Bordspelen Carcassonne en Ticket to ride

26-11-2020 01:00 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net hier een paar topics doorgespit voor bordspelen voor een 8-jarige en denk dat ik Carcassonne en Ticket to ride ga kopen.

Als ik in webshops kijk zie een enorm aan aanbod van verschillende varianten van deze spellen.

:facepalm: hier raak in van in de war....

Welke is goed om te beginnen en wat is een goede prijs?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het basis spel Carcassonne, blauwe doos. Daar zou ik mee beginnen als ik jou was, voordat je allerlei uitbreidingen aan gaat schaffen ;)
Alle reacties Link kopieren
Is dat deze? :-$
https://www.bol.com/nl/p/carcassonne-ba ... 056199511/
Alle reacties Link kopieren
Heb ze zelf beide. Van Carcassonne heb ik een big box https://www.wehkamp.nl/999-games-carcas ... el-238007/. Daar zitten al veel uitbreidingen in. Van ticket to ride heb ik de Europa versie, maar er zijn veel verschillende, er is bijv. ook een speciaal gericht op kinderen https://www.amazon.nl/Ticket-Ride-Mijn- ... g=nlpep-21
Ja, dat is de goede.

Van ticket to ride zou je kunnen beginnen met Europe.
Ticket to ride zou ik gewoon Europa doen. Die is erg leuk :)
Van Carcassonne vinden wij (dochter van 8 en de rest van de familie) persoonlijk de Amazone versie leuker dan de gewone. Veel aantrekkelijker ook qua uiterlijk en erg leuk met dieren verzamelen in je jungle, dorpen bouwen en rivieren. Dit is een op zichzelf staande editie. Maar goed, ik ben dan ook niet van de tig uitbreidingen enz. zoals je bij de gewone versie wel hebt. Hoeft voor mij niet zonodig.
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 26-11-2020 06:12
5.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben carcassonne junior en die is al erg leuk.
Ticket to ride hebben we Europe en dat is ook leuk.
De normale carcassonne is nog wat langs me heengegaan maar de suggesties daarvoor die ik hier lees zijn nuttig.
Alle reacties Link kopieren
Van Ticket tot ride hebben wij de kinderversie en ik ben benieuwd of de ' normale ' versie al speelbaar is vanaf 8/9 jaar. Onze dochter is nu negen en speelt bv vanaf haar 8ste Catan volwaardig mee.
mijter schreef:
26-11-2020 07:05
Van Ticket tot ride hebben wij de kinderversie en ik ben benieuwd of de ' normale ' versie al speelbaar is vanaf 8/9 jaar. Onze dochter is nu negen en speelt bv vanaf haar 8ste Catan volwaardig mee.
Dat kan prima :)
Ik vind beide erg leuk en zou het dus ook zo niet weten welke ik nou leuker vind.

Ticket to ride is naar mijn idee wel wat compacter qua speelbord. En ik had het ook veel sneller door. Bij Carcassonne zat ik meer in de instructies te lezen hoe dingen ook alweer zaten. Niet dat het moeilijk is trouwens.
Alle reacties Link kopieren
mijter schreef:
26-11-2020 07:05
Van Ticket tot ride hebben wij de kinderversie en ik ben benieuwd of de ' normale ' versie al speelbaar is vanaf 8/9 jaar. Onze dochter is nu negen en speelt bv vanaf haar 8ste Catan volwaardig mee.
Mijn zoon van toen 5 kon ticket to ride al meespelen. We moesten hem toen wel helpen met het lezen van de routes. Nu hij goed kan lezen is dat ook opgelost. Het is geen lastig spel verder, wel heel leuk.
-
anoniem_63c79ece89998 wijzigde dit bericht op 23-12-2020 14:28
0.00% gewijzigd
Carcasonne en 1 uitbreiding vanaf begon is ook best te doen. En leuk.
Verder eens Ticket to Ride Europe.
Bij ticket to ride zou ik even kijken met hoeveel personen je hem wil spelen. Dat maakt wel uit voor welke versie.
Nicco88 schreef:
26-11-2020 09:49
Bij ticket to ride zou ik even kijken met hoeveel personen je hem wil spelen. Dat maakt wel uit voor welke versie.
Nou maar je moet wel altijd het basisspel hebben. Bij de uitbreidingen zitten geen treintjes namelijk.
Brucedehond schreef:
26-11-2020 11:35
Nou maar je moet wel altijd het basisspel hebben. Bij de uitbreidingen zitten geen treintjes namelijk.
Je hebt verschillende basisspelen van ticket to ride. En sommige zijn echt leuker met een klein gezelschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven