Bijten?

01-09-2010 16:46 62 berichten
Hallo,

Ik heb even een andere nick aangemaakt, vind het nogal een gevoelig onderwerp. Iemand in mijn directe omgeving bijt haar kinderen in de neus als straf.

Ik schrok er zo van toen ik het zag, ik kon niets zeggen. Maar nu denk ik toch; zal ik er wat van zeggen?

Eigenlijk ben ik een beetje bang voor de reactie, ik heb zelf geen kinderen, en zij vindt dat ik niet goed met kinderen ben.

Wat vinden jullie?
Precies. Vind het gewoon zo'n ontzettend honden manier om te straffen! En het lijkt me ook behoorlijk pijn doen. Vroeger heb ik ook wel eens een pedagogische tik gehad, nooit wat aan over gehouden maar vind dit wel meer dan een tik voor de broek oid.
Alle reacties Link kopieren
Een kind van 11 in de neus bijten?

Het zal best, .... maar ik vind het moeilijk om te geloven. Met 11 konden ze hier beduidend harder rennen dan ik.....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 september 2010 @ 17:02:

Lichamelijke mishandeling

Onder lichamelijke kindermishandeling vallen alle vormen van lichamelijk geweld tegen het kind, zoals slaan, schoppen, bijten, knijpen, krabben, het toebrengen van brandwonden of het kind laten vallen. Bij betrekkelijk 'lichte' vormen van lichamelijk geweld is er sprake van kindermishandeling als ze zich regelmatig voordoen. http://www.nji.nl/smartsite.dws?id=106939

Je kunt haar aanspreken op haar gedrag. Misschien is het feit dat een ander er iets van zegt voor haar precies genoeg om zich te realiseren dat ze niet " lekker " bezig is.Misschien moet ik dat maar gewoon doen, zie het ook niet zitten om meteen de kinderbescherming te bellen... Misschien gaat er langzaam aan iets broeden bij haar, dat ze eens gaat nadenken.
Met 11 lachte mijn broertje midden in haar gezicht uit en ging staan stampvoeten voor haar. Kwam mooi niet bij zijn neus in de buurt
King Louie, je weet wel, dat Oililly-spul voor rimpelige ouwe Viva-meisjes. Blijf van m\'n bakfiets af!
Quote:

Man zonder voortanden bijt jongen in neus

(Novum) - Een man uit het Brabantse Budel die een puber in zijn neus zou hebben gebeten, presenteerde de politie wel heel opvallend 'bewijs' voor zijn vermeende onschuld. Hij wees erop dat hij vier voortanden mist.

De 33-jarige man reed volgens de politie in Drimmelen met zijn auto tegen een 17-jarige bromfietser uit Made. Na het ongeluk ontstond een discussie tussen getuigen en de automobilist. Toen dit escaleerde, zou de man naar de neus van een 16-jarige jongen uit Made hebben gebeten.

De politie heeft de man ondanks het gemis van zijn voortanden aangehouden. Het 16-jarige slachtoffer zei wel degelijk pijn te hebben aan het topje van zijn neus.

quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 september 2010 @ 17:04:

Het zal best, .... maar ik vind het moeilijk om te geloven. Met 11 konden ze hier beduidend harder rennen dan ik.....Reken naar jezelf toen je 11 was, dan bleef je toch niet staan tot je ouders je in je neus konden bijten inderdaad :P
Misschien is het haar versie van oren, ogen, puntje van je neus?
Quote:

Vrouw bijt man in neusEen 47-jarige vrouw uit Heerhugowaard heeft haar partner in de neus gebeten omdat zij jaloers was.

Het stel had ruzie, omdat de man zich teveel ongerust had gemaakt om zijn ex-vriendin. De ruzie liep uit op een vechtpartij, waarbij de vrouw de man in de neus beet. Het slachtoffer liep een hevig bloedende snee in zijn neus op. De woedende vrouw was onder invloed van alcohol en is aangehouden door de politie.
quote:EvenWatAnders schreef op 01 september 2010 @ 16:56:

[...]

Ik hoorde het van iemand, en geloofde het eigenlijk niet. Maar toen ik het zag begreep ik dat dit dus meer geberut. Maar durf niet te zeggen hoe vaak.

(volgens 1 van de kinderen: Alleen als ze heel boos is...)Hoe goed ken je haar? En waar gebeurde dit, hoe reageerde je?
.
King Louie, je weet wel, dat Oililly-spul voor rimpelige ouwe Viva-meisjes. Blijf van m\'n bakfiets af!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 september 2010 @ 17:04:

Het zal best, .... maar ik vind het moeilijk om te geloven. Met 11 konden ze hier beduidend harder rennen dan ik.....Klopt, de keer dat ik het zag gebeurde was het bij een jonger kind, maar heb van die van 11 begrepen dat het ook het geval was. (niet gezien..)
quote:MarijeMarije schreef op 01 september 2010 @ 16:48:

Is ze door de wolven opgevoed?

Belachelijke manier van straffen. Bijt ze hard? Ik vind het wel een telefoontje aan het AMK waard.

Wat is er mis met eerst even met de moeder praten?! Misschien is ze wel van buitenlandse afkomst en denkt ze dat het heel normaal is, omdat ze zelf ook zo is opgevoed?

Ik ken erger hoor! Ik ken een familie en de vader des huizes straft zijn zonen door met een riem te slaan!

Toen er werd gevraagd waarom hij dat deed, antwoordde hij:"Zo kregen hij en zijn vrienden vroeger ook straf en hij wist niet beter dan dat het zo hoorde".

Gewoon even praten en vragen waarom.
Het kan: Je zit, je kliert, iemand komt achter je, je ziet het niet, ze grijpt je hoofd en bijt.
quote:Pelikaan schreef op 01 september 2010 @ 17:06:

[...]

Reken naar jezelf toen je 11 was, dan bleef je toch niet staan tot je ouders je in je neus konden bijten inderdaad :P

Misschien is de straf als ze niet blijven slaan nog wel erger.

Ik vind het héél moeilijk om me hier een beeld bij te vormen, in ieder geval.

Als ik het zou zien zou ik er zéker iets van zeggen; minimaal " wat zet jij je kind en jezelf voor lul, zeg. Je lijkt wel een - afhankelijk van looks - een Tekkel/ Pitbull/ Poedel/ oid . Je mag wel oppassen dat het niet in iemands hoofd opkomt het AMK te bellen; je bent zo strafbaar als de ziekte. Kun je niets anders verzinnen? Zitten ze je even tot hier? Wil je dat ik hulp voor je zoek? "
Ik denk dat ik met mijn bek vol tanden (haha) zou staan en iets zou zeggen als "wat doe jij nou?"
quote:Ainne schreef op 01 september 2010 @ 17:06:

[...]

Hoe goed ken je haar? En waar gebeurde dit, hoe reageerde je?

Hhmm, word nu wel een beetje bang voor te veel herkenning... Ken haar goed, al hoe wel we niet veel contact hebben. Gebeurde in de auto, zij zat tussen de kinderen in (groot gezin).

Ik schrok, keek de oudste aan ( 11) en die seinde mij om niets te zeggen. (weet niet waarom ik daarna luisterde..) Later gevraagd of dat meer gebeurt. "Ja, wel eens"
quote:Dorah schreef op 01 september 2010 @ 17:05:

quote:Dorah schreef op 01 september 2010 @ 17:07:

.

Fijne constructieve bijdrages lever jij.

@Evenwatanders; poeh moeilijk hoor. Ik zou er denk ik wel wat an zeggen, dat dat niet normaal is. Want dat is het niet.

Waar sta jij ten op zichte van de moeder in deze kwestie? Is ze een vriendin, familie, kennis?
Oh crosspost. Herkenning: boeiend. Weet ze gelijk hoe je er over denkt toch

Enneuh je kan straks je topic weer laten verwijderen door de engel.
quote:Garden_of_Sarah schreef op 01 september 2010 @ 17:13:

Enneuh je kan straks je topic weer laten verwijderen door de engel.

Zit te denken om het uit te printen en het haar op te sturen... Wat ben ik ook een schijterd! Ze is verbaal nogal sterk (vraag me ook af waarom ze bijt, ze kan die kinderen prima aan met de mond) en ben bang dat ze met argumenten komt die ik niet kan weerleggen....

Wat weet ik nou van kinderen opvoeden tenslotte. Nou ja, ik zou het in ieder geval anders doen.
quote:EvenWatAnders schreef op 01 september 2010 @ 17:12:

[...]

Hhmm, word nu wel een beetje bang voor te veel herkenning... Ken haar goed, al hoe wel we niet veel contact hebben.

In dat geval zou ik het toch proberen te zeggen de volgende keer dat je haar ziet. Zeg haar eerlijk dat je wat dwars zit en dat je het kwijt moet en leg dan uit dat je erg geschrokken bent van die bijt in de neus in de auto.

Probeer een rustig gesprek te hebben, zonder te veel in de aanval te gaan, maar tegelijkertijd duidelijk te krijgen dat dit niet normaal is.

Ik zou niet zeggen dat je het van iemand anders ook al gehoord had, dan lijkt het zo alsof je met anderen over haar gesproken hebt (is natuurlijk ook zo) en da's nooit leuk om te horen.
quote:Ainne schreef op 01 september 2010 @ 17:17:

[...]

In dat geval zou ik het toch proberen te zeggen de volgende keer dat je haar ziet. Zeg haar eerlijk dat je wat dwars zit en dat je het kwijt moet en leg dan uit dat je erg geschrokken bent van die bijt in de neus in de auto.

Probeer een rustig gesprek te hebben, zonder te veel in de aanval te gaan, maar tegelijkertijd duidelijk te krijgen dat dit niet normaal is.

Ik zou niet zeggen dat je het van iemand anders ook al gehoord had, dan lijkt het zo alsof je met anderen over haar gesproken hebt (is natuurlijk ook zo) en da's nooit leuk om te horen.

Ik was ergens hier ook een beetje op zoek naar mijn gelijk. Ik vind het niet normaal, en ik heb ook niets tegen (als het echt heel nodig is) voor een tik op de broek bv. Maar misschien anderen wel.

Het duurt nog even voordat ik haar weer zie, dus ga er eens goed over nadenken hoe ik dat ga zeggen zonder hysterisch te doen (ben nogal snel ge-emotioneerd)
quote:Garden_of_Sarah schreef op 01 september 2010 @ 17:13:

Enneuh je kan straks je topic weer laten verwijderen door de engel.Herkenning? vertel..
quote:Garden_of_Sarah schreef op 01 september 2010 @ 17:12:

[...]

[...]

Fijne constructieve bijdrages lever jij

owh, solly, ik dacht dat dit geen serieus onderwerp was........

Ik had ooit een collega die zijn honden in hun neus beet als ze iets deden wat hem niet zinde. Nu had hij ook een kop als een pitbull dus wellicht heeft deze moeder dat ook?
quote:Dorah schreef op 01 september 2010 @ 17:25:

[...]

owh, solly, ik dacht dat dit geen serieus onderwerp was........

Ik had ooit een collega die zijn honden in hun neus beet als ze iets deden wat hem niet zinde. Nu had hij ook een kop als een pitbull dus wellicht heeft deze moeder dat ook?

:puke:

Jakkie! Ik vond het al zo honds overkomen. Maar wat dat betreft is ze meer een terrier. (schrijf je dat zo?? )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven