borstvoeding en antibiotica
donderdag 21 juli 2011 om 12:06
Hallo
Gisteren heb ik de hele dag koorts gehad en een pijnlijke borst.
In de avond is er een dokter langs geweest en bleek dat ik 40,5 graden koorts had en heeft me antibiotica voorgeschreven flucloxacilline.
Nu ben ik begonnen en heb nu 2x het capsule geslikt maar de twijfel slaat erg toe. (wil nu al stoppen)
Normaal gesproken ben ik al een beetje tegen medicijnen en het voelt gewoon zo dubbel om antibiotica te slikken en vervolgens de kleine aan te leggen.
Mijn borst is al een heel stuk minder gevoelig.
Kan het kloppen dat mijn kleine vaker aan de borst wil en wat onrustig is?
Las dat het ook helemaal niet goed is voor de darmen van je kleine?
Iemand die me een beetje moed in kan praten en of ervaringen?
Gisteren heb ik de hele dag koorts gehad en een pijnlijke borst.
In de avond is er een dokter langs geweest en bleek dat ik 40,5 graden koorts had en heeft me antibiotica voorgeschreven flucloxacilline.
Nu ben ik begonnen en heb nu 2x het capsule geslikt maar de twijfel slaat erg toe. (wil nu al stoppen)
Normaal gesproken ben ik al een beetje tegen medicijnen en het voelt gewoon zo dubbel om antibiotica te slikken en vervolgens de kleine aan te leggen.
Mijn borst is al een heel stuk minder gevoelig.
Kan het kloppen dat mijn kleine vaker aan de borst wil en wat onrustig is?
Las dat het ook helemaal niet goed is voor de darmen van je kleine?
Iemand die me een beetje moed in kan praten en of ervaringen?
donderdag 21 juli 2011 om 12:10
Luister nu maar naar de dokter, anders wordt je nog zieker en dat is voor jullie beide niet goed. En je kind zal nog veel meer antibiotica binnen gaan krijgen in de toekomst.
En verder de tips uit je topic van gisteren (borsten goed leegmaken, desnoods kolven) volgen, dat helpt ook om er sneller vanaf te zijn.
Ik heb bij beide kinderen borstontstekingen gehad, en daar wordt je niet vrolijk van. Dus doen wat de dokter zegt.
En verder de tips uit je topic van gisteren (borsten goed leegmaken, desnoods kolven) volgen, dat helpt ook om er sneller vanaf te zijn.
Ik heb bij beide kinderen borstontstekingen gehad, en daar wordt je niet vrolijk van. Dus doen wat de dokter zegt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 21 juli 2011 om 12:10
Je hebt een borstontsteking, toch?! Dan zou ik absoluut wel die medicijnen slikken, ander kom je er niet van af. Je bent hartstikke ziek! En als het goed is heb je een kuur gekregen die met borstvoeding kan. Bij twijfel kan je dat nog navragen aan de apotheek.
Een beetje sceptisch zijn is niet verkeerd, maar je hebt de AB in dit geval gewoon ECHT nodig.
Een beetje sceptisch zijn is niet verkeerd, maar je hebt de AB in dit geval gewoon ECHT nodig.
donderdag 21 juli 2011 om 12:15
Doorslikken!! De dokter schrijft het niet voor niks voor en in Nederland zijn ze best terughoudend met AB. Anders wordt je alleen maar zieken en kan je de bv misschien juist wel op je buik schrijven.
Je mag deze AB gewoon gebruiken tijdens de bv, dus het is niet schadelijk voor je kindje. Klopt dat AB als bijwerking heeft buikpijn, diarree. Dus het kan zijn dat je kindje daar ook wat last van kan krijgen.
Je mag deze AB gewoon gebruiken tijdens de bv, dus het is niet schadelijk voor je kindje. Klopt dat AB als bijwerking heeft buikpijn, diarree. Dus het kan zijn dat je kindje daar ook wat last van kan krijgen.