Bij iedere zwangerschap misselijker?

17-08-2009 09:05 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Ik heb even een vraagje namens een vriendin van mij.

Zij is nu zwanger van een vruchtje waarvan het hartje niet meer klopt en wacht op de curretage. Heel verdrietig allemaal, maar het allervervelenste voor haar is op dit moment de misselijkheid.

Toen ze er nog vanuit ging dat alles goed was, kon ze het redelijk aan (met medicijnen overigens) maar nu word ze bij iedere vlaag van misselijkheid bozer en verdrietiger. Heel begrijpelijk natuurlijk.

Iedereen kent de verhalen van een ander en verteld ze ook aan haar. Ook de bakerpraatjes zijn niet weg te denken.

Zo is haar door iemand verteld dat bij iedere zwangerschap de misselijkheid erger word.

Ik heb hier zelf geen ervaring in, ik ben zwanger van de eerste en nauwelijks misselijk geweest.

Hebben jullie hier ervaring in en kan ik haar hierin geruststellen dat het niet zo is??

Alvast dank voor jullie reacties.

Groeten, Barbabella
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Nou, voor mij gaat dat absoluut niet op hoor.

Ik ben bij mijn eerste zwangerschap vreselijk misselijk en beroerd geweest, en ben nu, bij mijn tweede zwangerschap nauwelijks misselijk geweest. Wat mij betreft dus echt een fabeltje.
quote:gonien schreef op 17 augustus 2009 @ 09:08:

Nou, voor mij gaat dat absoluut niet op hoor.

Ik ben bij mijn eerste zwangerschap vreselijk misselijk en beroerd geweest, en ben nu, bij mijn tweede zwangerschap nauwelijks misselijk geweest. Wat mij betreft dus echt een fabeltje.Idem dito.
Volgens mij is het niet zo dat je bij iedere zwangerschap misselijker bent, wel heb je bij een tweede zwangerschap in veel gevallen al een kind rondlopen, waardoor je het drukker hebt en dus vermoeider bent en sneller last hebt van je zwangerschapsklachten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
nee hoor, hier ook een andere ervaring. eerste zwangerschap 9 maanden misselijk en overgegeven, tweede 9 maanden misselijk en eerste 12 weken overgegeven, derde zwangerschap eerste 12 weken (extreem) misselijk en toen ineens was het over. Dus 3 hele verschillende ervaringen.
Nee hoor, hoeft absoluut niet. Mijn moeder is van mij verschrikkelijk ziek geweest, van mijn jongere broer helemaal niet.
Dat vind ik fijn om te horen. Kan ik haar in ieder geval mee delen dat het een niet zo'n gezellig bakerpraatje is.
Eerste misselijk, tweede nog ietsjes misselijker. Derde zo goed als niet misselijk (heerlijk!!)
Ik snap ook niet zo goed dat mensen het misschien zo ervaren hebben bij hun zwangerschap en het vervolgens gaan verkondigen alsof het bij iedereen zo is.
Volgens mij een van de vele bakerpraatjes. Als ik zo om me heen hoor, is álles mogelijk. Zo heb ik ook wel eens gehoord dat je bij de volgende juist minder misselijk zou zijn, omdat je lijf al 'weet' hoe het moet omgaan met die hormonenstorm. God, dat hoop ik dan maar, wil niet nog eens 9 maanden misselijk zijn . Maar ja, het ging hier wél goed, dan dus toch maar misselijk. Wat vreselijk sneu voor je vriendin, bah!
Bij mij was dat wel zo; bij de eerste kwam ik er pas met 9 weken achter dat ik zwanger was maar heb me totaal niet misselijk gevoeld (ook niet nadat ik het wist dus ook niet psychologisch), bij de tweede was ik heel af en toe licht misselijk en bij de derde was ik wat vaker matig misselijk maar ik heb nooit hoeven overgeven.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Een vriendin van mij heeft dat wel. Ze kan er nu, bij haar vierde zwangerschap beter mee omgaan, maar elke keer begint het vroeger en is ze misselijker. Ondanks medicijnen en bedrust.

Maar het hoeft dus niet.
Nee hoor echt niet waar! Ik heb een dochter en ben nu 32 weken zwanger van de tweede. Toch is dit intussen mijn 6e zwangerschap. (Gaat bij mij vaak vroeg fout..) En toch waren allen keren anders. Ben nu helemaal niet misselijk geweest. Bij de voorlaatste zwangerschap, vergelijkbaar met jouw vriendin, had ik hetzelfde. Pas een dag of twee na de curretage nam de misselijkheid af.. Wens haar maar sterkte van mij
anoniem_83459 wijzigde dit bericht op 17-08-2009 10:00
Reden: zpelvout
% gewijzigd
kortom, alles kan en niks is standaard. Afwachten dus bij een volgende zwangerschap.
Tijdens mijn eerste zwangerschap nooit misselijk geweest en ben nu zwanger van de tweede (ga 9de week in) en ook nog nergens last van gehad. Heb dat bakerpraatje ook nog niet eerder gehoord trouwens.

Wens je vriendin sterkte!
quote:arwen173 schreef op 17 augustus 2009 @ 10:02:

kortom, alles kan en niks is standaard. Afwachten dus bij een volgende zwangerschap.Hier ging ik al vanuit en al aan vriendin gemeld dat iedere zwangerschap bij iedere vrouw anders is. Dit gaf haar wel wat meer moed voor een nieuwe ronde. (maar wilde het ff checken)
Ik geloof onmiddellijk dat het een bakerpraatje is, maar bij mij was het wel waar. Eerste zwangerschap (tweeling) nooit misselijk geweest. Tweede zwangerschap (miskraam) ook niet misselijk geweest. Derde zwangerschap redelijk misselijk geweest (was gelijk bang dat het dan wel minstens een drieling moest zijn, maar het was er 1). Vierde zwangerschap echt kotsmisselijk tot een week of 13.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
1e zs beetej misselijk als maag leeg was, dus veel crackers gegeten. Helaas miskraam

2e zs af en toe misselijk, bij het tandenpoetsen spugen(sochtends of savonds maakte niet uit) Het bleek een jongen.

3e zs nauwelijks misselijk, tot week 20 ofzo, toen niet misselijk, maar zodra ik opstond sochtends, even moest hoesten ofzo, moest ik rennen om over te geven! Hoe verder ik naar de uitgerekende datum kwam, ook savonds spugen ;-( Ook tandenpoetsen was een drama. Het bleek een meisje.
Omdat ik me hier ook zorgen over maakte heb ik dit onderwerp besproken met gyn en vk. Als je zwangerschappen elkaar snel opvolgen herkent je lichaam de hormonen en word je als het goed is minder misselijk (zeker als het een kind van hetzelfde geslacht is). Heb het zelf ook zo ervaren. Eerste doodziek, 2e ook een tijdje doodziek, maar is wel sneller afgenomen en minder heftig geweest dan bij de eerste.

Sterkte voor je vriendin!
Bij de eerste 9 maanden misselijk (nu ja, van week 7 tot week 34). Zo erg misselijk, dat ik met 18 weken gestopt ben met werken. Bij de tweede nooit één moment misselijk geweest. Alleen één keer een beetje weeig, maar toen had ik ook heel veel snoep gegeten, dus zou zou maar kunnen dat ik daar misselijk van was.
Volgens mij een bakerpraatje!

Bij de 1e ben ik bijna 9 maanden misselijk geweest en heb ik continue overgegeven en bij de 2e heb ik in heel m'n zwangerschap misschien maar 2 keer overgegeven doordat ik teveel gegeten had en niet eens doordat ik misselijk was, daar had ik namelijk niet of nauwelijks last van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven