Box eruit??

zondag 2 augustus 2009 om 14:08
Onze dochter is nu 14 maanden en loopt voorzichtig de kamer rond. Omdat wij ook nog een zoon hebben van 4 jaar, zit ze niet zo heel veel in de box. Ze wil net als haar broer in de kamer spelen.
De box heb ik altijd al een onding gevonden, het neemt veel te veel ruimte van je kamer in beslag. Maar af en toe is het altijd handig om je kind ergens neer te zetten, zodat je ze amper in de gaten hoeft te houden.
Zit nu dus met de vraag, box eruit of nog even laten staan? Wanneer hebben jullie de box eruit gedaan?
De box heb ik altijd al een onding gevonden, het neemt veel te veel ruimte van je kamer in beslag. Maar af en toe is het altijd handig om je kind ergens neer te zetten, zodat je ze amper in de gaten hoeft te houden.
Zit nu dus met de vraag, box eruit of nog even laten staan? Wanneer hebben jullie de box eruit gedaan?

zondag 2 augustus 2009 om 14:11
Onze box staat er nog steeds maar onze dochter (ook 14 maanden) wil er al minstens een half jaar niet meer in... Ze staat dan aan de spijlen te rammelen en schreeuwt haar longetjes uit haar lijfje, dus het heeft echt geen zin om haar erin te zetten. Achteraf gezien had ik de box dus toen al moeten wegzetten. Hij staat hier op zich niet in de weg, maar mooi is natuurlijk anders. Maar ondertussen ben ik alweer zeven maanden zwanger van de tweede dus ik laat hem toch maar staan totdat de nieuwe spruit er is...
zondag 2 augustus 2009 om 14:17
zondag 2 augustus 2009 om 14:38
Ik hou echt van de box... en dochterlief gelukkig ook. Ze is inmiddels ruim 13 maanden en zit er dagelijks een hele tijd in. Vind 't echt heerlijk, ze zit dan zo lekker in d'r eentje te spelen met d'r blokken, stapelbekers etc. Kinderliedjes erbij aan en ze staat regelmatig ook nog te swingen.
Ze mag ook vaak 'los' spelen hoor, voordat ik de indruk wek dat m'n kind de hele dag opgesloten zit in de box, maar dan moet ik er echt de hele tijd achteraan want ze is razendsnel (kruipend, want lopen doet ze nog niet). Als ik daar dus even geen tijd voor heb, gaat ze lekker in de box. Zolang dat goed gaat blijft de box hier dus nog staan.
(Overigens begreep ik van schoonmoeder dat m'n man er tot zo'n 3/4 jarige leeftijd in gezeten heeft. Tja, dat lijkt me dan weer lichtelijk overdreven, maar voor nu vind ik het ideaal)
Ze mag ook vaak 'los' spelen hoor, voordat ik de indruk wek dat m'n kind de hele dag opgesloten zit in de box, maar dan moet ik er echt de hele tijd achteraan want ze is razendsnel (kruipend, want lopen doet ze nog niet). Als ik daar dus even geen tijd voor heb, gaat ze lekker in de box. Zolang dat goed gaat blijft de box hier dus nog staan.
(Overigens begreep ik van schoonmoeder dat m'n man er tot zo'n 3/4 jarige leeftijd in gezeten heeft. Tja, dat lijkt me dan weer lichtelijk overdreven, maar voor nu vind ik het ideaal)
zondag 2 augustus 2009 om 15:49
Bij ons ging het ding eruit toen dochterlelie een goed jaar was. Ze zat er nooit in. Als ik ging koken zette ik haar in de kinderstoel in de keuken, ik ging me douchen als ze in bed lag en verder was en is dochterlelie verzot op de tv. Zodra die aanstaat kijkt ze niet meer op of om. Dus als ik even rustig een boek of de krant wilde lezen mocht zij een uurtje tv kijken.
zondag 2 augustus 2009 om 15:49
Onze jongste heeft sondevoeding en "hangt dus aan een slangetje"...hij is 18 maanden en vindt de box prima. Af en toe kan hij gelukkig ook "los".
Voor de oudste 2 heb ik de box gebruikt als "slaapplekje" voor een dutje toen ze echt heel klein waren. Volgens mij hebben ze er maar een halfjaartje in gezeten.
Voor de oudste 2 heb ik de box gebruikt als "slaapplekje" voor een dutje toen ze echt heel klein waren. Volgens mij hebben ze er maar een halfjaartje in gezeten.
zondag 2 augustus 2009 om 15:54
die van mij is 6,5 maand zit er ook nooit in, ligt veel liever op een speelkleed te rollen, want in de box als ie één keer omrolt ligt ie tegen de spijlen aan, en dan hup benen er door en weer proberen te rollen, kortom dat wordt huilen....
Als ik hem even veilig wil "parkeren"dan gaat ie in de wipper of op de grond, hij kan zich wel voort bewegen, maar nog maar minimaal, en sinds 2 dagen kan ie in de kinderstoel....dus als ie dat een beetje kan, hebben we er weer een parkeerplek bij. tot die tijd gewoon goed op je kleintje letten.....denk dat die box bij ons binnenkort ook naar zolder gaat tot de 2de er is.
Als ik hem even veilig wil "parkeren"dan gaat ie in de wipper of op de grond, hij kan zich wel voort bewegen, maar nog maar minimaal, en sinds 2 dagen kan ie in de kinderstoel....dus als ie dat een beetje kan, hebben we er weer een parkeerplek bij. tot die tijd gewoon goed op je kleintje letten.....denk dat die box bij ons binnenkort ook naar zolder gaat tot de 2de er is.
zondag 2 augustus 2009 om 16:22
Bij ons ging de box de kamer uit toen dochter 14 maanden was. Ze heeft het nooit erg prettig gevonden om er in te zitten en als hulpmiddel om zich aan op te trekken, gebruikte ze het ook niet. Eigenlijk speelde ze vanaf dat ze een half jaar was uitsluitend nog maar op de boxkleden op de grond. Net zoals hier al ergens gezegd werd, was het meer een opslagplaats van speelgoed dan iets anders. Toen de box naar zolder verplaatst en voor haar een bankje/ speelgoedkist gekocht dat nu op die plek staat.
Ze loopt overigens nog niet ( is nu 18 maanden) dus dat was voor ons geen reden om hem de kamer uit te doen. Was dus puur en alleen omdat zij hem niet gebruikte.
Ze loopt overigens nog niet ( is nu 18 maanden) dus dat was voor ons geen reden om hem de kamer uit te doen. Was dus puur en alleen omdat zij hem niet gebruikte.
zondag 2 augustus 2009 om 16:40
Sinds dochter 10 maanden was, wilde ze er niet meer in. Krijsen !
Idd. liever rondkruipen. Ik nam haar overal mee naartoe, zoals de douche of het toilet. Kon ik haar ook in de gaten houden.
Nu staat het onding er weer voor haar broertje van 4 weken.
Vroeger gebruikten ze de box idd. langer. Volgens mij moeder heb ik er ook tot m'n 3e ingezeten.
Idd. liever rondkruipen. Ik nam haar overal mee naartoe, zoals de douche of het toilet. Kon ik haar ook in de gaten houden.
Nu staat het onding er weer voor haar broertje van 4 weken.
Vroeger gebruikten ze de box idd. langer. Volgens mij moeder heb ik er ook tot m'n 3e ingezeten.
What matters most is how you see yourself

zondag 2 augustus 2009 om 16:49
quote:starbelly schreef op 02 augustus 2009 @ 15:54:
die van mij is 6,5 maand zit er ook nooit in, ligt veel liever op een speelkleed te rollen, want in de box als ie één keer omrolt ligt ie tegen de spijlen aan, en dan hup benen er door en weer proberen te rollen, kortom dat wordt huilen....
Op die leeftijd was mijn dochter ook weinig in de box te vinden, lag inderdaad ook meestal op een boxleed op de grond. Maar toen de box naar de laagste stand ging, ging ze het echt heel leuk vinden. Het probleem met het omrollen was er toen ook niet meer, omdat ze altijd zat te spelen en later ook ging staan en stappen. Als ik jou was zou ik 'm dus nog niet opbergen
Ik moet even toevoegen dat de box bij ons echt onderdeel is van de zithoek. Hij staat tussen onze twee banken in. Dochter is dus onderdeel van het hele zithoekgebeuren/tv kijken als ze er in zit. Misschien scheelt dat.
Op die leeftijd was mijn dochter ook weinig in de box te vinden, lag inderdaad ook meestal op een boxleed op de grond. Maar toen de box naar de laagste stand ging, ging ze het echt heel leuk vinden. Het probleem met het omrollen was er toen ook niet meer, omdat ze altijd zat te spelen en later ook ging staan en stappen. Als ik jou was zou ik 'm dus nog niet opbergen
Ik moet even toevoegen dat de box bij ons echt onderdeel is van de zithoek. Hij staat tussen onze twee banken in. Dochter is dus onderdeel van het hele zithoekgebeuren/tv kijken als ze er in zit. Misschien scheelt dat.
zondag 2 augustus 2009 om 17:35
maandag 3 augustus 2009 om 10:27
Mijn kinderen houden er beiden van om in de box te zitten. Mijn oudste ging met 1.5 jaar niet meer in de box omdat toen mijn jongste werd geboren, die is nu 13 maanden.
Ik heb de box nooit gebruikt als plek om ze weg te leggen. Dus ze zaten ook vaak in de box als ik in de buurt was. Mijn kinderen zijn beiden druktemakers, maar in de box kunnen ze heerlijk spelen. Onze box staat voor het raam, het is de hobby van beide heren om te zwaaien naar de mensen om straat!
Ik heb de box nooit gebruikt als plek om ze weg te leggen. Dus ze zaten ook vaak in de box als ik in de buurt was. Mijn kinderen zijn beiden druktemakers, maar in de box kunnen ze heerlijk spelen. Onze box staat voor het raam, het is de hobby van beide heren om te zwaaien naar de mensen om straat!

maandag 3 augustus 2009 om 11:49
bij ons ging de box weg toen zoon een maand of 14 was, zat er nooit in, vond het ook niet leuk. Werd alleen een speelgoed opslag en dat vond ik niks.
Maar vriendin van mij heeft een dochter van 1,5 jaar en zit nog graag in de box te spelen dus het is net hoe je kind is denk ik.
Als ie er nooit inzit, kan ie wel weg en anders laat je em lekker staan.
Mijn zoon speelde vanaf die 14 maanden gewoon op de grond, en als ik naar boven oid ging (wat langer dan alleen even op en neer lopen) dan ging ie boven spelen, uiteraard met een hekje boven aan de trap.
Maar vriendin van mij heeft een dochter van 1,5 jaar en zit nog graag in de box te spelen dus het is net hoe je kind is denk ik.
Als ie er nooit inzit, kan ie wel weg en anders laat je em lekker staan.
Mijn zoon speelde vanaf die 14 maanden gewoon op de grond, en als ik naar boven oid ging (wat langer dan alleen even op en neer lopen) dan ging ie boven spelen, uiteraard met een hekje boven aan de trap.