Bijten?

01-09-2010 16:46 62 berichten
Hallo,

Ik heb even een andere nick aangemaakt, vind het nogal een gevoelig onderwerp. Iemand in mijn directe omgeving bijt haar kinderen in de neus als straf.

Ik schrok er zo van toen ik het zag, ik kon niets zeggen. Maar nu denk ik toch; zal ik er wat van zeggen?

Eigenlijk ben ik een beetje bang voor de reactie, ik heb zelf geen kinderen, en zij vindt dat ik niet goed met kinderen ben.

Wat vinden jullie?
Volgens mij is dat normaal hoor, als moederhonden dat doen om hun puppies te corrigeren. Zou me er niet druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Is ze door de wolven opgevoed?

Belachelijke manier van straffen. Bijt ze hard? Ik vind het wel een telefoontje aan het AMK waard.
pfoe moeilijk, maar geloof toch dat ik er wat van zou zeggen.

Lijfstraffen bij kinderen zijn verboden bij de wet.
Ik vind het vooral heel bijzonder, maar of ik het schokkend vind weet ik niet. Maar ben het wel eens met peruaanmutsje, het is verboden bij wet.
Sjonge, meteen AMK nog wel.
Volgens mij heeft bijten in een onderlip nog meer effect.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:peruaansmutsje schreef op 01 september 2010 @ 16:49:

pfoe moeilijk, maar geloof toch dat ik er wat van zou zeggen.

Lijfstraffen bij kinderen zijn verboden bij de wet.hmmmm, dat wist ik niet eens... Misschien moet ik haar dat eens melden.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 september 2010 @ 16:52:

Volgens mij heeft bijten in een onderlip nog meer effect.Oorlelletje!
quote:MarijeMarije schreef op 01 september 2010 @ 16:48:

Is ze door de wolven opgevoed?

Belachelijke manier van straffen. Bijt ze hard? Ik vind het wel een telefoontje aan het AMK waard.

Ze doet het niet bij mij, maar de kinderen gaan er wel hard van huilen, en eentje vertelde mij dat het toch wel erg pijn deed....

Maar ze bijt niet 'door' zeg maar...
Hoe vaak komt dat voor eigenlijk, dat ze bijt, en wat was de reden van het bijten?

Mijn dochter zat ook in een bijtfase, die beet zodra iets haar niet zinde. Eén keer zachtjes terugbijten en het was gebeurd, ze heeft het nooit meer gedaan. Vast niet pedagogisch verantwoord enzo, maar zou het zoiets geweest kunnen zijn?
Mijn kind bijt ook. En die bijt door. Ik heb haar ook weleens terug gebeten.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 september 2010 @ 16:52:

Volgens mij heeft bijten in een onderlip nog meer effect.Lekker is dat hè
Wanneer bijt ze? Als ze ze op schoot heeft en ze bijten haar, dat ze terugbijt?

En hoe oud zijn die kinderen?

Neem die kinderen eens apart en leer ze dat ze, wanneer ma ze weer eens te pakken heeft , ze in één keer zo hun hele neusinhoud in ma d'r mond kieperen.
quote:Ainne schreef op 01 september 2010 @ 16:54:

Hoe vaak komt dat voor eigenlijk, dat ze bijt, en wat was de reden van het bijten?

Mijn dochter zat ook in een bijtfase, die beet zodra iets haar niet zinde. Eén keer zachtjes terugbijten en het was gebeurd, ze heeft het nooit meer gedaan. Vast niet pedagogisch verantwoord enzo, maar zou het zoiets geweest kunnen zijn?

Ik hoorde het van iemand, en geloofde het eigenlijk niet. Maar toen ik het zag begreep ik dat dit dus meer geberut. Maar durf niet te zeggen hoe vaak.

(volgens 1 van de kinderen: Alleen als ze heel boos is...)
Waarom een andere nick?

Schijft die moeder in kwestie hier ook mee.... dan nog weet ze wie je bent, neem ik aan, dus een andere rede, waarom een andere nick?

Maar ik zou haar vragen wat zij ervan vindt als jij in haar neus bijt als ze jou niet gehoorzaamt.
Het is na aanleiding van klieren vaak, ruzie maken over de barbies in de auto bijvoorbeeld. Of als de kinderen elkaar meppen (volgens degene die het ook heeft gezien)
quote:zusenzoo schreef op 01 september 2010 @ 16:56:

Waarom een andere nick?

Schijft die moeder in kwestie hier ook mee.... dan nog weet ze wie je bent, neem ik aan, dus een andere rede, waarom een andere nick?

Maar ik zou haar vragen wat zij ervan vindt als jij in haar neus bijt als ze jou niet gehoorzaamt.Ik denk dat ze hier wel meeschrijft/leest...
En onder mijn andere nick ben ik zeer goed te lokaliseren helaas....
Dan weet ze sowieso zo toch wie jij bent, lijkt mij iig de link is dan snel gelegd.
Tuchtigt ze ook met latjes toevallig
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 september 2010 @ 16:55:

Wanneer bijt ze? Als ze ze op schoot heeft en ze bijten haar, dat ze terugbijt?

En hoe oud zijn die kinderen?

Neem die kinderen eens apart en leer ze dat ze, wanneer ma ze weer eens te pakken heeft , ze in één keer zo hun hele neusinhoud in ma d'r mond kieperen.

Tussen 6 en 11 jaar, maar het is geen terug bijten. (Voor zover ik weet..)

Enne, goede tip!
quote:zusenzoo schreef op 01 september 2010 @ 16:58:

Dan weet ze sowieso zo toch wie jij bent, lijkt mij iig de link is dan snel gelegd.Daar heb je een goed punt........ Nou ja, dan weet ze het ook gelijk!
Weet ze iig de opinie hier.
Lichamelijke mishandeling

Onder lichamelijke kindermishandeling vallen alle vormen van lichamelijk geweld tegen het kind, zoals slaan, schoppen, bijten, knijpen, krabben, het toebrengen van brandwonden of het kind laten vallen. Bij betrekkelijk 'lichte' vormen van lichamelijk geweld is er sprake van kindermishandeling als ze zich regelmatig voordoen. http://www.nji.nl/smartsite.dws?id=106939

Je kunt haar aanspreken op haar gedrag. Misschien is het feit dat een ander er iets van zegt voor haar precies genoeg om zich te realiseren dat ze niet " lekker " bezig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven