Bibbereieren #26

02-02-2012 21:27 3394 berichten
Alle reacties Link kopieren

Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09

86 cm / 12,5kg

22/9 CBS: 23/09/11 7kg / 63cmIkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0995 cm / 14,4 kgJ: 30/12/109780gr 81cm, Leonor

M: 17/09/09

79cm / 9,68kg

C: 09/07/2011 Some stats??CharlotteS: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg

J: 23/03/123950gr

24/4 cbMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg M: 27/10/118.7kg / 64.7cm JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg

M: 10/01/1255cm / 4600grHuskyI: 16/11/0992cm / 12,85kg

R: 03/05/119555gram 76cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg

FanaticM: 26/11/0986,5 cm / 13 kg

RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr

BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr

02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 80cm / 11,5 kiloRainbowS: 08/07/10 87cm / 11,7 kg

MomoA: 10/07/10 86cm / 11,9 kg

KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr

21/06/12 1/2/2012 20 wk echoSpecu K: 28/01/11 12.2kg / gram 82cm ?: 7/11/12goede echo!Poll?: 23/09/12 blauwe jompel! 7 mei 20w echoMaris

?: 5/12/12 24/4 echo

Special guests aka suikertantes: Erine
Hier wordt het ws de school die met een continu rooster werkt, elke dag van 8 tot 2. Geen uitzondering voor woensdag en vrijdagmiddagen. Vind ik ergens wel lekker. Mss dat ik dan 2 halve dagen ga werken, scheelt weer naschoolse. Als vent ook 2 halve dagen pakt (of sterker nog, voor hem mss zelfs 2 van 6 uur, hij werkt natuurlijk zo dicht bij), zijn we al bijna rond! Lijkt me echt een drama, dat naschoolse opvang gebeuren. Oh, en het wordt ws die, omdat de openbare school slecht staat aangeschreven, de andere is een montessori, blijft deze over als dichtstbijzijnd. Vind het wel heel vervelend dat het zulke enorme fabrieken zijn.... Ik geloof dat er maar liefst 10 groep een/twee zijn!!! Maar kleinere scholen zijn te ver (buiten de wijk/ander dorpen/slecht aangeschreven).
10 groepen 1/2??? Wat is dat voor leerschuur moom?

Ik zou zelf montesorri wel iets vinden, maar goed H gaat pas naar school als ze 6 is, aan het begin van onze straat is een stedelijke school, alle buren zeggen dat het echt een hele goede school is, en ze zijn volgens mij "offene ganztag schule" dus ze bieden ook naschoolse opvang aan.

H, R lijkt op H zo te lezen husk, hier ging ze ook huilen toen ik vanmiddag jas aan deed en ze mee naar buiten moest . piepert.
Het is zo lastig he, een school uitkiezen.. vind het nogal wat...ik heb niets tegen montessori, maar denk dat het niet werkt als je geen montessori voortgezet onderwijs erna krijgt... Ik zit te kijken voor de rooms-katholieke of de protestants-christelijke school... wij komen niet onder de BSO uit... vind het het belangrijkst dat ik op woensdag gewoon thuis ben als ze vroeg uit is. Vent gaat proberen of hij de maandag thuis kan werken, zodat ze ook tussen de middag hier kan eten en dat ze s'middags gewoon naar huis kan ipv bso...

School met continu rooster had ik echt nog nooit van gehoord, maar ergens heeft het wel wat !!
Waarom zou je persee montesorri voortgezet onderwijs willen fan? Denk dat het ook best op "gewoon" voortegezet onderwijs aansluit, je kind wordt er volgens mij zelfstandiger van.

Kijk bij een vrije school moet je volgens mij ook wel bijna voor voorgezet onderwijs van een vrije school gaan.
Oh en hier gaan scholen standaard maar tot 1 uur ofzo, echt lekker niet op werkende ouders ingesteld
Ik denk trouwens dat als je een "normaal" lerend kind hebt het niet eens zo veel uitmaakt naar welke school hij gaat.
Omdat het volgens mij best een flinke overgang is van montessori waar je alles op je eigen tempo mag doen naar het voortgezet onderwijs waar gewoon verwacht wordt dat je meegaat in het klassikale tempo. Ik denk niet dat elk kind daar even makkelijk op aansluit... Zowiezo is montessori onderwijs ook niet geschikt voor ieder kind. En dat is ook belangrijk natuurlijk om rekening mee te houden
Hier hoeven we nog niet inschrijven voor BSO/school of wat dan ook.. Maar we denken er wel al over na.

Over een tijdje maar eens informeren of de BSO ook aan flex doet, want dat zijn we eigenlijk wel nodig.

Als ze niet aan flex doen, moeten we heeeeel goed gaan nadenken hoe we dat dan eens even moeten oplossen!

Eigenlijk zouden we ook VSO (voorschoolse) moeten hebben, maar dat wil ik niet, en zeker niet als ze nog zo klein is..

Hier wordt het de openbare school. In onze wijk zit geen school, maar in de 2 wijken om ons heen, zitten er maar liefst 4.. Qua afstand maakt het niet heel veel uit, allemaal ong 5 minuten fietsen.. Maar aangezien eigenlijk alle kinderen hier uit de buurt naar die ene school gaan, gaan die van ons daar ook heen. (niet alleen daarom natuurlijk, die school staat ook het beste bekend hier, én de BSO brengt en haalt ook kinderen van die school (BSO zit in een ander dorp))
In mijn stad zijn 33 gemeentelijke basisscholen, 5 katholieken en 1 evangelische.
In onze wijk zijn 6 scholen. Er vallen er dus al een paar af.

Deb, BSO dus in een ander dorp... vervelend Hier zit wel alles dichtbij elkaar.

En inderdaad VSO, het is nogal wat he voor die ukkies. Hier alleen NSO nodig, en dat vind ik al heftig zat (en 2 dagen overblijf). Ze krijgen er vast niets van, maar het is zo anders als je het vergelijkt met je basisschool tijd die je zelf had
Sja, nieuwbouwwijk, veel kleine kindjes. En groep 1 / 2 is gemengd he... Levert dus 5 groepen 3 op. Nogmaals, van mij hoeft het ook niet zo groot, maar je hebt weinig keus.
Hier gelukkig nog school in dorp. Erg kleine christelijke school. In dorp 6km verderop wel 2 scholen die groter zijn
Tja die VSO hebben wij ook nodig.... maar die is hier niet dus ik moet echt nog even bedenken hoe wij dat gaan doen.

Op mijn cursus laatst kwam ik collega tegen waarvan de kinderen van 6 en 9 's ochtends alleen zijn tot ze naar school gaan (uurtje) vind ik nog wel erg jong.
Hier hebben we drie scholen op 50 meter afstand zitten, christelijke, katholieke en openbare school. We zitten te denken aan de openbare school. VSO hebben we niet nodig, vent werkt vanaf 9 uur, overblijven ook niet en naschoolse willen we ooit zo regelen dat schoonzus (die hopelijk over twee jaar haar huis wel verkocht heeft) 1 dag de kids neemt en ik een keer haar zoontje en schoonpa ook een dag. Dan heeft vent nog op maandag vrij dus misschien 1 dag naschoolse.
En dat scheelt volgens mij nogal in de kosten ten opzichte van drie dagen 10 uur opvang.
Dat is dan wel het voordeel van het werk van je man becks,

ik denk dat we hier niet zoveel goedkoper uit gaan zijn, maar goed, dat is ook niet het doel, als H maar tevreden is, mss wil de go haar ook wel voor en naschool opvangen.
Ja Fan, de BSO zit bij het kdv in (laten haar op die locatie, M zit daar dan ook nog), en dorp verder is in dit geval maar 3km. Maar ze rijden ook voor BSO naar een aantal scholen hier, en daar zit de toekomstige van T ook bij...

Ik heb trouwens geen flauw idee hoeveel scholen er hier in ons dorp/stadje zitten, zowieso wel 10, waarschijnlijk nog wel meer, maar die weet ik zo niet 1,2,3 te bedenken.

Wij proberen de voorschoolse ook zelf te doen.. ik werk onregematig, dus ben zowieso een paar ochtenden thuis, en als man overdag werkt, wil hij dan de dagen dat ik werk wat later beginnen, en als hij de nacht werkt, dan blijft hij op mijn werkdagen wakker tot T (en later ook M) op school is. Maar of dat in de praktijk haalbaar is, komen we over ruim 1,5 jaar wel achter...
Check de nieuwste 'truc' van A op facebook hahahahaha Duuv heeft hem al gespot
truc?
Sorry voor de ego trouwens. Ik ben nog niet zo fit en zo.
Me too, vind het 'slachtoffer' dat niet erg?
Hai hai, hier ook sneeuw- en schaatspret gehad! M heeft net zulke schaatsjes als op het plaatje van duuv (vrijdag gekocht via marktplaats), en stoer dat hij het vond. Hij wilde niet naar huis.

Pol we blijven allemaal duimen! En Maris bij jou breken spannende tijden aan, hopelijk is het gauw raak!

Ik wil nog een slee aanschaffen trouwens, zo'n inklapbare.

M. heeft vrijdagochtend op de psz de hele ochtend kindjes lopen schoppen! Ik vond het echt heel erg toen ik dat hoorde. Ik begrijp gewoon niet hoe hij daarbij komt. Volgens mij doet hij dat als hij moe is, thuis begint hij ook te schoppen en slaan als hij moe is (rond etenstijd). Ik zet hem dan meteen voor straf op de trap, maar ik wil dat hij het afleert! Pfff lastig hoor.
Leo, lastig een schoppende M. op deze leeftijd snappen ze nog niet dat ze daarmee iemand pijn doen/ dat het hetzelfde voelt als zij geschopt worden. het is denk ik eerder frustratie dan dat ze bewust dus iemand pijn doen ( maar leuk is t niet)

wat betreft school. Bij ons in t dorp zit maar 1 school, is dalton onderwijs. daar gaan de kids heen als we dan nog niet verhuisd zijn tenminste. In hetzelfde gebouw zit ook de psz nu en het kdv met vso en nso. maar daar gaan ze niet heen.

als we wel verhuisd zijn weet ik nog niet waar ze heen gaan daar zijn 6 scholen. 3 openbaar. en 3 christelijk

maar ze kunnen op alle 6 wel terrecht

annika, ai dan voel je je ff lullig. gelukkig heeft ze er verder geen last van

husk, smeltmomentje met I
Ebp
Hoi

Kat vindt t vlgs mij niet erg. Blijft nl steeds weer naar A teruglopen.

Wakker met zware keelpijn btw. A ook veel gehoest vannacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven