zeker gaan gebruiken.

Sari, is een goed idee om een zwangere buik vaak te fotograferen. Groeit een buik echt als het ware met de dag? Pfff, weet van mijn moeder dat ze bij haar 3 kinderen een enorme buik had. Mijn schoonzusje daarentegen leek met 9 maanden nog amper zwanger.
37 weken zwanger!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven