borstvoeding, hoe lang?

10-03-2011 10:40 221 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd hoe lang jullie borstvoeding hebben gegeven.

Hier wordt aanbevolen om in ieder geval de 4 maanden vol te maken, maar liever hebben ze min. 6 maanden.

Mijn dochter is bijna 10 weken en ik kijk er eerlijk gezegd al naar uit om weer eens een wijntje te kunnen drinken!

En ervaringen met afkolven zijn ook welkom!
Ik wilde minstens een jaar volmaken, maar na 8,5 maand bliefte Moppekind de tiet niet meer.

Ik heb toen wel de fles crema catalana opengetrokken, die stond me sinds mijn zwangerschap al aan te grijnzen.
Ik geef inmiddels ruim 4 jaar borstvoeding maar wel estafette. Mijn oudste is gestopt toen ze 3 was, mijn middelste van bijna 3 drinkt nu af en toe een slokje mee en mijn baby van 4 maanden krijgt nog volledige borstvoeding.
Ons zoontje is nu bijna vier maanden en ik geef nog steeds borstvoedingen ben ook van plan hier nog een tijd mee door te gaan.

Op mijn werk (drie dagen per week) kolf ik meestal twee keer en ga meestal wat eerder naar huis voor een voeding. Voor mij voelt borstvoeding geven als ontzettend makkelijk, ik hoef nooit te denken aan voeding meenemen, heb het altijd bij de hand. En daarnaast voelt het voor mij heel natuurlijk om hem dit te geven.

Overigens kun je gerust een wijntje drinken wanneer er een bepaalde tijd tussen het wijntje en de volgende voeding inzitten (ik geloof dat dit minimaal drie uur is). Ook zou je de volgende voeding kunnen afkolven, zodat je zeker weet dat het geen kwaad kan, en je baby een flesje afgekolfde melk kunnen geven.
Ik heb 15 maanden bv gegeven. Ben nog maar net gestopt.
Heb geen borstvoeding gegeven, dochter werd veel te vroeg geboren

(8 weken) en lag in couveuse. Afkolven zag ik helemaal niet zitten.

Zelfs voordat ik zwanger was wist ik het al: borstvoeding geven is niets voor mij!
Ik ben van plan om tot een maand of twee na de geboorte borstvoeding te gaan geven, als het lukt. Dan een maandje afbouwen en over op het flesje en dan gaat moeders aan het werk zonder kolfspul, ik zie niet voor me hoe ik dat met mijn werk ga regelen namelijk. Maar misschien denk ik er tegen die tijd heel anders over.

Ze kunnen zo veel aanbevelen wat bv betreft, het is mijn baby, mijn tiet. En bovendien zie ik nooit mensen waarvan ik denk "Ach gut, zeker geen/te kort borstvoeding gekregen vroeger".
Edit; er moet dan drie uur zitten tussen je wijntje en de volgende voeding. Kan prima!
Voor specifieke vragen over borstvoeding is hier ook een topic op het forum waar veel ervaringsdeskundigen zitten

Oja: ik hoop ook het jaar vol te kunnen maken, nu maar hopen dat zoontje mijn tiet nog wel blieft
@ vl43nder: ik zou echt even afwachten hoe het straks gaat. Mij is het kolven honderd procent meegevallen. Ik ben in 20 minuutjes klaar en heb twee keer zo'n onderbreking (en ga wat eerder naar huis).
quote:keeprunning schreef op 10 maart 2011 @ 10:49:

@ vl43nder: ik zou echt even afwachten hoe het straks gaat. Mij is het kolven honderd procent meegevallen. Ik ben in 20 minuutjes klaar en heb twee keer zo'n onderbreking (en ga wat eerder naar huis).Misschien denk ik er tegen die tijd ook wel anders over, maar mijn werk leent zich er op zich niet zo voor kolven aangezien ik veel in de auto zit, naar klanten moet en vrij onregelmatig werk. Maar wie weet zit ik wel in een situatie die zich er prima voor leent, zie ik dan wel. Maar ik stel me er iig niet op in.
Bijna 2,5 jaar.

Ik vond de eerste maanden het lastigst, daarna werd het zo'n routine. En als er genoeg tijd tussen zit, kun je best af en toe een wijntje drinken hoor!
Stressed is just desserts spelled backwards
Wauw Male! Wat gaaf!
Ik heb bij dagjes uit wel in de auto gekolfd, met een klein batterijenkolfje van Avent, ik weet niet of die nog bestaan. Gewoon op de parkeerplaats, en Moppeman ging dan even "winkelen".

Wijde trui / shirt aan, tijdschrift erbij, en niemand die wat zag.
Ik geef mijn zoontje nu 4 maanden de borst, en heb mezelf in ieder geval als doel gesteld om

het half jaar vol te maken. Eigenlijk wil ik wel doorgaan tot bijna een jaar. Want ik heb plannen om naar Afrika te gaan met hem, als hij 10 maanden is. De BV zorgt dan net voor een beetje extra bescherming daar!

Maar goed, het moet geen 'moeten' worden, ik

zie wel. Maar tot nu toe vind ik BV geven ontzettend makkelijk en prettig! Had dat van tevoren nooit gedacht: zo'n kind aan je tiet leek me maar niks. Maar ben blij dat ik er toch voor ben gegaan, want het is veel gemakkelijker en gezelliger dan ik had verwacht!

Begin zo met werken, ben wel benieuwd hoe dat dan gaat. Ben net als Keeprunning van plan om 2 x kort te kolven, en een uurtje eerder naar huis te gaan. (tja KR, zitten we wéér op 1 lijn! )

En af en toe drink ik gewoon een wijntje hoor!
Dochter is nu ruim 5 maanden. Ik ben aan het afbouwen (zit nu op 2 x per etmaal) en drink 's avonds echt wel eens een wijntje. Ze drinkt dan pas om ong. 4 uur 's nachts, dus dan is het wel 'verteerd'.
nu ruim 9 mnd...en zolang zoon het blieft...gaan we wel door....(ik drink sowieso geen alcohol, vind t niet lekker, dus dat probleem heb ik al niet) vind t handig...vooral snachts...
Mijn batterijenkolfje zal wel een héél oud model zijn, op marktplaats zie ik alleen de Isis, zo'n hendel lijkt me veel onpraktischer dan dat drukknopje dat ik er op had zitten.
Oudste zoon ruim 3 maanden, toen gestopt omdat ik het niet zag zitten om te gaan kolven op het werk (en omdat ik stiekem hoopte dat ie wat beter zou slapen op flesvoeding).

Jongste zoon ruim 9 maanden omdat ik die flesvoeding helemaal niet handig en prettig vond (en voor doorslapen hielp het ook al niet).
alles bij elkaar heb ik zo'n kleine 4 jaar borstvoeding gegeven. aan 3 kinderen dan wel.
2x 13 maanden.
De oudste heeft een jaar gehad, de middelste was er met 8 maanden klaar mee.

En de jongste krijgt nog, nou 5 maanden.
Eerste dochter 25 maanden (toen gestopt vanwege ziekenhuisopname); tweede dochter stopte zelf na 19 maanden.
Hee ennelin, jij weer Kolf je nu al af en toe? Mij viel het heel erg mee op het werk, krijg er meer uit dan thuis en nog snel ook. Waar ga je heen in Afrika? Krijg meteen weer zin om weg te gaan... rondreis door zuidelijk Afrika was ons heel goed bevallen

@ moppetoet: bij mijn kolf kreeg ik naast de adapter ook een batterij-ding erbij, het is dus weer helemaal hip
Ik heb het 8 weken volgehouden. Ik heb het idd over volhouden, Muffin dronk heel erg slordig aan de borst (letterlijk elke 2-3 sec aanleggen) en de eerste 6 weken had ik veel te veel melk, de laatste 2 weken was Muffin alleen maar aan het huilen van de honger omdat ik half opgedroogd was.

De lactatiekundige hier vertelde dat je best af en toe een wijntje of een biefstukje kan drinken/eten, als je het maar af en toe en met mate doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven